Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2009, 23:15
Verwijderd
Citaat:
hoe verklaar je dan het zeer moderne israel tussen minder moderne landen? was dat altijd zon weelderige oase dan?
Levensverwachting Israël: 80,7
Saoedi-Arabië: 76,3
Jordanië: 78,9
Iran: 71,1
Libanon: 73,7

Nederland: 79,4

Zo groot zijn de verschillen niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2009, 00:15
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Post hoc ergo propter hoc? In landen waar men relatief veel sombrero's draagt, is men armer dan in Nederland. Dus armoede veroorzaakt sombrero's, of sombrero's veroorzaken armoede.

Veroveringszucht? Ik ben een ongelovige en daar ben ik nog nooit op aangesproken door een moslim. Ik kan me ook niet voorstellen dat het ze veel kan schelen.
zoals ik idd zelf al aangaf klopt de logica niet maar dan hoef je de correlatie niet gelijk te ontkennen. als iemand een sombrero draagt zit de kans er dik in dat ie arm is of als ie arm is een sombrero draagt.

dus de islam is gevaarlijker dan het christendom als we het eens zijn over dat de islam meer achtergestelde landen "heeft". de kans is dan immers groter dat een willekeurige moslim als achtergesteld bestempeld kan worden. of dat een willekeurige achtergestelde een moslim is.
Oud 29-09-2009, 00:27
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Levensverwachting Israël: 80,7
Saoedi-Arabië: 76,3
Jordanië: 78,9
Iran: 71,1
Libanon: 73,7

Nederland: 79,4

Zo groot zijn de verschillen niet.
levensverwachting als maatstaf voor moderniteit? hoe zit dat met welvaartsziektes?

edit: hoe moderniteit dan wel te definieren? bijvoorbeeld de kenmerken op
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moderniteit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensstandaard
ik ga de cijfers niet opzoeken als je het niet erg vindt

Laatst gewijzigd op 29-09-2009 om 00:34.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 00:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
dus de islam is gevaarlijker dan het christendom als we het eens zijn over dat de islam meer achtergestelde landen "heeft". de kans is dan immers groter dat een willekeurige moslim als achtergesteld bestempeld kan worden. of dat een willekeurige achtergestelde een moslim is.
Hetzelfde geldt voor negers. Zijn negers gevaarlijk?
Oud 29-09-2009, 00:36
BendeBen
BendeBen is offline
wie kom jij liever tegen in een donker steegje, een grote neger uit zimbabwe of een japanner?
Oud 29-09-2009, 00:58
Verwijderd
Grote neger natuurlijk. Jappen zijn saai.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 08:24
Verwijderd
Citaat:
zoals ik idd zelf al aangaf klopt de logica niet maar dan hoef je de correlatie niet gelijk te ontkennen. als iemand een sombrero draagt zit de kans er dik in dat ie arm is of als ie arm is een sombrero draagt.

Dat is niet altijd zo geweest, rond het jaar 1000 was de moslimwereld juist de meest geavanceerde ter wereld. Volgens jouw logica betekent dat dat het christendom gevaarlijker is dan de islam.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 08:26
Verwijderd
Citaat:
levensverwachting als maatstaf voor moderniteit? hoe zit dat met welvaartsziektes?

edit: hoe moderniteit dan wel te definieren? bijvoorbeeld de kenmerken op
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moderniteit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensstandaard
ik ga de cijfers niet opzoeken als je het niet erg vindt
De levensstaandaard in bijvoorbeeld Jordanië is pakweg dezelfde als die van Nederland in 1970. Was Nederland toen modern?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 10:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wie kom jij liever tegen in een donker steegje, een grote neger uit zimbabwe of een japanner?
Persoonlijk heb ik met beiden nooit echt problemen gehad, hoewel mijn beeld vertekend kan zijn omdat er niet bepaald veel probleemgroepen als Antillianen in de omgeving wonen/woonden. Voor zover ik meemaakte zijn het alleen Marokkanen die soms actief problemen met anderen opzoeken.
Oud 29-09-2009, 11:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daar gaat het niet om: jij suggereerde dat moslims actergesteldheid veroorzaakten, omdat veel moslims achtergesteld zijn en veel achtergestelden moslims. Dus, veroorzaken negers dan ook achtergesteldheid?
Oud 30-09-2009, 15:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daar gaat het niet om: jij suggereerde dat moslims actergesteldheid veroorzaakten, omdat veel moslims achtergesteld zijn en veel achtergestelden moslims. Dus, veroorzaken negers dan ook achtergesteldheid?
Volgens mij probeerde je dit anders te verwoorden, want zoals het er nu staat is het antwoord daarop ja.
Zolang de situatie zo is dat negers bovengemiddeld vaak te vinden zijn in sociale klassen en groepen die problemen veroorzaken tenminste.

En een factor van verval en achtergesteldheid is, sowieso in geval van de leefomgeving, het sociale verval. Zet teveel paupers bij elkaar, en het gaat of slecht, of echt fout. Als paupers bovengemiddeld vaak neger of islamiet zijn, dan zal islamiet of neger zijn inderdaad correleren met hoe vaak het fout gaat.

Wat men niet moet verwarren met een oorzakelijk verband. Alleen religieuze misdaden zoals de wegpestzaken in Utrecht, eerwraak, huiselijk geweld (meestal) of gedwongen uithuwelijking hebben een oorzakelijk verband met islamiet zijn.

Maar goed, dat zijn dan weer andere vormen van crimineel gedrag dan de huis tuin en keuken overlast en kleine criminaliteit die het meeste sociaal verval veroorzaken. Met het voorbehoud dat religieuze hatecrimes vaak voorkomen uit of samenvallen met een idee van 'zij versus wij' op religieuze en etnische basis, en dat racistische wereldbeeld weer aan de wieg staat van de bekende groepen van Marokkaanse 'straatterroristen' die, in tegenstelling tot de gemiddelde pauper, actief problemen opzoeken.
Oud 01-10-2009, 11:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Volgens mij probeerde je dit anders te verwoorden, want zoals het er nu staat is het antwoord daarop ja.
Zolang de situatie zo is dat negers bovengemiddeld vaak te vinden zijn in sociale klassen en groepen die problemen veroorzaken tenminste.
Ik doelde meer op de armoede en honger die heerst in veel landen waarvan het grootste deel van de bevolking zwart is. Volgens Bendebens logica betekent dit dat neger armoede en honger veroorzaken.
Reageren

Regels voor berichten