Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Zwartrijden op de manier hoe topdrop zei (inchekken en gelijk weer uitchekken) kan nu in de bus net zo makkelijk. Als ik tegen de buschauffeur zeg dat ik tot de Ridderhof (1 zone) ga heeft hij(/zij) het echt niet in de gaten als ik tot Leiden blijf zitten.
In de trein wordt zwart(-/grijs)rijden denk wel makkelijker omdat er minder gecontroleerd zal worden. Terwijl je heel makkelijk kan inchecken met de kaart van een ander die wel een Studenten-OV heeft, ofzo.
|
Verwijderd
|
Ik weet niet wat ik ermee aanmoet. Op Groningen zag ik wel een paal met een roze cirkeldinges. Maar ik niet schnap, met mijn OV reis ik gewoon gratis dus waarom is die chip nodig? Als het alleen om poortjes te openen is ;x die zijn er niet in de plaatsen waar ik me ophoud.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoeft toch niet met de pas van een ander of met een studentenov om de poortjes te openen? ![]() |
![]() |
|
Ik gebruik een anonieme pas, ik vind het best handig en ben gelukkig wél goedkoper uit (ik woon vlakbij een zonegrens).
![]() ![]() ![]() ![]() Daarnaast: ik vind het ook stom dat ze hier in Nijmegen aanvankelijk zouden stoppen met de verkoop van KAN-kaartjes per 1 september, maar nu blijken ze tot nader bericht zelfs nog na 1 oktober KAN-kaartjes te verkopen. Beetje stom, want als je de uiterste datum blijft uitstellen, duurt het alleen maar langer voordat de OV-chipkaart helemaal is ingevoerd hier. ![]() ![]() ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Waar de afkorting "KAN" voor staat: geen idee, misschien gewoon omdat het kán? ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
![]() Citaat:
![]() Ok ok, dan wist ik het vast al. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus voor €17 ongestoord reizen, (zonder overstappen dan) .. ![]() ![]() ![]() Dagretour: Groningen-DenHaagCentraal: € 44,00 wauw. en het is anoniem zodat niemand weet dat ik alle pasjes met schulden gewoon wegmieter? en waar kan ik die pasjes kopen? ![]() ik vind het opeens een leuk systeem als het zo werkt.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.ov-chipkaart.nl/allesover...tarievenlijst/
Op dit moment kosten anonieme OV-chipkaarten gemiddeld € 4,00 en persoonlijke OV-chipkaarten € 7,50. Neem contact op met uw OV-bedrijf voor de huidige prijs en voor informatie over eventuele aanbiedingen €4.00 maar ![]() iemand die kan vinden wat het minimaal verplichte bedrag is dat je bij aankoop erop moet zetten? ze zullen toch niet zo stom zijn dat dit €0,00 is.. toch? ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, 'vergeten op te laden' klinkt als 'vergeten af te stempelen' bij een kaartje zonder datum erop, en daar krijg je ook gewoon een boete voor. Bovendien klinkt dat veel geloofwaardiger bij een persoonsgebonden kaartje, waarom zou je de moeite nemen om je saldo op een anonieme kaart positief te houden? De NS snapt ook wel dat het veel makkelijker (en goedkoper) is om die weg te gooien en dan gewoon voor een paar euro een nieuwe te kopen.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, ik weet niet wat de conducteur in het geval van Paranoide doet. Want in principe heb je er gewoon voor betaald door in te checken *en later weer uit te checken). Dan mogen ze er niet zomaar van uitgaan dat je je pasje nooit meer oplaadt. ![]() Maar hoeveel is een Ns-boete eigenlijk? Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Instaptarief
Als u met de OV-chipkaart reist, wordt bij het inchecken tijdelijk een instaptarief (borg) afgeboekt van uw saldo. Bij het uitchecken krijgt u het instaptarief minus de ritprijs teruggestort. Het instaptarief bij reizen op saldo bij NS: Voor houders van de anonieme OV-chipkaart: € 20 Voor houders van de persoonlijke OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement: € 10 (vanaf 1 december 2009) Voor houders van de persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement: € 20 (vanaf 1 december 2009) Laad genoeg saldo voor het instaptarief! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee ik heb gewoon mijn studentenovjaarkaart, ik nam aan dat dat een voorbeeld van een voordeelurenabonnement is? En ik gebruik mijn ov-chipkaart om in te checken maar check niet meer uit waarbij het systeem denkt dat ik het ben vergeten en dus 10 ipv iets anders afschrijft, tewrijl ik eigenlijk 15 moest betalen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze kunnen me sowieso geen boete achteraf gaan geven terwijl ik me aan al hun regels houd ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah!
Trein Als u op saldo reist, wordt bij het inchecken een instaptarief van € 20,- afgeschreven. Bij het uitchecken wordt het instaptarief teruggestort en worden de gereisde kilometers in rekening gebracht. Als u niet uitcheckt, betaalt u dus het volledige instaptarief. Als er op uw kaart onvoldoende saldo staat voor het instaptarief, is het niet mogelijk om te reizen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() edit: althans, niet voor d egratis reizen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() Terwijl je bij het huidige systeem de controles hebt dus wel vooraf het sowieso betaalt. En als je nu wordt gecontroleerd is dat geen probleem maar als je niet eens bent gecontroleerd is er dus echt niks. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|