Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder omdat ik in vergelijking met toen ik alles wat abstract was vreselijk vond, aardig wat lesjes kunstgeschiedenis heb gehad en het meer in een historische context kan plaatsen. Maar dat neemt niet weg dat ik bepaalde abstracte dingen echt waardeloos vind, net zoals ik sommige figuratieve dingen ongelofelijk kut vind. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() PS: als je je beroept op een wet, wel even de meest recente nemen, niet die van 2005, je weet nooit of er iets veranderd is. |
![]() |
||
Citaat:
Vroeger was een goedlopend gedicht schrijven dus een teken dat de dichter goed was opgeleid (omdat hij de klassiekers kende) en kundig was met woorden. Tegenwoordig wordt er vanalles als 'poezie' bestempeld, al worden er totaal geen regels meer gevolgd. Dat noem ik gewoon een stukje tekst dat in een bepaalde opmaak op een papiertje is gekwakt. Mijn docent vertelde ook dat hij ooit bij zo'n poezie wedstrijd was en dat er de grootste crap werd voorgelezen. Toen hij een 'dichter' vroeg waarom wat hij voorlas poezie was, terwijl er niks rijmde en er geen ritme in zat, wist de 'dichter' geen antwoord te geven. Om een lang verhaal nog langer te maken: Een goed gedicht zit stylistisch goed in elkaar en kan door goedbedachte woordkeuzes gevoelens oproepen bij mensen. Een slecht gedicht is je gevoelens neerkwakken, wat regels onderbreken en er met een arrogante bek van uitgaan dat het daarom kunst is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter algemeen #7 Verwijderd | 500 | 16-04-2007 19:26 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Liefde in F Majeur Tovenaar | 9 | 13-03-2005 19:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 |