Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2009, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ken trouwens iemand wiens IQ aan dat van jou gewaagd is en die gebruikt psychologie op een dusdanige manier dat ik er echt zwaar van onder de indruk ben.
Hoe dat zo?
Advertentie
Oud 25-11-2009, 20:14
Verwijderd
Ik heb nu ook eindelijk wat albums van Jimi Hendrix gedownload
Oud 25-11-2009, 20:16
Verwijderd
Ik denk dat je er Creatieve Therapie voor moet studeren.
@rivka
Hanneke
Hanneke is offline
Ik had een tijdje terug een cd van Hendrix (of eigenlijk 3-in-1) gekocht, omdat die in de aanbieding was bij de MM en ik bedacht dat het toch gek was dat ik er eigenlijk niks van ken.
Verwijderd
Nu pas? Het is wel leuk, al is het vooral techniek en niet zo zeer liedjes, op een paar aardig catchy nummers na.
Oud 25-11-2009, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe dat zo?
Een goede vriend van hem studeert psychologie en medicijnen tegelijkertijd aan de uni van Kopenhagen en hij heeft een half jaar lang (terwijl hij directeur van een bedrijf is wat een spel ontwikkelt) meegestudeerd en de tentamens ook gemaakt én gehaald, zonder college's te volgen.

Als hij het over psychologie heeft heeft hij het vooral over het beïnvloeden van zowel de massa als individuen en hij is zo verrekte manipulatief en weet precies op welke knopjes hij bij wie dan ook moet drukken om het gewenste resultaat te krijgen. Hij weet precies welke hormonen en elektrische processen en welke externe stimuli er nodig zijn om een bepaalde reactie te verkrijgen.
Oud 25-11-2009, 20:18
Verwijderd
maar met psychologie lukt ook wel als je liever uni wil doen ipv hbo. Maar als je vanuit een psychologiestudie psychotherapeut wil worden, moet je wel tot de beste 20% van je studie horen. Nu is dat bij psychologie gewoon een kwestie van goed leren, maargoed.
(dit nog steeds @ rivka)
Oud 25-11-2009, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Een goede vriend van hem studeert psychologie en medicijnen tegelijkertijd aan de uni van Kopenhagen en hij heeft een half jaar lang (terwijl hij directeur van een bedrijf is wat een spel ontwikkelt) meegestudeerd en de tentamens ook gemaakt enzo, zonder college's te volgen.

Als hij het over psychologie heeft heeft hij het vooral over het beïnvloeden van zowel de massa als individuen en hij is zo verrekte manipulatief en weet precies op welke knopjes hij bij wie dan ook moet drukken om het gewenste resultaat te krijgen. Hij weet precies welke hormonen en elektrische processen en welke externe stimuli er nodig zijn om een bepaalde reactie te verkrijgen.
O. Maar psychologie is vooral empirisch hoor.
Oud 25-11-2009, 20:21
Verwijderd
Dat zal best, maar er is een verschil tussen weten hoe het moet en het ook daadwerkelijk kunnen.
Oud 25-11-2009, 20:22
Rivka
Rivka is offline
Waarom hou je niet van psychologie Kazet? Ik vind het een van de interessantste dingen die er zijn.
Oud 25-11-2009, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Nu pas? Het is wel leuk, al is het vooral techniek en niet zo zeer liedjes, op een paar aardig catchy nummers na.
Klinkt wel lekkerder dan de nummers op zich zo.
Oud 25-11-2009, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Een goede vriend van hem studeert psychologie en medicijnen tegelijkertijd aan de uni van Kopenhagen en hij heeft een half jaar lang (terwijl hij directeur van een bedrijf is wat een spel ontwikkelt) meegestudeerd en de tentamens ook gemaakt én gehaald, zonder college's te volgen.

do want
Oud 25-11-2009, 20:27
Verwijderd
Manipulatief zijn is niet echt iets om trots op te wezen.
Oud 25-11-2009, 20:28
Rivka
Rivka is offline
Ik vind manipulatief zijn een teken van zwakte, eigenlijk.
Oud 25-11-2009, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Waarom hou je niet van psychologie Kazet? Ik vind het een van de interessantste dingen die er zijn.
Het is een simpele studie en teveel mensen studeren het, wiens uitkering ik later moet gaan ophoesten!
Oud 25-11-2009, 20:31
Rivka
Rivka is offline
Doe niet zo ouwelullerig, misschien heb jij er later eentje nodig!
Oud 25-11-2009, 20:32
Batave
Batave is offline
Citaat:
Wat wil je gaan studeren?
Media en Cultuur aan de UvA of Theater-, Film- en Televisiewetenschappen aan de UU.
Oud 25-11-2009, 20:33
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Manipulatief zijn is niet echt iets om trots op te wezen.
het ligt eraan of je met je manipulatie de subjecten kwaad doet of niet.
Citaat:
maar dat is het niet.
Oud 25-11-2009, 20:33
Verwijderd
Psychologie is wel de studie met de meeste werkeloosheid na het afstuderen. Omdat er veel mensen naartoe gaan die eigenlijk niet weten wat ze willen, en 'werken met mensen' wel een leuk carrièreperspectief vinden. Het is ook geen moeilijke studie inderdaad, de bachelor sowieso. Maar dat geldt voor wel meer (alfa)studies.
Oud 25-11-2009, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Media en Cultuur aan de UvA of Theater-, Film- en Televisiewetenschappen aan de UU.
En wat wil je ermee worden?
Oud 25-11-2009, 20:35
Verwijderd
He trouwens, Kazet, nu je hier toch bent. Je hebt zo deze grafieken he:

Ik ben hun naam vergeten, maar we leerden dat ze eeuwig doorgaan en de X of Y-as nooit raken. Kan dat?
Oud 25-11-2009, 20:36
Verwijderd
hyperbolen
Oud 25-11-2009, 20:36
Verwijderd
Citaat:
hyperbolen
Oja.
Oud 25-11-2009, 20:37
Batave
Batave is offline
Citaat:
En wat wil je ermee worden?
Hm, ik weet het nog niet zeker, maar beeldresearcher lijkt me leuk.
Oud 25-11-2009, 20:39
Verwijderd
@ Barabas z'n verwijderde post: Je kan er juist heel veel mee, maar dat maakt wel dat 't een heel brede opleiding is, waardoor je eigenlijk voor alles net niet goed genoeg bent. Je moet dus standaard heel veel naast je opleiding doen wil je kans maken op een gave baan, anders eindig je in de redactie van een middelmatig televisieprogramma. (En dat klinkt interessanter dan het daadwerkelijk is.)
Oud 25-11-2009, 20:39
Verwijderd
Vergeet ik toch helemaal de wedstrijd te kijken.
Oud 25-11-2009, 20:40
Verwijderd
Citaat:
He trouwens, Kazet, nu je hier toch bent. Je hebt zo deze grafieken he:

[afbeelding]

Ik ben hun naam vergeten, maar we leerden dat ze eeuwig doorgaan en de X of Y-as nooit raken. Kan dat?
Zo'n grafiek heeft algemeen de vorm , met a een constante. Als je een getal x invult groter dan nul zie je dat het altijd groter is dan nul, maar voor steeds grotere x wel steeds kleiner wordt, omdat je door een steeds groter getal deelt.
Oud 25-11-2009, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik weet het nog niet zeker, maar beeldresearcher lijkt me leuk.
Beeldredactie dus? Nouja, dan ben je op zich wel aan 't juiste adres.
Oud 25-11-2009, 20:41
Rivka
Rivka is offline
Poepoe 21.41 alweer
Oud 25-11-2009, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Zo'n grafiek heeft algemeen de vorm , met a een constante. Als je een getal x invult groter dan nul zie je dat het altijd groter is dan nul, maar voor steeds grotere x wel steeds kleiner wordt, omdat je door een steeds groter getal deelt.
Ja, dat weet ik allemaal. Mijn vraag is of 't kan dat de grafiek de x-as nooit raakt. Ik zei namelijk van wel en Uice zei van niet, en nu wil ik weten wie er gelijk had.
Oud 25-11-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Oud 25-11-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Het is een simpele studie en teveel mensen studeren het, wiens uitkering ik later moet gaan ophoesten!
Dus VVD
Oud 25-11-2009, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat weet ik allemaal. Mijn vraag is of 't kan dat de grafiek de x-as nooit raakt. Ik zei namelijk van wel en Uice zei van niet, en nu wil ik weten wie er gelijk had.
Dat ligt aan het functievoorschrift, maar in het geval dat jij tekende is het niet zo.
Oud 25-11-2009, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Dus VVD
Als het aan de VVD ligt wordt de werkloosheid nog hoger, en dat moet ik nog meer uitkeringen gaan bekostigen!
Oud 25-11-2009, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Als het aan de VVD ligt wordt de werkloosheid nog hoger, en dat moet ik nog meer uitkeringen gaan bekostigen!
Oud 25-11-2009, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Er is geen x zodanig dat a/x = 0, met a =/= 0. Wel geldt dat .
Oud 25-11-2009, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Dat ligt aan het functievoorschrift, maar in het geval dat jij tekende is het niet zo.
Ja, ik snap ook wel dat er functies bestaan waarin de grafiek de assen wel raakt :') Het gaat specifiek om dit soort hyperbolen.
Oud 25-11-2009, 20:53
Verwijderd
In dat geval is 1/0 ongedefinieerd en bestaat de grafiek niet op x=0.
Oud 25-11-2009, 20:54
Verwijderd
Citaat:
In dat geval is 1/0 ongedefinieerd en bestaat de grafiek niet op x=0.
Maar dat is de y-as.
Oud 25-11-2009, 20:55
Spelleider
Spelleider is offline
Bij de functie f(x)=1/x zal de grafiek nooit de nullijn raken, je kan immers niet delen door nul, noch kun je door een getal delen waardoor de vergelijking nul is.
Oud 25-11-2009, 20:55
Spelleider
Spelleider is offline
Oeps. Vergeten uit te loggen.
Oud 25-11-2009, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Bij de functie f(x)=1/x zal de grafiek nooit de nullijn raken, je kan immers niet delen door nul, noch kun je door een getal delen waardoor de vergelijking nul is.
Dat kan wel, bijvoorbeeld 0/3 = 0.
Oud 25-11-2009, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is de y-as.
Dat is hetzelfde in dit geval
Verwijderd
Nou als ik dit allemaal lees krijg ik de neiging om daadwerkelijk productief te zijn en aan mijn essay te werken, keep up the good work guys
Verwijderd
Citaat:
:')
Rustig he
Miekje*
Miekje* is offline
Hmm, hier doe ik niet aan mee. Maar ik ga wel slapen. Trusten!
Oud 25-11-2009, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Nou als ik dit allemaal lees krijg ik de neiging om daadwerkelijk productief te zijn en aan mijn essay te werken, keep up the good work guys
Het mooiste in het hoofdstuk hyperbolen vond ik altijd de perforaties.
Oud 25-11-2009, 20:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat kan wel, bijvoorbeeld 0/3 = 0.
Zeg genie, dan deel je door 3, en niet door nul.
Oud 25-11-2009, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Zeg genie, dan deel je door 3, en niet door nul.
Het ging om de 2e stelling in je post
Oud 25-11-2009, 21:00
Martiño
Martiño is offline
Ja, ik bedoelde natuurlijk noch kun je 1 door een getal delen waardoor de uitkomst van de vergelijking nul is.

Regels voor berichten