Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, maar mensen moeten de taal vooral willen leren en dat moet ook gestimuleerd worden en dat doe je niet door verkiezingsposters in het arabisch te ontwerpen.
||
Citaat:
![]()
|
Huh? "voorbeeldfunctie in tolerantie", voor wat?
Camera's werken uitstekend, maar je moet ze natuurlijk wel verdekt opstellen. Net als iedereen afremt voor de bekende flitspalen en vervolgens weer vol gas rijdt (Or am i stating something completely new?) Zonder camera hadden we deze blonde kerel natuurlijk nooit gesignaleerd. |
![]() |
|
Normale bewoners van een wijk met dit soort problematiek zijn juist blij met de media aandacht, zonder deze aandacht moet nog maar blijken of de politie daadwerkelijk komt opdagen. Wanneer een wijk de landelijke media haalt is het voor de burgemeester natuurlijk tijd om mediageil te zijn en de schade te beperken door te stellen dat "hard wordt ingegrepen."
Als nu vanaf het begin de wet daadwerkelijk was gehandhaafd, was dit nu niet zo'n probleemwijk geweest. Maar de politie wordt ingezet om gaten in de begroting te vullen door middel van overtredingen te bekeuren in plaats van voortdurende straattereur aan te pakken. Ik ben blij dat ik geen ondernemer ben in een dergelijke wijk.
||
Citaat:
![]()
|
Maar die arme " straatterroristen" (Nou nou, wat een groot woord weer..voor een burenruzie) kunnen er ook niks aan doen. Het komt door hun economische achterstandssituatie. Die jongens zijn zelf wanhopig. Ze willen zo graag meedoen, maar worden overal gediscrimineerd. Ze krijgen geen baan, geen stageplaats, geen respect, de politie valt ze steeds lastig. Logisch dat ze boos worden op de samenleving, en terug gaan slaan. Dat is toch gewoon een menselijke reactie op al die frustratie.
Je moet die jongens helpen, niet onderdrukken. *gaat vast keteltje water opzetten* |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niets aan doen?
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Eh, het was sarcastisch bedoeld. (Af te leiden aan de laatste zin over het keteltje water opzetten....)
Ik zou persoonlijk niet graag de burgemeester van Veenendaal willen zijn. Hoe los je zoiets op de kortetermijn op, zonder tot draconische maatregelen te moeten vervallen, die ieders burgerrechten zouden opschorten. En hoe plan je een lange termijn aanpak die dit soort uitwassen in de toekomst gaat voorkomen? Het lijkt erop dat hij die lange termijnaanpak al jaren heeft laten versloffen, en dat deze uitbarsting hem heeft verrast. En nu zit hij met de gebakken peren, rellende jongeren en imagoschade, terwijl het zo'n leuk baantje leek, beetje lintjes doorknippen in een suf provinciedorp. |
![]() |
|
En nu zijn er moslim burgerwachten actief rondom de moskee in Veenendaal.
Tja, aan de politie heb je zoals gewoonlijk niks als het gaat om bescherming tegen vandalen. Ben benieuwd wanneer die burgerwacht weer op last van dezelfde politie ontbonden gaat worden. Iets met verbod op eigenrichting. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien heeft hij tijd ![]()
||
Citaat:
Dat doet ze echter steeds meer. Het "contrat social" staat aldus onder druk. En voor die moslimburgerwacht telt ze blijkbaar al niet meer. Ik vind dat geen wenselijke ontwikkeling, hoezeer ik het ook kan invoelen van die mensen. En ik vind het zorgwekkend dat het juist moslims zijn die blijkbaar het contrat social eenzijdig opzeggen, en nog zorgwekkender dat dit initiatief wordt getolereerd door de staat. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
vuurwerk artikelen kevinkuyer | 0 | 05-01-2010 10:44 | |
Vrije tijd |
[STELLING] De bodem moet uit de Eerste Divisie Verwijderd | 54 | 31-05-2005 13:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
spreekbeurt over islam THC1 | 48 | 21-11-2004 23:09 | |
Liefde & Relatie |
Wie heeft er via het forum een relatie gekregen? nobody_knows_me | 118 | 22-09-2003 15:16 |