Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2010, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Je moet ook niet met je vingers aan het scherm zitten.

Dat is trouwens ook iets waar ik heel alert op ben als ik tussen anderen in de collegezaal zit met m'n Macbook.
ja volgens mij doe ik dat ook niet maar elke keer staan er toch weer vingerafdrukken ik denk dat mijn huisgenoten 'm elke dag even aan willen raken
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
alsof mij dat ooit zou lukken
assemblage-service = in elkaar laten zetten door de shop, je krijgt m werkend thuisgestuurd Wel zelf aansluiten natuurlijk, maar dan nog
En hoeveel duurder zijn macs t.o.v. pc's (hm, een mac is toch ook een pc? hoe noem je een windows-computer eigenlijk?)
Verwijderd
Citaat:
Nja, ik heb een beetje een afkeer tegen mac. Minder compatibiliteit, quicktime (zuigt) en weet ik veel wat nog meer.

Oh, en kan de hardware op tegen pc-hardware?
Quicktime onder Mac OS X is prima hoor. En de hardware is grotendeels hetzelfde.
Oud 22-03-2010, 11:29
Verwijderd
Citaat:
quiktime heb ik ook vervangen
Door een mac-compatible Windows Media Player?
Oud 22-03-2010, 11:30
Verwijderd
Citaat:
assemblage-service = in elkaar laten zetten door de shop, je krijgt m werkend thuisgestuurd Wel zelf aansluiten natuurlijk, maar dan nog
En hoeveel duurder zijn macs t.o.v. pc's (hm, een mac is toch ook een pc? hoe noem je een windows-computer eigenlijk?)
macs zijn duur, maar dat is algemeen bekend . De pc die ik wilde aanschaffen (ik twijfelde tussen 'normale pc' en mac) was 813, en voor mac heb ik 1099 betaald.

ik noem mac ook altijd gewoon pc.
Oud 22-03-2010, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Die bestaat, maar wordt niet meer onderhouden.

Je kunt met een extra stukje software trouwens prima windows media content afspelen met Quicktime. Ik heb alleen nog niet de moeite genomen om dat stukje software (Flip4Mac) te installeren, aangezien je windows media steeds minder tegenkomt.
Oud 22-03-2010, 11:31
Verwijderd
Citaat:

nee door silverlight op internet, en VLC voor films ed. Muziekjes luisteren gewoon via itunes.
Oud 22-03-2010, 11:32
Verwijderd
windows 7 is toppie
Verwijderd
Citaat:
macs zijn duur, maar dat is algemeen bekend . De pc die ik wilde aanschaffen (ik twijfelde tussen 'normale pc' en mac) was 813, en voor mac heb ik 1099 betaald.

waarom koos je voor de mac?
Verwijderd
oh flip4mac heb ik ook, maar daar werd quiktime m.i. niet echt beter door.
Oud 22-03-2010, 11:34
Verwijderd
Citaat:

Wel gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot studentenkorting? Scheelde namelijk aanzienlijk.

Ik heb het meestal trouwens ook gewoon over 'mijn laptop' als ik het over mijn Macbook gaat, alleen als het relevant is gebruik noem ik het beestje echt bij z'n naam.
Oud 22-03-2010, 11:34
Verwijderd
Citaat:
waarom koos je voor de mac?
gebruiksgemak, vormgeving. ik hou van mooie dingen en ik kon het geld 'missen'. Niet echt een hele speciale reden. Ik kende mac via vrienden, zij waren er erg positief over, ik vond het een fijn apparaat als ik er mee werkte, dus zodoende .
Oud 22-03-2010, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Wel gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot studentenkorting? Scheelde namelijk aanzienlijk.

Ik heb het meestal trouwens ook gewoon over 'mijn laptop' als ik het over mijn Macbook gaat, alleen als het relevant is gebruik noem ik het beestje echt bij z'n naam.
6 procent . Maar hij was dus indd goedkoper. 1033 ofzo .
Oud 22-03-2010, 11:36
Verwijderd
Voor muziek gebruik ik trouwens Songbird, ivm het ontbreken van goede FLAC-ondersteuning in iTunes/Quicktime. Ik zet mijn (legaal gekochte!) cd's altijd om naar FLAC zodat ik ze makkelijk kan luisteren op de computer.
Oud 22-03-2010, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Een mac noem je een computer, geen pc. Geloof ik.

En een mac is behoorlijk wat duurder dan een pc. Even een voorbeeld zoeken, maar zo uit het hoofd: de goedkoopste pc's kosten rond de 200,-. De goedkoopste Mac, met dezelfde specs, kost rond de 600,-. De Mac zit dan wel in een mooi kastje en hij is kleiner want er zijn laptoponderdelen gebruikt, maar de specs zijn hetzelfde. Zo is het met andere Apple-dingen ook, je betaalt hoofdzakelijk voor het imago van 't merk en voor hoe je computer eruitziet, niet voor wat er allemaal in zit.

Voor 600,- kun je overigens een behoorlijk prima pc kopen.
Oud 22-03-2010, 11:38
Verwijderd
Citaat:
6 procent . Maar hij was dus indd goedkoper. 1033 ofzo .
Als ik via surfspot naar de Apple-website ging, kreeg ik trouwens meer korting dan wanneer ik de optie op de Apple-website zelf gebruikte.
Oud 22-03-2010, 11:39
Verwijderd
Maar los daarvan is dit ook een belangrijk tegenargument in mijn afwegingen om ooit een Mac te kopen. (En die afwegingen zijn er wel hoor, ik ben geen Windowsfangirl. Apple heeft ook een aantal dingen die voor mij behoorlijk prima zouden werken.)
Verwijderd
Today while in the shower, I was washing my face with Neutrogena face scrub. I then decided to splash my face like they do in the commercials. I did not end up smiling and refreshed, I ended up with a noseful of water and had difficulty breathing for 3 minutes. MLIA

Verwijderd
Citaat:
Een mac noem je een computer, geen pc. Geloof ik.

En een mac is behoorlijk wat duurder dan een pc. Even een voorbeeld zoeken, maar zo uit het hoofd: de goedkoopste pc's kosten rond de 200,-. De goedkoopste Mac, met dezelfde specs, kost rond de 600,-. De Mac zit dan wel in een mooi kastje en hij is kleiner want er zijn laptoponderdelen gebruikt, maar de specs zijn hetzelfde. Zo is het met andere Apple-dingen ook, je betaalt hoofdzakelijk voor het imago van 't merk en voor hoe je computer eruitziet, niet voor wat er allemaal in zit.

Voor 600,- kun je overigens een behoorlijk prima pc kopen.
Maar niet met zo'n prettig besturingssysteem en de bouwkwaliteit zal ook wel iets minder zijn dan bij Apple.
Oud 22-03-2010, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Als ik via surfspot naar de Apple-website ging, kreeg ik trouwens meer korting dan wanneer ik de optie op de Apple-website zelf gebruikte.
volgens mij kreeg ik via surfspot ook 6 procent. Heb er nog wel naar gekeken .
Oud 22-03-2010, 11:41
Verwijderd
Ik was trouwens 952 euro kwijt voor een witte unibody macbook met 4 ipv 2 gb RAM en een 320 ipv een 250 gb hardeschijf.
Oud 22-03-2010, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Maar los daarvan is dit ook een belangrijk tegenargument in mijn afwegingen om ooit een Mac te kopen. (En die afwegingen zijn er wel hoor, ik ben geen Windowsfangirl. Apple heeft ook een aantal dingen die voor mij behoorlijk prima zouden werken.)
Ik zal het straks eens lezen (want ik ben niet alleen maar apple halleluja) maar die eerste reden is indd waarom dit gesprek over mac begon
Oud 22-03-2010, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Maar niet met zo'n prettig operating system.
Dat is natuurlijk subjectief, vandaar dat ik het niet als voor- of tegenargument heb gesteld in dat stukje. Ik vind OS X ontzettend onoverzichtelijk, want dat 'intuïtieve' waar ze 't telkens over hebben houdt voor mij in dat alles onlogisch in elkaar zit. Het werkt - voor mij - heel vervelend.

Is er eigenlijk een aparte versie van OS X voor op de low end Macs? Anders is dat ook flauwtjes, alsof je Vista op een basislaptopje probeert te draaien. Dat loopt voor geen meter.
Oud 22-03-2010, 11:44
Verwijderd
Het wordt tijd dat ik even wat nuttige dingen ga doen

Tot later allemaal!
Oud 22-03-2010, 11:45
Verwijderd
Hehe, snelle edit. Bouwkwaliteit maakt bij computers barweinig uit, want je verschuift zo'n kast toch niet en je zit er ook niet aan. De onderdelen zijn bij beide wel gewoon goed gemonteerd, lijkt me, dus dat is ook geen punt.

Bovendien, al zou er iets kapotgaan bij de pc, je kan dan heel makkelijk het onderdeel vervangen. Er is ook minder gedoe met garantie. Dus dat argument werkt eerder tegen je
Oud 22-03-2010, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Dat is natuurlijk subjectief, vandaar dat ik het niet als voor- of tegenargument heb gesteld in dat stukje. Ik vind OS X ontzettend onoverzichtelijk, want dat 'intuïtieve' waar ze 't telkens over hebben houdt voor mij in dat alles onlogisch in elkaar zit. Het werkt - voor mij - heel vervelend.

Is er eigenlijk een aparte versie van OS X voor op de low end Macs? Anders is dat ook flauwtjes, alsof je Vista op een basislaptopje probeert te draaien. Dat loopt voor geen meter.
Geen enkele Mac is echt low-end en volgens mij is OS X ook niet vreselijk zwaar.
Oud 22-03-2010, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Hehe, snelle edit. Bouwkwaliteit maakt bij computers barweinig uit, want je verschuift zo'n kast toch niet en je zit er ook niet aan. De onderdelen zijn bij beide wel gewoon goed gemonteerd, lijkt me, dus dat is ook geen punt.

Bovendien, al zou er iets kapotgaan bij de pc, je kan dan heel makkelijk het onderdeel vervangen. Er is ook minder gedoe met garantie. Dus dat argument werkt eerder tegen je
Voor een laptop maakt dat wel uit.
Oud 22-03-2010, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Geen enkele Mac is echt low-end en volgens mij is OS X ook niet vreselijk zwaar.
Dat lijkt me sterk, als je al die duizenden effectjes bekijkt die overal bij zitten. Dat kost ongetwijfeld behoorlijk wat RAM.

En natuurlijk heb je low-end Macs, dat begrip duidt gewoon 'het goedkoopste (basis)model' aan. Met weinig RAM, weinig schijfruimte, etc. De goedkoopste pc is dus 200,- en de goedkoopste Mac, met dezelfde specs, is 600,-. Beide zijn low-end.

Het is niet alsof 'low-end' iets betekent als 'goedkoop en lelijk'.

Citaat:
Voor een laptop maakt dat wel uit.
Maar het gaat hier niet om laptops, het gaat om computers die je gewoon thuis ergens neerzet. Met een kast enzo. Dat de goedkoopste computer van Apple een aantal laptoponderdelen gebruikt om zo klein mogelijk te zijn maakt 't nog geen laptop.
Oud 22-03-2010, 11:54
Verwijderd

Alt text: ..go go gadget video camera. Go go gadget cup. <3
Oud 22-03-2010, 11:58
Verwijderd
Oud 22-03-2010, 11:59
Verwijderd
Ah gvd! Ik was ergens een nulletje vergeten, waardoor m'n simulatie 10x zolang bezig was. Na een uur kwam ik er pas achter, dus ik heb het afgelopen uur niks gedaan
Oud 22-03-2010, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me sterk, als je al die duizenden effectjes bekijkt die overal bij zitten. Dat kost ongetwijfeld behoorlijk wat RAM.

En natuurlijk heb je low-end Macs, dat begrip duidt gewoon 'het goedkoopste (basis)model' aan. Met weinig RAM, weinig schijfruimte, etc. De goedkoopste pc is dus 200,- en de goedkoopste Mac, met dezelfde specs, is 600,-. Beide zijn low-end.

Het is niet alsof 'low-end' iets betekent als 'goedkoop en lelijk'.

Maar het gaat hier niet om laptops, het gaat om computers die je gewoon thuis ergens neerzet. Met een kast enzo. Dat de goedkoopste computer van Apple een aantal laptoponderdelen gebruikt om zo klein mogelijk te zijn maakt 't nog geen laptop.
Die goedkoopste basismodellen draaien Mac OS X anders zonder problemen. Mijn laptop zou daar ook onder vallen, het is namelijk het goedkoopste model Macbook (met een paar kleine upgrades). Even wat specs die nog niet genoemd waren: 2,26 GHz Core 2 Duo (waarschijnlijk P7550), Geforce 9400M IGP. Het is dus niet te vergelijken met de echte low-end pc's. De Mac Mini (goedkoopste model Mac) zit daar qua specs volgens mijn niet ver vandaan, daardoor kun je die in vergelijking met echte low-end pc's dus niet bepaald low-end noemen.

Ook de echte low-end pc's kunnen trouwens prima windows vista of 7 draaien, uitgezonderd een deel van de netbooks, maar dat is weer een heel ander segment.
Oud 22-03-2010, 12:01
Verwijderd
Altijd dat gezeur als het om Apple gaat enzo Ik zal het gewoon eerlijk toegeven, ik heb echt geen idee wat een computer/auto of wat dan ook kan, ik ben gewoon zo oppervlakkig dat ik producten aanschaf op stijl en kleur.
Oud 22-03-2010, 12:08
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Altijd dat gezeur als het om Apple gaat enzo Ik zal het gewoon eerlijk toegeven, ik heb echt geen idee wat een computer/auto of wat dan ook kan, ik ben gewoon zo oppervlakkig dat ik producten aanschaf op stijl en kleur.

Net alsof je een speciaal merk bier koopt omdat het flesje zo mooi is.
Oud 22-03-2010, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Op de een of andere manier roept het merk altijd heel sterke reacties op van zowel voor als tegenstanders, waardoor een normale discussie niet meer mogelijk is voor personen die de producten gewoon gebruiken omdat ze voor hem/haar goed werken en die verder helemaal geen fanboys zijn.

Ik zou zelf trouwens geen iPhone kopen, aangezien ik gewoon een niet al te uitgebreide telefoon met een lange accuduur wil.
Oud 22-03-2010, 12:10
Verwijderd
De goedkoopste Mac's zijn trouwens qua specs te vergelijken met mid-range pc's en een simpeler OS is dus nergens voor nodig.

Voor low-end pc's is dat vaak ook niet nodig trouwens, die kunnen ook prima Windows Vista of 7 draaien.

Dit nog even om een voorgaande post van mij wat duidelijker samen te vatten.
Oud 22-03-2010, 12:10
Sherlock
Sherlock is offline
iPhone is idd crap Ipod touch kan bijna alles hetzelfde en de accu blijft echt veeeel langer.
Oud 22-03-2010, 12:11
Verwijderd
Maar ik ga even eten.
Oud 22-03-2010, 12:13
Verwijderd

Citaat:
Die goedkoopste basismodellen draaien Mac OS X anders zonder problemen. Mijn laptop zou daar ook onder vallen, het is namelijk het goedkoopste model Macbook (met een paar kleine upgrades). Even wat specs die nog niet genoemd waren: 2,26 GHz Core 2 Duo (waarschijnlijk P7550), Geforce 9400M IGP. Het is dus niet te vergelijken met de echte low-end pc's. De Mac Mini (goedkoopste model Mac) zit daar qua specs volgens mijn niet ver vandaan, daardoor kun je die in vergelijking met echte low-end pc's dus niet bepaald low-end noemen.

Ook de echte low-end pc's kunnen trouwens prima windows vista of 7 draaien, uitgezonderd een deel van de netbooks, maar dat is weer een heel ander segment.
Mm, dat laatste kan eigenlijk wel kloppen, de markt heeft natuurlijk niet stilgestaan. Een jaar of anderhalf geleden was het wel nog zo dat de meeste laptops en de goedkopere pc's Vista echt nog niet aankonden. Hoe dat zit met Apple weet ik niet, misschien heb je daar minder problemen omdat je geen onafhankelijke bedrijven hebt die denken goed voor de dag te komen met een splinternieuw besturingssysteem terwijl de aangeboden hardware dat nog niet trekt.

Maar je laptopje (en dus ook de Mac Mini) is prima te vergelijken met low-end pc's hoor, tegenwoordig zit overal dual core en minimaal 2GB RAM op. (Wat bij jou ook het geval was, toch? Alleen heb je er een upgrade bij gestopt zodat het 4 werd.) Die dual core heeft bovendien een vrij lage kloksnelheid, wat ook het geval is bij low-end pc's. Dat moederbordje stelt ook niet zo veel als je 'm vergelijkt met moederborden voor computers, dus dat zal bij low-end pc's ook wel ongeveer gelijk lopen.

Citaat:
Oud 22-03-2010, 12:14
Verwijderd
Meh, m'n logo is niet gekozen in de ontwerpwedstrijd :\
Oud 22-03-2010, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Op de een of andere manier roept het merk altijd heel sterke reacties op van zowel voor als tegenstanders, waardoor een normale discussie niet meer mogelijk is voor personen die de producten gewoon gebruiken omdat ze voor hem/haar goed werken en die verder helemaal geen fanboys zijn.
Ik ben geen fel tegenstander, hoor. Zoals ik al zei - Apple heeft een aantal heel goede dingen. Maar ook een aantal hele brakke, zoals dat hun computers behoorlijk overpriced zijn, omdat je hoofdzakelijk voor de stijl betaalt (en, vooruit, de OS, maar dat is bij Windows ook zo) en niet voor de componenten.

Citaat:
De goedkoopste Mac's zijn trouwens qua specs te vergelijken met mid-range pc's en een simpeler OS is dus nergens voor nodig.
Dit is dus niet waar. Ik heb laatst nog een mid-range pc moeten uitzoeken voor iemand, en die had toch echt o.a. 4 cores met redelijke kloksnelheid, 8GB RAM en een harde schijf van 750GB. Voor 600,-. Dat is echt niet te vergelijken met de qua prijs wél vergelijkbare Mac Mini (2GB RAM, 160GB, 2 cores die op iets van 2.2 ghz lopen).
Oud 22-03-2010, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Meh, m'n logo is niet gekozen in de ontwerpwedstrijd :\
Die steps, ja? Even kijken wie er dan gewonnen heeft. Wel jammer.
Oud 22-03-2010, 12:32
Verwijderd
http://www.ontwerpen-voor-geld.nl/nl...io-support.htm

Nummer 35835 heeft gewonnen.
Oud 22-03-2010, 12:33
Verwijderd
Ah, de enige andere die ik mooi vond.
Oud 22-03-2010, 12:41
Verwijderd
34166 vind ik de mooiste.
Oud 22-03-2010, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen fel tegenstander, hoor. Zoals ik al zei - Apple heeft een aantal heel goede dingen. Maar ook een aantal hele brakke, zoals dat hun computers behoorlijk overpriced zijn, omdat je hoofdzakelijk voor de stijl betaalt (en, vooruit, de OS, maar dat is bij Windows ook zo) en niet voor de componenten.

Dit is dus niet waar. Ik heb laatst nog een mid-range pc moeten uitzoeken voor iemand, en die had toch echt o.a. 4 cores met redelijke kloksnelheid, 8GB RAM en een harde schijf van 750GB. Voor 600,-. Dat is echt niet te vergelijken met de qua prijs wél vergelijkbare Mac Mini (2GB RAM, 160GB, 2 cores die op iets van 2.2 ghz lopen).
Veel instaplaptops hebben ofwel een intel celeron ofwel een intel pentium dual-core processor, dat is toch een segment lager dan een core 2 duo.
Oud 22-03-2010, 12:44
Verwijderd
@ para: Ja, ik heb er vrede mee dat het niet 34166 is geworden.
Oud 22-03-2010, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Veel instaplaptops hebben een ofwel een intel celeron ofwel een intel pentium dual-core processor, dat is toch een segment lager dan een core 2 duo.
Nogmaals: we hebben het niet over laptops, we hebben 't over computers. Computerkasten met onderdelen erin, weet je wel. Dingen die je in je woonkamer hebt staan en waarmee je niet hoeft rond te sjouwen. En daar dan de goedkoopste pc/Mac-variant van.
Oud 22-03-2010, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals: we hebben het niet over laptops, we hebben 't over computers. Computerkasten met onderdelen erin, weet je wel. Dingen die je in je woonkamer hebt staan en waarmee je niet hoeft rond te sjouwen. En daar dan de goedkoopste pc/Mac-variant van.
Dan is het misschien handiger om de Mac Mini buiten beschouwing te laten, aangezien die technisch meer weg heeft van een laptop, dan van een desktop. Gezien het formaat kan dat trouwens ook niet anders.

Ik trok het trouwens meer algemeen, op zowel desktops als laptops.
Oud 22-03-2010, 13:04
Verwijderd
Citaat:

Net alsof je een speciaal merk bier koopt omdat het flesje zo mooi is.
ja.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten