Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En hoeveel duurder zijn macs t.o.v. pc's (hm, een mac is toch ook een pc? hoe noem je een windows-computer eigenlijk?) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik noem mac ook altijd gewoon pc. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt met een extra stukje software trouwens prima windows media content afspelen met Quicktime. Ik heb alleen nog niet de moeite genomen om dat stukje software (Flip4Mac) te installeren, aangezien je windows media steeds minder tegenkomt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb het meestal trouwens ook gewoon over 'mijn laptop' als ik het over mijn Macbook gaat, alleen als het relevant is gebruik noem ik het beestje echt bij z'n naam. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En een mac is behoorlijk wat duurder dan een pc. Even een voorbeeld zoeken, maar zo uit het hoofd: de goedkoopste pc's kosten rond de 200,-. De goedkoopste Mac, met dezelfde specs, kost rond de 600,-. De Mac zit dan wel in een mooi kastje en hij is kleiner want er zijn laptoponderdelen gebruikt, maar de specs zijn hetzelfde. Zo is het met andere Apple-dingen ook, je betaalt hoofdzakelijk voor het imago van 't merk en voor hoe je computer eruitziet, niet voor wat er allemaal in zit. Voor 600,- kun je overigens een behoorlijk prima pc kopen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar los daarvan is dit ook een belangrijk tegenargument in mijn afwegingen om ooit een Mac te kopen. (En die afwegingen zijn er wel hoor, ik ben geen Windowsfangirl. Apple heeft ook een aantal dingen die voor mij behoorlijk prima zouden werken.)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is er eigenlijk een aparte versie van OS X voor op de low end Macs? Anders is dat ook flauwtjes, alsof je Vista op een basislaptopje probeert te draaien. Dat loopt voor geen meter. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hehe, snelle edit. Bouwkwaliteit maakt bij computers barweinig uit, want je verschuift zo'n kast toch niet en je zit er ook niet aan. De onderdelen zijn bij beide wel gewoon goed gemonteerd, lijkt me, dus dat is ook geen punt.
Bovendien, al zou er iets kapotgaan bij de pc, je kan dan heel makkelijk het onderdeel vervangen. Er is ook minder gedoe met garantie. Dus dat argument werkt eerder tegen je ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En natuurlijk heb je low-end Macs, dat begrip duidt gewoon 'het goedkoopste (basis)model' aan. Met weinig RAM, weinig schijfruimte, etc. De goedkoopste pc is dus 200,- en de goedkoopste Mac, met dezelfde specs, is 600,-. Beide zijn low-end. Het is niet alsof 'low-end' iets betekent als 'goedkoop en lelijk'. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook de echte low-end pc's kunnen trouwens prima windows vista of 7 draaien, uitgezonderd een deel van de netbooks, maar dat is weer een heel ander segment. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Net alsof je een speciaal merk bier koopt omdat het flesje zo mooi is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou zelf trouwens geen iPhone kopen, aangezien ik gewoon een niet al te uitgebreide telefoon met een lange accuduur wil. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De goedkoopste Mac's zijn trouwens qua specs te vergelijken met mid-range pc's en een simpeler OS is dus nergens voor nodig.
Voor low-end pc's is dat vaak ook niet nodig trouwens, die kunnen ook prima Windows Vista of 7 draaien. Dit nog even om een voorgaande post van mij wat duidelijker samen te vatten. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Maar je laptopje (en dus ook de Mac Mini) is prima te vergelijken met low-end pc's hoor, tegenwoordig zit overal dual core en minimaal 2GB RAM op. (Wat bij jou ook het geval was, toch? Alleen heb je er een upgrade bij gestopt zodat het 4 werd.) Die dual core heeft bovendien een vrij lage kloksnelheid, wat ook het geval is bij low-end pc's. Dat moederbordje stelt ook niet zo veel als je 'm vergelijkt met moederborden voor computers, dus dat zal bij low-end pc's ook wel ongeveer gelijk lopen. Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|