Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2010, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Is in het Duits wel correct
Volgens mij moet het in het Duits zoiets zijn als: "Lieber ein tolles Job in Deutschland als arbeitslos in Holland!"
Advertentie
Oud 18-07-2010, 13:57
Rivka
Rivka is offline
Dat klinkt goed ja.

OT:
Citaat:
snobbistisch
Oud 18-07-2010, 20:18
E.I Kipping
E.I Kipping is offline
Citaat:
Volgens mij moet het in het Duits zoiets zijn als: "Lieber ein tolles Job in Deutschland als arbeitslos in Holland!"
Ein tolles Job? De laatste keer dat ik keek was een onzijdige verbuiging bij een mannelijk zelfstandig naamwoord niet toegestaan.
Oud 18-07-2010, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Ein tolles Job? De laatste keer dat ik keek was een onzijdige verbuiging bij een mannelijk zelfstandig naamwoord niet toegestaan.
Vandaar ook mijn nuance in de post die ik aangeef door middel van de frase "zoiets als".
Oud 21-07-2010, 21:30
Verwijderd
"Give me the CDC" werd vertaald als "Geef me de bloedwaarden"
Oud 21-07-2010, 21:39
Verwijderd
Citaat:
"Give me the CDC" werd vertaald als "Geef me de bloedwaarden"

Ik snap dat dus echt niet, ik kijk nu echt niet zoveel tv, maar CDC ken ik wel... je zou toch verwachten dat die vertalers daar nog meer ervaring mee hebben? Wazig.
Oud 24-07-2010, 19:54
Verwijderd
Yolanthe:

"Het team wat de meeste klappen uitdeelt..."

Oud 24-07-2010, 20:18
Em.
Em. is offline
Mijn broertje is één wandelende taalfout.
Vooral op het gebied van de -de's en -te's (ja, die dingen achter een werkwoord in de verleden tijd) is hij erg goed bezig. Gooit hij willekeurig in de zin, plakt hij nog eens éxtra achter een woord dat al in de verleden tijd staat, die dingen. Daarnaast heb zelf ík nog een fantastisch grammatica. Maar dan heb je dus dingen als:

"Ik fietste te weg."

"En toen dachtte hij dat"

"Ik tekende-te een boom"

En dan staan ze tenminste nog achter een werkwoord. Ik hoor ze ook héél vaak een woord, of twee woorden, verderop staan, maar ik kan zo snel geen voorbeeld bedenken.

Hij is negen, trouwens.

Oh, en mijn zusje heeft nog een hele mooie. 'Bloeiheet', in plaats van bloedheet.
Oud 24-07-2010, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Mijn broertje is één wandelende taalfout.
Vooral op het gebied van de -de's en -te's (ja, die dingen achter een werkwoord in de verleden tijd) is hij erg goed bezig. Gooit hij willekeurig in de zin, plakt hij nog eens éxtra achter een woord dat al in de verleden tijd staat, die dingen. Daarnaast heb zelf ík nog een fantastisch grammatica. Maar dan heb je dus dingen als:

"Ik fietste te weg."

"En toen dachtte hij dat"

"Ik tekende-te een boom"

En dan staan ze tenminste nog achter een werkwoord. Ik hoor ze ook héél vaak een woord, of twee woorden, verderop staan, maar ik kan zo snel geen voorbeeld bedenken.

Hij is negen, trouwens.

Oh, en mijn zusje heeft nog een hele mooie. 'Bloeiheet', in plaats van bloedheet.
Dat wat je broertje doet, klinkt wel heel uitzonderlijk... heeft hij geen taalstoornis oid? (Dat hoeft natuurlijk niet, maar dit soort fouten zijn op negenjarige leeftijd uitzonderlijk, dus vandaar dat ik het vraag, mogelijk is het gewoon even een gekke taalfase waar hij doorheen moet, maar ik heb 't nog nooit eerder gehoord... en helemaal dat hij de -te en -de soms een paar woorden verder plakt is vreemd, dat klinkt als een probleem met de syntaxis/zinsbouw...)
Oud 24-07-2010, 21:28
Em.
Em. is offline
Citaat:
Dat wat je broertje doet, klinkt wel heel uitzonderlijk... heeft hij geen taalstoornis oid? (Dat hoeft natuurlijk niet, maar dit soort fouten zijn op negenjarige leeftijd uitzonderlijk, dus vandaar dat ik het vraag, mogelijk is het gewoon even een gekke taalfase waar hij doorheen moet, maar ik heb 't nog nooit eerder gehoord... en helemaal dat hij de -te en -de soms een paar woorden verder plakt is vreemd, dat klinkt als een probleem met de syntaxis/zinsbouw...)
Tja, ik weet het niet. Hij heeft ooit wel logopedie gehad, maar dat was vanwege andere dingen. Al weet ik ook niet meer precies wat... o ja! Hij kon geen -ng zeggen, en er was geen verschil tussen de b en de p. Misschien nog wat dingen, maar die herinner ik me het best. Sowieso is hij altijd wel 'n aparte spreker geweest, zo noemde mijn zusje me al heel lang Emmeke, op een leeftijd dat het voor hem nog 'Atie' was. Niet dat hij het niet uit kon spreken, hij deed het gewoon niet. Ook zijn z'n verhalen vaak nogal onnavolgbaar, hij 'stottert' met woorden, zegmaar, niet met klinkers of uitspraak... maar hij praat te snel, struikelt over woorden, breekt zinnen af, verandert halverwege van zin, die dingen.

Ik heb er in ieder geval niemand (behalve mezelf, je bent een beterweterige grote zus of niet) over gehoord. Ik hoor het zelf ook minder - je raakt eraan gewend - maar als ik het zo typ dan vraag ik me eigenlijk af waarom er nog geen juf is geweest die het eens heeft aangesneden.

Maar hij maakt die de/te fouten niet als hij schrijft, als het goed is. Tenminste, daar valt het me nooit op.
Oud 24-07-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Tja, ik weet het niet. Hij heeft ooit wel logopedie gehad, maar dat was vanwege andere dingen. Al weet ik ook niet meer precies wat... o ja! Hij kon geen -ng zeggen, en er was geen verschil tussen de b en de p. Misschien nog wat dingen, maar die herinner ik me het best. Sowieso is hij altijd wel 'n aparte spreker geweest, zo noemde mijn zusje me al heel lang Emmeke, op een leeftijd dat het voor hem nog 'Atie' was. Niet dat hij het niet uit kon spreken, hij deed het gewoon niet. Ook zijn z'n verhalen vaak nogal onnavolgbaar, hij 'stottert' met woorden, zegmaar, niet met klinkers of uitspraak... maar hij praat te snel, struikelt over woorden, breekt zinnen af, verandert halverwege van zin, die dingen.

Ik heb er in ieder geval niemand (behalve mezelf, je bent een beterweterige grote zus of niet) over gehoord. Ik hoor het zelf ook minder - je raakt eraan gewend - maar als ik het zo typ dan vraag ik me eigenlijk af waarom er nog geen juf is geweest die het eens heeft aangesneden.

Maar hij maakt die de/te fouten niet als hij schrijft, als het goed is. Tenminste, daar valt het me nooit op.
Ik denk dat hij toch wel veel aan logopedie kan hebben, logopedisten kunnen niet alleen helpen met het uitspreken van bepaalde klanken, maar ook met het formuleren van zinnen en het afmaken van zinnen. Snel/slordig praten kan door van alles komen, misschien heeft hij gewoon heel veel energie en is hij daardoor wat chaotisch Wel gek dat het op school nog niet is opgevallen, maar misschien is chaotische taal bij jongens van 9 ook niet heel raar
Oud 25-07-2010, 03:00
Verwijderd
Stephen Fry in QI:

"Sinterklaas, they call him in the Netherlands, yes. Sinterklaas is aangekomt is their little song."

Neeeeee
Oud 25-07-2010, 03:04
Verwijderd
Citaat:
Stephen Fry in QI:

"Sinterklaas, they call him in the Netherlands, yes. Sinterklaas is aangekomt is their little song."

Neeeeee
Stephen Fry mag dat
Oud 25-07-2010, 03:47
Verwijderd
Citaat:
Stephen Fry mag dat
Nee, juist niet. Ik acht hem intelligent. Nu weer iets minder.
Oud 25-07-2010, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Nee, juist niet. Ik acht hem intelligent. Nu weer iets minder.
Dude..
Oud 26-07-2010, 20:58
Verwijderd
Op de Fok Frontpage kom je veel domme uitspraken tegen, maar dit slaat alles:

"ignorant is a bless"
Oud 26-07-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Op de Fok Frontpage kom je veel domme uitspraken tegen, maar dit slaat alles:

"ignorant is a bless"
Misschien is het gewoon een slimme woordspeling!
Oud 06-08-2010, 18:42
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
sebiet
Mij een biet
Oud 08-08-2010, 20:08
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
en als het gebeurd dat ze het fout hebben..so beat it!
Oud 08-08-2010, 20:09
Geel
Geel is offline
Citaat:

Citaat:
en als het gebeurd dat ze het fout hebben..so beat it!

Maar die vorige van jou snap ik niet.
Oud 08-08-2010, 20:12
snoopy
snoopy is offline
Volgens mij is het subiet, maar misschien heb ik het wel fout?
Oud 08-08-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het subiet, maar misschien heb ik het wel fout?
Nee, je hebt gelijk, het is subiet.

"So beat it" is wel geniaal gevonden
Oud 08-08-2010, 22:21
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Nieuwsgierig las ik een tijd lang vaak verkeerd
Oud 09-08-2010, 12:50
Repeating
Repeating is offline
Gister in België bij een festival: ''verboden te wateren''
Oud 09-08-2010, 14:07
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
het is hoogstwaarschijnlijk genetisch bepaald, zowel mijn vader en moeder hebben het ook D:
ik vind hem wel mooi; bijna driedubbelop
Oud 09-08-2010, 14:47
snoopy
snoopy is offline
@ Rationeel: hihi, da's beter dan wat mijn moeder eens zei. Ik zei dat ik dacht dat iets erfelijk was en toen zei zij: 'Nee joh, dat is helemaal niet erfelijk. Dat is gewoon iets wat veel mensen hebben. Ik bedoel: jij hebt het, ik heb het, mijn moeder had het ook!'

En OT:
Citaat:
keuzen's
*oei*

Aaargh, deze is ook erg:

Citaat:
Er wordt heel vaak uitgehaald na deze damen's, dat ze naar hadden moeten denken
Echt preciés verkeerd om. En damen's?!

Oké, nog eentje en dan hou ik op:
Citaat:
nieuwschirigheid
Oud 09-08-2010, 17:11
Allure
Allure is offline
Volgens mij moet je, als je een accent aigu op de e zet (preciés) ook een accent aigu op de i zetten. Precíés dus.
Oud 09-08-2010, 17:13
snoopy
snoopy is offline
Maar ik weet niet hoe dat moet
Oud 09-08-2010, 17:14
snoopy
snoopy is offline
En officieel moet er natuurlijk helemaal nérgens () een accent
Oud 09-08-2010, 17:19
Allure
Allure is offline
Hetzelfde als met de e, eerst op de kommatoets en dan op een willekeurige klinker.
Oud 09-08-2010, 18:21
snoopy
snoopy is offline
Ja, dat snap ik. Maar dat doet mijn toetsenbord niet (moet ik een andere instelling doen). Dus ik doe het met alt. En ik kan natuurlijk gaan uitzoeken hoe ik dat ook met de i enzo doe, maar dat vind ik nou ook weer niet de moeite waard. Bovendien vind ik het er suf uitzien met een accent op allebei de letters

(enneh... vond je dat nou echt opvallender dan de spelfouten die ik noemde? )
Oud 12-08-2010, 23:41
Verwijderd
Citaat:
1. Van een baby wat alleen huilde, eette en sliep is -naam- al flink gegroeid
Oud 13-08-2010, 16:53
E.I Kipping
E.I Kipping is offline
Citaat:
Met behoudt van je baan

Ik zou dan knul denk ik in zijn nek grijpen of gewoon zijn hand op zijn rug draaien tot hij weer kalm is. Maar dan is al mijn zelfbeheersing toch wel op
Snijdt geen houdt.
Oud 13-08-2010, 18:01
Em.
Em. is offline
Citaat:
Dat is best irritant, dnek je dat dat ht met diegene praat, praat je ,met het menisment(zou niet weten hoe je ht schrijft)
Menisment. Ja.
Oud 13-08-2010, 19:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 13-08-2010, 19:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Menisment. Ja.
Oud 13-08-2010, 20:29
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Menisment. Ja.
Wat wordt er uberhaupt bedoeld?
Oud 13-08-2010, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Wat wordt er uberhaupt bedoeld?
management gok ik
Oud 13-08-2010, 20:39
Em.
Em. is offline
Citaat:
management gok ik
Dat dacht ik ook.
Oud 13-08-2010, 21:02
Hanneke
Hanneke is offline
Oud 13-08-2010, 21:05
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Oud 13-08-2010, 21:06
Sudoku.
Sudoku. is offline
Dat is gewoon echt failure. :')
Oud 17-08-2010, 11:30
Uice
Uice is offline
Op de achterkant van een pot honing:

"Het bijenvolk haalt de nectar voor deze honing uit vele wilde veld- en weibloemen en heeft een milde smaak."
Oud 17-08-2010, 11:48
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:

"Het bijenvolk haalt de nectar voor deze honing uit vele wilde veld- en weibloemen en heeft een milde smaak."
Wow, dat is wel erg. Dat dat niet even gecheckt wordt vóór het meteen op de honingpot geplakt wordt.
Oud 17-08-2010, 12:00
Geel
Geel is offline
In een winkel hingen tal van borden met o.a. het woord 'collectie' erop. Dan is het toch wonderbaarlijk dat er op het mooiste bordje 'kollektie' staat?
Oud 17-08-2010, 12:41
Verwijderd
"Kom ook naar het water spetter feest er is ook een treintje dat rond rijd super leuk dus."

Make it stop
Oud 17-08-2010, 13:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Medewerker van Anderzorg

Citaat:
Richard: Alle kosten die vergoedt worden uit de basis vallen onder het eigen risico.
Oud 17-08-2010, 16:49
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
Wow, dat is wel erg. Dat dat niet even gecheckt wordt vóór het meteen op de honingpot geplakt wordt.
Hm, ik zie de fout niet echt? De zin is krom, maar niet fout volgens mij.
Oud 17-08-2010, 16:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hm, ik zie de fout niet echt? De zin is krom, maar niet fout volgens mij.
Het bijenvolk heeft een milde smaak? Dat lijkt me niet de bedoeling.
Oud 17-08-2010, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Het bijenvolk heeft een milde smaak? Dat lijkt me niet de bedoeling.
Hmja. Maar misschien smaakt een bijenvolk wel heel mild.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten