Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2010, 10:54
Verwijderd
Citaat:
ik ben nog jong. ik wil altijd bevestiging. als jullie niet leuk vinden wat ik echt leuk vind ben ik bang dat ik zelf als muzikant nooit iets voor zal gaan stellen. ik wil op een een of andere manier voldoen aan ieders eisen. wat onmogelijk is.
Niet om jou of zo, maar ik vraag me altijd al af waar dat vandaan komt. Ik heb sinds ik me kan herinneren bijzonder weinig gegeven om wat mensen van mijn smaak vinden, ik kan me totaal niet inleven in dat gevoel wat jij beschrijft.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
ik ben nog jong. ik wil altijd bevestiging. als jullie niet leuk vinden wat ik echt leuk vind ben ik bang dat ik zelf als muzikant nooit iets voor zal gaan stellen. ik wil op een een of andere manier voldoen aan ieders eisen. wat onmogelijk is.
Hm ik vind dat je zo onderhand oud genoeg aan het worden bent om, als iemand het niet met jouw smaak eens is, te denken: "dan heb JIJ gewoon een slechte smaak puh"
Carn
Carn is offline
Citaat:
Volgens mij kan je als muzikant beter gewoon veel oefenen ipv nadenken over wat andere mensen wel of niet leuk vinden in verhouding tot je eigen smaak.
Verwijderd
Citaat:
Juist als muzikant moet je zo rotsvast achter je eigen muziek staan dat je niet eens in staat bent om iets anders te doen dan wat je leuk vindt. Anders kun je net zo goed meteen bij één of andere derderangs kermisband gaan zitten.
Oud 19-07-2010, 10:55
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik weet niet of dit ook voor smaak opgaat, maar het is altijd zo dat éénderde van de mensen je aardig vindt, éénderde niks van je vindt en dat éénderde je niet mag. Ik denk dat het met smaak net zoiets is, dus ik zou maar niet te diep over sommige meningen nadenken.
Verwijderd
Kuuuuuuuuut boeken niet optijd verlengd.
Zo en nu weet ik genoeg over donderdag dus ik ga maar snel voordat ik hier weer een uur blijf plakken. Doei!
Verwijderd
Citaat:
Kazet, Carn en Uice vormen maar een beperkt deel van de markt, he.
daar denken zij anders over volgens mij.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Juist als muzikant moet je zo rotsvast achter je eigen muziek staan dat je niet eens in staat bent om iets anders te doen dan wat je leuk vindt. Anders kun je net zo goed meteen bij één of andere derderangs kermisband gaan zitten.
Een van de redenen dat ik zelden een cover 'speel'; andermans muziek interesseert me bar weinig. Ik weet precies wat ik als drummer wel en niet interessant vind om uit te zoeken en daar werk ik naar toe.
Oud 19-07-2010, 10:56
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Juist als muzikant moet je zo rotsvast achter je eigen muziek staan dat je niet eens in staat bent om iets anders te doen dan wat je leuk vindt.
Qft .
Verwijderd
Citaat:
Kuuuuuuuuut boeken niet optijd verlengd.
Zo en nu weet ik genoeg over donderdag dus ik ga maar snel voordat ik hier weer een uur blijf plakken. Doei!
daag
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
daar denken zij anders over volgens mij.
Ja, en?
Oud 19-07-2010, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of dit ook voor smaak opgaat, maar het is altijd zo dat éénderde van de mensen je aardig vindt, éénderde niks van je vindt en dat éénderde je niet mag. Ik denk dat het met smaak net zoiets is, dus ik zou maar niet te diep over sommige meningen nadenken.
Sterker nog, ik denk dat in dit geval 5 % van de mensen zou denken "ohja die band, leuk!", 5 % zou denken "ohja die band, stom!", 20% zou denken "dat ken ik niet, eens even afspelen" en 70% zou denken "meh, nu geen zin om een filmpje te kijken"
Verwijderd
wat kunnen jou carn, uice en kazet schelen? Ze komen heus niet met hooivorken en fakkels voor je deur staan als jouw smaak hen niet bevalt. Kazet houdt van zeuren, niks van aantrekken
Verwijderd
Oeh, Virgin Among The Living Dead is klaar. Snel sigaretten halen. Ik heb weer wat te doen deze dag.
Oud 19-07-2010, 10:58
Verwijderd
Citaat:
wat kunnen jou carn, uice en kazet schelen? Ze komen heus niet met hooivorken en fakkels voor je deur staan als jouw smaak hen niet bevalt. Kazet houdt van zeuren, niks van aantrekken
Op zich lijkt het me wel uitermate komisch die drie op mijn stoep te hebben met fakkels en hooivorken, om me eens even 'smaak' bij te brengen
Oud 19-07-2010, 10:58
Verwijderd
Citaat:
archont onze alcholist volgens mij geeft ie het bij 10 biertjes al op
Eerst ga je rare vergelijkingen doen moet andere foto's en nu dit. Pas maar op he
Oud 19-07-2010, 10:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Op zich lijkt het me wel uitermate komisch die drie op mijn stoep te hebben met fakkels en hooivorken, om me eens even 'smaak' bij te brengen
daar heb ik geen fakkel of hooivork voor nodig
Oud 19-07-2010, 11:00
Verwijderd
Citaat:
daar heb ik geen fakkel of hooivork voor nodig
je hebt zulke sterke argumenten dat ik gelijk overgehaald ben?
Oud 19-07-2010, 11:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
Een van de redenen dat ik zelden een cover 'speel'; andermans muziek interesseert me bar weinig. Ik weet precies wat ik als drummer wel en niet interessant vind om uit te zoeken en daar werk ik naar toe.
Dit is overigens niet helemaal waar gezien ik al bijna 2 jaar bezig ben om deze track ongeveer noot voor noot incl solo na te kunnen spelen; maar dat is meer een soort persoonlijk leerdoel omdat er heel veel in zit wat voor mij goede verbeterpunten zijn en niet perse "goh wat een leuk liedje zeg dat wil ik speeeluuh"

Carn
Carn is offline
Citaat:
je hebt zulke sterke argumenten dat ik gelijk overgehaald ben?
Ik giet gewoon wat drank in je.
Verwijderd
Citaat:
Ik giet gewoon wat drank in je.
ja oke
Oud 19-07-2010, 11:02
Verwijderd
nou ik vind het lief dat jullie me proberen te helpen. en ik weet dat er altijd mensen zijn die je maar stom vinden, maar dat kan ik gewoon niet goed begrijpen. ik ben gewoon aardig enzo. het liefst zou ik iedereen willen pleasen met mijn muziek. ik heb niet echt een zicht op wat mij goed maakt als persoon of artiest. dus ik ben steeds op zoek naar iemand die mij daarin heel inspireert. als mensen vervolgens gaan zeggen dat ze hem niks vinden wat moet ik dan doen? gewoon negeren? dat vind ik gewoon moeilijk.
Oud 19-07-2010, 11:03
Verwijderd
Citaat:
haha
Oud 19-07-2010, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Eerst ga je rare vergelijkingen doen moet andere foto's en nu dit. Pas maar op he
Oud 19-07-2010, 11:05
Rivka
Rivka is offline
Ik zou zoveel mogelijk je eigen smaak/weg gevolgen, dan wordt je echt het gelukkigst. Je moet geen muziek maken om anderen te pleasen, je moet gewoon fijn spelen hoe jij wil en wat jij mooi vindt.
Oud 19-07-2010, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het veel belangrijker is als muzikant dat je zelf tevreden bent met het resultaat.
Oud 19-07-2010, 11:07
Verwijderd
Citaat:
nou ik vind het lief dat jullie me proberen te helpen. en ik weet dat er altijd mensen zijn die je maar stom vinden, maar dat kan ik gewoon niet goed begrijpen. ik ben gewoon aardig enzo. het liefst zou ik iedereen willen pleasen met mijn muziek. ik heb niet echt een zicht op wat mij goed maakt als persoon of artiest. dus ik ben steeds op zoek naar iemand die mij daarin heel inspireert. als mensen vervolgens gaan zeggen dat ze hem niks vinden wat moet ik dan doen? gewoon negeren? dat vind ik gewoon moeilijk.
Jij vindt toch ook niet altijd alles leuk van anderen? dat kan toch. Lijkt me normaal. Jij gaat die mensen toch ook niet in ene anders behandelen.
Oud 19-07-2010, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Ik zou zoveel mogelijk je eigen smaak/weg gevolgen, dan wordt je echt het gelukkigst. Je moet geen muziek maken om anderen te pleasen, je moet gewoon fijn spelen hoe jij wil en wat jij mooi vindt.
Nouja als ze professional wil worden zal ze toch sommige mensen ermee moeten pleasen maar niet iedereen, want dat bestaat gewoon niet.
Oud 19-07-2010, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn we het onderling ook voldoende vaak oneens.

Verder heeft Uice natuurlijk wel gelijk dat het écht niet kan dat je Captain Beefheart niet kent als je rockmuziek speelt of er serieus in geïnteresseerd bent - of je Beefheart nu goede muziek vindt of niet.
Oud 19-07-2010, 11:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
je hebt ook nog carn en uice he.
Ik heb toch gezegd dat ik The Beatles leuk vind. Ik heb er alleen bij vermeld dat het irritant is als mensen de jaren '60 als 'de tijd van de Beatles' zien, terwijl er veel interessantere muziek is gemaakt. Je hebt dan gewoon een vrij beperkt beeld van de popgeschiedenis. En je 'begrijpt' The Beatles niet, als je niet ook naar hun inspiratiebronnen luistert.
Verwijderd
Citaat:
Als iemand bepaalde muziek niets vindt, hoeft dat nog niet te betekenen dat hij of zij degene die die muziek maakt ook niet mag.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Nouja als ze professional wil worden zal ze toch sommige mensen ermee moeten pleasen maar niet iedereen, want dat bestaat gewoon niet.
Ja oké, maar ik heb het over muziek maken óm het pleasen.
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn we het onderling ook voldoende vaak oneens.

Verder heeft Uice natuurlijk wel gelijk dat het écht niet kan dat je Captain Beefheart niet kent als je rockmuziek speelt of er serieus in geïnteresseerd bent - of je Beefheart nu goede muziek vindt of niet.
haha ik ken hem nou toch ik kan erover meepraten. ik vind het niet mooi, maar ik ken het wel
Oud 19-07-2010, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Ja oké, maar ik heb het over muziek maken óm het pleasen.
Vooruit
Oud 19-07-2010, 11:11
Verwijderd
Ik heb nog even vijf pagina's Keukenmeidenroman gelezen voordat ik echt in slaap viel en dat vertaalde plat praten vond ik ook behoorlijk vervelend ja. Verder lees je er best lekker rap doorheen al.
Oud 19-07-2010, 11:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
het liefst zou ik iedereen willen pleasen met mijn muziek.
Dat lijkt me naast onmogelijk ook schadelijk voor je muziek. Hoe meer mensen je wil pleasen, hoe middelmatiger het wordt. Tegenwoordig met het internet kun je je muziek gratis over de hele wereld verspreiden, waardoor er altijd wel mensen zijn die het iets vinden (als het goed is).

Citaat:
ik heb niet echt een zicht op wat mij goed maakt als persoon of artiest. dus ik ben steeds op zoek naar iemand die mij daarin heel inspireert. als mensen vervolgens gaan zeggen dat ze hem niks vinden wat moet ik dan doen? gewoon negeren?
Nee, natuurlijk niet. De discussie aan. Twisten.
Citaat:
dat vind ik gewoon moeilijk.
Toch is dat niet iets dat ooit op zal houden. Er zullen altijd mensen zijn met een andere smaak.
Verwijderd
Citaat:
haha ik ken hem nou toch ik kan erover meepraten. ik vind het niet mooi, maar ik ken het wel
Het is een begin! Nu nog een plaatje of tien van Zappa luisteren, en de eerste twee platen van The Velvet Underground.
Verwijderd
Overigens:

Citaat:
ik weet dat er altijd mensen zijn die je maar stom vinden, maar dat kan ik gewoon niet goed begrijpen.
Dat is voor sommige mensen al reden genoeg om je stom te vinden. Dat is het hele punt van die 3/3-opmerking: mensen verschillen van elkaar, en dat zorgt ervoor dat ze ook verschillen in hoe en waarom ze anderen waarderen. Als je jezelf gaat veranderen zodat mensen die je eerst niet mochten, je nu wel mogen, dan zullen er mensen zijn die je eerst wel mochten, die je nu niet mogen.
Dus als er toch altijd mensen zijn met wie je beter overweg kunt dan anderen, kun je maar beter trouw aan jezelf zijn, zodat de mensen die jou aardig vinden dat tenminste doen om wie je bent en niet om hoe je je voordoet

Zoals ook mijn post hier. Sommige mensen zullen vinden dat het lief is, anderen zullen vinden dat het betweterig is en weer anderen zullen vinden dat het te veel tekst is
Oud 19-07-2010, 11:13
Verwijderd
Velvet Underground
Oud 19-07-2010, 11:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je kent nog maar een nummer, toch?

Nou ja, als je het niet mooi vindt is dat natuurlijk niet erg, maar het is gewoon geschiedenis. Je kunt ook niet over de Tweede Wereldoorlog leren zonder dat je begrijpt hoe de Eerste Wereldoorlog zat.
Oud 19-07-2010, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Het is een begin! Nu nog een plaatje of tien van Zappa luisteren, en de eerste twee platen van The Velvet Underground.
ik ben momenteel bezig met cat stevens en nick drake.

maar welke van zappa moet ik dan eens luisteren, en welke van velvet?
Oud 19-07-2010, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Overigens:

Dat is voor sommige mensen al reden genoeg om je stom te vinden. Dat is het hele punt van die 3/3-opmerking: mensen verschillen van elkaar, en dat zorgt ervoor dat ze ook verschillen in hoe en waarom ze anderen waarderen. Als je jezelf gaat veranderen zodat mensen die je eerst niet mochten, je nu wel mogen, dan zullen er mensen zijn die je eerst wel mochten, die je nu niet mogen.
Dus als er toch altijd mensen zijn met wie je beter overweg kunt dan anderen, kun je maar beter trouw aan jezelf zijn, zodat de mensen die jou aardig vinden dat tenminste doen om wie je bent en niet om hoe je je voordoet
hmm ja. maar hoe meer mensen je aardig vinden deste beter. haha nee grapje. i get your point.
Oud 19-07-2010, 11:18
Verwijderd
Ik ga maar eens kijken of er iemand met me wil lunchen.
Oud 19-07-2010, 11:20
Uice
Uice is offline
Citaat:

Van Zappa ten eerste Freak Out, wan dat is 1. het eerste dubbelalbum, 2. het eerste conceptalbum en 3. het album dat een van de belangrijkste inspiratiebronnen was voor Sgt. Pepper's Lonely Heart's Club Band.
Dan We're only in it for the money, want dat is een parodie op o.a. The Beatles en ligt muzikaal soms vrij dicht bij hen.
Dan Hot Rats, het album dat aan de wieg stond van de fushion.
Dan Roxy & Elsewhere, het schoolvoorbeeld van een goed livealbum.
En dan Apostrophe, zijn meest toegankelijke. Als je al het vorige niets vond, vind je hier misschien nog wel aardige nummers op staan.
Oud 19-07-2010, 11:22
Verwijderd
haha ik begin met freak out ik luister liever één album 10 keer dan alle albums sporadisch.
Oud 19-07-2010, 11:22
Verwijderd
Citaat:

Nick Drake.

Van Zappa zou ik beginnen met Freak Out!, We're Only In It For the Money en Hot Rats, dat zijn in ieder geval de historisch meest relevante platen.

Van The Velvet Underground zijn de eerste twee platen The Velvet Underground & Nico en White Light/White Heat. De laatste twee albums zijn zonder John Cale en zijn toegankelijker en hebben meer een singer/songwriter-gehalte (vanwege de grotere invloed van Lou Reed), dus misschien vind je die albums wel leuker dan de eerste twee. Maar de eerste twee zijn wel het meest invloedrijk, John Cale was toch in grote mate het creatieve brein achter The Velvet Underground (en sowieso een motor in de ontwikkeling van de punk, als producer van The Stooges, The Modern Lovers en Patti Smith).
Oud 19-07-2010, 11:23
Verwijderd
Haha, gmta. Als je Hot Rats trouwens leuk vindt, is het ook de moeite om te kijken naar de ontwikkeling van fusion vanuit het jazz-oogpunt, dus bijvoorbeeld met Miles Davis' Bitches Brew.

We're Only In It For the Money heeft trouwens de meest komische teksten ooit.
Oud 19-07-2010, 11:25
Verwijderd
The Stooges, Modern Lovers en Patti Smith

Val ik toch allemaal best mee, niet dan?
Oud 19-07-2010, 11:30
Carn
Carn is offline
Hmm, ik ben vrij fan van Zappa's Joe's Garage maar misschien is dat ook meer Colaiuta-gerelateerd.
Oud 19-07-2010, 11:31
Verwijderd
Van Zappa ken ik eigenlijk niet of nauwelijks iets
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten