Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2011, 21:13
Em.
Em. is offline
Volgens mij iets met dat je dan goed alles uitgebreid kunt behandelen oid. Ik vind het zelf niet zinnig, want de laatste tien minuten doet niemand nog wat. En in het begin verlies je ook heel veel tijd doordat iedereen denkt 'ah joh, 70 minuten relaxxxx'. En mijn vorige school had 40 minutenrooster, dat kunnen ze zich hier niet voorstellen, wat logisch is, want in dit tempo doe je dan ook 30 van de 40 minuten niets. Het voordeel van 40 minuten was wel dat de les gewoon snel weer over was en veel afwisseling en je kon om de 40 minuten weer een stukje lopen naar het volgende lokaal. Stiekem was dat ook wel fijn. Steeds een kleine 'pauze' tussendoor.
Oud 12-03-2011, 22:05
Geel
Geel is offline
Precies, want dat is waarom we naar school gaan - zodat we die kleine minuutjes van onze lessen kunnen peuteren!
Oud 13-03-2011, 07:31
Verwijderd
wij hebben met 50 minutenrooster steeds 2 lessen en dan een pauze.
maar 70 minuten lijkt me ook wel fijn, want omdat je dan een leraar minder vaak in de week hebt kan ie ook minder huiswerk opgeven of vergis ik me daarin??
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 11:37
Bright Blue
Bright Blue is offline
Zeventig minuten rooster, wat is daar het nut van? Ik heb gewoon een uur!
Oud 13-03-2011, 11:59
Em.
Em. is offline
Citaat:
wij hebben met 50 minutenrooster steeds 2 lessen en dan een pauze.
maar 70 minuten lijkt me ook wel fijn, want omdat je dan een leraar minder vaak in de week hebt kan ie ook minder huiswerk opgeven of vergis ik me daarin??
Nee hoor, je moet gewoon in 2x hetzelfde huiswerk maken dat andere mensen, met kortere uren/vaker les, in 4x moeten maken. Het huiswerk dát je hebt is wel voor minder vakken (als je kijkt naar 'wat moet ik voor morgen doen') maar per vak wel meer.

Ik wil gewoon een 50 minuten rooster. :/
Oud 13-03-2011, 12:03
Verwijderd
ik heb 50 minuten....
met ckv is dat echt gruwelijk irritant, dat hebben we maar 1 uur per week, voordat iedereen er is zijn er 10 minuten voorbij, en 15 minuten voor t einde opruimen, is welgeteld 25 minuten per week dat we serieus aan de ckv opdrachten kunnen werken.....
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 12:04
Em.
Em. is offline
Nou en, wij doen dus 70 minuten niets. Als ik al wat in de les doe, dan is het meestal onder-tafel leren voor een ander vak oid.
Oud 13-03-2011, 12:18
Verwijderd
haha doe ik ook wel ooit

laatst mochten we bij een proefwerk muziek luisteren via mp3 omdat er teveel herrie op de gang was...
had dat ff eerder gezegd had ik alle antwoorden in kunnen spreken
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 12:54
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Zeventig minuten rooster, wat is daar het nut van? Ik heb gewoon een uur!
Dit lijkt mij het beste, ik heb 70 minuten en dat is voor veel mensen gewoon te lang en dan worden ze irritant, en mijn maag gaat altijd rommelen
En 50 is zo om, dat heb ik t/m de 2e gehad. Ik heb wel liever 70 dan 50, maar 60 lijkt mij een mooie tussenvorm.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 16:16
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
50 minuten is prima joh. Ik heb zelfs een tijdje 45 minuten gehad. Dat is ook wel fijn.
Oud 13-03-2011, 19:46
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik heb een 45 minutenrooster, maar meestal heb ik blokuren van 90 minuten.
Oud 14-03-2011, 19:31
Verwijderd
50 minuten rooster hier, prima te doen. Als er vergaderingen zijn hebben we 40 minuten, nog beter!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 21:14
Verwijderd
Bij ons hebben de leraren iedere dinsdagmiddag vergadering dus hebben we dan nooit een zevende of achtste uur, muv nablijvers....
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 21:29
ultras4life
ultras4life is offline
Citaat:
Dit lijkt mij het beste, ik heb 70 minuten en dat is voor veel mensen gewoon te lang en dan worden ze irritant, en mijn maag gaat altijd rommelen
En 50 is zo om, dat heb ik t/m de 2e gehad. Ik heb wel liever 70 dan 50, maar 60 lijkt mij een mooie tussenvorm.
Wij hebben 80 minuten, nou daar word ik nou gek van he -.-
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 06:19
Verwijderd
dat kan ik me voorstellen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 12:33
Batave
Batave is offline
Op de middelbare school had ik 50 min. per les. Nu heb ik 1u45m les met een pauze van tien minuten tussendoor ofzo.
Oud 17-03-2011, 15:35
Verwijderd
Ik wil na het vmbo naar SintLucas en daar hebben ze 4 dagen per week van 9-half 5 les, en vrijdags alleen 's ochtends...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 15:56
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Ik maar denken dat wij het hier zwaar hadden
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 07:26
Verwijderd
80 minuten
Knap dat je t overleeft!!
hoeveel jaar moet je nog survivallen??
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 08:31
HomoSignificans
Citaat:
Heb je ook weleens een blokuur?
Oud 20-03-2011, 09:21
Em.
Em. is offline
Volgend jaar schijnen we een blokuur Nederlands te krijgen - 140 minuten Nederlands dus. Geen flauw idee waarom, maar dat is toch veel te lahang.
Oud 20-03-2011, 09:56
HomoSignificans
Dan heb je wel genoeg tijd om de documentaires over Mulisch, Reve, Hermans, en Elsschot in één les (per documentaire) te bekijken. Leukie!
Oud 20-03-2011, 10:16
Verwijderd
140 minuten
das bij mij bijna 3 lesuren!!

Ik vind trouwens wel dat sommige pauzes korter mogen....
en de laatste 2 uren alleen maar vakken als kunstvakken ofzo, in ieder geval geen wiskunde ofzo waar je je hoofd nog heel erg bij nodig hebt....
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 12:36
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Volgend jaar schijnen we een blokuur Nederlands te krijgen - 140 minuten Nederlands dus. Geen flauw idee waarom, maar dat is toch veel te lahang.
Wat gek dat je dat nu al weet! Sterkte in ieder geval

Ik heb een twee uur (ook 140 minuten) latijn achter elkaar, maar er zit wel een pauze tussen dus het is nog niet zo erg.

Citaat:
(...)
en de laatste 2 uren alleen maar vakken als kunstvakken ofzo, in ieder geval geen wiskunde ofzo waar je je hoofd nog heel erg bij nodig hebt....
Ja dat is wel een goeie, maar kan vast niet in het rooster, om iedereen de kunstvakken in de laatste uren te geven. En in de bovenbouw heeft een groot aantal mensen niet eens meer kunstvakken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 17:22
Em.
Em. is offline
Ja, dat schijnt elk jaar zo te zijn oid. Tenminste, ik hoor er dit jaar 6 vwo'ers over klagen en mijn klas is ook alvast begonnen met 'volgend jaar hebben we...' dus ik ga er maar alvast vanuit.
Oud 20-03-2011, 17:29
Verwijderd
Nee idd....
maar dan heb ik nog liever van die vakken als maatschappijleer ofzo t laatste uur....
daarbij hoef je toch net iets minder je hersens te gebruiken als bij wiskunde etc.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 17:29
Verwijderd
zijn er hier btw posters die dit schooljaar al examen doen??
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 18:18
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Moi
Oud 24-03-2011, 20:06
Verwijderd
Citaat:
zijn er hier btw posters die dit schooljaar al examen doen??
ja, havo.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 23:12
Batave
Batave is offline
Vorig jaar nog.
Oud 25-03-2011, 06:47
Verwijderd
Wat voor opleiding doe je nu dan??
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 06:47
Verwijderd
ik kijk er trouwens echt naar uit, om over n jaar mn examens te hebben en voorgoed verlost te zijn van die rotschool
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 10:48
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ja, hier ook een havo5-er.
Oud 25-03-2011, 12:56
Verwijderd
Ik doe misschien volgend jaar wel eindexamen, dat weet ik nog niet zeker. En sowieso over drie jaar
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 19:17
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Ik doe misschien volgend jaar wel eindexamen, dat weet ik nog niet zeker. En sowieso over drie jaar
Oh hoe komt dat? Ga je opstromen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 19:24
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik moet volgend jaar examen doen. Maar ik denk dat ik -vrijwillig- naar een andere school ga, met als risico dat ik nog langer moet gaan doen over mijn havo diploma. Maar dat heb ik er voor over.
Oud 25-03-2011, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Oh hoe komt dat? Ga je opstromen?
Nee, een jaar in Rusland wonen!

Citaat:
Ik moet volgend jaar examen doen. Maar ik denk dat ik -vrijwillig- naar een andere school ga, met als risico dat ik nog langer moet gaan doen over mijn havo diploma. Maar dat heb ik er voor over.
Waarom wil je wisselen dan?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 19:27
Bright Blue
Bright Blue is offline
Omdat ik nu -onvrijwillig- op een school zit waar mijn ontwikkeling stop is gezet. En mijn ontwikkeling is me veel meer waard dan een havo diploma op deze manier.
Oud 25-03-2011, 19:29
Verwijderd
Je ontwikkeling? Bedoel je persoonlijk, of is dat schooljargon?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 19:35
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Nee, een jaar in Rusland wonen!
Oh mijn god. Supercool! Wat ga je allemaal doen? Het wordt vast geweldig! Have fun!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 13:24
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Je ontwikkeling? Bedoel je persoonlijk, of is dat schooljargon?
Persoonlijke ontwikkeling.
Oud 27-03-2011, 13:26
Em.
Em. is offline
Hoezo is die stopgezet dan? ;/
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 14:54
HomoSignificans
De rector heeft op die rooie STOP-knop gedrukt, zodat Bright Blue zich geen nieuwe dingen meer kan leren.
Oud 27-03-2011, 15:12
Verwijderd
omfg, er schiet me net zo'n belachelijke smoes te binnen van een klasgenoot,
laatst had ie zn tekstboek engels niet bij,
zegt ie ' t was tussen mn bed gevallen en mn moeder ging toen stofzuigen'!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 16:01
Em.
Em. is offline
Bij mij vallen dingen ook altijd tussen het bed en de muur. Ik trek dan nu ook automatisch mijn bed naar voren om erachter te kijken als ik weer eens een boek/pen/schrift/whatever kwijt ben.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 16:14
Verwijderd
ja idd, dat dingen tussen je bed vallen is nog logisch, en dat je moeder stofzuigt ook, maar t lijkt me nogal vreemd dat een compleet schoolboek door zo'n smalle stofzuigerslang past
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 17:15
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Hoezo is die stopgezet dan? ;/
Ja, en hoe zo zit je onvrijwillig op een school waar ze dat doen?
Tell us more!
Oud 28-03-2011, 12:16
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
De rector heeft op die rooie STOP-knop gedrukt, zodat Bright Blue zich geen nieuwe dingen meer kan leren.
Haha! Nee kijk, wij zitten met onze school, de bovenbouw, ineens onvrijwillig op een andere school. Tenminste, daar zijn wij bij ingevoegd. En nu kan ik mij niet meer persoonlijk ontwikkelen want het is echt een kut school.
Oud 28-03-2011, 12:17
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ja, en hoe zo zit je onvrijwillig op een school waar ze dat doen?
Tell us more!
Waarom? Om geld denk ik. De school directie had geld nodig. Dus dan plaatsen ze scholen bij elkaar!
Oud 28-03-2011, 12:23
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Haha! Nee kijk, wij zitten met onze school, de bovenbouw, ineens onvrijwillig op een andere school. Tenminste, daar zijn wij bij ingevoegd. En nu kan ik mij niet meer persoonlijk ontwikkelen want het is echt een kut school.
Ik vind het nog steeds maar raar dat je denkt dat je je op een andere school ineens wel kan ontwikkelen.
Reageren

Regels voor berichten