Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2011, 13:39
Verwijderd
Oeh, leuk!
Advertentie
Oud 21-04-2011, 13:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Böses Geschick?
Doom
Oud 21-04-2011, 13:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paar voorbeelden:

Efter brylluppet (Deens) --> After the Wedding
Adams Æbler (Deens) --> Adam's Apples
Så som i himmelen (Zweeds) --> As It Is in Heaven
Naissance des Pieuvres (Frans) --> Water Lillies
Tja, de meeste Nederlanders spreken die talen nu eenmaal niet, en het wordt te duur om een Nederlandse cover te maken, denk ik. Dus gebruiken we gewoon de Engelse.
Verwijderd
Citaat:
En als je nou gewoon kan kiezen tussen 'nagesynchroniseerd' en 'met de originele stemmen', zodat mensen zoals ik, die niet zoveel geven om dat soort dingen, gewoon in het Nederlands kunnen kijken en mensen als jij in de originele taal. Probleem opgelost.
Vind ik het nog steeds te bizar voor woorden dat je liever naar een film kijkt waar iemand een stem over het acteerwerk van een ander heen geplakt heeft. Maar vooruit.

Tijd voor ijs!
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig zijn er in Nederland niet genoeg mensen om dat idee financieel haalbaar te maken. Bovendien is het niet mogelijk om een film nagesynchroniseerd te kijken. Je kijkt dan de beelden van een film, met een niet-kloppende sountrack. Je kunt net zo goed zonder geluid kijken en gewoon een lekker muziekje opzetten.
Vroeger zetten wij heel vaak het geluid uit, zodat wij tv konden kijken en iemand anders muziek luisteren of zingen of zo. Dat ging prima.
Oud 21-04-2011, 13:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Paar voorbeelden:

Efter brylluppet (Deens) --> After the Wedding
Adams Æbler (Deens) --> Adam's Apples
Så som i himmelen (Zweeds) --> As It Is in Heaven
Naissance des Pieuvres (Frans) --> Water Lillies
Nuja, Water Lillies onthoudt wel iets beter dan Nassans de Dinges. Voor de meeste mensen is Frans of Zweeds net Chinees.
Oud 21-04-2011, 13:43
Verwijderd
Ik ben al wel heel erg goede Duitse nasynchronisaties tegengekomen, zo goed zelfs dat ik het een keer eerst even niet doorhad dat ik hem niet op de originele taal had staan (was een aflevering van The Prisoner die werd uitgezonden op Arte, vandaar dat ik de taal ook anders kon instellen). Dat neemt trouwens niet weg dat ik films ook liever in de oorspronkelijke taal/talen kijk, alhoewel ik geen groot fan ben van ondertiteling en ik die dan ook uitzet zodra ik het ook maar een beetje versta.
Oud 21-04-2011, 13:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vroeger zetten wij heel vaak het geluid uit, zodat wij tv konden kijken en iemand anders muziek luisteren of zingen of zo. Dat ging prima.
Ja, maar dan kijk je dus geen film. Ik vind nasynchronisatie ook een respectloze manier om om te gaan met een werk waar iemand tijd, werk en liefde in heeft gestopt. Het is op het niveau van toeristen die naar het Louvre gaan en een foto van de Mona Lisa maken om thuis te bekijken.
Oud 21-04-2011, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan kijk je dus geen film. Ik vind nasynchronisatie ook een respectloze manier om om te gaan met een werk waar iemand tijd, werk en liefde in heeft gestopt. Het is op het niveau van toeristen die naar het Louvre gaan en een foto van de Mona Lisa maken om thuis te bekijken.
Oh. Okee. Sorry.

Wat nog niet wegneemt dat ik liever iemand Nederlands hoor praten dan Amerikaans.
Oud 21-04-2011, 13:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind oude Italiaanse films rampzalig om te kijken, omdat daarbij de stemmen opnieuw werden ingesproken. Films als Otto è Mezzo en Ladri di Bicyclette waren een godvergeten hel om doorheen te komen, zo erg irriteerde ik me aan de nasychronisatie. Monden die niet matchen met hetgeen dat ik hoor, is extreem storend.
Oud 21-04-2011, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Tja, de meeste Nederlanders spreken die talen nu eenmaal niet, en het wordt te duur om een Nederlandse cover te maken, denk ik. Dus gebruiken we gewoon de Engelse.
Toch zijn de teksten op de hoesjes doorgaans wel aangepast, dan is het een kleine moeite om dat ook even voor de titel te doen.

Citaat:
Nuja, Water Lillies onthoudt wel iets beter dan Nassans de Dinges. Voor de meeste mensen is Frans of Zweeds net Chinees.
Dit zegt meer over de erbarmelijke staat van de taalbeheersing hier in Nederland, want Frans zouden de meesten toch wel een beetje moeten kunnen. En wat betreft die andere talen: dat maakt voor de titel niet zoveel uit, dit moet wel te onthouden en uit te spreken zijn.
Oud 21-04-2011, 13:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind oude Italiaanse films rampzalig om te kijken, omdat daarbij de stemmen opnieuw werden ingesproken. Films als Otto è Mezzo en Ladri di Bicyclette waren een godvergeten hel om doorheen te komen, zo erg irriteerde ik me aan de nasychronisatie. Monden die niet matchen met hetgeen dat ik hoor, is extreem storend.
Ja, maar daar is het gewoon de bedoeling van de filmmaker. Als je een in een andere taal nagesynchroniseerde film hebt gezien, heb je net zoveel recht te beweren dat je die film gezien hebt, als wanneer je alleen de geluidsopnamen hebt gehoord.
Oud 21-04-2011, 13:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dit zegt meer over de erbarmelijke staat van de taalbeheersing hier in Nederland, Frans zouden de meesten toch wel een beetje moeten kunnen.
Ja, dat is waar. Maar ja, marketing > taalbehoud.
Oud 21-04-2011, 13:52
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, maar daar is het gewoon de bedoeling van de filmmaker. Als je een in een andere taal nagesynchroniseerde film hebt gezien, heb je net zoveel recht te beweren dat je die film gezien hebt, als wanneer je alleen de geluidsopnamen hebt gehoord.
Ja, het is ook allebei erg. Zowel het verneuken van andermans film met een dub in een andere taal, als het vernaggelen van je eigen film met slechte studioopnames die niet synchroon lopen met je film.
Oud 21-04-2011, 13:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Doom
Oud 21-04-2011, 14:56
Carn
Carn is offline
Frans is intens vervelend.
Oud 21-04-2011, 15:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Homofoob!
Oud 21-04-2011, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Waar komt die haat toch vandaan bij jou?
Oud 21-04-2011, 15:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Inderdaad, wat een rotkop heeft ie toch.
Oud 21-04-2011, 15:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
Waar komt die haat toch vandaan bij jou?
ik vind het doorgaans nare mensen. Overigens vind ik Fransen uit bv Parijs minder vervelend dan plattelandsfransozen. En verder heb ik totaal niets met de taal en de cultuur, dus als de boel wegspoelt door een of andere natuurramp hoor je mij niet klagen.

Citaat:
Homofoob!
Laat nou net zijn dat de enige Franse dude waar ik mee door een deur kan toevallig homo is, huhu.
Oud 21-04-2011, 15:04
Verwijderd
Ik vind Frans ook niet een hele mooie taal. Niet zo vreselijk als Engels, maar mooi, neh.
Oud 21-04-2011, 15:05
Verwijderd
Ik vind Frans wel mooi
Oud 21-04-2011, 15:06
Verwijderd
Fransozen daarentegen zijn kut. Jammer dat ze zo'n mooie taal hebben.
Oud 21-04-2011, 15:07
Verwijderd
Precies wat Sanne zegt.
De Franse cultuur en gewoon het land vind ik wel weer <3
Oud 21-04-2011, 15:08
Carn
Carn is offline
Italiaans, Spaans en Portugees doen me ook helemaal niets.
Oud 21-04-2011, 15:08
Verwijderd
Oh en ik kwam een hele leuke jongen tegen net bij de Hema en toen bij de DA en toen bij de supermarkt
Oud 21-04-2011, 15:09
Carn
Carn is offline
Volgens mij heb ik een beetje een aversie tegen heel Zuid-Europa
Oud 21-04-2011, 15:09
Verwijderd
Ik voel me in Frankrijk, zeker bij familie, wel thuis. En ik kan makkelijk Frans spreken/verstaan. Maar op een of andere manier denk ik niet dat ik daar ooit echt... ja, ik weet niet. Alsof ik daar wel welkom ben en pas en alles, maar niet echt hoor/gelukkig zou kunnen zijn.
Oud 21-04-2011, 15:10
Verwijderd
Portugal vind ik wel leuk Portugezen ook Portugees ook, jammer dat ik geen woord versta/spreek.
Oud 21-04-2011, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Italiaans, Spaans en Portugees doen me ook helemaal niets.

Ik vind Spaans echt de allergeilste taal die er bestaat. Ik wil het leren spreken
Oud 21-04-2011, 15:12
Verwijderd
Ik ben nogal vaak in Frankrijk op vakantie geweest en kan me best redden in Frankrijk. Maak geen volzinnen ofzo, maar in Frankrijk bestellen in het Engels zul je mij niet zien doen
Verwijderd
Portugezen zijn echt intens aardig Dit i.t.t. Spanjaarden trouwens. Jammer van hun zo mooie taal
Verwijderd
voor het eerst Pioen ontvlooid zonder dat wij onder de krassen en het bloed zitten. Ik heb iets slims bedacht, slagroom op een schoteltje, en terwijl ze dat oplikt gewoon het vlooienspul in haar nek druppelen. Ze had niks door!!
Verwijderd
Citaat:
Oh en ik kwam een hele leuke jongen tegen net bij de Hema en toen bij de DA en toen bij de supermarkt
Dat heeft vast zo moeten zijn
Oud 21-04-2011, 15:13
Carn
Carn is offline
Citaat:

Ik vind Spaans echt de allergeilste taal die er bestaat. Ik wil het leren spreken
Het leukste vond ik dat de Spaanse gitarist uit mn oude band een dubbele nationaliteit had oid en op zijn paspoort stond "gemeenschapsonderdaan"

Maar ik wil best wel op vakantie naar dat soort landen hoor. En de Italiaanse keuken = win. Maar ik heb er verder geen affiniteit mee, doe mij maar iets Scandinavisch of Engelstalig of Oostblok-en-verder en/of Rusland ofzo
Oud 21-04-2011, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft vast zo moeten zijn
Hij achtervolgde me om mijn stippeltjesjurk
Oud 21-04-2011, 15:15
Verwijderd

LP Little Phoebe naamzoek. Dat mens die op de voorkant staat bedoelde ik. Ze kijkt de hele film ongeveer zo.
Oud 21-04-2011, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Het leukste vond ik dat de Spaanse gitarist uit mn oude band een dubbele nationaliteit had oid en op zijn paspoort stond "gemeenschapsonderdaan"

Maar ik wil best wel op vakantie naar dat soort landen hoor. En de Italiaanse keuken = win. Maar ik heb er verder geen affiniteit mee, doe mij maar iets Scandinavisch of Engelstalig of Oostblok-en-verder en/of Rusland ofzo

Ik ken Scandinavië nog helemaal niet en Oostblok ook niet goed genoeg (alleen Tsjechië eigenlijk), dus geen idee.
En Italiaanse keuken is de beste Franse keuken kan ik ook wel waarderen. Spaans vind ik maar mwa. Tapas zijn leuk en lekker, maar gewoon 'een bord warm eten' vind ik daar niet je-van-het.
Oud 21-04-2011, 15:16
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

LP Little Phoebe naamzoek. Dat mens die op de voorkant staat bedoelde ik. Ze kijkt de hele film ongeveer zo.
Pff, 'dat mens'. Dat is Kristin Scott Thomas ja
Oud 21-04-2011, 15:17
Verwijderd
Karlijne zei net dat ze het wel leuk vond dat ze op mijn verjaardagsfeestje 'al die mensen uit Utrecht' eens gaat zien
Oud 21-04-2011, 15:17
Carn
Carn is offline
Maar goed, mij lijkt in een dikke Amerikaanse auto over Route 66 vroemen en hamburgers eten ook een stuk leuker dan rijst en vis vreten in Zuid-Oost Azië of leuke gebreide mutsjes kopen in een willekeurig Zuid-Amerikaans land "want dat is authentieke cultuuuuuuuur"
Oud 21-04-2011, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Karlijne zei net dat ze het wel leuk vond dat ze op mijn verjaardagsfeestje 'al die mensen uit Utrecht' eens gaat zien
Ik vind het ook leuk dat ik Karlijne eens ga zien
Carn
Carn is offline
Citaat:
hmm, volgens mij zijn de meeste studenten uit Utrecht allemaal import-Utrechters
Verwijderd
Citaat:
Pff, 'dat mens'. Dat is Kristin Scott Thomas ja
Ik vind haar gezichtsuitdrukking in Elle s'appellait Sarah ontzettend irritant. Kan ze niet gewoon voor één keer niet kijken alsof ze iedereen ervan moet overtuigen dat ALLES echt HEEL ERG NAAR en melodramatisch is?
Oud 21-04-2011, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, mij lijkt in een dikke Amerikaanse auto over Route 66 vroemen en hamburgers eten ook een stuk leuker dan rijst en vis vreten in Zuid-Oost Azië of leuke gebreide mutsjes kopen in een willekeurig Zuid-Amerikaans land "want dat is authentieke cultuuuuuuuur"
Zo breng je het ook wel superkut. Maar ik zou serieus heel graag nog eens naar Zuid-Amerika (Argentinië!) gaan, en na Rens' verhalen lijkt Maleisië me ook behoorlijk gaaf.
Maar goed, misschien lijkt me over de Route 66 vroemen nog wel gaver ook ja Die hamburgers hoeven niet voor mij, maar gewoon dat desolate gebied door Amerika uit de films <3
Oud 21-04-2011, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook leuk dat ik Karlijne eens ga zien
Ja, ik vind het ook leuk dat jullie elkaar eens gaan zien!

Citaat:
hmm, volgens mij zijn de meeste studenten uit Utrecht allemaal import-Utrechters
Dat geeft niet
Oud 21-04-2011, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Ik vind haar gezichtsuitdrukking in Elle s'appellait Sarah ontzettend irritant. Kan ze niet gewoon voor één keer niet kijken alsof ze iedereen ervan moet overtuigen dat ALLES echt HEEL ERG NAAR en melodramatisch is?
Geen idee, ik heb deze film niet gezien, maar ik vind haar een goede actrice

Veel beter dan Meryl Streep :kots: :kots: (over melodrama gesproken, omg)
Oud 21-04-2011, 15:22
Carn
Carn is offline
Argentinië lijkt me ook wel tof .
Oud 21-04-2011, 15:22
Carn
Carn is offline
tenminste niet alleen maar vochtige zweetbossen
Oud 21-04-2011, 15:23
Verwijderd
Ik wil best naar Amerika hoor, maar het staat wel ergens onderaan het lijstje. China, Mongolie, Nepal staan duidelijk op nummer 1
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten