Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2011, 18:10
Verwijderd
Para: ik ga dat verhaal zo lezen. Hij is alleen een beetje vervelend uitgelijnd, dus misschien dat ik kijk of ze hem bij de bibliotheek hebben. Of ik leen hem bij een vriendin waar ze veel boeken thuis hebben.

Maar ik ben het niet met je eens dat je literatuur per definitie beter kan vertalen in het Engels dan in het Nederlands. Engels heeft misschien veel woorden, maar de kracht van het Nederlands is in mijn ogen juist dat je met die woorden makkelijk nieuwe woorden kan maken door ze samen te stellen of er een voor- of achtervoegsel achter te plakken. Je kan veel met Nederlands, ook met het woord 'jas'.

Spoiler

Okee, ik heb zo maar even wat geschreven en het is geen literatuur en niet eens een afgeronde scene, maar voor het idee. Met 'jouw jas' zeg je iets anders dan met 'je jas' en weer iets anders dan met 'die jas van jou'. Enzo.
Daarom heb je voor literatuur niet perse veel woorden nodig. Het gaat vooral om de manier waarop je ze in elkaar zet. Ook bij vertalingen kan je dat inzetten: ik heb geen legerjas genoemd, alleen maar heel zijdelings een legerjas beschreven. Zoiets kan je ook doen als je een tekst met veel verschillende jassen vertaalt. En als je het slim doet, hoeft Nederlands helemaal niet onder te doen voor wat voor taal met miljoenmiljard woorden dan ook.
Advertentie
Oud 26-09-2011, 18:10
Verwijderd
Citaat:
de aristo katten of lady en de vagebond
Aristokatten is tot nu toe de minste die ik heb gezien. Lady en de Vagebond heb ik overgeslagen.
Oud 26-09-2011, 18:11
Verwijderd
mijn 1e disney film op video was bambi (mijn favoriet toen) en die hebben we nog. net als pinokkio op videoband
Oud 26-09-2011, 18:11
Verwijderd
Citaat:
de aristo katten
Ja, die is ook fijn!
Oud 26-09-2011, 18:12
Verwijderd
Mijn eerste disneyfilm was de Lion King en die heb ik intussen vier keer gezien in vier verschillende talen, maar nog nooit in het Nederlands. Verder heb ik er amper gezien.
Verwijderd
ik vind de tofste animatie 'the secret of nimh' en die is niet van disney
Verwijderd
Citaat:
Mijn eerste disneyfilm was de Lion King en die heb ik intussen vier keer gezien in vier verschillende talen, maar nog nooit in het Nederlands. Verder heb ik er amper gezien.
wij hebben deel 1,2 en 3 in nederlands dus als je ze wilt zien.
Oud 26-09-2011, 18:13
Verwijderd
Vampire Hunter D, da's pas animatie
Verwijderd

hij was zo spannend <3
Verwijderd
Citaat:
wij hebben deel 1,2 en 3 in nederlands dus als je ze wilt zien.
Wat, zijn daar delen van.
Oud 26-09-2011, 18:14
Verwijderd
we hebben echt nog veel disney films hier. nemo vond ik altijd saai en snapte ik nooit.
Verwijderd
Citaat:
Wat, zijn daar delen van.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, die staat op mijn lijst.
Oud 26-09-2011, 18:16
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

hij was zo spannend <3
O! Dat ziet eruit als een film die ik wil zien. <3

Mijn lievelingsanimatie is een film die ik heel lang geleden heb gezien over een beest, ik weet niet meer wat, met een superhandige wandelstok. Die vond ik toen echt ontzettend gaaf en ik heb hem duizend keer gekeken. Nu weet ik niet meer hoe hij heet en al zou ik het weten - waarschijnlijk durf ik hem niet eens meer te zien uit angst dat hij tegenvalt.
Oud 26-09-2011, 18:17
Verwijderd
Het zag er allemaal ongeveer zo uit:

Maar dan met groen.

Er zijn kennelijk heel veel mensen die hem niet kunnen vinden want google vult 'green and white game 2011' vanzelf aan.
Oud 26-09-2011, 18:17
Verwijderd
Citaat:
O! Dat ziet eruit als een film die ik wil zien. <3

Mijn lievelingsanimatie is een film die ik heel lang geleden heb gezien over een beest, ik weet niet meer wat, met een superhandige wandelstok. Die vond ik toen echt ontzettend gaaf en ik heb hem duizend keer gekeken. Nu weet ik niet meer hoe hij heet en al zou ik het weten - waarschijnlijk durf ik hem niet eens meer te zien uit angst dat hij tegenvalt.
weet je zeker dat die stok geen worm was?
Oud 26-09-2011, 18:18
Verwijderd
Onee, 'green and white game' is kennelijk ook iets met rugby ofzo. Bedankt, sportwereld, dat maakt de zoektocht er veel gemakkelijker op.
Oud 26-09-2011, 18:19
Verwijderd
Para Kom er nou op, ik kan dit niet uitstaan
Verwijderd
Citaat:
weet je zeker dat die stok geen worm was?
Ja! Want de titel was ook iets met 'stok'.

Het waren twee dieren trouwens. Volgens mij een egel en een haas, en de egel moest de haas steeds helpen omdat die zo dom was om geen stok te hebben. Ja-ja, dat was het.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mary Poppins is leuk ja
Eén van mijn lievelingsfilms <3

Citaat:
Oeh ja! Die hadden we vroeger thuis op video. Maar eigenlijk weet ik niet meer echt waar het over ging
Oud 26-09-2011, 18:21
Uice
Uice is offline
Ik vind die liedjes in Mary Poppins over het algemeen maar meh. En ik vind het stom dat ze geen übermachtige tovenares is die gerespecteerd wordt allerlei goden, zoals in het boek.
Oud 26-09-2011, 18:22
Verwijderd
mary poppins, nooit gezien
Oud 26-09-2011, 18:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn lievelings Disneys zijn toch wel De Leeuwenkoning, Belle en het Beest, De Kleine Zeemeermin, Robin Hood en Aladdin. En Enchanted
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vind die liedjes in Mary Poppins over het algemeen maar meh. En ik vind het stom dat ze geen übermachtige tovenares is die gerespecteerd wordt allerlei goden, zoals in het boek.
Is er een boek?
Verwijderd
Tijd voor 'n True Blood (S04E09) en een mexicano'tje pinda
Verwijderd
Mary Poppins is echt ontzettend stom. In alle opzichten. De kinderen zijn onuitstaanbaar, Mary Poppins heeft helemaal geen karakter, de liedjes zijn saai, de kleren zijn lelijk en het verhaal niet een onthoudwaardig.
Oud 26-09-2011, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Ja! Want de titel was ook iets met 'stok'.

Het waren twee dieren trouwens. Volgens mij een egel en een haas, en de egel moest de haas steeds helpen omdat die zo dom was om geen stok te hebben. Ja-ja, dat was het.

hey dat ken ik !!!!! maar weet ff niet hoe het heet.
Oud 26-09-2011, 18:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mary Poppins is echt ontzettend stom. In alle opzichten. De kinderen zijn onuitstaanbaar, Mary Poppins heeft helemaal geen karakter, de liedjes zijn saai, de kleren zijn lelijk en het verhaal niet een onthoudwaardig.
Wat?

Dit was altijd mijn lievelingsliedje.
Oud 26-09-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
hey dat ken ik !!!!! maar weet ff niet hoe het heet.
!! Vertel het me als je erop komt!

Nah.
Oud 26-09-2011, 18:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Is er een boek?
Wel acht. En ze zijn heel anders dan de film. Mary is heel streng tegen de kinderen, en ze reist naar door alternatieve universa en wordt aanbeden en gevreesd door allerlei magische wezens. Er wordt gesuggereerd dat ze een soort opperwezen is in de wereld der magie.
Oud 26-09-2011, 18:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nah.

Citaat:
Wel acht. En ze zijn heel anders dan de film. Mary is heel streng tegen de kinderen, en ze reist naar door alternatieve universa en wordt aanbeden en gevreesd door allerlei magische wezens. Er wordt gesuggereerd dat ze een soort opperwezen is in de wereld der magie.
Meh, dat vind ik eigenlijk ook maar niks.
Oud 26-09-2011, 18:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De tekenaar heeft wel bij Disney gewerkt!
Oud 26-09-2011, 18:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jij hebt zeker de USSR versie gezien
Oud 26-09-2011, 18:35
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit klinkt naarder dan ik bedoelde. Maar ik kan me eigenlijk totaal niet vinden in de kritiek, dus.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Helemaal niet. Ik kom er nu pas achter dat die bestaat!
Uice
Uice is offline
Nou, ik vind Poppins in de film ook best een saai personage.
Oud 26-09-2011, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Is er een boek?
Omg
Carn
Carn is offline
Tommy Wiseau heeft zn eigen 'show'. ik moet lachen en huilen, tegelijk.

Verwijderd
Citaat:
Para Kom er nou op, ik kan dit niet uitstaan
Ik heb hulp van buitenaf ingeroepen. Status pending.
Oud 26-09-2011, 18:37
Verwijderd
ik durf niet naar school morgen, ben bang dat ik weer omkiep.;O
Oud 26-09-2011, 18:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Omg
Ja sorry ik ben vaak toch wel goed op de hoogte, maar dit wist ik echt niet
Oud 26-09-2011, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Dit klinkt naarder dan ik bedoelde. Maar ik kan me eigenlijk totaal niet vinden in de kritiek, dus.
Hoezo niet? Ik heb die film minstens tien keer gezien omdat mijn zusje er heel erg fan van was, en ik kan me geen enkel liedje herinneren. Een paar melodielijnen vaagjes, maar daar is het mee gezegd.
Verder: wat vind jij menselijk aan het karakter van Mary Poppins? Wat maakt die kinderen personages die verder gaan dan 'kind'?
En de plot is ook niet erg sterk. Ik kan me de clou eigenlijk nauwelijks herinneren... ja, die Mary Poppins komt het leven opvrolijken. De film draait dus alleen om haar personage. Dat kan best, een film om een personage, maar dan moet diegene wel wat interessanter zijn dan zij.
De kleren zijn natuurlijk een kwestie van smaak.
Oud 26-09-2011, 18:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh ik hield ook heel erg van Fievel vroeger

Oud 26-09-2011, 18:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ohja, Pinocchio vond ik ook kut! Maar volgens mij snapte ik die niet en die wolf is eng. Vos. Wat is het.

En para, jij kijkt heel anders naar films met je tekending. En misschien vind ik sneeuwwitje nu ineens wel leuk, maar mijn herinnering aan die film is niet goed genoeg om nog een keer te proberen.
Oud 26-09-2011, 18:49
Carn
Carn is offline
Don Bluth, die man is ook een beetje verdwenen of niet?
Oud 26-09-2011, 18:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hij is behoorlijk kutte dingen gaan doen, zoals A TROLL IN CENTRAL PARK.
Oud 26-09-2011, 18:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
He is also often credited for providing competition to Disney, and forcing them to improve from their streak of lackluster film efforts to the films that would make up the Disney Renaissance.
Oud 26-09-2011, 18:52
Carn
Carn is offline
en Anastasia, lees ik. En Titan AE.
Oud 26-09-2011, 18:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ohja, Pinocchio vond ik ook kut! Maar volgens mij snapte ik die niet en die wolf is eng. Vos. Wat is het.

En para, jij kijkt heel anders naar films met je tekending. En misschien vind ik sneeuwwitje nu ineens wel leuk, maar mijn herinnering aan die film is niet goed genoeg om nog een keer te proberen.
Geen enkele Disneyfilm overtreft Pinocchio en Sneeuwwitje, hoewel Sneeuwwitje wel behoorlijk gedateerd is.

Regels voor berichten