![]() |
||
Citaat:
Als ik weet dat iemand een racist is wil ik daar ook liever niets mee te maken hebben, maar dát vindt waarschijnlijk iedereen logisch, terwijl dat ook een soort religie is, aangezien het nergens op gebaseerd is (Lees: alleen onwetendheid en onderbuikgevoel). |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En dat vind ik een beetje zoiets als zeggen dat negers een lichtere huidskleur hebben dan blanken, uitgaande van een paar albinonegers. |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt persoon X. En bij persoon X heb ik twee rijtjes. Één rij met wat ik wél leuk vind, en één rij met wat ik niet leuk vind. En als het leuke opweegt tegen het kutte, dan wil ik met die persoon omgaan. Zo niet, dan niet. Maar er zijn gewoon een heleboel deal breakers als het gaat om relaties. Zo kan ik best met religieuze mensen omgaan, maar ik zou er nooit een relatie mee willen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En de rest heb ik uitgelegd in mijn andere post:
Spoiler
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Iemand kan geloven dat er onzichtbare paarse olifanten zijn en dat die ervoor zorgen dat het regent en daar heeft niemand "last" van. Dan denk ik nog steeds dat die persoon helemaal debiel is en zou ik ook geen relatie met hem willen, maar soit. Verder doet 'ie niemand er kwaad mee. Religie, on the other hand, is gevaarlijk. En het probleem is natuurlijk dat je wel gelovigen hebt die geen homo's haten, maar veel van die gelovigen stemmen nog steeds op de CU. En dát is wel erg, want je moet helemaal geen religieuze invloed hebben in de politiek. History shows us wat er gebeurt wanneer religieuzen aan de macht komen. Dus wat dat betreft zijn die gelovigen, ook al haten ze zelf geen homo's, nog steeds slecht bezig. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voor mij impliceert geloven niet het verwerpen van iets, maar eh, het geloven van iets, dus. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar eigenlijk vind ik geloofsdiscussies heel stom. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En als je net duizend omaatjes in de hakselaar hebt gegooid, dan heb je niet alles gedaan wat je op dat moment kon om het goed te doen, is het wel? Ik kan op mijn studentenkamertje zonder tuin nu eenmaal geen moestuin hebben, bijvoorbeeld. Ik gebruik de koelkast alleen als het echt niet anders kan, ik douche nooit langer dan 5 minuten, ik scheid mijn afval, en natuurlijk zijn er dingen die nog beter zouden kunnen, maar niet realistisch binnen mijn kunnen op dit moment. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Er zijn verschrikkelijk vervelende gelovigen. Ik heb echt iets tegen christenen die het christendom telkens weer belachelijk maken bijvoorbeeld ![]() Hetzelfde met vegetariërs, er zijn veel vegetariërs die een goede reden hebben, of niet echt, maar daar geen groot punt van maken. Je hebt ook vegetariërs die vinden dat mensen die vlees eten smerige moordenaars zijn en je minderwaardig vinden omdat je vlees eet. Dat is best lastig te noemen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Oh en trouwens: Ik geloof meteen dat geloven heel fijn is hoor.
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
En ik vind ideologieen te ver gaan als je er niet meer normaal door kan leven. Dan beinvloed ik namelijk ook anderen hun leven negatief. Citaat:
Ik ken ook heel veel schijtirritante aziaten die nog lelijk zijn ook. Dan hoeft er niet meteen een atoombom op centraal-azie ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien vind ik dat vegetariërs volledig het recht hebben om zelfvoldaan en superieur te doen; het is nu eenmaal een betere keuze. Ik maak hem niet, omdat ik egoïstisch ben.
||
Citaat:
Niet alle geloven doen ueberhaupt aan biechten. Ik geloof dat alleen het katholiek geloof dat doet. Geloven houdt in dat je in God gelooft, dat hoeft echt niet te zijn om een verantwoording voor al je fouten te hebben hoor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Geloven is iets persoonlijks. Religie is hetgeen dat gevaarlijk is, omdat religie tracht bepaalde dingen aan mensen op te dringen. Dogma's, regeltjes, wetten, etc. Dat moet je niet willen. En als je op religieuze partijen stemt ben je precies dát in de hand aan het werken. Mensen die dat blijven doen hebben blijkbaar geen idee dat er wel degelijk negatieve consequenties aan vastzitten. En als je dan blijft stemmen op partijen die bij jouw "religie" passen, dan kijk je niet verder dan je eigen voortuintje. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|