Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2012, 09:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
De computer hier op stage staat nog op wintertijd (het is nu nog maar twintig over 8!) en daardoor staan de tijden op het forum ineens ook op wintertijd!
lijkt me niet echt 'ineens' dan hè
Oud 02-05-2012, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Wat is Taizé?
Een klooster in Frankrijk waar per week een paar duizend jongeren komen. Je leeft er sober, de vieringen zijn heel meditatief en je ontmoet mensen van over de hele wereld en het is heel gezellig en en en. De sfeer daar is gewoon heel fijn. Vredig, gemoedelijk, vrolijk, open.
Oud 02-05-2012, 09:16
Verwijderd
Hebben jullie wel eens gehuild van geluk?
Oud 02-05-2012, 09:18
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, natuurlijk . Fijn is dat.
Oud 02-05-2012, 09:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
lijkt me niet echt 'ineens' dan hè
Nou ja, oke

Citaat:
Een klooster in Frankrijk waar per week een paar duizend jongeren komen. Je leeft er sober, de vieringen zijn heel meditatief en je ontmoet mensen van over de hele wereld en het is heel gezellig en en en. De sfeer daar is gewoon heel fijn. Vredig, gemoedelijk, vrolijk, open.
Klinkt best wel fijn! En eng, want vreemde mensen

Citaat:
Ja hoor
Oud 02-05-2012, 09:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb net even fijn met barbies gespeeld op stage
Oud 02-05-2012, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, natuurlijk . Fijn is dat.
Ik had dat in Taizé. Ik zat 's avonds in de kerk en toen zette iemand mijn favoriete Taizé-lied in en toen moest ik ineens huilen omdat ik zo ontzettend gelukkig was.
Oud 02-05-2012, 09:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wanneer ben je daar dan geweest kriebel?
Oud 02-05-2012, 09:27
Miekje*
Miekje* is offline
Oei, ik moet opruimen in plaats van forumen!
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, oke

Klinkt best wel fijn! En eng, want vreemde mensen

Ja hoor
Ja, maar het zijn dan wel vreemden, iedereen is daar om een mooie, inspirerende, gezellige week te hebben dus iedereen is lief en sagt.
Verwijderd
Citaat:
Wanneer ben je daar dan geweest kriebel?
Afgelopen zomer en 5 en 6 jaar geleden ook.
Oud 02-05-2012, 09:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vond haar al geen dertien lijken. Misschien dertien toen hij werd opgepakt.
Klopt!

Citaat:
Thanks! Eens proberen
Je bent welkom.

Citaat:
Mijn vriend heet ook Roberto, en dat is een 100% Hollander!
Arme jongen

Maar goed, ik heb een Engelse naam, dus wat bazel ik eigenlijk
Oud 02-05-2012, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net even fijn met barbies gespeeld op stage
Barbies heb ik nooit gesnapt.
Oud 02-05-2012, 09:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, maar het zijn dan wel vreemden, iedereen is daar om een mooie, inspirerende, gezellige week te hebben dus iedereen is lief en sagt.
Oja, dat helpt dan. Maar wat voor soort mensen komen daar dan? Is het een bepaalde groep?

Citaat:
Barbies heb ik nooit gesnapt.
Ik hield er heel veel van en ik had een geweldig mooi barbiehuis, gemaakt door m'n pake en beppe (jaja opa en oma dus). Helemaal van hout met houten zelfgemaakte meubels en een parketvloer van ijsstokjes <33333
Oud 02-05-2012, 09:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar wat dus heel tof is, er loopt nu een modewedstrijd in het museum (in het kader van de twee modetentoonstellingen van Alaïa en Iris van Herpen). Je moet een outfit ontwerpen voor barbie. Er komen dus nu heul veul barbies met toffe outfits binnen (want as weekend is de deadline) en ik moest even helpen met uitpakken. Er zijn er nu een stuk of 50 binnen, maar er waren ruim 550 aanmeldingen, dus er worden nog wel een paar honderd verwacht dit weekend
Oud 02-05-2012, 09:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar nu moet ik wel even weer iets nuttigs doen natuurlijk
Oud 02-05-2012, 09:35
Verwijderd
Ik snapte babypoppen nooit. Ik had ook wel babypoppen, maar die gebruikte ik om toneelstukjes mee op te voeren. Ik heb ze nooit bemoederd, nooit ook begrepen waarom andere meisjes dat deden. Wel eens bij een niet-echt-vriendinnetje gespeeld waarbij ik de babypoppen moest bemoederen, maar dat was heel saai. Ik moest van haar een kwartier rondlopen met zo'n pop terwijl zij 'weeeh, weehh, weeeh' zei en daarna legden we de pop in het bedje en mochten we geen geluid maken want dan 'werd de pop wakker' en toen ik voorstelde om dan maar buiten te gaan spelen vond ze dat ik de pop verwaarloosde
Verwijderd
Citaat:
Oja, dat helpt dan. Maar wat voor soort mensen komen daar dan? Is het een bepaalde groep?

Ik hield er heel veel van en ik had een geweldig mooi barbiehuis, gemaakt door m'n pake en beppe (jaja opa en oma dus). Helemaal van hout met houten zelfgemaakte meubels en een parketvloer van ijsstokjes <33333
Het zijn over het algemeen wel christenen. Maar wel alle soorten christenen. En er komen ook niet-christenen. Maar vaak wel een beetje open-minded mensen. Ik heb wel eens gehoord dat ze het een hippie-christen gedoe vinden
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Arme jongen

Maar goed, ik heb een Engelse naam, dus wat bazel ik eigenlijk
Welnee, ik vind het een hele mooie naam. Die van mijn vriend dan, want ik weet niet hoe jij heet .
Oud 02-05-2012, 09:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het zijn over het algemeen wel christenen. Maar wel alle soorten christenen. En er komen ook niet-christenen. Maar vaak wel een beetje open-minded mensen. Ik heb wel eens gehoord dat ze het een hippie-christen gedoe vinden
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik daar dan weer niet heel warm van word
Oud 02-05-2012, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Ik snapte babypoppen nooit. Ik had ook wel babypoppen, maar die gebruikte ik om toneelstukjes mee op te voeren. Ik heb ze nooit bemoederd, nooit ook begrepen waarom andere meisjes dat deden. Wel eens bij een niet-echt-vriendinnetje gespeeld waarbij ik de babypoppen moest bemoederen, maar dat was heel saai. Ik moest van haar een kwartier rondlopen met zo'n pop terwijl zij 'weeeh, weehh, weeeh' zei en daarna legden we de pop in het bedje en mochten we geen geluid maken want dan 'werd de pop wakker' en toen ik voorstelde om dan maar buiten te gaan spelen vond ze dat ik de pop verwaarloosde
Ik snapte daar ook nooit iets van. Ik smeet poppen in de hoek van de kamer en dan raakte ik ze nooit meer aan. Knuffels daarentegen..
Oud 02-05-2012, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik daar dan weer niet heel warm van wordt
Dat kan ik me voorstellen, maar het klinkt erger dan het is.
Oud 02-05-2012, 09:38
Verwijderd
Oh ik speelde heel veel met poppen, maar dan dus niet alsof het baby's waren! Meer gewoon dus toneelstukjes ermee maken, zoals mensen met barbie's spelen alleen dan niet alsof het volwassenen zijn maar alsof het kinderen zijn. We hadden ook barbies, maar daar speelden we nooit zo veel mee.
Oud 02-05-2012, 09:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat kan ik me voorstellen, maar het klinkt erger dan het is.
Dat gaat me dus niet overtuigen.
Oud 02-05-2012, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Dat gaat me dus niet overtuigen.
Oud 02-05-2012, 09:42
Verwijderd
Ik ken ook wel een ietsist die enthousiast was over Taizé, dus je hoeft geen christen ervoor te zijn, maar ik denk dat als je helemaal atheïst bent, het gelovige aspect wel tegen gaat staan.
Oud 02-05-2012, 09:43
Verwijderd
Ik ben zelf niet echt een christen maar daar voel ik me super op mijn gemak.
Oud 02-05-2012, 09:44
Verwijderd
Goeiemorgen!
Oud 02-05-2012, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ken ook wel een ietsist die enthousiast was over Taizé, dus je hoeft geen christen ervoor te zijn, maar ik denk dat als je helemaal atheïst bent, het gelovige aspect wel tegen gaat staan.
Ik ben in Taizé zelfs atheïsten tegengekomen die zich prima op hun gemak voelden. Maar goed, de meeste ahteïsten zullen er niet heen gaan. Je bent toch al een aparte atheïst als je daar naartoe gaat natuurlijk.
Oud 02-05-2012, 09:46
Verwijderd
Je komt ook best wel wat 'emo's' en 'gothics' tegen daar.
Oud 02-05-2012, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Goeiemorgen!
Maar apate! Je wilt toch niet zeggen dat je nu pas je bed uit komt rollen?!
Oud 02-05-2012, 09:47
Verwijderd
Ik zou graag ja zeggen, maar nee. Ik ben nu een uurtje wakker ofzo, en voor mijn doen (sinds 2 maanden ofzo) heb ik echt extreem lang uitgeslapen <3 Tot kwart voor 10. Ik hoef namelijk pas om 1 uur te beginnen op mijn werk!
Oud 02-05-2012, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Ik zou graag ja zeggen, maar nee. Ik ben nu een uurtje wakker ofzo, en voor mijn doen (sinds 2 maanden ofzo) heb ik echt extreem lang uitgeslapen <3 Tot kwart voor 10. Ik hoef namelijk pas om 1 uur te beginnen op mijn werk!
Oud 02-05-2012, 09:48
Verwijderd
Er zijn natuurlijk ook wel retraite-plekken die niet op christelijke leest zijn geschoeid. Al vinden vast veel mensen dat ze daar te nuchter voor zouden zijn, maar op zich is meditatie (in de vorm van mindfulness-oefeningen, die je in principe ook in de vorm van bidden kunt doen) tegen angst- en paniekstoornissen en milde depressies gewoon evidence based
Oud 02-05-2012, 09:49
Verwijderd
Hoe gaat het Kriebel?
Oud 02-05-2012, 09:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jemig wat kan ik me slecht concentreren
Oud 02-05-2012, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Muisverwarming.
Je weet dat dit al bestaat he ? Ik heb het een keer opgezocht en serieus overwogen om het te kopen.
Oud 02-05-2012, 09:51
Verwijderd
Mijn vader heeft muisverwarming en je krijgt er binnen twintig minuten een superdroge rechterhand van.
Oud 02-05-2012, 09:55
Verwijderd
Best ok vandaag . Ik heb zojuist aan tafel ontbeten
Maar goed, ik moet dus heeeel rustig aan doen van de fysio, omdat ze denkt dat de terugvallen (toen ik terug moest naar het ziekenhuis en nu sinds zaterdag weer een terugval) komen omdat ik te hard vooruit wil en dan te veel doe, over mijn grenzen ga. En dat vind ik niet leuk en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat die terugvallen komen omdat ik te veel doe. Maar goed.
Oud 02-05-2012, 09:56
Carn
Carn is offline
vet.

Oud 02-05-2012, 09:56
Verwijderd
Oh, dat is vervelend! Wat zou je dan te veel doen enzo?
Oud 02-05-2012, 09:58
Verwijderd
Volgens mij is het best lekker weer en ik wil eigenlijk heel graag even naar buiten. Al is het maar in de tuin zitten, of een blokje om in de rolstoel van 10 minuten.. Maar dan moet ik wel de trap af en ik weet niet of ik dan niet op mijn kop ga krijgen van de fysio. Maar buitenlucht is toch ook gewoon heel belangrijk?
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb wel eens gehoord dat ze het een hippie-christen gedoe vinden
Vinden? ;P
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Je komt ook best wel wat 'emo's' en 'gothics' tegen daar.
Maar die zijn dan ook vaak christelijk, alleen het gros van de mensen denkt dat ze een pact met de duivel hebben gesloten o.i.d. Anders draag je natuurlijk niet constant zwart.
Oud 02-05-2012, 10:00
Verwijderd
Wauw. Een egyptologie-studiegenootje gaat ermee stoppen. Volgens mij is dit echt de 4e opleiding die ze stopt na het eerste jaar
Oud 02-05-2012, 10:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Volgens mij is het best lekker weer en ik wil eigenlijk heel graag even naar buiten. Al is het maar in de tuin zitten, of een blokje om in de rolstoel van 10 minuten.. Maar dan moet ik wel de trap af en ik weet niet of ik dan niet op mijn kop ga krijgen van de fysio. Maar buitenlucht is toch ook gewoon heel belangrijk?
Ik zou heeel rustig de trap af gaan en dan lekker met een boek/luisterboek/muziek en een kopje thee in de tuin gaan zitten in een goede stoel.
Oud 02-05-2012, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat is vervelend! Wat zou je dan te veel doen enzo?
Nou, niet specifiek iets, maar dat het te snel gaat. Dat ik dan uit het ziekenhuis kom waar ik de hele dag in bed lig en de dag erna een paar uur eruit ben en dan naar buiten ga. Dat ik help met koken (dat deed ik na een week ofzo, maar dat vindt ze nog te snel). Dat ik niets afzeg als ik moe ben. Maar ik heb best wel eens tegen bezoek gezegd dat ik toch liever ga liggen en geen spelletje doe, maar liever wat klets.
Oud 02-05-2012, 10:03
Verwijderd
Laat gewoon iemand met je mee lopen de trap af, dat je op diegene kunt steunen, en ga lekker in de tuin zitten met een tijdschrift ofzo buitenlucht is inderdaad belangrijk.
Oud 02-05-2012, 10:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Weet je hoe moeilijk het is om iets leuks af te zeggen omdat je te moe bent? Ik zeg echt bijna nooit iets af. Mijn instlling is, altijd proberen en als het halverwege niet blijkt te gaan kan je altijd nog weg gaan. Maar dat schijnt ook niet helemaal de juiste instelling te zijn
Oud 02-05-2012, 10:06
Verwijderd
Jullie moeten meer rekening houden met jezelf hoor .

Maar ik zou gewoon even lekker naar buiten gaan ja dat is denk ik ook wel goed voor je.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten