Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou dan eerder iets denken ala "Wie zin heeft om met mij en wat anderen eerst wat te eten ergens (op eigen kosten, ik zit niet zo erg in de slappe was ha ha ha!) kom dan hier en daarheen, savonds gaan we door naar kroeg X waar je ter ere van mijn verjaardag sowieso wat consumpties zal krijgen!" oid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar wat je zegt, als eentje van alles zit te bestellen, de duurste gerechten en twintig dessertwijnen + koffie en likeur, dan heb ik ook zoiets van: betaal dat lekker zelf. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Thuis iets doen is geen optie want er passen geen 10 dinergasten in mijn huis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik vind dat de eindverantwoordelijkheid bij de duurdere etert/drinkert ligt; die hoort het voortouw te nemen in het 'regelen' ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
En wie geen restaurantbezoekje kan betalen mag natuurlijk altijd gewoon later komen, als we in de kroeg zitten. Wat Carn zegt
![]() Tenzij het mijn bff is, die zou ik met alle liefde geld geven om mee te kunnen. Maar goed, ik geef überhaupt geen feestjes, want dat vind ik teveel gedoe en cadeaus krijgen vind ik raar. Dus al mijn feestjes sinds mijn zeventiende waren een beetje, eh, buiten mijn wil om. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou het zelf overigens niet durven, mensen uitnodigen en van ze verwachten dat ze zelf wel voor hun restaurantbezoek betalen. Zeker niet als het gezelschap gedeeltelijk uit studenten bestaat en zeker niet IN DEZE TIJDEN!!!!!111 |
![]() |
|
Verder is het echt een kleine moeite om te zeggen van te voren (als je weet dat je niet veel te besteden hebt of simpelweg niet veel gaat besteden) dat je gewoon je eigen deel betaalt.
|
WTF Al-Qaida glossy
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je iets voorstelt om te doen, met jouw vierreden (jouw verjaardag, bijv) vind ik het meer dan awkward wanneer je niet betaalt. In mijn kringen is het ook wel gebruikelijk uit eten te gaan maar dan is er ook geen twijfel of iemand trakteert. Ik vind het echt enorm cheapass wanneer iemand zegt 'oh ja want ik ben jarig' en dan het op een bepaalde plek 'viert' en dan niet ook de rekening betaalt. Doe het dan thuis en ga langs de lidl van tevoren
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja, ze krijgt ook nog een cadeau van ons, dat wordt nu al geregeld. Plus dat ze mensen uitnodigt die van relatief ver moeten komen, die dus ook nog reis- en benzinekosten hebben.
Ik zou me schuldig voelen als mensen voor mijn feestje zoveel tijd/geld/moeite moesten doen. Maar dat ligt dan misschien aan mij. Ik vind het gewoon een rare afweging van haar om naar een restaurant te gaan, want het is niet zo dat geen ruimte heeft om het thuis te doen, ze is pas gaan samenwonen met haar vriend en heeft dus een eigen huisje. ![]() |
![]() |
|
Nou, als mijn vrienden voorstellen om voor iemands verjaardag iets te gaan eten, dan ga ik er gewoon vanuit dat iedereen voor zichzelf betaalt en dat de jarige gewoon iets leuks wil doen op zijn/haar verjaardag. Jarig zijn + uit eten gaan =/= de jarige trakteert.
|
Verwijderd
|
En over het eten enzo, je houdt gewoon rekening met degenen met wie je bent! In de situatie van Ste vind ik het raar. Je kunt best uit eten, maar óf je betaalt zelf, óf je gaat ergens cheap-ass, of je regelt iets voor mensen die het minder breed hebben, zegt dat je dan geen cadeaus wilt. zoiets.
|
![]() |
||
Citaat:
|
|