Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2012, 19:44
Inspire
Inspire is offline
Citaat:
Volgensmij kan ik prima leven wanneer iemand liever niet homo's hand in hand ziet lopen, zolang diegene me maar gewoon met rust laat.

Maareh tsja, ik loop niet hand in hand over straat, waarom zou ik gaan provoceren?
Iets is toch pas provoceren als jij dat expres doet om andere mensen te kloten? En als je niet hand in hand loopt met als reden 'andere mensen' dan word je dus juist níét met rust gelaten lijkt me.

Als ik met mijn vriend over straat loop is dat helemaal niet overdreven. Je kunt toch tonen dat je van iemand houd? Dat doe ik overigens niet gericht aan de buitenwereld, maar aan hém. Mensen die zich daaraan storen ergeren zich dus aan iets wat helemaal niets met hen te maken heeft, en daarom begrijp ik niet waar het probleem nou eigelijk zit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2012, 20:10
cynthia405
cynthia405 is offline
Citaat:
Een goede vraag.

Homohuwelijk, mag van mij allemaal. Maar ik zal er zeker niet naar toe gaan, als ze me uitnodigen.

En adopteren is toch ook iets apart. Ik weet niet hoe het juist zit met de "adoptie regels" maar ik zou er geen probleem me hebben, als het een blanke is. Maar als ze van plan zijn een kleurling te adopteren zou ik het afraden. Dan zou ik zeggen dat ze beter een vrouw kunnen zoeken, en daar wat deftige regels mee maken.
Ik wil hier graag een paar dingen kwijt.Als k in een relatie ben met een vrouw en getrouwd ben enzo. Dan wil ik ook kinderen. En ook adopteren. Wat maakt het nu uit of het een blank, een donker of een chinees kindje is. Als je er maar verliefd op word en het voor jou gwn je eigen kind is. Dan zie ik het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 20:13
-Raven-
-Raven- is offline
Voor U maakt het misschien niet veel uit, voor mij zéér veel.
Oud 05-06-2012, 20:19
Verwijderd
Maar waarom dan?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 20:24
-Raven-
-Raven- is offline
Omdat ik dan zou meedoen aan de Islamisering, en daar ben ik 100% tegen.
Oud 05-06-2012, 21:27
Martiño
Martiño is offline
Oh ja, want ieder gekleurd persoon is islamitisch?

En zelfs als het kind afkomstig is uit een islamitisch land wil dat nog niet zeggen dat het kind ook islamitisch wordt opgevoed door niet altijd islamitische adoptieouders.
Oud 05-06-2012, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft een homoseksueel huwelijk/adoptieproces nu met de islamisering te maken?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 04:29
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Jezus, wat een onzin kraam jij uit.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 08:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Whuuuuut? Hahahaha, oh wauw. Je liet me even schrikken op de vorige pagina, maar shame on me.. je bent gewoon een troll

toch, toch, toch?
Oud 06-06-2012, 09:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Juist niet natuurlijk. In het zeer onwaarschijnlijke geval dat het een homopaar lukt om een kind uit een islamitisch land te adopteren, dan voeden ze het wellicht niet-religieus of christelijk op, dus dat lijkt me eerder het bestrijden van islamisering
Oud 06-06-2012, 10:23
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Whuuuuut? Hahahaha, oh wauw. Je liet me even schrikken op de vorige pagina, maar shame on me.. je bent gewoon een troll

toch, toch, toch?
Gewoon niet zo snugger, vrees ik.
Oud 06-06-2012, 11:21
Verwijderd
Succestopic.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 11:51
-Raven-
-Raven- is offline
Love u all
Oud 06-06-2012, 11:56
Verwijderd
Ja nee, wacht! Reageer nu eens even, ik ben oprecht benieuwd wat een homohuwelijk/adoptie in jouw ogen te maken heeft met de islamisering?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 12:00
-Raven-
-Raven- is offline
Tuurlijk is niet iedereen die geadporteerd word een Moslim, en ja als hij/zij bij een Christelijk gezin terecht komt zal hij/zij zo worden opgevoed. Maar hij zal nog altijd dezelfde achtergrond behouden. Die persoon zal ook ooit wel naar zijn verleden op zoek gaan.
Oud 06-06-2012, 12:07
Lorelei
Lorelei is offline
Hurr, dus homoseksualiteit is aangeleerd maar religie is aangeboren?
Oud 06-06-2012, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Een goede vraag.

Homohuwelijk, mag van mij allemaal. Maar ik zal er zeker niet naar toe gaan, als ze me uitnodigen.

En adopteren is toch ook iets apart. Ik weet niet hoe het juist zit met de "adoptie regels" maar ik zou er geen probleem me hebben, als het een blanke is. Maar als ze van plan zijn een kleurling te adopteren zou ik het afraden. Dan zou ik zeggen dat ze beter een vrouw kunnen zoeken, en daar wat deftige regels mee maken.
Citaat:
Maar waarom dan?
Citaat:
Citaat:
Tuurlijk is niet iedereen die geadporteerd word een Moslim, en ja als hij/zij bij een Christelijk gezin terecht komt zal hij/zij zo worden opgevoed. Maar hij zal nog altijd dezelfde achtergrond behouden. Die persoon zal ook ooit wel naar zijn verleden op zoek gaan.

Citaat:
En dit ja
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 12:21
Verwijderd
Dus, als ik het goed begrijp denk jij dat, wanneer een niet-christelijk (maar ook niet islamitisch) homoseksueel stel een kindje adopteert uit een land waar de islam de meest voorkomende religie is, het kindje evengoed islamitisch word? Ondanks dat het kindje geen islamitische opvoeding heeft gehad?
Verder: Mijn vriend en ik (dus een heteroseksueel stel) geloven allebei niet, we hangen geen religie aan. Niet het christendom, niet de islam, geen boedhisme, helamaal niks. Als wij een kindje zouden adopteren uit een islamitisch land, zou dat dan ook islamitisch worden als het groot is?
Want dan ben je 'gewoon' tegen adoptie - om alsnog een ontzettend vreemde reden, maargoed.
En! Waarom ben je tegen het homohuwelijk? Op wat voor manier draagt dat bij aan de islamisering dan?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 12:32
-Raven-
-Raven- is offline
Homohuwelijk heeft niets met Islamisering te maken, ik had het erover omdat iemand over adoptie begon...
Oud 06-06-2012, 12:33
Verwijderd
Ok, maar de rest van mijn bericht klopt, zo zie jij het dus?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 12:48
-Raven-
-Raven- is offline
Hij zal een "gewone" opvoeding krijgen ja, maar vroeg of laat gaat het opzoek naar zijn herkomst. En dan weet je natuurlijk nooit. Maar u weet even goed als mij, dat als moslim extremisten, een persoon zien die eruit ziet als een moslim (Uiterlijk, geen kledij). Dat ze deze wel zullen aanspreken...
Oud 06-06-2012, 12:49
Verwijderd
Maar de kans dattie op zoek naar naar herkomst is dus groter bij homo's dan bij hetero's?

Jesus fuck, wat heb jij een vreemde gedachtengang. Ik vind het echt bizar dat je zo denkt. Ga eens normaal doen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 13:09
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ja, wat een ontzettende onzin.

Citaat:
Hij zal een "gewone" opvoeding krijgen ja, maar vroeg of laat gaat het opzoek naar zijn herkomst. En dan weet je natuurlijk nooit. Maar u weet even goed als mij, dat als moslim extremisten, een persoon zien die eruit ziet als een moslim (Uiterlijk, geen kledij). Dat ze deze wel zullen aanspreken...
Hoe ziet volgens jou een moslim eruit? Denk je dat alle moslims er hetzelfde uitzien? En waarom denk je dat moslimextremisten iedere moslim aanspreken die ze zien (er voor het gemak even van uitgaande dat ze iedere moslim kunnen herkennen )?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 13:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind dat je nogal een vreemde gedachtegang hebt. Ook al gaat iemand op zoek naar zijn herkomst, dan wil dat nog lang niet zeggen dat ze ook echt de religie van de ouders aannemen. Vergeet niet dat die kinderen al jaren opgegroeid zijn in het westen en dan echt niet opeens die opvoeding en herinneringen vergeten. Waar komt die paranoia vandaan?
Oud 06-06-2012, 13:14
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vind dat je nogal een vreemde gedachtegang hebt. Ook al gaat iemand op zoek naar zijn herkomst, dan wil dat nog lang niet zeggen dat ze ook echt de religie van de ouders aannemen. Vergeet niet dat die kinderen al jaren opgegroeid zijn in het westen en dan echt niet opeens die opvoeding en herinneringen vergeten. Waar komt die paranoia vandaan?
Nou, volgens mij is het wel duidelijk waar die "paranoia" vandaan komt. Meneer heeft een hekel aan moslims.

@Raven: Je weet dat er ook blanke moslims zijn, hè? Dus of het kindje blank is of zwart heeft niets met moslims (of überhaupt religie) te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 13:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
@Raven: Je weet dat er ook blanke moslims zijn, hè? Dus of het kindje blank is of zwart heeft niets met moslims (of überhaupt religie) te maken.
En dat er ook christenen in 'moslim-landen' wonen dus dat het ook niet direct gerelateerd is aan het land van herkomst.
Oud 06-06-2012, 15:05
Verwijderd
Mijn hemel, wat een topic. En wat een partijtje schokkende meningkjes. Tot zover mijn bijdrage.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 22:48
Inspire
Inspire is offline
Ik vind het adopteren van een kind wel een interessant punt. Denken jullie dat een kind een slechtere jeugd heeft als hij wordt opgevoed door 2 vaders (of moeders)?

Het voornaamste wat mij altijd bezig hield (en blijft houden) is het hele 'kinderen' en 'opa en oma' verhaal wat allemaal moeilijker werd toen ik uit de kast kwam...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 04:15
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vind het adopteren van een kind wel een interessant punt. Denken jullie dat een kind een slechtere jeugd heeft als hij wordt opgevoed door 2 vaders (of moeders)?
Nee. Wanneer kinderen een slechte jeugd hebben komt dat door slechte ouders. Daarmee heeft geslacht of geaardheid niets te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 11:03
Verwijderd
Sterker nog, ik denk dat het gemiddeld zelfs betere ouders zijn. Dit omdat er altijd heel bewust gekozen wordt voor het kind, er enorm naartoe gewerkt wordt en het gezin wellicht een meer open visie heeft. Het heterogemiddelde wordt onderuit gehaald door de lading ouders die er niet helemaal aan toe waren (emotioneel, financieel, luchtkasteel).
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 11:45
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kan echt geen reden verzinnen waarom homoseksuele ouders minder geschikt zouden zijn om een kind op te voeden dan hetero-ouders. Het enige argument wat ik hoor van mensen is dat het zielig is omdat het kind dan gepest wordt op school, maar kom op zeg. Kinderen worden om de meest belachelijke redenen gepest, en als je gepest wordt met het feit dat je twee ouders hebt die gekozen hebben om je te krijgen, ontzettend veel van je houden en toevallig hetzelfde geslacht hebben zal het met de schade die je daarvan oploopt ook nog wel meevallen.
Oud 08-06-2012, 11:51
Volk
Volk is offline
Ik ken 3 mensen met homoseksuele ouders en die hebben er geen last van gehad. Die hebben heel fijne en gelukkige jeugden gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 23:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Sterker nog, ik denk dat het gemiddeld zelfs betere ouders zijn. Dit omdat er altijd heel bewust gekozen wordt voor het kind, er enorm naartoe gewerkt wordt en het gezin wellicht een meer open visie heeft. Het heterogemiddelde wordt onderuit gehaald door de lading ouders die er niet helemaal aan toe waren (emotioneel, financieel, luchtkasteel).
Je hebt genoeg kortzichtige homo's hoor Helaas zijn we niet allemaal verlicht... En die kunnen natuurlijk ook gewoon kinderen krijgen.
Oud 09-06-2012, 13:54
Inspire
Inspire is offline
Ok, dus jullie denken niet dat het kind bijvoorbeel een 'essentieële' rol van de moeder mist? Inderdaad ben ik ermee eens dat het uiteindelijk op de liefde voor het kind neerkomt.. er zijn zat ouders die er niks van bakken.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 16:03
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat is nou de essentiële rol van een moeder die niet overgenomen kan worden door een vader?
Oud 09-06-2012, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Wat is nou de essentiële rol van een moeder die niet overgenomen kan worden door een vader?
Een vrouwelijk rolmodel zijn. (Verder kan ik ook niks bedenken hoor.)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 16:15
Verwijderd
Impuls aankopen doen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 18:21
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Impuls aankopen doen.
Oud 09-06-2012, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Je hebt genoeg kortzichtige homo's hoor Helaas zijn we niet allemaal verlicht... En die kunnen natuurlijk ook gewoon kinderen krijgen.
Absoluut Maar gemiddeld gezien blijf ik bij mijn punt hoor
Met citaat reageren
Oud 09-06-2012, 21:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ok, dus jullie denken niet dat het kind bijvoorbeel een 'essentieële' rol van de moeder mist? Inderdaad ben ik ermee eens dat het uiteindelijk op de liefde voor het kind neerkomt.. er zijn zat ouders die er niks van bakken.
Die "essentiële" rol bestaat niet
Oud 13-06-2012, 14:26
Vowel
Vowel is offline
Ik heb het topic even opgeschoond en een afsplitsing gemaakt naar het Transgender-topic.

Dus daar kunt u verder.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 12:17
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Die "essentiële" rol bestaat niet
Nee, maar er is wel een verschil tussen mannen en vrouwen, misschien is dat meer het punt?

Hoewel ik absoluut niet denk dat dat onoverkomelijk is en het is niet zo dat een kind dat opgevoed wordt door twee ouders met hetzelfde geslacht nooit in contact komt met het andere geslacht.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 23:13
Martiño
Martiño is offline
Dat verschil tussen man en vrouw verschilt ook weer bij ieder ouderkoppel.
Oud 15-06-2012, 17:09
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Dat verschil tussen man en vrouw verschilt ook weer bij ieder ouderkoppel.
Ja ik ben het ook met je eens, maar probeerde meer te bedenken wat die essentiele rol was.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 21:12
Inspire
Inspire is offline
Vanavond op Nederland 3 een documentaire over de 1e gay parade in Oekraine. Heb 'm net al op uitzending gemist geizen, is erg schokkend en onbegrijpelijk, wel aan te raden om te kijken. Wat een belachelijke landen daar in het oosten..

18 juni: tv-uitzending Gay-K over homofobie in Oekraine
De VPRO zendt maandag 18 juni Gay-K 2012 uit vanaf 23.08 uur op Nederland 3 - na de EK-voetbalwedstrijd op die zender.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 22:52
Martiño
Martiño is offline
Interessante docu en goed dat er aandacht aan wordt besteed, maar wel een beetje bekend verhaal natuurlijk. Wel jammer dat die makers een beetje afbreuk doen aan hun eigen verhaal met die flauwe tussenstukjes.
Oud 19-06-2012, 20:29
Inspire
Inspire is offline
Ja die flauwe tussenstukjes waren een beetje jammer inderdaad

Ik vond het toch wel schokkend, nog veel over zitten denken. Wat een ongelofelijke hulpeloosheid moet dat zijn, als regering, politie en ongeveer iedereen in je land tegen je is. Echt schocking ook toen die 'Anti-homo' kerel zo reageerde. Ook die parades van skinheads en ander kruisdragend gespuis. Echt belachelijk zoiets.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten