Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2012, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Mijn nieuwe huisarts is supergaaf trouwens Ik had twee vragen en het antwoord daarop was 'neuh, niks aan de hand' en toen hebben we een uurlang over games en waterkoeling gepraat Hij speelt nu Borderlands.

Tevens is hij vijftig en zijn catchphrase bij het afscheid nemen is 'houd het gezond, he'.

Sarah naamzoek.
Citaat:
Een uur! duurt een gesprek niet 10 minuten

ja, dan heeft hij vast een rustiger dag dan wij vandaag hebben (iedereen heeft bronchitis) para zal z'n laatste patient van de dag/ochtend wel zijn geweest.
Advertentie
Oud 29-11-2012, 14:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Krasnaja rosla is toch een mooi roosje? Wat lijken alle talen toch op elkaar
Oud 29-11-2012, 14:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Meh, wat ben ik ook een sufkut. Ik hoef vanavond om half 9 pas in A'dam te zijn en wou daarvoor nog effe de stad in om te winkelen, maar dan stel ik het uit want 'ik heb nog maar 5 uur'.
Dat doe ik ook hoor, dat is gewoon /wijf

Ik zit met de klassieke radiozender aan, dikke chill hier.
Oud 29-11-2012, 14:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat doe ik ook hoor, dat is gewoon /wijf

Ik zit met de klassieke radiozender aan, dikke chill hier.
Shit, echt? Het is toch juist veel meer wijf om op tijd weg te gaan zodat je nog urenlang door de primark kunt banjeren?

Nou ja, ik drink koffie, eet die improvisatie-cake van gisteren en luister naar radioseries.Ook dikke chill.

Maar wel jammer, want ik zie er kkgeil uit vandaag en dat had ik die jonge fashionista's wel effe onder de neus willen wrijven. Vanavond in het theater komt mijn outfit wat minder tot z'n recht, ben'k bang.
Oud 29-11-2012, 14:38
Verwijderd
Er zijn ook veel meer dentale en labiale klanken, hoewel dat logisch is als klanken vanuit voorin de mond komen. Tevens is half het Russisch gepalataliseerd.

Jazeker heb ik opgelet bij fonetiek *denkbeeldig reverance naar voormalige docente Russisch maakt*
Oud 29-11-2012, 14:41
Verwijderd
Ik sterf altijd een beetje als ik een tijdje geen internet heb en niet weer waar het aan ligt/hoe lang het gaat duren. *is diehard verslaafd*
Oud 29-11-2012, 14:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik sterf altijd een beetje als ik een tijdje geen internet heb en niet weer waar het aan ligt/hoe lang het gaat duren. *is diehard verslaafd*
*aai* Komt wel goed schatje.
Internet je nu op je telefoon dan ofzo?
Oud 29-11-2012, 14:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Er zijn ook veel meer dentale en labiale klanken, hoewel dat logisch is als klanken vanuit voorin de mond komen. Tevens is half het Russisch gepalataliseerd.

Jazeker heb ik opgelet bij fonetiek *denkbeeldig reverance naar voormalige docente Russisch maakt*

Nouja ik heb heel veel tsjechisch gezongen dus ik denk dat ik het russisch wel vrij snel oppik qua uitspraak. Zeker met een awesome coach natuurlijk
Oud 29-11-2012, 14:45
Verwijderd
Citaat:
*aai* Komt wel goed schatje.
Internet je nu op je telefoon dan ofzo?
Nee, het is nu weer gemaakt door mijn huisbaasbaas

Ik heb een telefoon uit het stenen tijdperk, dus geen internet betekent hier geen internet!
Oud 29-11-2012, 14:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Shit, echt? Het is toch juist veel meer wijf om op tijd weg te gaan zodat je nog urenlang door de primark kunt banjeren?

Nou ja, ik drink koffie, eet die improvisatie-cake van gisteren en luister naar radioseries.Ook dikke chill.

Maar wel jammer, want ik zie er kkgeil uit vandaag en dat had ik die jonge fashionista's wel effe onder de neus willen wrijven. Vanavond in het theater komt mijn outfit wat minder tot z'n recht, ben'k bang.
Ga dan alsnog even shoppen
Oud 29-11-2012, 14:49
Verwijderd
Citaat:

ja, dan heeft hij vast een rustiger dag dan wij vandaag hebben (iedereen heeft bronchitis) para zal z'n laatste patient van de dag/ochtend wel zijn geweest.
Ja, ik was de laatste

Citaat:
Krasnaja rosla is toch een mooi roosje? Wat lijken alle talen toch op elkaar
'Krasnaja' is wel een oud-Russisch woord voor 'mooi', maar het is ook gewoon de kleur rood. Dat is wat ze hier bedoelen. Roosje is 'roza', dat lijkt er inderdaad op maar daar hebben ze 't verder niet over. 'Rosla' is de vrouwelijke verleden tijd van 'groeien'. Wat er specifiek in dat veld groeide in die strofe is deze plant. Andere dingen die ergens groeiden en verwoest werden: gras, koren, de dochter van een of andere man die tegen haar wil met een grijsaard moest trouwen.

Ik zou het stuk voor je vertalen maar er zijn vast al genoeg vertalingen te vinden en bovendien moet ik weg. Over een uurtje kom ik je helpen
Oud 29-11-2012, 14:51
Verwijderd
Citaat:
@Stefenootje

Het is toch een absurde redenering, kom op zeg. Als persoon X niet aan Y mag zitten omdat persoon X al met Z loopt, is het toch niet logisch dat persoon X niet wil dat er anderen aan Y zitten? Dat slaat toch als kut op Dirk?
Citaat:
Daarom vraag ik het ook aan Steffie, gezien 't feit dat zij 't wel lijkt te begrijpen en het niet op prijs lijkt te stellen dat er met facepalms gestrooid wordt
Citaat:
Ik wil niet stoken hoor, maarrr.. Ooo! Noem je Steffie nou een even grote fruitcake als jij? HOOR JE DAT STEFFIE!

Oh god, heb dit allemaal gemist.

Nou, goed dan:

Voor een sociaal redelijk normaal functionerend persoon slaat dat waarschijnlijk als kut op Dirk. Voor mensen die wat onzeker, wat jaloers en wat meer open zijn over gevoelens die eigenlijk taboe en niet zo netjes zijn is dat gewoon normaal hoor. Ik kan me het gevoel best goed voorstellen. Het is gewoon het "If I can't have him, nobody can', gevoel.

Verder kan je je poging-tot-rel achterwege laten, want het interesseert me niet zoveel of jij of iemand hier me een 'fruitcake' vindt

Laatst gewijzigd op 29-11-2012 om 14:57.
Oud 29-11-2012, 14:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

Nee. Nou ja, de echte freaks staan om half 9 al op de deur te tikken, maar nee, wijven denken altijd dat 5 uur niet genoeg tijd is. Ik dacht gisteren om half 4 ook 'nou, ik hoef niet meer te gaan, ze gaan om 6 uur al dicht', terwijl het misschien 5 minuten rijden is. Toch maar wel gegaan, 4 uur was ik er en om 5 uur was ik het alweer zat dus ga gewoon, jij bent ook geen uren winkelen type.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ga dan alsnog even shoppen
Nja, ik denk al de hele week 'morgen sta ik vroeg op en dan ga ik shoppen!' en uiteindelijk ben ik dan teringlaat wakker en vermaak ik me verder prima thuis. En het is wel beter voor m'n portomonnee ook als ik de deur niet uitga.

Citaat:
Nee. Nou ja, de echte freaks staan om half 9 al op de deur te tikken, maar nee, wijven denken altijd dat 5 uur niet genoeg tijd is. Ik dacht gisteren om half 4 ook 'nou, ik hoef niet meer te gaan, ze gaan om 6 uur al dicht', terwijl het misschien 5 minuten rijden is. Toch maar wel gegaan, 4 uur was ik er en om 5 uur was ik het alweer zat dus ga gewoon, jij bent ook geen uren winkelen type.
Ik moet 45 minuten reizen voor ik bij de primark ben en ik kan daar makkelijk meer dan een uur rondlopen. Ze hebben daar ook gewoon kleren die ik pas, dat moeten ze niet doen!
Maar goed, ik heb eigenlijk helemaal geen kleren nodig. M'n kasten puilen uit en ik kom steeds dingen tegen waarvan ik was vergeten dat ik ze had.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, ik was de laatste

'Krasnaja' is wel een oud-Russisch woord voor 'mooi', maar het is ook gewoon de kleur rood. Dat is wat ze hier bedoelen. Roosje is 'roza', dat lijkt er inderdaad op maar daar hebben ze 't verder niet over. 'Rosla' is de vrouwelijke verleden tijd van 'groeien'. Wat er specifiek in dat veld groeide in die strofe is deze plant. Andere dingen die ergens groeiden en verwoest werden: gras, koren, de dochter van een of andere man die tegen haar wil met een grijsaard moest trouwen.

Ik zou het stuk voor je vertalen maar er zijn vast al genoeg vertalingen te vinden en bovendien moet ik weg. Over een uurtje kom ik je helpen
Uurtje? Ok nice!
En er zijn genoeg vertalingen maar die zijn altijd poetisch en zelden letterlijk. Bij Italiaans en frans is dat prima want daar ken ik genoeg woorden en grammatica om te weten wat er precies staat, maar bij Russisch en tjechisch en dergelijken niet.

Lorelei
Lorelei is offline
#(*)$&(#@$&*#$(*)#$)(*$#)(*$#)(*$#)($#)(*$#)(*#$)(*%(_)#&$)(@*&#)@$

aargh, kutpaper.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

Nou, goed dan:

Voor een sociaal redelijk normaal functionerend persoon slaat dat waarschijnlijk als kut op Dirk. Voor mensen die wat onzeker, wat jaloers en wat meer open zijn over gevoelens die eigenlijk taboe en niet zo netjes zijn is dat gewoon normaal hoor. Of nou ja, normaal.
Ik kan me het gevoel best goed voorstellen. Het is gewoon het "If I can't have him, nobody can', gevoel.

Verder kan je je poging-tot-rel achterwege laten, want het interesseert me niet zoveel of jij of iemand hier me een 'fruitcake' vindt
Ik herken dit! Het ligt niet aan jullie!

Of het ligt gewoon aan ons, maar soit
Oud 29-11-2012, 14:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Nou, goed dan:

Voor een sociaal redelijk normaal functionerend persoon slaat dat waarschijnlijk als kut op Dirk. Voor mensen die wat onzeker, wat jaloers en wat meer open zijn over gevoelens die eigenlijk taboe en niet zo netjes zijn is dat gewoon normaal hoor. Of nou ja, normaal.
Ik kan me het gevoel best goed voorstellen. Het is gewoon het "If I can't have him, nobody can', gevoel.

Citaat:

<3
jullie zijn lief en dankjewel
Ik zou misschien met minder gemak moeten praten over gevoelens en ideeen die taboe zijn, maar ik heb een beetje schijt en dan ben ik toch blij als ik bijval krijg
Oud 29-11-2012, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Mijn nieuwe huisarts is supergaaf trouwens Ik had twee vragen en het antwoord daarop was 'neuh, niks aan de hand' en toen hebben we een uurlang over games en waterkoeling gepraat Hij speelt nu Borderlands.

Tevens is hij vijftig en zijn catchphrase bij het afscheid nemen is 'houd het gezond, he'.

Sarah naamzoek.
Hah, awesome. Hoe ben je in godsnaam op waterkoeling gekomen?
Oud 29-11-2012, 14:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
<3
Ik zou misschien met minder gemak moeten praten over gevoelens en ideeen die taboe zijn, maar ik heb een beetje schijt en dan ben ik toch blij als ik bijval krijg
Boeiend, ik snap je wel hoor. Het klinkt waarschijnlijk gewoon raar zoals je het verwoordde.

Mozart - Rondo ala Turca Die schalt hier door de kamer, wist niet dat het zo heette. Of überhaupt van Mozart was
Oud 29-11-2012, 14:57
Verwijderd
Hmm. Ik zou dingen moeten doen zegt mijn gevoel. Maar mijn verstand zegt van niet.
Oud 29-11-2012, 14:57
Verwijderd
Citaat:

Nah, bij nader inzien lijkt het me eigenlijk best normaal, zoiets Ik denk dat Q hier de fruitcake is!
Oud 29-11-2012, 14:59
Verwijderd
Hmm, meestal is dat omgekeerd
Oud 29-11-2012, 15:00
Verwijderd
Ik vind 'hou het gezond he' wel een goed iets om bij het afscheid te zeggen als de patient gezond genoeg is dat 'beterschap' niet werkt . Nu zeg ik dan maar vaak 'tot ziens' maar dat is dom want het is beter als ik ze niet terugzie.
Oud 29-11-2012, 15:01
Verwijderd
^Ja, mijn psych die zei bij mijn laatste afspraak: "Ik hoop dat ik je nooit meer zie!" en daar moest ik heel hard om lachen
Oud 29-11-2012, 15:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind 'hou het gezond he' wel een goed iets om bij het afscheid te zeggen als de patient gezond genoeg is dat 'beterschap' niet werkt . Nu zeg ik dan maar vaak 'tot ziens' maar dat is dom want het is beter als ik ze niet terugzie.
Ik heb het een stagiair eens afgeleerd door te zeggen dat iedere keer als hij tot ziens tegen een patiënt zei, hij me een kop koffie moest brengen.

Maar patiënten zeggen het vaak wel tegen mij, maar dan kan ik weer een grapje maken
Oud 29-11-2012, 15:02
Verwijderd
Citaat:
^Ja, mijn psych die zei bij mijn laatste afspraak: "Ik hoop dat ik je nooit meer zie!" en daar moest ik heel hard om lachen
Ja bij de psychiatrie en op de eerste hulp zei ik dat ook wel maar als huisarts is dat weer niet zo realistisch. Mensen gaan gemiddeld vier keer per jaar naar de huisarts en ik zit hier een jaar.
Oud 29-11-2012, 15:02
Verwijderd
Maar dan zit je op een gegeven moment toch met extreem veel koffie ?
Oud 29-11-2012, 15:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hmm. Ik zou dingen moeten doen zegt mijn gevoel. Maar mijn verstand zegt van niet.
Ja, zelfde hier.
Citaat:
Nah, bij nader inzien lijkt het me eigenlijk best normaal, zoiets Ik denk dat Q hier de fruitcake is!
Sowieso
Oud 29-11-2012, 15:03
Verwijderd
Citaat:

Nou, goed dan:

Voor een sociaal redelijk normaal functionerend persoon slaat dat waarschijnlijk als kut op Dirk. Voor mensen die wat onzeker, wat jaloers en wat meer open zijn over gevoelens die eigenlijk taboe en niet zo netjes zijn is dat gewoon normaal hoor. Ik kan me het gevoel best goed voorstellen. Het is gewoon het "If I can't have him, nobody can', gevoel.

Ja, dank voor de uitleg, maar ik begrijp het nog steeds niet En hallo, dat 'rellen' was een grapske, muts

Citaat:
<3
Haha, het is geen taboe, gekke geit. Het is gewoon irrationeel

Ter illustratie; in een soortgelijke situatie maar dan met mij als protagonist en een bloedmooie, interessante vrouw waar mijn huisgenootjes interesse in hebben én ik reeds een vriendin heb: ik zou ze juist van harte toejuichen in plaats van jaloers zijn of zo
Oud 29-11-2012, 15:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar dan zit je op een gegeven moment toch met extreem veel koffie ?
Helaas niet, hij leerde iets te snel.
Oud 29-11-2012, 15:06
Verwijderd
Het is wel grappig, in het echt gaan de meeste mensen die ik ken hooguit eens in de twee jaar naar de huisarts, maar in de praktijk zie je die natuurlijk bijna nooit dus dan lijkt het net of iedereen om de maand op de stoep staat.
Oud 29-11-2012, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Haha, het is geen taboe, gekke geit. Het is gewoon irrationeel

Ter illustratie; in een soortgelijke situatie maar dan met mij als protagonist en een bloedmooie, interessante vrouw waar mijn huisgenootjes interesse in hebben én ik reeds een vriendin heb: ik zou ze juist van harte toejuichen in plaats van jaloers zijn of zo
Dan heb je gewoon geen last van jaloezie.

Maar verder denk ik dat het best gangbaar (jaloers) gedrag is, en niet iets extreem raars of fruitcakerigs.
Oud 29-11-2012, 15:09
Verwijderd
Ja ik kan me het gevoel van 'hrr ik heb een bijna-trio met hem gehad dus het is een soortvan ex dus afblijven' wel voorstellen. Zo lang je je verder realiseert dat het geen rationeel gevoel is en je niet echt je huisgenootjes de ogen uitkrabt als ze iets met 'm beginnen.
Oud 29-11-2012, 15:13
Verwijderd
Mijn jaloezie (niet alleen in relaties) is zo extreem, dat ik hier maar nooit voorbeelden zal posten, want dan komt Q denk ik facepalms tekort.
Oud 29-11-2012, 15:14
Carn
Carn is offline
Anders ik wel.
Oud 29-11-2012, 15:14
Verwijderd
En Carn.
Oud 29-11-2012, 15:15
Verwijderd
He jammer, ik vind facepalmen wel leuk.
Oud 29-11-2012, 15:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mijn jaloezie (niet alleen in relaties) is zo extreem, dat ik hier maar nooit voorbeelden zal posten, want dan komt Q denk ik facepalms tekort.
Ik ben ook jaloers. Godzijdank niet zo extreem dat mijn vriendje niks meer zou mogen en geen vriendinnen meer zou mogen hebben, maar wel genoeg om alle nieuwe vriendinnen van mijn exvriendjes te haten
Oud 29-11-2012, 15:18
Verwijderd
Oh trouwens LP, een collega van mij die zei laatst (toen het, gezien ons werk, over onze stemmen ging) dat ze mijn stem zo op die van een BN'er vond lijken, maar ze kon even niet op de naam komen.

We zijn er daarna nooit meer op doorgegaan, maar als blijkt dat ze Victoria Koblenko bedoelt dan word ik echt hysterisch
Oud 29-11-2012, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Dan heb je gewoon geen last van jaloezie.

Maar verder denk ik dat het best gangbaar (jaloers) gedrag is, en niet iets extreem raars of fruitcakerigs.
Nou, als in dat clubje huisgenoten iemand zou zitten die ik als inferieur beschouw zou ik het niet tof vinden als uitgerekend híj wat zou gaan aanklooien met die bloedmooie en interessante vrouw. Maar dat is dan meer omdat ik vind dat triple A-statusmensen met triple A-statusmensen om moeten gaan, geloof ik

En ik vind je nog steeds een fruitcake. Maar wel een lekkere, hoor En ik zal je een geheimpje verklappen; ik ben ook vrij eh, 'beschermend' naar mijn liefje
Oud 29-11-2012, 15:21
Verwijderd
Citaat:
En ik vind je nog steeds een fruitcake. Maar wel een lekkere, hoor
Nou, VOORUIT DAN MAAR!
Oud 29-11-2012, 15:30
Verwijderd
Ik ben ook best een beetje jaloers . Maar ja mijn vriendje coacht twee damesboten, dus zijn er 12 andere meiden die ook wel eens met hem gaan lopen geiten en knuffelen en dan zit ik wel eventjes met zoiets van 'nou '
Oud 29-11-2012, 15:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Q is een citroentaart.
Oud 29-11-2012, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Q is een citroentaart.
Wel een lekkere, TOCH?
Oud 29-11-2012, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook best een beetje jaloers . Maar ja mijn vriendje coacht twee damesboten, dus zijn er 12 andere meiden die ook wel eens met hem gaan lopen geiten en knuffelen en dan zit ik wel eventjes met zoiets van 'nou '
Hij doet ze allemaal!
Oud 29-11-2012, 15:38
Verwijderd
Ik dacht dat mijn ouders het zwaar hadden met twee dochters die constant ziek zijn enzo maar mijn tante is echt gewoon bijna zielig . 4 zoons, waarvan nu 1tje (die is nu 20) iets heeft gekregen met een 26-jarige Bulgaarse met een kind van 9 , dan is er een ander die heeft besloten een paar maanden te gaan reizen. In Azië. Zijn baas betaald zijn ticket, zonder dat er tegenprestatie tegenover staat, zonder dat mijn neef in dienst blijft. Volgens mijn neef dan. Hmm.
Oud 29-11-2012, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Little Phoebe schreef:
Mozart - Rondo ala Turca Die schalt hier door de kamer, wist niet dat het zo heette. Of überhaupt van Mozart was
Tof stukje pianowerk is dat
Verwijderd
Citaat:
Hij doet ze allemaal!
Die arme jongen hij houdt geen tijd meer over
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oh trouwens LP, een collega van mij die zei laatst (toen het, gezien ons werk, over onze stemmen ging) dat ze mijn stem zo op die van een BN'er vond lijken, maar ze kon even niet op de naam komen.

We zijn er daarna nooit meer op doorgegaan, maar als blijkt dat ze Victoria Koblenko bedoelt dan word ik echt hysterisch
Hahahahaha oh dan ga ik echt stuk

Regels voor berichten