Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Mag Elin3 christen blijven?
Ja 17 60.71%
Nee 5 17.86%
Ja, maar ze moet next level super sayan christen worden 5 17.86%
Ze moet zich bekeren tot Scientology 1 3.57%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2016, 18:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De arrogantie van atheïsten en mensen die in de wetenschap "geloven" impliceert wel sterk dat zij menen heel veel meer zekerheden te hebben dan dat gelovigen volgens hun kunnen hebben
Ja, denk je? Ik denk dat het vooral een beetje een klungelige stroman is van jouw kant. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zei of impliceerde dat "de wetenschap wel alles weet en bewijst" en ik zit nota bene de hele dag tussen de wetenschappers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2016, 18:52
Macrador
Macrador is offline
Als je de uitersten neemt misschien? De mensen die de bijbel letterlijk nemen over hoe oud de Aarde is enzo? Ja dan weet iemand meer dan zo een gekkie.
Oud 27-04-2016, 19:13
Verwijderd
wat een tenenkrommend topic
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 19:14
Axel11
Axel11 is offline
Beschouw jij jezelf (nog) als christen, Soren?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 19:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, denk je? Ik denk dat het vooral een beetje een klungelige stroman is van jouw kant. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zei of impliceerde dat "de wetenschap wel alles weet en bewijst" en ik zit nota bene de hele dag tussen de wetenschappers.
om er maar wat Sagantjes in te gooien:

Citaat:
In science it often happens that scientists say, "You know that's a really good argument; my position is mistaken," and then they would actually change their minds and you never hear that old view from them again. They really do it. It doesn't happen as often as it should, because scientists are human and change is sometimes painful. But it happens every day. I cannot recall the last time something like that happened in politics or religion.

Science is [...] a way of skeptically interrogating the universe with a fine understanding of human fallibility. If we are not able to ask skeptical questions, to interrogate those who tell us that something is true, to be skeptical of those in authority, then we’re up for grabs for the next charlatan, political or religious, who comes ambling along.

Humans may crave absolute certainty; they may aspire to it; they may pretend, as partisans of certain religions do, to have attained it. But the history of science — by far the most successful claim to knowledge accessible to humans — teaches that the most we can hope for is successive improvement in our understanding, learning from our mistakes, an asymptotic approach to the Universe, but with the proviso that absolute certainty will always elude us.
Oud 27-04-2016, 21:37
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Tsja, zelfs als iemand "niemand kwaad" doet, is het nog maar de vraag of dat zo zal blijven wanneer iemand veel waarde hecht aan een ideologie die moord, verkrachting, genocide, racisme, discriminatie etc. etc. verheerlijkt. Dus het lijkt mij eerder gewenst om zulke ideeën te bekritiseren, zodat ze, ook in de toekomst, mensen niet aanzetten tot dergelijke daden.
Je weet van niemand of ze in de toekomst iemand kwaad zullen doen, dus dan is iedereen verdacht. Is Elin3 dan meer verdacht dan een ander, omdat ze christen is? Ik ben zelf geen christen, maar ik weet vrij zeker dat zaken als moord en verkrachting binnen de christelijke gemeenschap als een zonde worden gezien. Daarnaast zie je - volgens mij - ook niet dat deze zaken een groot probleem vormen in gebieden waar veel christenen wonen. Dus eerlijk gezegd snap ik je punt niet zo goed. Neemt niet weg dat er naar mijn mening genoeg bizarre dingen staan in de bijbel, maar dat is een heel ander punt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Sterker nog, een aantal natuurkundigen die de vorm en het ontstaan van het universum bestuderen, werken aan een theorie waarin gewoon staat dat de implicatie is dat er mogelijkerwijs geen antwoord bestaat voor sommige zeer fundamentele vragen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 22:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Je weet van niemand of ze in de toekomst iemand kwaad zullen doen, dus dan is iedereen verdacht. Is Elin3 dan meer verdacht dan een ander, omdat ze christen is?
Ja, ceteris paribus wel.
Citaat:
Ik ben zelf geen christen, maar ik weet vrij zeker dat zaken als moord en verkrachting binnen de christelijke gemeenschap als een zonde worden gezien.
Als je de bijbel nooit gelezen hebt snap ik wel waar je misplaatste begrip vandaan komt.
Citaat:
Daarnaast zie je - volgens mij - ook niet dat deze zaken een groot probleem vormen in gebieden waar veel christenen wonen. Dus eerlijk gezegd snap ik je punt niet zo goed. Neemt niet weg dat er naar mijn mening genoeg bizarre dingen staan in de bijbel, maar dat is een heel ander punt.
Welke zaken?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 22:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Sterker nog, een aantal natuurkundigen die de vorm en het ontstaan van het universum bestuderen, werken aan een theorie waarin gewoon staat dat de implicatie is dat er mogelijkerwijs geen antwoord bestaat voor sommige zeer fundamentele vragen.
Waar doel je precies op?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 06:03
Elin3
Elin3 is offline
Ik vind wel dat Schrödinger aan het lezen van de Bijbel een enorm negatief Godsbeeld heeft overgehouden.
Oud 28-04-2016, 07:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Terwijl het toch zo redelijk is om peuters de doodstraf te geven omdat ze zondig zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Waar doel je precies op?
Ik kom hierop terug als ik volgende week uit Schotland terugkom, maar het heeft te maken met een mogelijke verklaring voor het zijn van het universum dat we in een singulariteit bestaan dat ontstaan is in een 4D-ruimte, waardoor we bepaalde concepten nooit kunnen uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Ik vind wel dat Schrödinger aan het lezen van de Bijbel een enorm negatief Godsbeeld heeft overgehouden.
Lol, hoe kun je de bijbel lezen en dat niet vinden?

God is echt een motherfucker eerste klasse. 42 kinderen doodmaken omdat ze een kale man uitlachen? Complete volkeren uitroeien?

LOL
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 11:23
Verwijderd
Citaat:
wat een tenenkrommend topic
Dit.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Lol, hoe kun je de bijbel lezen en dat niet vinden?

God is echt een motherfucker eerste klasse. 42 kinderen doodmaken omdat ze een kale man uitlachen? Complete volkeren uitroeien?

LOL
Maar nee er is geen sprake van cherry picking joh!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 14:24
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik kom hierop terug als ik volgende week uit Schotland terugkom, maar het heeft te maken met een mogelijke verklaring voor het zijn van het universum dat we in een singulariteit bestaan dat ontstaan is in een 4D-ruimte, waardoor we bepaalde concepten nooit kunnen uitleggen.
Teveel Interstellar gekeken? Je weet zelf toch ook dat alles/God Matthew McConaughey is, in de 4-dimensionale time-bending boekenkast.
Oud 28-04-2016, 14:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Teveel Interstellar gekeken? Je weet zelf toch ook dat alles/God Matthew McConaughey is, in de 4-dimensionale time-bending boekenkast.
En de vijfde dimensie is liefde.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 17:36
Carn
Carn is offline
De liefde van mijn penis ja.
Oud 28-04-2016, 18:21
Durian
Durian is offline
Mag christen Elin3 blijven?
Oud 28-04-2016, 22:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat een kuttopic is dit geworden.
Oud 28-04-2016, 22:55
Verwijderd
Ik mis hier de optie: Ajax 1 wordt kampioen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 23:27
Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik mis hier de optie: Ajax 1 wordt kampioen
Oud 28-04-2016, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Wat een kuttopic is dit geworden.
Dat was t al gezien de ts.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2016, 06:47
feniks
feniks is offline
ik heb gestemd op scientologie, want die had nog geen stem gekregen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2016, 08:32
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat was t al gezien de ts.
Wat heb je tegen hem? Volgens mij gaan andere forumers in dit topic vol in de aanval, niet TS
Met citaat reageren
Oud 30-04-2016, 22:03
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ja, ceteris paribus wel.
Meer verdacht dan wie? Dan een atheïst? Dan een moslim? Dan een jood?

Citaat:
Als je de bijbel nooit gelezen hebt snap ik wel waar je misplaatste begrip vandaan komt.
Je maakt je er wel erg makkelijk vanaf. Ik heb de bijbel wel gelezen en heb er duidelijk een ander beeld bij dan jij. Ik herken het beeld totaal niet dat binnen het christendom zaken als moord en verkrachting verheerlijkt zouden worden.

Citaat:
Welke zaken?
Moord, verkrachting, genocide..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2016, 22:23
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Meer verdacht dan wie? Dan een atheïst? Dan een moslim? Dan een jood?
Dan een niet-gelovige natuurlijk.
Citaat:
Je maakt je er wel erg makkelijk vanaf. Ik heb de bijbel wel gelezen en heb er duidelijk een ander beeld bij dan jij. Ik herken het beeld totaal niet dat binnen het christendom zaken als moord en verkrachting verheerlijkt zouden worden.
Ik heb de Donald Duck net gelezen en ik herken echt totaal niet het beeld dat daar eenden in voorkomen.

Citaat:
Moord, verkrachting, genocide..
Nee klopt, daar hebben christenen zich nog nooit schuldig aan gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 12:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar niet-gelovigen ook niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten