Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben zelf niet vegetarisch, maar heb er wel alle begrip voor als mensen dat wel zijn. (Of ze nou wel of geen vis eten...) Ik ben niet vóór dat dierenleed oid omdat ik wel vlees eet, nee. Probleem is dat ik maar heel weinig dingen lust, en ik -als ik geen vlees zou eten- nog maar bar weinig zou eten, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik ben net meer aan het 'leren' eten (jaja, ik word een groot meisje), dus het is niet zo dat ik vlees niet zou kunnen missen, aangezien ik veel vleessoorten dus nog maar sinds kort eet. Een jaar geleden was ik eigenlijk best wel half vegetarier geloof ik, maar dan dus alleen omdat ik het niet luste
![]() Weer een gezellig onzinverhaal van mij.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb btw helemaal geen verstand van al die vleesvervangers e.d. dus uhm, geen discussies ![]() ![]()
|
kben ook vegatariers en eet ook geen vis
een vis heeft ook gevoelens en ik vind het ook een dier in zon nummer van nirvana hoor je its okay to eat fish cause they dont have any feelings ik vind dat dus nergen op slaan ![]() ![]() moet je niet gaan denken dat ik een hekel heb aan nirvana want dat heb ik zeker niet maar ik vind dit nergens op slaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
als wij macaroni/spaghetti eten, dan maakt me moeder dat voor haarzelf en mn vader met gewoon gehakt en voor mij koopt ze speciaal vegetarisch gehakt (kun je volgens mij gewoon bij de AH kopen). En als mn ouders een saus eten waar bv kip inzit, dan doet mn moeder de saus bij mij alvast op een bord en voegt ze daarna de kip eraantoe, zodat ik het niet hoef te eten. Dan wordt het vlees dus helemaal apart gehouden en als we gewoon groente/aardappelen/vlees eten bakt mn moeder voor mij een vegetarische burger.
||
![]() |
Citaat:
En Jaap bedankt voor t stuk tekst ![]()
||
Citaat:
![]() Zo wel, lees dan de 80.000 andere topics hierover en weet dat je argument met de zelfde vaart weer van tafel mag.
|
geen zin om alles te lezen
maar als je geen vlees eet, en het goed vervangt door soja, kaas, melk, eieren of noten dan mis je helemaal geen belangrijke voedingsstoffen er is niks speciaals aan de eiwitten in vlees. immers, de dieren hebben ze uiteindelijk ook van planten gehaald.. en roofdieren hebben ze uit dieren die ze van planten hebben. ik heb biologie 2, dus ik weet waar ik het over heb ![]() de mens is nu zo ver dat ze weten hoe te overleven zonder vlees dus misschien is dit wel de volgende stap in de evolutie: de zonder vlees levende mens vlees is dus praktisch gezien niet nodig meer vlees word alleen nog uit lust gegeten blijkbaar en vegetarier zijn, moeilijk? neuh.. ga maar eens naar de albert heijn die hebben een ruim assortiment aan vleesvervangers in grote albert heijns heb je zelfs plakjes vegetarisch vlees (gemaakt uit soja/eiwitten etc) en vegetarische filet americain.. 'ja maar dat is vies' zeggen veel mensen die het nooit hebben geprobeerd als je iemand dat te eten geeft en niet zegt dat het geen vlees is heeft ie het soms niet eens door dus vegetarier zijn is nu ook nog eens makkelijk en het argument van dat je de voedingstoffen in het vlees nodig hebt en dat de mens altijd al vlees eet is ook ontkracht.. rest alleen nog het argument dat vlees lekker is maar dat is gewoon zwaar loos
|
[vraagje] wat zijn goede vleesvervangers (bij het avondeten dan he?) en dan bedoel ik niet 'vegetarisch vlees', maar dingen zoals uhm kaas en eieren ofso? dus eigenlijk; welke producten bevatten stoffen die je nodig hebt die ook in vlees zitten?
ja uhm duidelijk ![]()
||
Citaat:
die bevatten de vitamine b1,2 die van nature bijna alleen voorkomt in dierlijke stoffen. en melk ook, het komt immers van een dier. soya (meestal het hoofdbestanddeel van vegetarisch vlees) of noten zijn ook goede vleesvervangers.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sommigen vinden mensen die geen vlees eten maar wel vis vegetariers; veganisten eten geen dierlijke producten dus ook geen vis. Als je geen vlees eet uit respect, eet dan ook geen vis bitte. dat staat zo dom. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind dat ook nogal slap. Geen vlees, dan ook geen vis!
|
![]() |
Ik ben vegetarier, wat ik niet eet is:
- vlees/vis (duh) - legbatterij-eieren - producten met dierlijke vetten - producten met dierlijke bestandsdelen (gelatine,etc.), dus met gemalen botten en nagels. wat ik wel eet: - groenten en fruit - niet genetisch gemanupuleerde vleesvervangers - melk - de rest ehm.. nog iets vergeten? Ik draag: - geen leer of zijde Mijn moeder maakt apart eten klaar, als dat nodig is. Ik ben al 6/7 jaar vegetarier en heb daarvoor ook niet veel vlees gegeten. Ik hoor weleens van vegetariers met bloedarmoede of weinig ijzer in het bloed, maar daar heb ik nog geen last van gehad. Iemand nog meer over mij weten? TechXP
||
Citaat:
by the way in ananas zit veel ijzer, dus dat soort peopletjes moesten maar eens ananas gaan vreten dan ![]()
||
Citaat:
Ik ben te lui om te zoeken, waar kan ik hier topics over vinden? Ik moet wel eventjes melden dat het wetenschappelijk aangetoond is dat planten directe reacties geven bij het aanbregen van letsel en dus bewust zijn van het lijden en dus pijn hebben. Ook heeft onderzoek aangetoond dat planten bewust ingaan op hun omgeving, en dus een bewustzijn hebben. En iemand die een beetje bewust kijkt moet ook wel kunnen zien dat plantjes gevoel hebben. Planten waar men meer om geeft groeien ook beter en zo. En op de vraag wat je dan moet eten, er schijnen fruitariers te bestaan... Niet dat ik daar ooit op over zou gaan. Ik ben zelf vegetarier, maar voel me hier zodanig hypocriet over dat ik overweeg om toch maar eens zo nu en dan vlees te gaan eten. Dan wel biologisch dynamisch. Planten worden ook walgelijk behandelt in de gewone voedselindustrie. Ik eet dan dus ook bij voorkeur biologisch, t liefst nog biologisch dynamisch, maar das wel een beetje duur... Naar mijn idee maakt t niet uit wat je eet, maar wel hoe je je voedsel behandelt. Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 17:08. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Planten zijn energievormen en zoals vele energievormen op deze planeet past het zich aan, aan de energie van de omgeving. Dus als er positieve energie is zal een plant opleven en bij negatieve inzakken. Bij dieren is dit ook. Bijvoorbeeld een hond kan aanvoelen hoe het met je gaat en zal je meer aandacht geven als het nodig is.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik blijf erbij dat je een grapje maakt. Zo niet: Heb je er ooit aan gedacht professionele hulp te zoeken?
||
![]() |
Ja fruitarier kan je ook worden:
http://www.vegplek.net/grf/artikelen/fruitis.txt Citaat:
|
Ik vind t nogal kortzichtig om te denken dat alleen organismen die op ons lijken, of zo "complex" zijn als ons, gevoel en bewustzijn kunnen beleven. Hoe kunnen wij nou weten of met de stoffen waaruit planten bestaan niet kan worden waargenomen?
En als je gaat kijken naar onkruid, of eigelijk wat voor plant dan ook, dan kun je ook iets vinden dat in de buurt een bepaald gedrag, of karakter. Blijkbaar een onkruid een hoge overlevingsdrang, misschien wil het zelfs wel geaccepteerd worden, maar weet t gewoon niet hoe. Of ze zijn rebellerend ![]() Andere plantjes kunnen wel vredeliefend zijn, zoals bomen en bloemetjes ![]() Het lijkt er op dat je karaktistieke eigenschappen kan terugvinden in de plantenwereld. Ik vraag me trouwens af of jij wel kan bepalen of ik naar professionele hulp moet zoeken, al zou ik het nu wel helemaal bergrijpen. Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 23:51. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Groenten zijn meestal blaadjes en worteltjes en zo van plantjes, dat zijn dus bestandsdelen die een plant gebruikt om in leven te blijven, stoffen op te nemen en zo.
Fruit is alleen bestemd om zaden te verspreiden. Een vrucht wordt aantrekkelijk gemaakt zodat een diertje t wil eten en dus meeneemt naar andere plekken en zo. |
![]() |
||
Citaat:
|
heb net weer een hele discusie met mn vader over het eten van vis gehad
![]() ![]()
|
![]() |
Mijn familieleden ook altijd: "Oh ja, jij eet geen vlees. Lus je het niet of vind je het zielig voor de beesten?"
Als ze zeggen "Lust je het niet", dat kan ik dus niet uitstaan. Vegetarier ben je niet omdat je het niet lust, maar om andere redenen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Enquête beweegredenen voor vegetariërs scriptie DvdLisdonk | 1 | 29-10-2016 17:11 | |
Lifestyle |
Vegetariër koekje97 | 50 | 07-05-2012 17:20 | |
Eten & Drinken |
Waarom ben je wel/niet vegetariër? Dreamerfly | 158 | 26-01-2006 12:02 | |
Eten & Drinken |
Waarom ben jij vegetariër? WeR | 369 | 27-10-2004 10:43 | |
Flora & Fauna |
vegetariers Verwijderd | 4 | 19-02-2004 20:30 | |
Eten & Drinken |
[POLL] vegetariër?! Verwijderd | 58 | 09-06-2003 21:13 |