Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 17:02
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik vroeg me nog iets af.. is meer een vraag voor de mensen die thuis wonen..

Kookt je vader/moeder ook helemaal apart voor je? Nja, als je gewoon aardappelen en vlees krijg, gaat dat ook wel....

Maar bijvoorbeeld macaroni of spaghetti, wij hebben daar altijd gehakt doorheen..
Of als je rijst eet, en dan eet de rest van de familie dr iets met kip in een sausje bij, wat krijg jij dan?
Wordt het vlees gewoon helemaal apart gehouden? Of kook je dan wat voor je zelf?

Beetje rare vraag misschien, maar ik vroeg het me ff af..
hier is iedereen vegetarisch thuis
Oud 31-08-2002, 17:03
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

hier is iedereen vegetarisch thuis
hier ook
kut ik kan niet uitloggen wtf
original misfit modus :/
Oud 31-08-2002, 17:05
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:

Documenteer je alstublieft, en concludeer vervolgens dat er absoluut niets ontbreekt in een vleesloos dieet.
Citaat:
je$u$ crust schreef:

je bent slecht geinformeerd , bovendien geloof ik dat je eigenlijk zommaar wat rondlult zonder ook maar ergens info van daan te hebben

nog 1 maal... alle stoffendie in vlees zitten zijn vervangbaar bovendien is vegetarisch eten gezonder... en dat is een feit
ik zal wel es even zoeken, ik vraag me alleen 1 ding af, waarom zijn jullie zo assertief tegen over mensen die WEL vlees eten?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:07
Chelsea
Chelsea is offline
me moeder kookt hier voor iedereen appart, ik ben een tijdje wel vegetarisch geweest (zelfs veganist als ik geen mayo vrat) maar dat was toeval ik dee t niet express ofzo, had nooit over die dieren nagedacht
Oud 31-08-2002, 17:18
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Built to last schreef:

ik zal wel es even zoeken, ik vraag me alleen 1 ding af, waarom zijn jullie zo assertief tegen over mensen die WEL vlees eten?
dat zijn we niet. We (als ik voor ons beiden mag spreken, jaap?) zijn wel assertief tegenover mensen die te bekrompen en kortzichtig zijn om ook maar enigszins open te staan voor wat andere mensen te zeggen hebben, zich niet informeren en zich wanhopig vasthouden aan hun vlees-is-lekker-principe en vervolgens plompverloren een foto van vlees in een topic als dit zetten. Zo krijg ik eerder het gevoel dat jij als niet-vegetarier assertief bent tegenover vegetariers.
Oud 31-08-2002, 17:22
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:

We (als ik voor ons beiden mag spreken, jaap?) .
ja zeker wel
Oud 31-08-2002, 17:31
Built to last
Built to last is offline

jammer man er worden steeds minder varkens geslacht
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 18:03
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
http://www.edev.nl/index.html?page=/...p10slacht.html
Oud 31-08-2002, 19:26
punkyfish
punkyfish is offline
Ik ben zelf niet vegetarisch, maar heb er wel alle begrip voor als mensen dat wel zijn. (Of ze nou wel of geen vis eten...) Ik ben niet vóór dat dierenleed oid omdat ik wel vlees eet, nee. Probleem is dat ik maar heel weinig dingen lust, en ik -als ik geen vlees zou eten- nog maar bar weinig zou eten, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik ben net meer aan het 'leren' eten (jaja, ik word een groot meisje), dus het is niet zo dat ik vlees niet zou kunnen missen, aangezien ik veel vleessoorten dus nog maar sinds kort eet. Een jaar geleden was ik eigenlijk best wel half vegetarier geloof ik, maar dan dus alleen omdat ik het niet luste . Mja, daar ging het niet over. Ik denk ook eigenlijk niet dat mijn moeder het zo geweldig zou vinden als ik aan zou kondigen dat ik vegetarisch ging zijn.

Weer een gezellig onzinverhaal van mij.
Oud 31-08-2002, 20:10
DarkRaven
DarkRaven is offline
ik vreet vlees/vis bijna alle 'soorten' vlees
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 20:31
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Ik ben zelf niet vegetarisch, maar heb er wel alle begrip voor als mensen dat wel zijn. (Of ze nou wel of geen vis eten...) Ik ben niet vóór dat dierenleed oid omdat ik wel vlees eet, nee. Probleem is dat ik maar heel weinig dingen lust, en ik -als ik geen vlees zou eten- nog maar bar weinig zou eten, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik ben net meer aan het 'leren' eten (jaja, ik word een groot meisje), dus het is niet zo dat ik vlees niet zou kunnen missen, aangezien ik veel vleessoorten dus nog maar sinds kort eet. Een jaar geleden was ik eigenlijk best wel half vegetarier geloof ik, maar dan dus alleen omdat ik het niet luste . Mja, daar ging het niet over. Ik denk ook eigenlijk niet dat mijn moeder het zo geweldig zou vinden als ik aan zou kondigen dat ik vegetarisch ging zijn.

Weer een gezellig onzinverhaal van mij.
het is idd allenmaal onzin... vlees vervangt geen groente en andere dingen je kan geen vlees eten ipv groente ofozw dat moet je zowiezo eten.. bovendien zit er in de vervangers alles wat er in vlees zit ...
Oud 31-08-2002, 20:36
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
het is idd allenmaal onzin... vlees vervangt geen groente en andere dingen je kan geen vlees eten ipv groente ofozw dat moet je zowiezo eten..
Uhu, weet ik, maar dat zeg ik toch ook niet?

Ik heb btw helemaal geen verstand van al die vleesvervangers e.d. dus uhm, geen discussies .
Oud 02-09-2002, 16:52
Mafheid
Mafheid is offline
Maar plantjes leven ook!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:00
Built to last
Built to last is offline
er zijn posts van mij verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:13
sugar coma
sugar coma is offline
kben ook vegatariers en eet ook geen vis
een vis heeft ook gevoelens en ik vind het ook een dier

in zon nummer van nirvana hoor je
its okay to eat fish cause they dont have any feelings
ik vind dat dus nergen op slaan
moet je niet gaan denken dat ik een hekel heb aan nirvana want dat heb ik zeker niet maar ik vind dit nergens op slaan
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:20
Breg
Breg is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik vroeg me nog iets af.. is meer een vraag voor de mensen die thuis wonen..

Kookt je vader/moeder ook helemaal apart voor je? Nja, als je gewoon aardappelen en vlees krijg, gaat dat ook wel....

Maar bijvoorbeeld macaroni of spaghetti, wij hebben daar altijd gehakt doorheen..
Of als je rijst eet, en dan eet de rest van de familie dr iets met kip in een sausje bij, wat krijg jij dan?
Wordt het vlees gewoon helemaal apart gehouden? Of kook je dan wat voor je zelf?

Beetje rare vraag misschien, maar ik vroeg het me ff af..

als wij macaroni/spaghetti eten, dan maakt me moeder dat voor haarzelf en mn vader met gewoon gehakt en voor mij koopt ze speciaal vegetarisch gehakt (kun je volgens mij gewoon bij de AH kopen). En als mn ouders een saus eten waar bv kip inzit, dan doet mn moeder de saus bij mij alvast op een bord en voegt ze daarna de kip eraantoe, zodat ik het niet hoef te eten. Dan wordt het vlees dus helemaal apart gehouden en als we gewoon groente/aardappelen/vlees eten bakt mn moeder voor mij een vegetarische burger.
Oud 02-09-2002, 18:33
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Citaat:
Breg schreef:

als wij macaroni/spaghetti eten, dan maakt me moeder dat voor haarzelf en mn vader met gewoon gehakt en voor mij koopt ze speciaal vegetarisch gehakt (kun je volgens mij gewoon bij de AH kopen). En als mn ouders een saus eten waar bv kip inzit, dan doet mn moeder de saus bij mij alvast op een bord en voegt ze daarna de kip eraantoe, zodat ik het niet hoef te eten. Dan wordt het vlees dus helemaal apart gehouden en als we gewoon groente/aardappelen/vlees eten bakt mn moeder voor mij een vegetarische burger.
Hier gaat het exact hetzelfde
En Jaap bedankt voor t stuk tekst
Oud 03-09-2002, 11:17
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Mafheid schreef:
Maar plantjes leven ook!
Ik mag toch hopen dat dit geen serieuze poging is om op dit onderwerp in te gaan?
Zo wel, lees dan de 80.000 andere topics hierover en weet dat je argument met de zelfde vaart weer van tafel mag.
Oud 03-09-2002, 11:21
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Built to last schreef:
er zijn posts van mij verwijderd.
Surprise surprise, het onverwachte is de mooiste prijs, wij gaven u vanavond deze show cadeau, surprsie surprise, lalalala....
Oud 03-09-2002, 12:14
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
geen zin om alles te lezen

maar

als je geen vlees eet, en het goed vervangt door soja, kaas, melk, eieren of noten

dan mis je helemaal geen belangrijke voedingsstoffen

er is niks speciaals aan de eiwitten in vlees.
immers, de dieren hebben ze uiteindelijk ook van planten gehaald.. en roofdieren hebben ze uit dieren die ze van planten hebben.

ik heb biologie 2, dus ik weet waar ik het over heb

de mens is nu zo ver dat ze weten hoe te overleven zonder vlees
dus misschien is dit wel de volgende stap in de evolutie: de zonder vlees levende mens

vlees is dus praktisch gezien niet nodig meer

vlees word alleen nog uit lust gegeten blijkbaar

en vegetarier zijn, moeilijk?
neuh.. ga maar eens naar de albert heijn

die hebben een ruim assortiment aan vleesvervangers

in grote albert heijns heb je zelfs plakjes vegetarisch vlees (gemaakt uit soja/eiwitten etc) en vegetarische filet americain..

'ja maar dat is vies'
zeggen veel mensen die het nooit hebben geprobeerd

als je iemand dat te eten geeft en niet zegt dat het geen vlees is heeft ie het soms niet eens door

dus vegetarier zijn is nu ook nog eens makkelijk

en het argument van dat je de voedingstoffen in het vlees nodig hebt en dat de mens altijd al vlees eet is ook ontkracht..

rest alleen nog het argument dat vlees lekker is
maar dat is gewoon zwaar loos
Oud 03-09-2002, 12:16
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
-> Beat the meat
Oud 03-09-2002, 17:15
Blubje
Blubje is offline
[vraagje] wat zijn goede vleesvervangers (bij het avondeten dan he?) en dan bedoel ik niet 'vegetarisch vlees', maar dingen zoals uhm kaas en eieren ofso? dus eigenlijk; welke producten bevatten stoffen die je nodig hebt die ook in vlees zitten?

ja uhm duidelijk [/vraagje]
Oud 04-09-2002, 14:33
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
[vraagje] wat zijn goede vleesvervangers (bij het avondeten dan he?) en dan bedoel ik niet 'vegetarisch vlees', maar dingen zoals uhm kaas en eieren ofso? dus eigenlijk; welke producten bevatten stoffen die je nodig hebt die ook in vlees zitten?

ja uhm duidelijk [/vraagje]
wat jij al zei, kaas en eieren bijvoorbeeld.
die bevatten de vitamine b1,2 die van nature bijna alleen voorkomt in dierlijke stoffen. en melk ook, het komt immers van een dier.

soya (meestal het hoofdbestanddeel van vegetarisch vlees) of noten zijn ook goede vleesvervangers.
Oud 04-09-2002, 16:12
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

Surprise surprise, het onverwachte is de mooiste prijs, wij gaven u vanavond deze show cadeau, surprsie surprise, lalalala....
t heet censuur. ik eis ze terug.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:21
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:

wat jij al zei, kaas en eieren bijvoorbeeld.
die bevatten de vitamine b1,2 die van nature bijna alleen voorkomt in dierlijke stoffen. en melk ook, het komt immers van een dier.

soya (meestal het hoofdbestanddeel van vegetarisch vlees) of noten zijn ook goede vleesvervangers.
ok tnx
Oud 04-09-2002, 17:26
Sommetje
Sommetje is offline
Ik ben vegetariër en ik WEL vis. Er zijn nl. verschillende soorten veganismes. Ik ben nooit vegetariër geworden, omdat ik het "zielig" voor de dieren vind, maar omdat ik niet zo goed tegen vlees kan.
Oud 04-09-2002, 17:58
eztah
eztah is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
gisteren zat ik met mn moeder en zusje te eten en we hadden het over mensen die vegetarisch zijn, toen kregen we een discussie over vis.
Mijn moeder zei namelijk dat als je vegetarisch bent je wel gewoon vis eet. Ik dacht dat je dan ook geen vis at, want dat zijn immers ook dieren. Mijn moeder was het hier niet mee eens, want die zei een vis is een vis en geen dier
de discussie had niet veel nut want we kwamen er niet uit, dus bij deze mijn vraag aan mensen die vegetarisch zijn/mensen kennen die het zijn/er veel van af weten:

eten vegetariers nou WEL of GEEN vis?? en waarom dan wel/niet? en is een vis nou wel of geen dier?

*sorry als dit al vaak is geweest of verkeerd staat *
geen vis natuurlijk. vis is niet plantaardig lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:00
eztah
eztah is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Ik ben vegetariër en ik WEL vis. Er zijn nl. verschillende soorten veganismes. Ik ben nooit vegetariër geworden, omdat ik het "zielig" voor de dieren vind, maar omdat ik niet zo goed tegen vlees kan.
veganisme is iets anders dan vegetarisme.

Sommigen vinden mensen die geen vlees eten maar wel vis vegetariers; veganisten eten geen dierlijke producten dus ook geen vis.

Als je geen vlees eet uit respect, eet dan ook geen vis bitte.

dat staat zo dom.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:59
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
eztah schreef:
Als je geen vlees eet uit respect, eet dan ook geen vis bitte.

dat staat zo dom.
Bovendien ben je GEEN vegetariër als je vis eet. Een vegetariër EET namelijk niks van dode diere, dus ook geen vis. Maar dat was al 80 keer gezegd
Ik vind dat ook nogal slap. Geen vlees, dan ook geen vis!
Oud 04-09-2002, 22:43
TechXP
TechXP is offline
Ik ben vegetarier, wat ik niet eet is:
- vlees/vis (duh)
- legbatterij-eieren
- producten met dierlijke vetten
- producten met dierlijke bestandsdelen (gelatine,etc.), dus met gemalen botten en nagels.

wat ik wel eet:
- groenten en fruit
- niet genetisch gemanupuleerde vleesvervangers
- melk
- de rest

ehm.. nog iets vergeten?

Ik draag:
- geen leer of zijde

Mijn moeder maakt apart eten klaar, als dat nodig is.

Ik ben al 6/7 jaar vegetarier en heb daarvoor ook niet veel vlees gegeten. Ik hoor weleens van vegetariers met bloedarmoede of weinig ijzer in het bloed, maar daar heb ik nog geen last van gehad.

Iemand nog meer over mij weten?

TechXP
Oud 05-09-2002, 13:57
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
eztah schreef:

dat staat zo dom.
Oud 05-09-2002, 13:58
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Built to last schreef:

t heet censuur. ik eis ze terug.
Maar.... je hebt vast het bonnetje niet meer.
Oud 05-09-2002, 15:42
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
TechXP schreef:

Ik hoor weleens van vegetariers met bloedarmoede of weinig ijzer in het bloed, maar daar heb ik nog geen last van gehad.
die vervangen je het vlees waarschijnlijk niet goed..

by the way in ananas zit veel ijzer, dus dat soort peopletjes moesten maar eens ananas gaan vreten dan
Oud 05-09-2002, 15:44
the exploding boy
the exploding boy is offline
Weet iemand toevallig een lijst van etenswaren waar ook dode dieren in zitten verwerkt?
Want wist ik veel dat er dierlijk vet in spekjes zat (op zich logisch, maar was weer niet tot mij doorgedrongen)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:05
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Ik mag toch hopen dat dit geen serieuze poging is om op dit onderwerp in te gaan?
Zo wel, lees dan de 80.000 andere topics hierover en weet dat je argument met de zelfde vaart weer van tafel mag.
Helaas, dit is wel serieus bedoelt.

Ik ben te lui om te zoeken, waar kan ik hier topics over vinden?

Ik moet wel eventjes melden dat het wetenschappelijk aangetoond is dat planten directe reacties geven bij het aanbregen van letsel en dus bewust zijn van het lijden en dus pijn hebben. Ook heeft onderzoek aangetoond dat planten bewust ingaan op hun omgeving, en dus een bewustzijn hebben.
En iemand die een beetje bewust kijkt moet ook wel kunnen zien dat plantjes gevoel hebben.
Planten waar men meer om geeft groeien ook beter en zo.

En op de vraag wat je dan moet eten, er schijnen fruitariers te bestaan...

Niet dat ik daar ooit op over zou gaan.
Ik ben zelf vegetarier, maar voel me hier zodanig hypocriet over dat ik overweeg om toch maar eens zo nu en dan vlees te gaan eten. Dan wel biologisch dynamisch.
Planten worden ook walgelijk behandelt in de gewone voedselindustrie. Ik eet dan dus ook bij voorkeur biologisch, t liefst nog biologisch dynamisch, maar das wel een beetje duur...

Naar mijn idee maakt t niet uit wat je eet, maar wel hoe je je voedsel behandelt.

Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 17:08.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:28
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Mafheid schreef:

Helaas, dit is wel serieus bedoelt.

Ik ben te lui om te zoeken, waar kan ik hier topics over vinden?

Ik moet wel eventjes melden dat het wetenschappelijk aangetoond is dat planten directe reacties geven bij het aanbregen van letsel en dus bewust zijn van het lijden en dus pijn hebben. Ook heeft onderzoek aangetoond dat planten bewust ingaan op hun omgeving, en dus een bewustzijn hebben.
En iemand die een beetje bewust kijkt moet ook wel kunnen zien dat plantjes gevoel hebben.

En op de vraag wat je dan moet eten, er schijnen fruitariers te bestaan...

Niet dat ik daar ooit op over zou gaan.
Ik ben zelf vegetarier, maar voel me hier zodanig hypocriet over dat ik overweeg om toch maar eens zo nu en dan vlees te gaan eten. Dan wel biologisch dynamisch.
Planten worden ook walgelijk behandelt in de gewone voedselindustrie. Ik eet dan dus ook bij voorkeur biologisch, t liefst nog biologisch dynamisch, maar das wel een beetje duur...

Naar mijn idee maakt t niet uit wat je eet, maar wel hoe je je voedsel behandelt.
tuurlijk reageren planten op hun omgevingen en "letsel" dat is gewoon een natuurlijke gang van zaken dat wil echter nog niet zeggen dat ze een bewustzijn hebbenen /of pijn/emoties kunnen registreren.... daar heb je namenlijk een huid met receptoren en een stel hersenen voor nodig die voldoende ontwikkelt zijn...
Oud 05-09-2002, 17:32
TechXP
TechXP is offline
Planten zijn energievormen en zoals vele energievormen op deze planeet past het zich aan, aan de energie van de omgeving. Dus als er positieve energie is zal een plant opleven en bij negatieve inzakken. Bij dieren is dit ook. Bijvoorbeeld een hond kan aanvoelen hoe het met je gaat en zal je meer aandacht geven als het nodig is.
Oud 05-09-2002, 18:30
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Mafheid schreef:
...en dus bewust zijn van het lijden en dus pijn hebben....
Hebben kippen lippen???? Hebben planten hersens?? Juist....

Citaat:
Iedereen haat onkruid (en dat terwijl het ook gewoon, vaak zeer mooie plantjes zijn), maar toch groeit het als een geit.

Citaat:
er schijnen fruitariers te bestaan...
NEEEEEEEEEEEEEE!!! Werkelijk?

Citaat:
Ik ben zelf vegetarier, maar voel me hier zodanig hypocriet over dat ik overweeg om toch maar eens zo nu en dan vlees te gaan eten.
Ach ja... Als het zieleg is om plantjes te eten, dan kun je meteen ook nog wel even wat zielege diertjes naar binnen werken.

Ik blijf erbij dat je een grapje maakt. Zo niet: Heb je er ooit aan gedacht professionele hulp te zoeken?
Oud 05-09-2002, 18:34
TechXP
TechXP is offline
Ja fruitarier kan je ook worden:
http://www.vegplek.net/grf/artikelen/fruitis.txt

Citaat:
Ik blijf erbij dat je een grapje maakt. Zo niet: Heb je er ooit aan gedacht professionele hulp te zoeken?
En waarom zou hij een grapje maken. Sommige mensen kunnen ook serieus zijn over die zaken.
Oud 05-09-2002, 23:49
Mafheid
Mafheid is offline
Ik vind t nogal kortzichtig om te denken dat alleen organismen die op ons lijken, of zo "complex" zijn als ons, gevoel en bewustzijn kunnen beleven. Hoe kunnen wij nou weten of met de stoffen waaruit planten bestaan niet kan worden waargenomen?

En als je gaat kijken naar onkruid, of eigelijk wat voor plant dan ook, dan kun je ook iets vinden dat in de buurt een bepaald gedrag, of karakter.
Blijkbaar een onkruid een hoge overlevingsdrang, misschien wil het zelfs wel geaccepteerd worden, maar weet t gewoon niet hoe. Of ze zijn rebellerend .
Andere plantjes kunnen wel vredeliefend zijn, zoals bomen en bloemetjes

Het lijkt er op dat je karaktistieke eigenschappen kan terugvinden in de plantenwereld.

Ik vraag me trouwens af of jij wel kan bepalen of ik naar professionele hulp moet zoeken, al zou ik het nu wel helemaal bergrijpen.

Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 23:51.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 05:42
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Mafheid schreef:
Ik vind t nogal kortzichtig om te denken dat alleen organismen die op ons lijken, of zo "complex" zijn als ons, gevoel en bewustzijn kunnen beleven. Hoe kunnen wij nou weten of met de stoffen waaruit planten bestaan niet kan worden waargenomen?

-------> dat is gewoon heel makkenlijk biologisch te verklaren,planten hebben geen pijn of emoties nodig om te overleven, dieren en mensen wel wij vluchten voor de pijn/of de emotie planten kunnen dit niet,bovenden nog maals planten hebben gewoon niet deMOGENLIJKHEID okm pijn te voelen het kan gewoonweg niet ookal zouden er stoffen zijn dieiets van een pijn zouden registreren dan hebben planten nog geen centrale plek om die pijn te kunnen registreren en evalueren

En als je gaat kijken naar onkruid, of eigelijk wat voor plant dan ook, dan kun je ook iets vinden dat in de buurt een bepaald gedrag, of karakter.
Blijkbaar een onkruid een hoge overlevingsdrang, misschien wil het zelfs wel geaccepteerd worden, maar weet t gewoon niet hoe. Of ze zijn rebellerend .
Andere plantjes kunnen wel vredeliefend zijn, zoals bomen en bloemetjes

Het lijkt er op dat je karaktistieke eigenschappen kan terugvinden in de plantenwereld.

------> planten reageren op hun omgeving maar dit is meer een computer gestuurd process dan een daadwerkenlijke overweging oid

Ik vraag me trouwens af of jij wel kan bepalen of ik naar professionele hulp moet zoeken, al zou ik het nu wel helemaal bergrijpen.
Oud 06-09-2002, 08:35
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Hebben kippen lippen????
Wahahaha
Oud 06-09-2002, 08:55
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
TechXP schreef:
Ja fruitarier kan je ook worden:
http://www.vegplek.net/grf/artikelen/fruitis.txt

En waarom zou hij een grapje maken. Sommige mensen kunnen ook serieus zijn over die zaken.
Ik doe heel erg mn best, maar ik zie het verschil tussen fruit en groente als in 'de levensvorm' niet zo. Fruit groeit, groente groeit, fruit is om te eten, groente is om te eten.
Oud 07-09-2002, 16:15
Mafheid
Mafheid is offline
De mens gaat ook alleen maar in op zn omgeving op een computergestuurde manier.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 16:16
Mafheid
Mafheid is offline
Groenten zijn meestal blaadjes en worteltjes en zo van plantjes, dat zijn dus bestandsdelen die een plant gebruikt om in leven te blijven, stoffen op te nemen en zo.
Fruit is alleen bestemd om zaden te verspreiden. Een vrucht wordt aantrekkelijk gemaakt zodat een diertje t wil eten en dus meeneemt naar andere plekken en zo.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 12:03
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Als je een ECHTE vegetarier bent, dan lijkt het mij dat je GEEN vis eet... want jahh een vis iz een vis... en duzz een dier
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 18:33
Outrageous
Outrageous is offline
Volgens mij eet je als vegetarier geen vis, ik niet iig. Maar ik ken ook mensen die zich vegetarier noemen en die wel vis eten
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 13:16
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Mafheid schreef:
Groenten zijn meestal blaadjes en worteltjes en zo van plantjes, dat zijn dus bestandsdelen die een plant gebruikt om in leven te blijven, stoffen op te nemen en zo.
Fruit is alleen bestemd om zaden te verspreiden. Een vrucht wordt aantrekkelijk gemaakt zodat een diertje t wil eten en dus meeneemt naar andere plekken en zo.
Sjah, dr is wat voor te zeggen.
Oud 10-09-2002, 14:01
Breg
Breg is offline
heb net weer een hele discusie met mn vader over het eten van vis gehad . Hij ziet maar niet in dat sinds ik geen vlees meer eet ook geen vlees meer eet. ´Maar die hebben toch niet opgesloten in een hokkie gezeten?` heeft hij volgens mij wel 3x gevraagd
Oud 10-09-2002, 14:48
TechXP
TechXP is offline
Mijn familieleden ook altijd: "Oh ja, jij eet geen vlees. Lus je het niet of vind je het zielig voor de beesten?"

Als ze zeggen "Lust je het niet", dat kan ik dus niet uitstaan. Vegetarier ben je niet omdat je het niet lust, maar om andere redenen.
Reageren

Regels voor berichten