Advertentie | |
|
![]() |
|
de grote fout die jij hier maakt is dat je denkt dat de evolutie gericht is op het nuttigst mogelijke, maar dat is helemaal niet waar. de evolutie is, uitgegaan van dat de evolutietheorie klopt, gebaseerd op toevallige mutaties die gunstig bleken te zijn voor het overleven van de soort. Het feit dat de mens nauwelijks meer natuurlijke vijanden heeft geeft de verklaring waarom mensen tegenwoordig zo oud worden...
||
Citaat:
terwijl ik toch net heb uitgelegd dat het in de evolutietheorie helemaal niet om nut gaat. ik bedoel, wat is het nut van nut? [edit] er is btw wel een mooi voorbeeld van een dier dat in jouw visie perfect is, een of andere soort sprinkhaan: als ze paren bijt het vrouwtje het hoofd van het mannetje eraf, dus het mannetje leeft nooit langer dan tot hij zijn genen heeft doorgegeven... [/edit]
Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 19:16. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nu kun je je afvragen waarom de evolutie dan niet heeft 'bedacht' dat mensen na zoveel tijd ondanks alles spontaan uit elkaar moeten vallen, maar dan kom je op dit probleem dat als mensen op hun 45e wel spontaan uit elkaar zouden vallen ze hun genen geen grotere kans op overleven zouden geven dan wanneer ze dat niet zouden doen; dus overleven de langzaam aftakelenden beter. |
![]() |
||
Citaat:
De mens heeft tijdens zijn evolutie allerhande gevaren uitgeschakeld voor zichzelf. Tevens heeft het voor zichzelf een stabiele en zekere toekomst gecreëerd. Hierdoor zijn we in staat gezonder en langer te leven. Het principe van een uiterste levensgrens als alle omstandigheden meezitten zit in elk levend wezen ingebouwd. De mens heeft zich zover technisch ontwikkeld dat het daadwerkelijk vele factoren die zijn leven remmen kan elimineren en andere positief te beinvloeden. Hier in het Westen halen we daardoor gemiddeld de 70, terwijl men in Ethiopië blij mag zijn als het kind niet in zijn eerste jaar al sterft (of de moeder). Hier lijkt alles zo vanzelfsprekend dat het onwerkelijk lijkt tegenover de tijd dat elk dier streed voor zijn bestaan. Overleven is voor de mens nog steeds hard in achtergestelde gebieden. REIE
||
Citaat:
|
![]() |
het gaat er om dat de mens de kinderen van hun kinderen kunnen zien op groeien. maar waarom over de rest van de wereld gebeurt dat bij geen enkel dier... en het rare is dat het geen voordeel is om een opa te zijn of te hebben... ze kunnen minder lichamelijk en geestelijk worden ze ook minder.
het gaat trouwens niet om de gemiddelde leeftijd voor alleduidelijk heid het gaat om de maximale leeftijd. en nog iets de wetenschap is hier nog niet uit dus als jullie hier een goed antwoord op hebben "scholieren" dan moeten jullie snel even naar discovery channel bellen dat jullie dat weten.
||
Citaat:
konijnen bijvoorbeeld ![]() er zijn ook nog een aantal dieren die gemiddeld nog een stuk ouder worden dan mensen De mens is dus echt niet de enige die nog lang na het doorgeven van de genen blijft leven...
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-11-2002 om 20:42. |
![]() |
|
![]() |
en die hond van jou kan zich nog voort planten daarom leeft hij nog....
misschien niet duidelijk, maar ik bedoelde waarom leven mensen nog als ze hun genen niet meer kunnen door geven. en de vraag of ik het zelf bedacht heb. nee ik heb ook mn informatie bronnen. boeken, tv, school. snapje
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
De evolutietheorie heeft het wel over een "oerknal" en een cel die zomaar is ontstaan. Maar ik (=creatonist) snap dit niet helemaal.
Er moet toch iets/iemand (een hogere macht) die alles heeft laten ontstaan? een cel kan zichzelf toch niet maken?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook Joostje kan aantonen dat de Bijbel antwoorden noch bewijzen geeft voor het werkelijke ontstaan van de wereld. Maar diezelfde mensen die daar in geloven kunnen wel zeggen dat wetenschappelijke methoden soms niet helemaal juist zijn em dat daardoor de evolutietheorie verwerpelijk is. Overigens zei Tsasil -vermoed ik- dat een cel niet ineens ontstaat maar geleidelijk aan. De moleculen vermen zich langzaam aan tot een cel. Anderszijds zijn er die denken dat wij allemaal leven in God. Deze pantheistische gedachte strookt dus met de normale christelijke. Consequent empirisme zegt dat je zelf materie niet eens kan waarnemen maar dat je er hoogstens een indruk van krijgt. Dus is het bewustzijn het enige zekere en daarin zag Berkeley het bewijs voor God, die jou alles ingeeft. Dit kan als je alles ziet uit Spinoza's "perspectief van de eeuwigheid". REIE
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Wat de oerknal betreft, schotels van astronomen hebben echo's ervan ontvangen en zo'n achtergrondruis hoogst waarschijnlijk van de oerknal. Die theorie mij heel logisch; het is goed onderbouwd. REIE
||
![]() |
Citaat:
zo zijn er nog wle meer problemen aan de evolutiethearie, als je ze wilt wteen kun je het vragen ik wil dr ook wle een bron bij geven. Maar het gaat erom dat veel mesnen blindelings in die thearie geloven terwijl het een vabn de zovele theorietjes is. Waarom zoiu deze plosteling e juizste zijn?de evolutietheorie geeft antwoord op veel vragen, zo lijkt het, maar er kleven veel prblemen aan en ze geeft ook niet op alles antwoord, zoals bv oneindigheid van de ruimte oid. Ik noem maar wat. Dat wou ik ff kwijt |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of waardoor?
||
Citaat:
De evolutietheorie heeft het wel over een "oerknal" en een cel die zomaar is ontstaan. Maar ik (=creatonist) snap dit niet helemaal. Hieruit valtaf te leiden dat je de schepping doorGod wel snapt. Maar die snap je dus blijkbaar evenmin. Waarom kies je er dan voor om daarin te geloven? Verder: ik ben differentiacist: ik geloof niet dat ik de hele wereld begrijp, maar dat mensen in verschillende professies wel delen van de werkelijkheid begrijpen, en dat die verschillende begrepen delen van de werkelijkheid één coherentgeheel vormen. Bijv, een natuurkundige begrijpt de oerknal, een bioloog de evolutietheorie, een loodgieter hoe een de waterleiding werkt, enz. En als er nog geen gehele oplossingen zijn, zullen die gevonden worden door wetenschappelijke methodes met empirische toetsen. PS: het woord differentiacist als aanduiding van een geloof bestaat niet, maar ik denk dat het wel het beste benadert waar ik in geloof.
||
Verwijderd
|
Citaat:
daarvoor is God nou toch net toevallig "God" Die valt in Zijn hoedanigheid buiten onze denkkaders. Hij is nogal groot. als je hem in jouw denkkader (van kip en ei en wie schiep wie) wilt plaatsen maak je Hem niet groter dan je eigen (menselijke verstand. Enne.. das --met alle respect--toch vrij klein t.o.v. een Schepper.... |
![]() |
||
Citaat:
maar iig... bertine's bezwaar op de evolutietheorie is dat ze zich niet voorstellen dat een cel uit het niets ontstaan is, maar dat is toch precies hetzelfde als god? waarom zou god wel zomaar kunnen bestaan en kan een cel zich niet ontwikkelen vanuit de in het heelal aanwezige stoffen etc. als dit je bezwaar is op de evolutietheorie, hoe kun je dan wel in god geloven? de evolutietheorie is eerder te bewijzen dan het bestaan van god.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Oh en Costum, waarom zou God mensen 'nutteloos' oud laten worden?
||
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
eerder schreef ik trouwens al: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
vertel maar hoe jullie hte dan in de 4e werd geleerd lijkt me ook nog wel handig om te weten... |
![]() |
||
Citaat:
het gaat helemaal niet om 'het berekenen van de leeftijd van het heelal', het gaat om kansberekening. Als je een gegeven kans hebt dat iets gebeurt, bijvoorbeeld dat 2 juiste enzymen achter elkaar gaan staan, dan is daar geen minimum tijdsduur voor te berekenen. Je kan wel zeggen 'na 3000 jaar is er 70% kans dat dit is gebeurd', maar niet 'dit kan niet binnen 5 seconden' of 'dit duurt minstens 1000 jaar/ maximaal 200 miljard jaar'. DAT is basiskennis over kansberekening, die je idd in 4-vwo leert (4 havo ook hoor btw.)
Laatst gewijzigd op 17-11-2002 om 16:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hope oud is volgens de oerknal theorie het heelal dan?Want anders zijn we eigenlijk allemaal aliens op deze wereld!maarja e zitten wel meer prblemen aan de evolutiethearie dan die ene, zolas de volgende : (ookal eens eerder genoemd) 'Ten tweede, het coordinatieprobleem. Als je de hele theorie aanhangt, dan is het hele leven hniks anders dan een reeks toevallige gebeutenissen. Maar neem nou de vleermuis. Ze bepalen hun positie dmv echo's. Ze navigeren op geluid. Om dat te kunnen doen, moet een groot aantal dingen geevolueerd zijn. Ze hebben een speciaal apparaat nodig om het geluid te kunnen voortbrengen, speciale oren om de echo mee te horen, speciale hersenen om het geluid te kunne intepreteren, en speciale lichamen waarmee ze ook nog insekten kunnen vangen. Als die dingen niet tegelijk tot ontwikkeling ozuden komen, hebben ze er niets aan. Dan ozu als bijvoorbveeld alleen het speciale gehoor zich zou ontwikkelen, het ook weer afsterven bij de volgende generatie, want dat is de evolutie! ' ik vind dit wel overtuigend klinken!jullie niet? |
![]() |
||
Citaat:
Het was zeker niet van dat er eerst vleermuizen waren die op goed geluk vlogen en later *pats* !boem! sonarvleermuizen.
||
Citaat:
(Klik hier, een doodgelopen tak van die oermens is de Neanderthaler. Deze splitste zich af; maar is later uitgestorven, doordat de andere mensen een genetische voorsprong kregen. ) Alle mensen vallen nog in dezelfde genenpool, maar ook hier een bewijs dat er soorten van aftakken en een eigen bestaan vormen. Een tweede voorbeeld is de walvis. Lang geleden waren er nog geen walvissen maar wel mammoeten, primitieve paarden (eohipus) en sabeltandtijgers. Uit analyse van het skelet van de walvis komt uit dat ze afstammen van de primitieve paarden, alleen is de eerstgenoemde zich voor het leven in het water gaan ontwikkelen. Het paard, dat toen van diezelfde eohippus afstamde is nu geevolueerd tot een forse herbivoor. De sabeltandtijger is ook een dode tak van de kattenfamilie, net zoals de mamoet een uitgestorven grootouder is van onze olifant. REIE
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijs dat god bestaat, en bewijs tegen de evolutie Isa | 209 | 07-07-2004 23:53 | |
hoe zijn er gevoelens ed ontstaan als je zou geloven in de evolutietheorie? charmedgirl | 63 | 12-03-2004 16:10 | |
Waarom worden levensbeschouwingen als iets 'stoms' gezien Verwijderd | 87 | 03-01-2004 15:22 | |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
evolutie of schepping Ace*Dusty | 286 | 29-10-2003 08:47 | |
Bewijs dat de evolutietheorie waar is. agnosticus | 8 | 30-03-2002 23:10 |