Advertentie | |
|
![]() |
|
Als jullie [******** & Desecrator] nou eens fijn verder 'ruzieën' over wie beide dames mag plezieren...dan vraag ik wel alvast of ze met mij uitwillen...lijkt me een goed plan...dames?
![]() ![]() [Gaat het eigenlijk wel om Alicia? Dit topic dus.]
||
Citaat:
![]() -Desecrator
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoeveel zin dat nog heeft, weet ik niet. Wacht nog steeds op een mailtje van haar.. Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
1) Niet echt leuk voor haar om dit te lezen lijkt me, aan de andere kant weet ze wel dat je er mee zit, 't zou leuk zijn als jullie er een beetje uit kunnen komen. 2) Tegen alle verhoudingen van m'n topic in, over 'mensen meeten van het internet...tips etc.' maak ik wel een uitzondering op 'de/mijn regel' als het nodig mocht zijn. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb mijn gevoelens op tafel gelegd. Ze weet dat ik haar leuk vind, ze weet dat ik ook meer zou willen, enz.. Ik weet alleen dat zij niet weet wat ze ermee aan moet. Feest, eigenlijk al genoeg bewijs dat het gevoel niet wederzijds is. En ja, het zou fijn zijn als we er een beetje uit zouden komen. Een aantal dagen geleden heeft ze ook een mailtje van me gehad, waarin ik verschillende scenario's afliep en erbij schreef hoe ik er tegenover sta. Ze hoeft alleen maar eerlijk te zijn. Het is alles wat ik vraag. Misschien dat ik wat dat betreft moeilijk ben, maar ik heb een hekel aan grijze gebieden. Als iemand niet weet of ze gevoelens voor me heeft, heb ik zoiets van "ok, dan niet". Net als een computer, 1 en 0; of je gaat voor me, of niet. En tja, de situatie is ook volkomen kut. Als ik iemand vaker zie, kan ik haar zelf bestuderen en conclusies trekken, zonder haar voor de keuze te zetten. Op afstand lukt dat niet en blijf ik met die onzekerheid zitten .. en daar kan ik absoluut niet tegen ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2) Je zei dat je haar telefoonnr. ook hebt, heb je haar weleens gebeld hierover? Zoja, dan weet je misschien wel genoeg ![]() 3) Jou kan men ook meteen op een computer aansluiten, je zou dan niet eens hoeven te moduleren. 'Je bestaat' (toch) al uit 1-en en 0-en ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Mij kunt je direct op de USB, seriële en RJ45 aansluiten, heb geen modem nodig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2) ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze mag er gerust goed over nadenken, maar ook weer niet te lang mee wachten.. 2) Parallel is traag ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Analyse
1. De situatie Persoon A, nader bekend als ********, ontmoette 2 maanden geleden persoon B, nader bekend als Alicia. A en B hebben in de tijd ervoor regelmatig met elkaar gechat. De sfeer was open en voornamelijk vriendschappelijk. Enkele maanden geleden besloten ze echter te ontmoeten. Ontmoeting an sich was een succes. Persoon A is onder de indruk van persoon B en besluit in beginsel dingen rustig aan te doen in de hoop dat B initiatief neemt. A ging nog steeds uit van vriendschap, hoewel hij toch gevoelens koesterde. Wat daarna gebeurde, zette voor A de wereld op zijn kop. Kleine toespelingen werden gemaakt. Uitlokkende topics op onzin van B met teksten als "niemand vindt mij leuk" stonden open voor A om op te reageren. A herhaalde dit proces, teneinde te concluderen "we vinden elkaar leuk". Geen weerstand van B. A probeert zijn geluk verder door met een koosnaampje te komen, wetende dat B deze altijd gebruikt in relaties. Wederom succes. A concludeert tot zijn eigen verbazing dat dit misschien meer kan worden. B krijgt het echter druk. Het begint met 2 weken vakantie. A, goedmoedig als hij is, wacht braaf die 2 weken af in de hoop haar daarna weer te zien. Tot zijn ongenoegen blijkt dat B het echter druk gaat krijgen. Na de 2 weken vakantie, kwamen allerlei introductieweken op de universiteit. B was grotendeels onbereikbaar. A wordt wanhopig. Is het toch niet weggelegd voor hem? Was geluk een illusie? Hij probeert verder, eigenwijze en wetenschappelijke onderzoeker als hij is. A test gevoelens van B door voor een korte periode afstandelijk te doen, in de hoop dat B hier verontwaardigd op reageert. Wederom succes. B geeft schijnbaar toch om A, maar heeft gewoon geen tijd. Tijd gaat voorbij echter en de wanhoop maakt A ongeduldig. Voor zichzelf tracht hij het hele gebeuren te bagatelliseren, maar het lukt hem niet. De ware aard van A speelt hem parten: als hij een probleem voorgeschoteld krijgt, moet en zal hij een oplossing vinden en dat liefst zo snel mogelijk. A besluit op confrontatie te gaan, vraagt wanneer B hem weer zal ontmoeten. A krijgt hierover echter geen uitsluitsel; het probleem waar hij mee zit, blijft bestaan. Hierop besluit A zijn gevoelens bloot te leggen teneinde een effect te bereiken, waarbij B genoodzaakt is emotie te tonen. A gaat in eerste instantie wijselijk op zoek naar positieve emotie. Hij gebruikt een andere nickname, maakt topics aan op L&R waar hij zijn gevoelens te kennen geeft. Doortrapt als hij is, wacht hij erop dat B zélf erachter komt en hij dus alleen maar toegeven moet wat hij voelt. B is echter net zo tricky door een opmerking te maken aan A over iets wat de alias geschreven heeft. A herkent dit meteen en beloont de ontdekking. B geeft te kennen het 'lief' te vinden. Positieve emotie bereikt, echter wel een gematigde. A wil meer, het behaalde resultaat is hem niet genoeg. Hierop schrijft hij een verhaal over zijn ervaringen op en na de ontmoeting, waarbij hij al zijn gevoelens blootlegt. Groter risico, maar waarschijnlijk ook groter effect. Ook dit post A op het forum, deze keer op K&L. B krijgt dit uiteraard onder ogen. Effect was anders dan A gehoopt had. B was stil, vroeg zich enkel af of ze echt zoveel voor A betekende. Weer gaat enige tijd voorbij, A zit nog steeds met zijn probleem. Hij krijgt geen hoogte van B, zelfs met al zijn technieken om mensen te analyseren komt hij niet veel verder. A kijkt naar zichzelf; hij is een wrak, een slaaf van zijn gedachten. Een welbekend fenomeen, altijd wordt A door iets opgeslokt en lijkt hij zelf niet meer te bestaan. Hij ziet dat 2 maanden in zijn leven voorbij zijn gegaan en hij in de tussentijd eigenlijk geen verdere sociale contacten meer onderhield. A wil zijn leven beteren, met of zonder B. Hierop besluit A tot de laatste poging over te gaan: de negatieve emotie. A gaat op de theatrale tour en post een topic op L&R met als uitdagende titel "Iemand uit je hoofd zetten?". Hij besluit er nog eens van alles tegen aan te gooien. Als B om hem geeft en hem niet kwijt wil, moet ze wel reageren. Dit proces werkt echter ook maar gematigd. B verzekert A dat "hij zich nergens zorgen over hoeft te maken", maar B blijft onbereikbaar. Ontmoetingen lijken onmogelijk. Dit is het punt waar A zichzelf geen raad meer weet. Hij wil duidelijkheid, maar heeft geen trucjes meer die hij uit de mouw kan schudden. Gevolg is dat hij een mailtje stuurt met mogelijke scenario's en om duidelijkheid en bovenal eerlijkheid vraagt. Tijd was nooit zo'n grote vriend van A. Duidelijkheid blijft uit, A geeft er steeds minder om. Hij is gedesillusioneerd. "Dit heeft geen zin meer", vertelt hij zichzelf. Hij geeft zijn zoektocht op en probeert B 'gewoon als een vriendin / kennis' te categoriseren in zijn hoofd. Hij verzamelt moed, concentreert zich weer op zichzelf en begint echt schijt te krijgen aan het gedachtenwereldje waarin hij leeft. A maakt een nieuw project aan. Hij zal proberen een meisje te bemachtigen volgens conventionele methodes. Geen spelletjes, geen computer. Gewenst neveneffect: vergroten zelfvertrouwen door uitdagende acties te ondernemen die hij eigenlijk vreest. Doelstellingen gereviseerd, de wanhoop neemt af. Wel staat hij eventueel nog open voor meer van B, mits zij actie onderneemt. Persoon A vindt zichzelf een beetje vreemd, maar onderzoeker als hij is, vraagt hij zich af wat er zal gebeuren wanneer hij zijn innerlijke processen prijsgeeft. Hoe zal de buitenwereld reageren? Is hij werkelijk zo gek bezig of is het heel normaal dat je de ander tracht te analyseren? Hij kan het niet laten en schrijft zijn verslag. 2.A Verzachtende factoren gedrag persoon A
2.B Verzachten factoren gedrag persoon B
3.A Negatieve factoren persoon A
3.B Negatieve factoren persoon B
Versie 1.0 Gevraagd: uw objectieve mening. Wijzigingen onder voorbehoud, ******** "Whenever I try to make things simple for myself, things tend to get overly complicated" Laatst gewijzigd op 20-09-2002 om 12:45. |
![]() |
||
Citaat:
2) Dom van mij, niet echt efficiënt om een ******** op een parallele poort aan te sluiten dus. Tevens heb ik er liever een printer aanhangen ![]()
||
Citaat:
![]() Ik bedoel, 'k ken Alicia niet zoals jij haar blijkt te kennen. Het is echt iets dat tussen jullie opgelost moet worden. Al vind ik het nog steeds een beetje 'vreemd' dat ze liever met 'die jongens' weggaat, dan met jou, terwijl ze te kennen geeft (blijkbaar?) dat ze jou ook heel graag mag. Maar als dat haar keuze is, dan zal je die moeten respecteren.
|
Ik ken de situatie natuurlijk helemaal niet..en heb alleen maar deze topic snel gelezen..
Ik denk dat je haar de ruimte moet geven, om er zelf achter te komen wat ze nou precies voor je voelt. Het is begrijpelijk dat jij haar snel wilt zien omdat je gek op haar bent. Maar zij is waarschijnlijk gewoon echt druk met haar intro, en wil daar ook allemaal even lekker de tijd voor nemen (waar ik helemaal in kan komen overigens..het is wel een belangrijk deel van je studietijd, je leert in korte periode veel mensen kennen en bent daar erg druk mee.) Dat jij nu even op de 2e plaats komt is vervelend..natuurlijk. Maar gun haar tijd, tijd helpt gewoon om erachter te komen of je echt gek op iemand bent. Dat jij nu allerlei analyses verzint lijkt mij een poging van jou om de tijd de doden..ik snap dat je graag wilt weten of het alles of niets is. Maar die keuze moet zij op haar gemak kunnen maken, toch? En heus, ik snap wel dat jij het allemaal zo snel mogelijk wilt weten...maar dat jij er zo'n vaart achter zet kan erg benauwend voor haar zijn (ervaring mee.) En je gevoelens nu 'af gaan breken'? Zonde..Als je nog even de tijd neemt zou het anders kunnen gaan lopen.... Dit is overigens geen aanval op je ofzo hoor..ik kan je best wel begrijpen..maar doe rustig aan..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ja, misschien dood ik wel de tijd met mijn analyses en moet je ze allemaal met een korreltje zout nemen. Na ja, zo ben ik nou eenmaal ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of ze is weldegelijk gek op je en is bang voor die gevoelens. Vervolgens zoekt ze dan afleiding bij andere jongens om afstand tot jou te kunnen nemen. Ik kan niet in het hoofd van mevrouw kijken, dus je moet haar zelf maar vragen hoe de vork in de steel zit. -Desecrator
|
Verwijderd
|
Aaargh.. ik kan nu even zo je frustratie delen gewoon..
Maar dan in die situatie met mn ex dus. Van, je hebt zelf een hele analyse en weet ik veel wat, en verwacht een bepaald iets van iemand. Vervolgens laat je dat via e-mail weten en je krijgt niks! terug! Erg frustrerend.. Mja, das een heel ander verhaal.. Ja, die 2 dingen die Desecrator opnoemt kunnen heel goed.. Ik neig eerder naar het tweede, want als ze geen gevoelens voor je had gehad dan zou dat hele voorafgaande proces niet hebben plaatsgevonden lijkt mij. Het zal dus eerder innerlijke verwarring zijn van haar kant denk ik. En daarbij ook angst voor die gevoelens, angst dat als het wat wordt het wederom zal lopen als de vorige keren.. angst voor die gevoelens die ze voelt omdat ze er eerdere keren uiteindelijk pijn door is gedaan enz enz. Maar ja, hoe het echt zit zal alleen zij je kunnen vertellen, en het is erg frustrerend als dat uitblijft. Mja, zolang zij zelf geen duidelijkheid heeft kan zij dat ook niet geven natuurlijk.. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Die andere jongens zie ik elke dag. Ik kom ze op het Gorlaeus (=waar ik college&practicum heb) gewoon of in de kantine tegen, of als we practicum hebben lopen ze een keer naar binnen, etc. Als ik dan toch naar de stad ga om een cadeautje voor m'n moeder te kopen en 1tje moet ook een cadeautje voor zijn moeder kopen, is het niet zo moeilijk om ff de stad in te gaan. Ook als ik naar SSR ga zijn ze daar weer. Aangezien ik niet in m'n eentje naar huis ga fietsen om half 3 's nachts laat ik me dus naar huis brengen. Afgelopen woensdag was er een feestje van scheikunde, bio en SMST...goh daar waren ze ook weer. Kortom, het is niet zo dat ik "wel tijd voor andere jongens" heb, ze zijn gewoon onderdeel van m'n dagelijkse routine ofzo. Ik bedoel, ze doen gewoon ongeveer hetzelfde als ik elke dag, op dezelfde plaatsen. Nou ja, het is wel duidelijk wat ik bedoel denk ik.. Alicia |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kan bij je dagelijkse routine horen, maar als je het omdraait kan ik me heel goed voorstellen dat dit pijnlijk is voor de andere persoon, en jij denk ik ook. |
![]() |
|
'k ben het wel aardig met *Novah* eens.
Het lijkt mij voor haar, vooral nu er allemaal analyses worden gegeven, behoorlijk bedrukkend in haar keuze. 'k zou het overigens ook heel vervelend vinden eigenlijk als ik ******** was, maar dat heeft denk ik meer met jaloerzie te maken. "Zij kunnen bij haar zijn, maar ik niet" Misschien wel heel verkeerd van mij, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. [te weinig (zelf)vertrouwen?] Maar goed 2 maanden is best een lange tijd ja, toch zal het niet helpen door haar steeds te pushen. 'k heb ook ongeveer zo'n soort gelijke situatie gehad. Alleen ging het er toen om ofdat zij mij wel ooit als een vriend zal zien. Dat deed me erg veel pijn. Al met al hebben we het rustig gehouden, en zijn gewoon verder gaan in 'onze routine' dat bestaat uit elke avond op de msn praten, praten, en nog eens praten. Over vanalles en nog wat. Vervolgens vond ik het wel weer tijd worden om haar weer te zien, en zij vond dat ook een leuk idee. Wel, dat is dus aardig goed gekomen, lijkt me. Ja, tenzij zij het niet echt leuk vond, ze zei van wel, dus daar ga ik maar vanuit. (al kan ik het me niet voorstellen dat men het leuk heeft bij mij in de buurt...maar goed...) Gu haar nog wat tijd, ze heeft het druk met de intro-dagen, je kunt niet zitten pushen van "maak ruimte voor mij". Het kan wel, maar het haalt niets uit. Je zou wel willen, maar zij kan het (voorlopig) (nog) niet opbrengen allemaal. Respecteer dat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik sta dan voor de keuze met dat rotgevoel rond te blijven lopen of het echt proberen te vergeten. Simpelweg omdat ik niet weet hoe het zit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, er zijn hier toch heel erg twee kanten, en allebei de kanten hebben een punt maar het lost allemaal niets op.
Ik zou me in beide situaties rot voelen en in beide situaties denk ik hetzelfde handelen.. Aan de ene kant heeft ******** helemaal gelijk dat het toch heel erg wonderbaarlijk is dat iemand in 2 maanden niet 1 keertje een paar uurtjes vrij kan maken, je vraagt je dan toch af hoe hoog je eigenlijk in de prioriteiten ligt. Ik kan me dan voorstellen dat je via manieren de ander probeert te confronteren en dat dit hiertoe komt. Daarbij genomen dat wanneer je nog geen vriendin hebt gehad je toch eerder geneigd bent te denken: dit zal ook wel weer op niets uitlopen dus laat ik het maar opgeven. Aan de andere kant heeft Alicia gelijk te willen wachten tot alles een beetje gekalmeerd is zodat ze gewoon echt tijd heeft voor de ander en zich echt daarop kan storten en niet maar half. Of misschien pas duidelijkheid wil geven wanneer ze die duidelijkheid ook volledig voor zichzelf heeft en weet wat ze wil. Daarbij genomen dat eerdere relaties haar erg veel pijn hebben gedaan en het dus misschien eng kan zijn zich op iets nieuws te storten. Overigens heeft ******** niet Alicia in dit topic betrokken maar had iedereen al door om wie het ging (mede door het in de ene sig bijv. muisje is lief, en in de andere draakje is lief.. dat breng je toch snel in verband met elkaar). Mja, ik vind eigenlijk dat beide kanten terecht handelen (mits Alicia die duidelijkheid idd voor zichzelf neit heeft, dan is het terecht die niet te geven want dan heb je die dus ook niet) en eigenlijk is dus dit een kwestie van kijken wat de tijd brengt.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe zet jij degene die je leuk vind uit je kop? Verwijderd | 48 | 28-12-2005 18:11 | |
Liefde & Relatie |
Wie, of wat mis je nog in je leven? Dennisss | 29 | 10-02-2004 16:12 | |
Liefde & Relatie |
Liefde is raar... Marsel | 30 | 19-09-2003 11:56 | |
Liefde & Relatie |
Goede vrienden.... Mark | 21 | 06-05-2003 21:44 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op mijn leraar Jim+AnnaFan | 26 | 29-03-2003 23:20 | |
Psychologie |
is die zeldzame schoonheid van liefde wel al de miserie waard? Verwijderd | 12 | 01-08-2002 16:27 |