Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2002, 19:03
2young2live
2young2live is offline
ja blaatblaatblaat, we're not getting anywhere, ik denk dat het tijd is voor een slotje, of ben ik de enige....

Laatst gewijzigd op 04-10-2002 om 19:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2002, 19:12
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
McLaren schreef:
het is wel een grap, of je hebt nog nooit een goth gezien ofzo
[hint: Cradle of Filth is geen gothic]
Hé, Cradle of Filth is niet ***! CoF is mooie muziek, hoewel ik Dimmu borgir prefereer.

Het stereotype van de Gothic in mijn omgeving:

Zwarte makeup, zwart geverfd haar en zwarte jurken. Luister Within Temptation Nightwish etc.
Oud 04-10-2002, 19:18
BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
lang verhaal met uitleg dit = geschreven door jennifer...
ik kan mezelf hier heel erg in vinde maar ja khoop da je er iets aanhebt...

dark bloody kisses Bleeding Princess

Hieronder staat een verhaal dat ik heb geschreven, door informatie te halen uit boeken, en gesprekken met anderen Gothic’s heb ik zo een verhaal gecreëerd zodat mensen Gothic’s beter kunnen begrijpen. Het is een soort verhaal dat over het algemeen over ‘zij’ en ‘hun’ maar als je dat af en toe veranderd in ‘ik’ en ‘mij’ zul je zien dat dit ook eigenlijk over mij gaat!

GEVOELENS

Dat maakt hen tot bijzonder gezelschap, maar ze kunnen ook een deprimerende en frustrerende invloed hebben. Ze hebben vaak een voorkeur voor de trieste kant van het leven en hun air van bijzonder zijn gaat gepaard met een subtiel gevoel van tekort schieten, alsof 'ik (en het) nooit genoeg kan zijn'.
Ze gaan voorbij aan gewone gevoelens door doelen na te streven die min of meer onmogelijk zijn.

Als het leven een sleur dreigt te worden of als ze een kleine tegenslag te verwerken krijgen, kunnen ze in een emotionele crisis raken, en boos of van streek raken als iemand ze eruit probeert te halen of dingen voor ze wil oplossen.
Aan de andere kant zijn ze diep en oprecht begaan met andermans lijden, en zullen ze hun eigen problemen meteen laten vallen om mensen in nood te steunen en te helpen.

Authenticiteit vinden ze erg belangrijk!
Ze vinden het vreselijk dat ze het voor iedereen kunnen verpesten als ze een slechte bui hebben. Soms kunnen ze amper onderscheiden of het echt iets wezenlijks is of dat ze zichzelf er beter overheen kunnen zetten.
Gothics hebben vaak de neiging zich terug te trekken, zijn stil, geconcentreerd, objectief en nuchter.

Ze bewaren liever afstand dan dat ze hun angst laten zien.
Ze voelen zich het beste thuis in hun eigen gedachten wereld, de wereld van fantasie.
Ze hebben veel interesses, of wijden hun intellect aan een esoterisch onderwerp waar maar een paar mensen ter wereld iets van begrijpen.

SOLIDAIRIETEIT

De meeste Gothics zijn erg op zichzelf en raken gemakkelijk uitgeput door teveel omgang met anderen.
Ze zijn bang dat er inbreuk op hen wordt gepleegd en moeten een duidelijke ruimte voor zichzelf hebben waarin ze zich kunnen terug trekken om op krachten te kunnen komen en over dingen na te denken.
Ik zocht mijn toevlucht tot mijn kamer, om alleen te zijn, maar als ik daar een minuut of 5 was, riep ze naar boven. Ik voelde mezelf koud worden en verkrampen..

Ik ben gericht op onafhankelijkheid, ik zou in mijn eentje kunnen overleven, ik heb me wel eens eenzaam gevoeld, maar al met al vind ik het prettig. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, zonder dat er iets van me verlangt wordt.
Als mensen me vroegen hoe het ging, zei ik standaard: 'wel goed.' Ik liet niet veel los, dus lieten ze me met rust!
Gothics ervaren hebzucht op het gebied van overleving in de zin van 'mijn huis is mijn kasteel'. Hun aandacht richt zich op het scheppen van een warme en veilige plek waar ze zich thuis voelen met alles wat ze nodig hebben.
Ik weet niet meer wanneer ik voor het laatst iemand heb uitgenodigd. Als ik dat doe, wil dat heel wat zeggen: Het betekend dat ik je vertrouw en dat ik je vriend wil zijn; maar toch voelt het beangstigend.

RELATIES
Partners moeten ook begrijpen dat Gothics niet graag in de belangstelling staan, ze moeten ook beseffen dat omdat Gothics vrij gesloten overkomen, hun relatie niet slechts een van de behoeftes in hun leven is. Want als ze zich eenmaal hebben gebonden, komt de relatie centraal te staan en wordt die waarschijnlijk een van de belangrijkste factor in hun leven.<br>

Het onderliggende gevoel van Gothics is dat ze in de steek zijn gelaten, of op de een of andere manier gescheiden van de oorspronkelijke bron van onvoorwaardelijke liefde.<br>
Gewoon zijn betekend dood - ik heb dan letterlijk het gevoel dat ik zal sterven - dus houdt ik mij levend door de regels te overtreden. Zo bestrijd ik de afgunst: het maakt me uniek.

Ik ben opzoek naar echte dingen, maar ik leef in een fantasiewereld. Ik weet dat we diepe en zinvolle gesprekken hebben gehad; voor hem ben ik gewoon iemand die hij vorige week op een feestje is tegengekomen.
Gothics houden van unieke, interessante gebaren die hun relatie bijzonder houden en aantonen dat hun uniekheid wordt opgemerkt en gewaardeerd: Kleine ongewone cadeautjes of evenementen die speciaal voor hen geregeld zijn.
Oud 04-10-2002, 20:06
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Citaat:
BleedingPrinces schreef:

*verhaal*
Hm, sorry, maar dit vind ik net een of andere astrologie verklaring ofzo.
Nu lijkt het net alsof ze allemaal hetzelfde zijn.

*verder zeg ik er niks meer over, want ik vind dit soort gezeur zo ontzettend overbodig*
Oud 04-10-2002, 20:58
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Hm, sorry, maar dit vind ik net een of andere astrologie verklaring ofzo.
Nu lijkt het net alsof ze allemaal hetzelfde zijn.

*verder zeg ik er niks meer over, want ik vind dit soort gezeur zo ontzettend overbodig*
precies dit soort verhaaltjes generaliseert weer gelijk.
Oud 05-10-2002, 11:21
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Whoej, vet oeverloos dit!. Goth = zwart, makeup, en zo innerlijk = ZIE ZELF MAAR, GODVER!, GOTH HERKEN JE TENSLOTTE GROTENDEELS AAN UITERLIJK!.. zo, ik ga nu gothics doodmaken en verkrachten!, ik snap ze niet, so they must be destroyed!
We zullen je maar niet-toerekeningsvatbaar verklaren
Oud 05-10-2002, 14:26
dystopia
dystopia is offline
Objectief is geen enkel mens. De rest dat je schrijft doet me behalve enkele kleinigheden als 'nuchter' en 'objectief' denken aan een groepje depressievelingen die elkaar gevonden heeft.
Oud 05-10-2002, 14:45
trustfire
trustfire is offline
Hier is een stukje over dat best goed weergeeft wat gothic inhoudt

Gothics hebben een intense en dramatische kijk op het leven.
Het zijn volstrekte idealisten, die het wereldse vermijden en zich aangetrokken voelen tot extreme emoties en daden.
Ze leven het leven op zijn scherpst en zijn op elk levensgebied opzoek naar de ongewone, artistieke en zinvolle aspecten.

Wat anderen misschien beschrijven als een morbide fascinatie voor dingen als de dood, lijden, geboorte en de diepste menselijke drijfveren, beschrijven zij als waardering voor diepte en authenticiteit.
"Ik zei dat ik gevoeliger was dan anderen. De wereld van de gothic was een ontsnappingsmogelijkheid. Nu ik volwassen ben besef ik dat het ook met eigenwaarde te maken heeft. Ik voelde dat er iets niet in orde met me was, maar ik ben bijzonder omdat ik die emoties heb!"

EXPRESSIE
Ze trekken de aandacht met een air van op de een of andere manier bijzonder te zijn. Ze hebben gevoel voor esthetiek en aan hun kleding en omgeving is te zien dat ze zich op een unieke manier willen uitdrukken en dat ze behoefte hebben aan schoonheid en betekenis. Hun imago is een expressie van henzelf. Ze kunnen soms elitair en superieur lijken, alsof andere mensen hun verfijnde inzicht missen. Ze zijn zeer creatief en in de ogen van anderen haast overemotioneel.

GEVOELENS
Dat maakt hen tot bijzonder gezelschap, maar ze kunnen ook een deprimerende en frustrerende invloed hebben. Ze hebben vaak een voorkeur voor de trieste kant van het leven en hun air van bijzonder zijn gaat gepaard met een subtiel gevoel van tekort schieten, alsof 'ik (en het) nooit genoeg kan zijn'.
Ze gaan voorbij aan gewone gevoelens door doelen na te streven die min of meer onmogelijk zijn.

Als het leven een sleur dreigt te worden of als ze een kleine tegenslag te verwerken krijgen, kunnen ze in een emotionele crisis raken, en boos of van streek raken als iemand ze eruit probeert te halen of dingen voor ze wil oplossen.
Aan de andere kant zijn ze diep en oprecht begaan met andermans lijden, en zullen ze hun eigen problemen meteen laten vallen om mensen in nood te steunen en te helpen.

Ze vinden het vreselijk dat ze het voor iedereen kunnen verpesten als ze een slechte bui hebben. Soms kunnen ze amper onderscheiden of het echt iets wezenlijks is of dat ze zichzelf er beter overheen kunnen zetten.
Gothics hebben vaak de neiging zich terug te trekken, zijn stil, geconcentreerd, objectief en nuchter.

Ze voelen zich het beste thuis in hun eigen gedachten wereld, de wereld van fantasie.
Ze hebben veel interesses, of wijden hun intellect aan een esoterisch onderwerp waar maar een paar mensen ter wereld iets van begrijpen.

SOLIDAIRIETEIT
De meeste Gothics zijn erg op zichzelf en raken gemakkelijk uitgeput door teveel omgang met anderen.
Ze zijn bang dat er inbreuk op hen wordt gepleegd en moeten een duidelijke ruimte voor zichzelf hebben waarin ze zich kunnen terug trekken om op krachten te kunnen komen en over dingen na te denken.
"Ik zocht mijn toevlucht tot mijn kamer, om alleen te zijn, maar als ik daar een minuut of 5 was, riep ze naar boven. Ik voelde mezelf koud worden en verkrampen..."

"Ik ben gericht op onafhankelijkheid, ik zou in mijn eentje kunnen overleven, ik heb me wel eens eenzaam gevoeld, maar al met al vind ik het prettig. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, zonder dat er iets van me verlangt wordt."
"Als mensen me vroegen hoe het ging, zei ik standaard: 'wel goed.' Ik liet niet veel los, dus lieten ze me met rust!"

Gothics ervaren hebzucht op het gebied van overleving in de zin van 'mijn huis is mijn kasteel'. Hun aandacht richt zich op het scheppen van een warme en veilige plek waar ze zich thuis voelen met alles wat ze nodig hebben.
"Ik weet niet meer wanneer ik voor het laatst iemand heb uitgenodigd. Als ik dat doe, wil dat heel wat zeggen: Het betekend dat ik je vertrouw en dat ik je vriend wil zijn; maar toch voelt het beangstigend."

RELATIES
Partners moeten ook begrijpen dat Gothics niet graag in de belangstelling staan, ze moeten ook beseffen dat omdat Gothics vrij gesloten overkomen, hun relatie niet slechts een van de behoeftes in hun leven is. Want als ze zich eenmaal hebben gebonden, komt de relatie centraal te staan en wordt die waarschijnlijk een van de belangrijkste factor in hun leven.

Het onderliggende gevoel van Gothics is dat ze in de steek zijn gelaten, of op de een of andere manier gescheiden van de oorspronkelijke bron van onvoorwaardelijke liefde.
"Gewoon zijn betekend dood - ik heb dan letterlijk het gevoel dat ik zal sterven - dus houdt ik mij levend door de regels te overtreden. Zo bestrijd ik de afgunst: het maakt me uniek."

"Ik ben opzoek naar echte dingen, maar ik leef in een fantasiewereld. Ik weet dat we diepe en zinvolle gesprekken hebben gehad; voor hem ben ik gewoon iemand die hij vorige week op een feestje is tegengekomen."
Gothics houden van unieke, interessante gebaren die hun relatie bijzonder houden en aantonen dat hun uniekheid wordt opgemerkt en gewaardeerd: Kleine ongewone cadeautjes of evenementen die speciaal voor hen geregeld zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 14:47
trustfire
trustfire is offline
sorry, deze informatie stond er al,
dat hattik ff nie gezien.....

Het geeft wel goed weer wat gothic inhoudt
Ik kan me er goed in vinden
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 20:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
trustfire schreef:
Ik kan me er goed in vinden
ik ook, maar dan ben ik nog geen goth
dit heeft meer met persoonlijkheid te maken
Oud 05-10-2002, 20:56
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Citaat:
BleedingPrinces schreef:
*lala*

wat een ontzettende blaatverhaal...*kuch*
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 21:25
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
BleedingPrinces schreef:
knip
Volgens mij ging het om Gothics niet om autisten.
Oud 08-10-2002, 13:36
Xeboth
Xeboth is offline
Dat je je reet met schuur papier afveegt, nougoed.
Oud 08-10-2002, 16:01
Pink panter
Pink panter is offline
ik voel me hier niet thuis
Oud 08-10-2002, 16:09
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
BleedingPrinces schreef:

SOLIDAIRIETEIT
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:14
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
trustfire schreef:
Hier is een stukje over dat best goed weergeeft wat gothic inhoudt

Gothics hebben een intense en dramatische kijk op het leven.
Het zijn volstrekte idealisten, die het wereldse vermijden en zich aangetrokken voelen tot extreme emoties en daden.
Ze leven het leven op zijn scherpst en zijn op elk levensgebied opzoek naar de ongewone, artistieke en zinvolle aspecten.

Wat anderen misschien beschrijven als een morbide fascinatie voor dingen als de dood, lijden, geboorte en de diepste menselijke drijfveren, beschrijven zij als waardering voor diepte en authenticiteit.
"Ik zei dat ik gevoeliger was dan anderen. De wereld van de gothic was een ontsnappingsmogelijkheid. Nu ik volwassen ben besef ik dat het ook met eigenwaarde te maken heeft. Ik voelde dat er iets niet in orde met me was, maar ik ben bijzonder omdat ik die emoties heb!"

EXPRESSIE
Ze trekken de aandacht met een air van op de een of andere manier bijzonder te zijn. Ze hebben gevoel voor esthetiek en aan hun kleding en omgeving is te zien dat ze zich op een unieke manier willen uitdrukken en dat ze behoefte hebben aan schoonheid en betekenis. Hun imago is een expressie van henzelf. Ze kunnen soms elitair en superieur lijken, alsof andere mensen hun verfijnde inzicht missen. Ze zijn zeer creatief en in de ogen van anderen haast overemotioneel.

GEVOELENS

SOLIDAIRIETEIT
"Ik zocht mijn toevlucht tot mijn kamer, om alleen te zijn, maar als ik daar een minuut of 5 was, riep ze naar boven. Ik voelde mezelf koud worden en verkrampen..."

"Ik ben gericht op onafhankelijkheid, ik zou in mijn eentje kunnen overleven, ik heb me wel eens eenzaam gevoeld, maar al met al vind ik het prettig. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, zonder dat er iets van me verlangt wordt."
"Als mensen me vroegen hoe het ging, zei ik standaard: 'wel goed.' Ik liet niet veel los, dus lieten ze me met rust!"

"Ik weet niet meer wanneer ik voor het laatst iemand heb uitgenodigd. Als ik dat doe, wil dat heel wat zeggen: Het betekend dat ik je vertrouw en dat ik je vriend wil zijn; maar toch voelt het beangstigend."

RELATIES
Partners moeten ook begrijpen dat Gothics niet graag in de belangstelling staan, ze moeten ook beseffen dat omdat Gothics vrij gesloten overkomen, hun relatie niet slechts een van de behoeftes in hun leven is. Want als ze zich eenmaal hebben gebonden, komt de relatie centraal te staan en wordt die waarschijnlijk een van de belangrijkste factor in hun leven.

Het onderliggende gevoel van Gothics is dat ze in de steek zijn gelaten, of op de een of andere manier gescheiden van de oorspronkelijke bron van onvoorwaardelijke liefde.
"Gewoon zijn betekend dood - ik heb dan letterlijk het gevoel dat ik zal sterven - dus houdt ik mij levend door de regels te overtreden. Zo bestrijd ik de afgunst: het maakt me uniek."

"Ik ben opzoek naar echte dingen, maar ik leef in een fantasiewereld. Ik weet dat we diepe en zinvolle gesprekken hebben gehad; voor hem ben ik gewoon iemand die hij vorige week op een feestje is tegengekomen."

crap.
De dingen die jij nu beschrijft zijn gewoon persoonlijke eigenschappen,die horen gewoon bij de mens en niet exclusief bij gothics,en lang niet alle gothics delen dezelfde interesses,karaktereigenschappen etc.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:20
SvartVinge
SvartVinge is offline
Citaat:
kleine wicca schreef:
Nou, zal ik dan maar eens proberen om normaal antwoord te geven?
Vaak ik gothic meer dan een kledingstijl alleen. De kledingstijl is vaak heel mooi om te zien, met veel fluweel en kant en donkere kleuren en mooie zilveren sieraden.

Maar het is meestal wel meer dan een kledingstijl alleen (niet altijd, sommige mensen vinden alleen de kleren mooi)
er zit vaak en religie achter zoals wicca, of satanisme.

wicca: Het geloof in de god en de godin, die zich in de natuur om ons heen manifesteert als een kracht die je tijdens rituelen mag gebruiken om iets te doen wat je in dagelijks leven niet voor elkaar kan krijgen. (niet met een toverstokje en hopla!!) nee, het is heel mooi en vooral gebaseerd op de kracht van de geest en de elementen. het symbool is een pentagram. (vijfpuntige ster met de punt omhoog) je mag mensen hierbij geen pijn doen!

satanisme: Dat bennik zelf. het houdt niet in dat je allemaal bloedige offers gaat brengen enzo (dat zijn de DUIVELAANBIDDERS, onthou dat alsjeblieft goed, het is iets waar veel misverstanden over bestaan!) je gelooft in jezelf, je bent zelf God van je eigen wereld en hier mag je ook rituelen doen om mensen pijn te doen. Als iemand jou iets aandoet, hoef je dat niet te pikken. Satanisme staat voor de zonden. (drugs, sex, ijglijk de zeven hoofdzonden uit de bijbel zien wij als goed).
Het symbool is een antagram (omgekeerde pentagram dus). En jah er zitten wat anti-Christelijke gedachten bij, maar we steken geen kerken in de fik enzo......

nah dat was zo een beetje een korte versie van wat er allemaal achter zit, heb je misschien ook weer wat kernwoorden om verder te zoeken.

Jij bent dus Lavey Satanist?...
Oud 08-10-2002, 16:31
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Zo zie je maar weer dat je niet in hokjes moet denken, aangezien iedereen hier anders over gothic denkt.
En zo is dat ook met andere subculturen.
Oud 08-10-2002, 19:35
Faery
Faery is offline
Citaat:
BleedingPrinces schreef:
dark bloody kisses Bleeding Princess
Oud 08-10-2002, 20:01
dystopia
dystopia is offline
Ohja. Solidariteit, dat was toch een punt van het politieke programma van het CDA
Oud 09-10-2002, 08:06
Hukkie
Hukkie is offline
Normen en Waardenman Balkenende oeh yeah!
Oud 09-10-2002, 08:36
Blair Witch
Blair Witch is offline
huh;
het begon met Gothic en eindigt met politiek?
Oud 09-10-2002, 12:18
Ellesar
Ellesar is offline
tsjah wat zal ik is van zogenaamde "gothics" zeggen...*k hoor ze nog zeggen strax dat ik gothic ben omdat ik in zwart loop* nee geef mij maar Metal...tsjah en de echte Gothic muziek blijft voor mij toch: Paradise Lost....Cradle of Filth is black metal...Dimmu Borgir is overigens true scandinavian metal
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 23:55
LadyMisery
LadyMisery is offline
Luister maar eens naar Haus Arafna, dan weet je wat gothic is..

*sigh* ... Woe is me...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten