Advertentie | |
|
![]() |
|
Waarom zouden die paar duizend soldaten die de VS in Turkije heeft liggen Turkije niet kunnen beschermen. Het lijkt me een beetje scheef dat als de VS Turkije zo'n beetje verplichten om mee te doen aan een aanval, wij dan Turkije moeten gaan verdedigen. Lijkt me dan meer een klusje voor de VS zelf.
||
![]() |
Citaat:
OMG dat is een hele andere zaak ![]() Totaal niet te vergelijken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
VS zit in NAVO, NAVO landen horen elkaar te helpen. Frankrijk, Belgie en Duitsland weten dat kennelijk niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Zowiezo vind ik het nergens op slaan dat wij een land, dat door de VS een oorlog in is gesleept, moeten gaan beschermen, ondanks dat het net als wij in de NAVO zit. Ik blijf erbij dat als de VS een land de oorlog in duwen, zij dan verantwoordelijk zijn voor de eventuele verdediging van dat land. En dat lijkt me zat te doen als je kijkt wat de VS aan defensie uitgeeft.
||
![]() |
Citaat:
Toch blijft t een andere zaak. De Koerden zijn maar een kleine groep in Turkije. Enig idee al hoelang er strijd is tussne turkse soldaten en koerdische rebellen? enig idee hoeveel onschuldige doden er zijn gevallen? enig idee hoeveel schuldige doden er zijn gevallen? Je weet er gewoon nix van af. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ALS Turkije nu bij de EU had gezeten dan was Turkiej zeker niet met de VS akkoord gegaan. Nu moet Turkije wel, omdat anders de VS het land in de steek zou laten en van de EU moet Turkije ook al niet veel verwachten. Als ze nu hadden geweigerd tegen de VS, dan hadden ze geen steun meer van de VS en ook niet meer van de EU. Dus ze moesten wel, om het land niet nog meer te laten lijden. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
je hebt geen idee hoe vaak dat al is geprobeerd. soms blijft er geen andere keus over. |
![]() |
|||
Citaat:
Met Turkije is het net zo. Het helpt mee aan een aanval en kan dan op zijn beurt verwachten aangevallen te worden. Citaat:
Als de Amerikanen Turkije als land gebruiken om uit aan te vallen, is het hun verantwoordelijkheid om dat land ook te gaan beschermen. Anders loopt Europa namelijk alweer de rotklusjes voor de VS op te knappen. Als Turkije neutraal was geweest, dan had ik kunnen begrijpen dat we verdediging moesten sturen, aangezien een aanval van Irak dan ook daadwerkelijk een aanval was geweest.
||
![]() |
Citaat:
Maar VS EN Turkije zitten bij de NAVO, en dáár moet je naar kijken. Het probleem is dat als Turkije Europa kon vertrouwen dat het dan natuurlijk geen toestemming aan de VS had gegeven. ALS ALS ALS, weet je wat? ALS Turkije neutraal was gebleven had de VS zich tegen Turkije gekeerd en Europa zou dan niet helpen en dan zou het land helemaal naar de klote gaan, net nu t weer wat beter begint te worden! |
![]() |
|
Dus moeten wij een land gaan steunen, wat we eigenlijk in de eerste plaats al niet wilden, omdat de VS dat zeggen? Zoals ik al eerder zei: als de VS bondgenoten willen in een oorlog is het hun verantwoordelijkheid om die bondgenoten ook daadwerkelijk te beschermen, niet die van ons. Dan draven we weer op als trouw schoothondje van de VS.
Natuurlijk zou het het beste zijn als die oorlog er helemaal niet kwam, dan hoefde er ook niets verdedigd te worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
mijn conclusie was te voorbarig. de nederlandse strijdkrachten zijn door de budget-cuts ook niet echt meer in "optima-forma". en saddam's scud-collectie is idd neit echt idrukwekkend. weet je hoe een afwijking die dingen hebben ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Pepernoten en saaippels #1549 Verwijderd | 500 | 09-11-2011 17:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie ga je stemmen? #4 Mark Almighty | 411 | 23-11-2006 14:56 | |
Wilders: schrap artikel 1 van de Grondwet Verwijderd | 210 | 01-04-2006 03:17 | |
Turkije wel of niet bij de eu?? een dichter | 204 | 04-10-2004 12:13 | |
Nederland moet UIT de Navo stappen Blitzkrieg Bop | 140 | 15-02-2003 14:39 |