Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() zonder rechtsgevoel bestond er natuurlijk geen rechtspraak ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Deze twee opmerkingen hebben gemeen dat ze beiden natuurlijk kant noch wal raken. Weet je waarom die allochtonen ooit naar hier zijn gehaald? Juist, om te werken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
We kunnen natuurlijk nog wel even door gaan. Maar het zou handig zijn als we een niewsbericht hadden met wat er PRECIES gebeurd is, en dat heb ik nog niet gevonden. Iemand anders wel?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zoals altijd heeft iedereen op basis van een paar vage zinnetjes uit het nieuws z'n mening weer klaarliggen. Zou het niet eens een idee zijn te wachten tot er meer informatie is over wat er werkelijk gebeurd is voordat we overhaast conclusies gaan trekken? Laten we eens gek doen.
|
![]() |
Politie geeft blunder arrestatie AH-duo toe
Uitgegeven: 16 juni 2003 07:50 Laatst gewijzigd: 16 juni 2003 08:01 AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft de arrestatie van twee medewerkers van Albert Heijn verkeerd aangepakt. Dat zegt plaatsvervangend korpschef J. Riessen maandag in De Telegraaf. De twee werden opgepakt nadat ze een winkeldief hadden aangehouden en hem daarbij zouden hebben verwond. Volgens de politie zijn er zes agenten ingezet bij de arrestatie van de AH-medewerkers. De advocaat van de twee, M. Gorris, verklaarde eerder dat het om acht agenten en een hondenbrigade ging. Het duo, Simon Lindeman en Lucas Porsius, werd afgelopen week opgepakt omdat ze een winkeldief hadden mishandeld. Vorig jaar waren de twee ook al eens betrokken bij een soortgelijk incident. Prins Bernhard betaalde toen uiteindelijk de boete die een van e twee kreeg opgelegd. Volgens Porsius drongen zes agenten zijn huis binnen nadat de winkeldief aangifte tegen hem en zijn kompaan had gedaan. "Buiten stond een arrestatiebusje", aldus Porsius. De Albert Heijn-medewerkers zijn woedend over de handelwijze van de politie. "We hebben niet handig opgetreden en achteraf zeg ik dat het absoluut anders had gemoeten", aldus Riessen. "Dit hebben we verkeerd gedaan. Dat is volstrekt helder." Hij stelt dat een telefoontje van de politie dat de twee zich hadden moeten melden voldoende was geweest. nu.nl |
![]() |
|||||||
Citaat:
Wedervraag:Waarom zouden de mannen van de AH dat niet ook kunnen, zeker als het gaat om hun eigen werkplek? Vreemde redenering, de rechter heeft het laatste woord in een rechtszaak dus het is goed als er een rechtszaak komt. Citaat:
Rechters die als een hogere doch niet inlevende macht denkt alles te kunnen beslissen over 16000000 mensen die ze niet kennen, die krijgen niet veel aanzien-en gehoorzaamheid en overname van ideeen is een afgeleide van aanzien. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Jammer genoeg is het volk het daar schijnbaar niet altijd mee eens. Citaat:
Het draait er niet alleen om dat die man weerloos is, het draait om wat hij gedaan heeft. Het is in strijd met het westerse recht ja, maar dat recht word zo te zien niet door iedereen geaccepteerd als de enige instantie die kan oordelen. integendeel. |
![]() |
||
Citaat:
**dat is precies wat ik zeg. ***ik betoog liever het ongelijk van de rechters, dan het gelijk van de mannen. ik vind het toelaatbaar dit ja. ik zeg niet dat iedereen zo moet handelen. |
![]() |
||
Citaat:
duh
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Kenny McCormick schreef op 16-06-2003 @ 10:57:
Geen mens heeft zuivere kennis over het waarom van iemands daden. Wedervraag:Waarom zouden de mannen van de AH dat niet ook kunnen, zeker als het gaat om hun eigen werkplek? Vreemde redenering, de rechter heeft het laatste woord in een rechtszaak dus het is goed als er een rechtszaak komt. Ik heb het over het rechtssysteem, en daarvanuit geredeneerd is het goed als een rechtszaak komt die als maatstaf kan dienen voor latere, soortgelijke gevallen. En wat is daar slecht aan, wanneer iemand de orde bewaakt op zijn eigen werkplek? Rechters moeten er zijn als laatste redmiddel. Rechters die als een hogere doch niet inlevende macht denkt alles te kunnen beslissen over 16000000 mensen die ze niet kennen, die krijgen niet veel aanzien-en gehoorzaamheid en overname van ideeen is een afgeleide van aanzien. Dat is de wet, samengesteld door onze volksvertegenwoordigers, dus door ons. Wij worden geacht die wetten te willen, omdat we de volksvertegenwoordigers mandaat hebben gegeven voor ons te handelen. En de rechter past die wet als onafhankelijke macht toe. Het zou wanordelijk zijn als iedereen zijn eigen gevoel liet spreken. Zie mijn eerdere voorbeeld van de gestolen fiets. Dáár is het recht voor. Says who? Dat hangt er maar net vanaf waarom je doet wat je doet. Het gebod om niet te stelen is universeel, als je dat overtreed mag je klappen verwachten. Nee, dan kan je een door de overheid (dus door ons) bepaalde straf verwachten. Iedere (mis)daad heeft ook zin vanuit dat perspectief inderdaad. ![]() Alles heeft een bepaalde zin in het leven ![]() Jij vind dat het recht dat hoort te bepalen bedoel je. Jammer genoeg is het volk het daar schijnbaar niet altijd mee eens. Toch vreemd, als ze de wet in wezen zèlf samengesteld heeft. Maar idd, inzichten kunnen veranderen. Misschien dat daarom maar hoger gestraft moet worden (ook al lost dat m.i. weinig op), het is de wil van het volk. Ja we leven in het westen, en zoals je ziet is er in dat wetsen een flinke afkeer aan het ontstaan van het westerse rechtssysteem dat gemaakt is door mensen in de regering. Geef nog eens wat voorbeelden? Anderzijds is een groot deel van de bevolking tegen de sharia... Het draait er niet alleen om dat die man weerloos is, het draait om wat hij gedaan heeft. Het is in strijd met het westerse recht ja, maar dat recht word zo te zien niet door iedereen geaccepteerd als de enige instantie die kan oordelen. integendeel. Recht moet boven gevoelens staan, het is niet voor niets onafhankelijk. Recht is er, zoals ik al zei, om orde te handhaven. |
![]() |
||
Citaat:
Die AH medewerkers hebben die misdadiger een stomp in de maag gegeven, er was geen zichtbaar letsel. Vervolgens worden ze opgepakt alsof het hier om een drugskartel gaat. Deze hele aanpak deugt gewoon niet, en als zoiets keer op keer gebeurt moet je kijken of de wet kan worden aangepast. Dat dat dan tegen het zere been van de incestueuze rechtenstudentjes is, omdat hun geliefde koran, pardon wetboek, moet worden aangepast is hun probleem. De rechterlijke macht vertegenwoordigt niet het volk, maar dient slechts recht te spreken. Dat is men daar helaas uit het oog verloren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]BARON schreef op 16-06-2003 @ 12:21:
Daar zijn Nare Man en kornuitjes mee begonnen, met hun onophoudelijke arrogantie. Wij studeren rechten en wij mogen bepalen wat wel en niet mag. Als je het niet met ons eens bent, ben je dom volk. Nee, we leggen uit hoe het volgens de wet geregeld is en dat er daarom niet meteen moord en brand geschreeuwd moet worden. Die AH medewerkers hebben die misdadiger een stomp in de maag gegeven, er was geen zichtbaar letsel. Vervolgens worden ze opgepakt alsof het hier om een drugskartel gaat. Deze hele aanpak deugt gewoon niet, en als zoiets keer op keer gebeurt moet je kijken of de wet kan worden aangepast. Dat dat dan tegen het zere been van de incestueuze rechtenstudentjes is, omdat hun geliefde koran, pardon wetboek, moet worden aangepast is hun probleem. De rechterlijke macht vertegenwoordigt niet het volk, maar dient slechts recht te spreken. Dat is men daar helaas uit het oog verloren. Nee, de rechterlijke macht vertegenwoordigt idd niet het volk, maar past de wet toe die door het volk in het leven is geroepen, al dan niet volgens inzichten van een tiental jaren terug. Als het volk het wil, kan een wet zo aangepast worden en kan de rechtspraak de door het volk gewenste wet toepassen. Maar om over dergelijke aanpassingen overeenstemming te bereiken moet je enige kennis hebben van de huidige wet en de achtergronden daarvan. En die hebben de meeste mensen niet, daar kan ik niets aan doen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En jij moet niet zo zeiken, want als die AH medewerkers allochtonen waren ging je die allochtonen afzeiken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zijn ze bedoeld om de mensen te heropvoeden, om ze uit de maatschappij te houden of om 'wraak' te nemen. Ik denk dat leken het doel van straffen in alle drie zien en vooral in 'wraak' nemen. Nu moet dat laatste niet het hoofddoel zijn, maar ik denk dat straffen er wel een beetje aan tegemoet moeten komen. Daarnaast is het misschien een goed idee om de slachtoffers te ondersteunen. Je hebt al eens eerder uitgelegd dat deze mensen helemaal niets met dit proces te maken hebben en dat ze wel een schadevergoeding ofzo kunnen eisen in een andere procedure. Voor de slachtoffers is de berechting van de dader, vooral bij geweld, zedenmisdrijven etc., een belangrijk moment in de verwerking. Voor hen is het heel moeilijk te begrijpen. Ik vind dat je dan niet zo formeel moet blijven, maar dat er personen vanuit justitie moeten zijn die deze mensen ondersteunen, zodat ze in ieder geval het gevoel hebben dat ze er bij betrokken zijn en dat er naar hen geluisterd wordt..... hmmz... k hoop dat je begrijpt wat ik bedoel....
||
Verwijderd
|
Citaat:
ohja; criminelen worden teveel beschermd in nederland. en dat ie zichtbaar letsel had opgelopen; hij zou ook gestruikeld kunnen zijn... hij was op de vlucht voor dat heldhaftige winkelpersoneel, keek achterom en zag die kuil/stoep/steen/bananenschil niet en ging vervolgens vierkant op zijn plaatwerk. end of story. tenminste; ik zou het als bijstander zeker NIET een verhaal ophangen dat gunstig is voor de crimineel en ongunstig voor de 2 medewerkers. of dat strafbaar is weet ik niet; en dat zal me eerlijk gezegd ook mijn rectale sluitspier dichtroesten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Soortgelijke gevallen... oke, maar vergeet niet dat soortgelijke gevallen meestal alleen uiterlijk soortgelijk zijn, iedereen is verschillend. Citaat:
die wetten hebben geaccepteerd. Ik stem op een partij, dat zegt vrijwel niks-behalve dat ik achter veel van hun ideeen sta. Wanorde? Spijtig te horen dat je net als ik autistisch bent, maar recht gaat niet alleen om het bevredigen van zekerheids-orde gevoelens van mensen-die gebaseerd zijn op angst voor het onbekende. Citaat:
gelukkig kiezen mensen iet altijd voor onvoorwaardelijke gehoorzaamheid aan onzin. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
hoger? in dit geval-deze discussie- gaat het toch om een lagere straf, namelijk geenn straf, en wel voor de 2 mannen van de AH? Citaat:
sharia is wel weer een ander uiterste. het draait hier niet om het straffen van de dief, maar om het wel of niet straffen van de AH-mannen. Citaat:
Anders kan je net zogoed zeggen dat recht boven intellect moet staan omdat het daarvan afhankelijk is. Recht moet onafhankelijk zijn van partijdigheid,dat wel. maar recht is gebaseerd op goed en kwaad-ideeen, die gevoelsmatig zijn. Ik wil geen gevoelloze rechter. Ik wil rechters die mee kunnen voelen met beide partijen-mochten ze in ellende zitten, natuurlijk moet gevoel niet onobjectiviteit inhouden-voorzover onobjectiviteit betekent dat je selectief informatie leest en opvangt. Als je een vader bent en je straft je kind zal je met slechts een druen niks bereiken als je niet laat zien dat je om hem geeft. Als je aardig bent dan kan je hem daarentegen binnen notime kapot laten schamen dan doet ie het niet meer ![]() Goed een rechter is geen vader maar je get the point. onze lieve heer was toch wel slim zoals hij rechtspraak liet gelden in het oude israel. ![]() Greetz Joeri. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of een valse verklaring afleggen tegenover de politie strafbaar is moet je niet aan mij vragen, maar ik neem eigenlijk aan van wel. Minder ernstig dan meineed natuurlijk. Che? Nare man? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik scheld jullie toch ook niet uit als een stel debielen die op een forum posten (Een debiel kan niet schrijven dus dit klopt niet helemaal, ) Ik hoor het steeds vaker dat als iemand vind dat jij niet helemaal in de pas loopt met zijn of haar ideeen dan noemen ze die anderen persoon meteen autistisch. Dus om te voorkomen dat het een scheldwoord wordt. Of ben jij (Kenny McCormick) autistisch / welke syndroom heb jij ?? Groeten, The marshall |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Greetz Joeri. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Kenny McCormick schreef op 16-06-2003 @ 18:33:
Soortgelijke gevallen... oke, maar vergeet niet dat soortgelijke gevallen meestal alleen uiterlijk soortgelijk zijn, iedereen is verschillend. Nee, anders zou er geen jurisprudentie zijn. Het gaat om de juridische kern van de zaak. dus door ons? ik kan me niet herrineren dat we ooit in een grootschalige plechtige eed samen met 16 miljoen andere mensen die wetten hebben geaccepteerd. Ik stem op een partij, dat zegt vrijwel niks-behalve dat ik achter veel van hun ideeen sta. Ja, zo zet je de hele democratie natuurlijk op losse schroeven. Ik ben het ook niet eens met het huidige regeringsbeleid, maar de meerderheid wel. Laten we dus stellen dat de meerderheid van de mensen achter de wetten staat. Bovendien bestaat er nog zoiets als oppositie... Wanorde? Spijtig te horen dat je net als ik autistisch bent, maar recht gaat niet alleen om het bevredigen van zekerheids-orde gevoelens van mensen-die gebaseerd zijn op angst voor het onbekende. Wat bedoel je? Eén van de eerste dingen die ik heb geleerd bij mijn studie zijn de doelen van het recht, en deze was er één van. Een doel waar ik me helemaal in kan vinden iig. Overigens ben ik niet autistisch... volgens ons hypocriete recht wel ja. gelukkig kiezen mensen iet altijd voor onvoorwaardelijke gehoorzaamheid aan onzin. ![]() Hypocriet recht? Wat is er zo hypocriet aan het verbieden van het verder slaan van een verdachte (want dat is de man formeel gezien nog) dan noodzakelijk is? Dat doet ze niet, dat doen enkele ambitieuze of idealistische mensen die in de tweede kamer zitten. vaak net zo intellectueel als nare man. Dat is het manco van de democratie, de volksvertegenwoordigers staan te ver af van de kiezer. Door Pim Fortuyn is de politiek even wakker geschud, nu gaat ook de PvdA de straat weer op. Er wordt iig weer geluisterd. Wat niet automatisch inhoudt dat politici het volk naar de mond moeten praten, ze moeten structurele oplossingen aanbieden waarover het volk kan beslissen. hoger? in dit geval-deze discussie- gaat het toch om een lagere straf, namelijk geenn straf, en wel voor de 2 mannen van de AH? Hoger straffen was een voorbeeld van een roep vanuit de samenleving m.b.t het rechtssysteem. specifieke voorbeelden heb ik natuurlijk niet, maar het is wel duidelijk dat er heel vaak mensen zitten te kankeren op ons rechtssysteem. Ja, bijv. hogere straffen. Maar zo eenvoudig is het natuurlijk allemaal niet. Iedereen zou eens wat criminologie en strafrecht moeten leren om meer inzicht te krijgen in criminaliteit. sharia is wel weer een ander uiterste. het draait hier niet om het straffen van de dief, maar om het wel of niet straffen van de AH-mannen. Ik zou zeggen: geef die jongens een boete (deze keer niet betaald door de belastingbetaler, want daar komt vergoeding door een prins op neer, en ook niet door populistische politici of dj's). Onafhankelijk houd bij mij niet in 'boven gevoelens staan'. Anders kan je net zogoed zeggen dat recht boven intellect moet staan omdat het daarvan afhankelijk is. Recht moet onafhankelijk zijn van partijdigheid,dat wel. maar recht is gebaseerd op goed en kwaad-ideeen, die gevoelsmatig zijn. Ik wil geen gevoelloze rechter. Ik wil rechters die mee kunnen voelen met beide partijen-mochten ze in ellende zitten, natuurlijk moet gevoel niet onobjectiviteit inhouden-voorzover onobjectiviteit betekent dat je selectief informatie leest en opvangt. Als je een vader bent en je straft je kind zal je met slechts een druen niks bereiken als je niet laat zien dat je om hem geeft. Als je aardig bent dan kan je hem daarentegen binnen notime kapot laten schamen dan doet ie het niet meer ![]() Goed een rechter is geen vader maar je get the point. Daar houdt het recht ook rekening mee, bijv. in het schadevergoedingsrecht. onze lieve heer was toch wel slim zoals hij rechtspraak liet gelden in het oude israel. ![]() Hahaha, nou ik heb fragmenten uit de Bijbel gelezen en dat recht vind ik niet erg humaan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |