Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2003, 19:37
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik herken het gevoel wel. Maar ja, ik heb net m´n diploma, heb nog niet verder gestudeerd en zie ook wel in dat het nu niet kan. Bij mij zal het ook niet gaan, want ik heb geen vriend. Maar als ik die had en hij zou ook kinderen willen zou ik er ook nog wel eens goed over nadenken, want (ja, dit is al eerder geweest, maar dit zijn mijn redenen om nu iig nog niet aan kinderen te beginnen)

- Je moet 24/7 voor het kind zorgen
- Ik ben zelf amper volwassen
- Ik woon nog bij mijn ouders en zie het eigenlijk niet zitten om van daaruit gelijk al een gezin te stichten, heb ik nooit echte vrijheid gehad (nu rekening houden met m´n ouders, en dan gelijk met een baby)
* en dan bedoel ik niet dat ik niet meer naar feestjes kan, want dat deed ik toch al nooit. Maar ik wil nog wel wat van de wereld zien en dat gaat lastig met baby op sleeptouw*
- Als ik weer met een studie wil beginnen, komt het er toch niet van, en wat heb ik zo´n kind te bieden als ik zelf niet gestudeerd heb?
- Plus dat ik nu in een ***gat woon waar iedereen binnen 3 dagen zal weten dat ik zwanger ben *roddel, roddel*.
Oud 27-07-2003, 20:17
)Vampje(
)Vampje( is offline
Dat laatste vind ik geen reden om niet aan kinderen te beginnen, maar je punt over vrijheid vind ik erg sterk. Zo had ik het niet bekeken. (Dat neemt niet weg dat ik over een jaartje waarschijnlijk toch zwanger ben!) Voor mensen die heel veel waarde hechten aan hun vrijheid zou het inderdaad een domme keuze zijn om jong aan kinderen te beginnen. Ikzelf heb nooit veel vrijheid gehad -ook vanwege mijn vriend, wat ik niet meteen als negatief bestempel- en dus zal ik het ook niet missen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:00
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik vond dat *roddel roddel* punt ook niet erg sterk, vandaar dat ik ´m ook als laatste had neergezet. Ik zou me door die reden alleen niet laten weerhouden iig. Wat niet wegneemt dat ik het wel vervelend zou vinden als het hele ***gat over me zou roddelen....

Maar voordat ik zwanger raak, wil ik wel uit dit gat weg iig. Ik ga het mijn kind (en mezelf) niet aan doen om hier op te groeien. Het mag dan wel lekker dicht bij opa en oma zijn, maar de stad is 10 km verderop en ik mag dan taxi spelen totdat het kind 18 is....(het OV is namelijk ook tamelijk slecht geregeld hier) en bovendien is het hier ook SAAI.

Ik ben bovendien ook niet van plan om fulltime moeder te worden, maar ik wil mijn kind dan ook niet de hele week in de creche ´dumpen´. Ik blijf dan wel parttime werken en dan moet mijn toekomstige man dat ook doen, anders komt er geen kind (of ik moet mijn ideëen aanpassen, of meneer moet zelf graag huisman willen zijn natuurlijk ). Of er nu twee ouders parttime werken of één fulltime maakt volgens mij weinig uit qua inkomen...(hoe dat zit met belastingen enzo heb ik nog niet nagezocht, maar aangezien ik geen man heb en niet zwanger ben, én geen baan heb, heeft dat toch geen prioriteit).
Oud 28-07-2003, 14:03
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 18-07-2003 @ 10:37:

Ik weet wel al wie ik als vader zou willen, maar hij wil dat nooit. Hoewel ik het kindje toch gewoon alleen wil opvoeden; ik wil hem alleen als verwekker, omdat ik van hem hou en per se wil dat hij de vader wordt. Je kunt wel zeggen: dat kind heeft een vader nodig in zijn/haar leven, maar wie geeft je de garantie dat, ook al komt een kind voort uit een vaste relatie, je later niet van elkaar gaat scheiden? Juist. Daarom wil ik het gewoon alleen doen, met wat steun van buitenaf. Ik wil ook niet dat het kind een moeder krijgt die continu vriendjes heeft, zodat ik zijn/haar leven verpest en hem/haar in de war breng. Ik wil het goed doen.

Bovenstaande doet me erg denken aan de situatie van mijn moeder iets meer dan 20 jaar geleden.
Ookal was zij toen qua leeftijd eerder het tegenovergestelde van jou. Ze was erg oud al, 40.
Ze wilde graag een kind, wist van welke man, maar wilde het toch alleen opvoeden. Vind dat helemaal niet zo'n raar idee van jou dus.
Alleen weet wel waar je aan begint.
Het is niet makkelijk een kind alleen op te voeden, ookal kies je er bewust voor, dus zou wel zorgen dat je altijd goede vrienden en familie hebt waar je op terug zou KUNNEN vallen mocht dat nodig zijn. Je weet nooit wat er gebeurd.
Mijn moeder stond er echt alleen voor en kreeg ook nog eens een postnatale depressie. Beetje offtopic, maar bedoel alleen maar te zeggen dat je overal rekening mee moet houden. Niets is zo onvoorspelbaar als zwangerschap en een baby.

Iig succes met wat je ook beslist
Oud 29-07-2003, 20:02
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 27-07-2003 @ 19:58:
Juist. Misschien ervaar ik het wel als plezierig om lekker met mijn vriend en de baby thuis te zitten en wat te knuffelen.
Een beetje knuffelen...? Ik krijg steeds meer het gevoel dat jij absoluut niet weet wat voor kinderen zorgen inhoudt. Heb je ooit opgepast ofzo?
Oud 29-07-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Girl87 schreef op 29-07-2003 @ 21:02:
Een beetje knuffelen...? Ik krijg steeds meer het gevoel dat jij absoluut niet weet wat voor kinderen zorgen inhoudt. Heb je ooit opgepast ofzo?
Ben het volkomen met je eens.

En wat als je geen 'knuffel-baby' krijgt?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:24
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2003 @ 21:11:
Ben het volkomen met je eens.

En wat als je geen 'knuffel-baby' krijgt?
Dat nog niet eens. Een baby verzorgen is niet alleen een beetje knuffelen. Daar komt veel meer bij kijken (dan je denkt)!
Oud 29-07-2003, 20:47
sinsere
sinsere is offline
Als je de voorgaande posts goed leest, dan zie je dat Vampiria die opmerking maakt over het feit dat zij het niet erg vindt veel vrijheid te verliezen en minder uit te kunnen gaan.
Ze geeft helemaal niet aan dat ze denkt dat een baby verzorgen alleen maar knuffelen is. Ze stelt hiermee alleen duidelijk dat ze het niet erg vindt om huisje, boompje, beestje, thuis te zijn voor haar kindje.
Oud 30-07-2003, 00:54
Verwijderd
Er is nu al een paar keer gevraagd of Vampiria wel eens heeft opgepast op kinderen, en ze heeft nog steeds geen antwoord gegeven. Al weet ik niet of dat wel echt zo leerzaam is... als ik oppas bij de buren is buurjongetje van 9 dolblij en dan praten we de hele avond over natuurkundige processen enzo (mjah... zijn vader is natuurkundig wetenschapper, zijn moeder wiskunde/natuurkundig, en zijn stiefvader natuurkundig, dus hij wordt helemaal doordrenkt met natuurkunde die hij níét begrijpt, en dan is hij nieuwsgierig ernaar, en ik ken alleen maar natuurkunde die hij wél begrijpt als ik het uitleg, en dat vindt-ie fantastisch) en over idiote 'wat nu als...'-ideeën, terwijl mijn buurmeisje van net één lekker ligt te slapen, soms haar speen laat vallen die ik dan voor haar opraap, en soms uit bed klimt en op de grond gaat zitten, maar als je haar dan teruglegt valt ze vanzelf weer in slaap. Heb nog nooit een luier hoeven verschonen, maar dat is natuurlijk toeval. Dus ik heb het vrij makkelijk qua oppassen, ik vind 't alleen maar leuk en Vampiria kan natuurlijk ook zulke ervaringen met oppassen hebben. Maargoed, ik dwaal af.

Vampiria, ik zou 't absoluut niet doen als ik jou was, en al helemaal niet als ik mij was, maar jij kent jou natuurlijk beter dan ik jou ken, en daarnaast ben ik jou ook helemaal niet, dus mijn. zegen heb je.

*probeert nog altijd vol te houden dat ze nooit kinderen wil, maar heeft er met vriend al uitgebreid over gedagdroomd en wordt aldus niet door vriend geloofd met betrekking tot dit standpunt, en gelooft zichzelf hierin ook niet altijd*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 01:58
beija_flor
beija_flor is offline
Nah ik heb het zo allemaal even gelezen en ik vind t serieus echt prachtig... het lijkt me echt ontzettend leuk voor je als je een kindje krijgt en ik hoop dat alles goed komt en ik denk dat als je er goed over nadenkt en gewoon alles goed op een rijtje hebt en alles uitgestippeld zodat het gewoon goed zal verlopen het allemaal wel gaat lukken! ik wens je iig echt heel veel geluk toe... jeeeeej een baby!
Oud 30-07-2003, 07:13
Girl87
Girl87 is offline
@Sarah

Met oppassen bedoel ik lang en intensief met kinderen bezig zijn. Dus (jonge) kinderen in bad doen, met ze eten, naar bed brengen en zulke dingen. Dan merk je pas wat het is. (en dat weet je het nog niet) Ik spreek uit ervaring.

@Vampiria

Ik zou ook dolgraag kinderen willen, dus ik WEET wat je bedoelt! Maar ik weet ook dat het verstandiger is om te wachten. Ik wil mijn kind alles kunnen geven, achteraf nergens spijt van hebben. En in jouw situatie zou IK het zeker niet doen!
Oud 30-07-2003, 10:31
)Vampje(
)Vampje( is offline
Lieve schattebouten, het interesseert me werkelijk geen hol meer wat jullie allemaal zeggen, ik heb mijn keuze nu gemaakt en daar blijf ik bij.

Lot, jij snapt me tenminste

Bij deze mijn laatste post in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:34
Nona
Nona is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 30-07-2003 @ 11:31:
Lieve schattebouten, het interesseert me werkelijk geen hol meer wat jullie allemaal zeggen, ik heb mijn keuze nu gemaakt en daar blijf ik bij.

Bij deze mijn laatste post in dit topic.
Veel succes dan.
Oud 30-07-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Girl87 schreef op 29-07-2003 @ 21:24:
Dat nog niet eens. Een baby verzorgen is niet alleen een beetje knuffelen. Daar komt veel meer bij kijken (dan je denkt)!
Dat bedoelde ik dus ook. Dat zinnetje was een aanvulling op dat een baby niet alleen maar knuffelen is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef op 30-07-2003 @ 11:31:
Ik geloof dat ik je ook wel snap (ik weet het zelfs), ik denk alleen nog wat verder na. Net als Girl87 wil ik mijn kinderen alles kunnen geven en later nergens spijt van hebben. En dan bedoel ik niet over dingen als mijn vrijheid 'kwijt' zijn, geen carrière kunnen maken ed.

Maar volgens mij is het al gezegd: je moet doen wat jij denkt dat goed is. Lijkt me nogal logisch.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:58
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 11:37:
Ik geloof dat ik je ook wel snap (ik weet het zelfs), ik denk alleen nog wat verder na. Net als Girl87 wil ik mijn kinderen alles kunnen geven en later nergens spijt van hebben. En dan bedoel ik niet over dingen als mijn vrijheid 'kwijt' zijn, geen carrière kunnen maken ed.

Maar volgens mij is het al gezegd: je moet doen wat jij denkt dat goed is. Lijkt me nogal logisch.
Fijn dat er iemand is die dezelfde mening deelt.

Vampiria? Kom je niet hier klagen als het je allemaal tegenvalt?
Oud 30-07-2003, 11:23
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Girl87 schreef op 30-07-2003 @ 11:58:
Fijn dat er iemand is die dezelfde mening deelt.

Vampiria? Kom je niet hier klagen als het je allemaal tegenvalt?
Nee, daar heb ik het dan wel over met de mensen van wie ik hou.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:34
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
hmm
ik ken je helemaal niet vampiria, maar uit de posts die ik van jou gelezen heb, kom je bij mij een beetje over als een niet-stabiel persoon (geestelijk dan). (Je niet beledigd voelen, het is gewoon een indruk)

En vaak willen niet-stabiele personen een kind omdat ze denken: "een kind zal mij gelukkig maken". Wat ik een kakreden vind. En bij zulke gezinnen loopt het vaak mis.

Misschien kun je beter wat wachten tot je financieel voor jezelf en je baby kan zorgen, maar ook: tot je jezelf gevonden hebt.

Klinkt misschien grof allemaal, en correct me if i'm wrong (zeker doen!) maar dat is de indruk van jou die ik heb.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:24
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 30-07-2003 @ 12:34:
hmm
ik ken je helemaal niet vampiria, maar uit de posts die ik van jou gelezen heb, kom je bij mij een beetje over als een niet-stabiel persoon (geestelijk dan). (Je niet beledigd voelen, het is gewoon een indruk)

En vaak willen niet-stabiele personen een kind omdat ze denken: "een kind zal mij gelukkig maken". Wat ik een kakreden vind. En bij zulke gezinnen loopt het vaak mis.

Misschien kun je beter wat wachten tot je financieel voor jezelf en je baby kan zorgen, maar ook: tot je jezelf gevonden hebt.

Klinkt misschien grof allemaal, en correct me if i'm wrong (zeker doen!) maar dat is de indruk van jou die ik heb.
Ik vind het niet grof hoor, en het klopt wel degelijk wat je zegt.

Alleen: ik wil geen kind omdat dat me 'gelukkig' zal maken. Ik ben sowieso de laatste weken weer een ontzettend stuk stabieler, dus het gaat de goede kant op.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef op 30-07-2003 @ 14:24:
Ik ben sowieso de laatste weken weer een ontzettend stuk stabieler, dus het gaat de goede kant op.
De laatste weken...zie jezelf wat je zegt? Goed, je neemt nu nog geen kind, maar ik zou uitkijken met 'ik ben al een paar weken stabiel, nu kan ik wel een kind nemen'...daar vind ik het nu een beetje op lijken nl... En het leven gaat niet alleen berg op, over een week ben je misschien weer instabieler enz.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 15:59
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 14:43:
De laatste weken...zie jezelf wat je zegt? Goed, je neemt nu nog geen kind, maar ik zou uitkijken met 'ik ben al een paar weken stabiel, nu kan ik wel een kind nemen'...daar vind ik het nu een beetje op lijken nl... En het leven gaat niet alleen berg op, over een week ben je misschien weer instabieler enz.
Ik ben het helemaal met Leonoor (ik weet je echte naam niet) eens! En de beslissing om een kindje te krijgen heb je ook in een week genomen??

Ik vind je ook niet erg stabiel. Zwangerschapshormonen en de emoties na de bevalling en in de kraamtijd en alles wat daarbij komt kijken kunnen je nog veel instabieler maken. Je moet stevig (en doe jij dat?) in je schoenen staan, om dat aan te kunnen.

En dan heb ik het nog niet eens over je instabiele relatie met Ludo gehad.

Arm kind.
Oud 30-07-2003, 16:02
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Ik wil gewoon onvoorwaardelijke liefde geven en krijgen. Iemand hebben die echt altijd van je zal blijven houden.
Meisje, meisje....Een tekort aan (onvoorwaardelijke) liefde kun je niet oplossen door een kind te nemen!
Oud 30-07-2003, 16:56
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Girl87 schreef op 30-07-2003 @ 16:59:
Ik ben het helemaal met Leonoor (ik weet je echte naam niet) eens! En de beslissing om een kindje te krijgen heb je ook in een week genomen??

Ik vind je ook niet erg stabiel. Zwangerschapshormonen en de emoties na de bevalling en in de kraamtijd en alles wat daarbij komt kijken kunnen je nog veel instabieler maken. Je moet stevig (en doe jij dat?) in je schoenen staan, om dat aan te kunnen.

En dan heb ik het nog niet eens over je instabiele relatie met Ludo gehad.

Arm kind.
Praat niet tegen me alsof ik een geestelijke achterstand heb, wil je?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:51
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 30-07-2003 @ 17:56:
ejej,
ik vind haar reactie (sorry) ook wel een beetje alsof ze het tegen een 12-jarige heeft, maar ze bedoeld het vast alleen maar goed.
trek het je niet aan! we weten wel dat je geen geestelijke achterstand hebt
zou je trouwens mijn reactie op je andere topic nog even willen lezen... hij slaat ook een beetje hier op terug.
liefs, wendy
Oud 30-07-2003, 20:09
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 30-07-2003 @ 17:56:
Dat zal ik doen als jij je ook volwassen over deze zaken nadenkt.

(dat ''arm kind'' was trouwens voor je eventuele kindje bedoeld en niet voor jou...)

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:23
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Girl87 schreef op 30-07-2003 @ 21:09:
Dat zal ik doen als jij je ook volwassen over deze zaken nadenkt.
Als ik niet volwassen over deze zaken dacht, had ik hier niet om advies gevraagd en zat ik nu met een zwangere buik chips te vreten op de bank. Of ik had het niemand verteld en was zogenaamd 'per ongeluk' zwanger geworden. Dàt is kinderachtig; iets groots heel graag willen, maar er nog even mee wachten omdat de huidige situatie niet gunstig is, zou ik niet onvolwassen willen noemen.

Ik ben bovendien ook pas 18 jaar, en in sommige dingen ben ik nog heel erg impulsief, naief en vooral wispelturig, maar dat wil niet zeggen dat ik nu meteen een kind neem zonder erbij na te denken. Ik moet nog heel veel leren, maar sommige dingen kan ik zelf ook wel bedenken. Ik ga heus niet de toekomst van een onschuldig kindje -dat voortkwam uit een impulsieve beslissing van mama- verpesten. Dààrom ben ik nu ook nog niet zwanger en wacht ik ermee.

Edit: ik snap ook donders goed dat een zwangerschap, een bevalling én het opvoeden en verzorgen van een kind een ontzettend zware taak is. Ik maak het dagelijks mee: mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder kan mij en m'n zusje nauwelijks in de hand houden. Het is heel zwaar.
Ook verdiep ik me in bevallingsprogramma's om te zien hoe het allemaal gaat, en ook hoe het is als je kindje niet gezond ter wereld komt. En ik denk er gewoon veel over na, en praat erover met mijn vriend. Hoe zal het gaan? Wat kan er allemaal gebeuren? Wat doen we als dit of dat misgaat? Wat hebben wij een kindje te bieden? Kan dat nu al, of is dat iets voor over twee jaar? Dat soort dingen. Ik kan heus wel bedenken dat het allemaal niet alleen maar leuk en makkelijk is.

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:33
Verwijderd
@Vampiria: Ik ben blij dat je er iig goed over na denkt. Ik hoop dat je zo kunt blijven denken en dat je gevoel het niet wint van je verstand.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:13
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 22:33:
@Vampiria: Ik ben blij dat je er iig goed over na denkt. Ik hoop dat je zo kunt blijven denken en dat je gevoel het niet wint van je verstand.
Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:16
Fantôme
Fantôme is offline
ej meissies, geen ruzie maken.

vampira,
ik denk zeker wel dat je serieus bent.
je hebt de gevoelens, en sommige mensen doen eerst en denken dan. dat is niet iets wat ik bij jou terug kan vinden
ik zou zeggen, zoek informatie over opvoeding e.d. en kijk of je het (financieel) denkt te gaan redden.
anderzijds... als je het uitstelt en later toch zwanger word, is het alleen maar mooier....

maar serieus, ik denk niet dat jij zo impulsief bent om NIET serieus na te denken.
Oud 30-07-2003, 22:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik wil ook wel een kindje, later...

(Het liefst zelf... Ik haat dit behaarde rotlichaam!!!)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Op jonge leeftijd een kind krijgen is overigens wel beter, als je kijkt naar dingen zoals de kans op op het syndroom van Down.

Ja, ja... een vrouw van 20 heeft een kans van 1 op 1667 om een kind met Down te krijgen... een vrouw van 49 heeft een kans van 1 op 11, dat is een flink verschil!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 08:40
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Niet te spreken over alle andere lichamelijke voor en nadelen

http://www.digitalbabycare.nl/index....ile.php?id=616
Oud 31-07-2003, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-07-2003 @ 23:25:
Op jonge leeftijd een kind krijgen is overigens wel beter, als je kijkt naar dingen zoals de kans op op het syndroom van Down.

[afbeelding]

Ja, ja... een vrouw van 20 heeft een kans van 1 op 1667 om een kind met Down te krijgen... een vrouw van 49 heeft een kans van 1 op 11, dat is een flink verschil!
Gelukkig zit er tussen 20 en 49 nog een heleboel tijd om een kind te krijgen. Behalve het Syndroom van Down zijn er nog zoveel meer dingen die fout kunnen gaan, voor, tijdens en na de geboorte. Zie ook oa link die Ace*Dusty geeft...maar ook dingen die al beschreven staan in de topic... Om nou alleen op de kans om een kind met het syndroom van Down te krijgen te beslissen op welke leeftijd je een kind krijgt...dat is niet echt slim (laten we het eigenlijk maar gewoon dom noemen).
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:51
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 21-07-2003 @ 19:24:
Crystal Method: dan zul jij toch zeker nooit een kinderwens krijgen, want stel nou dat je kind net zo dom is als jij!! Zit je mooi mee opgescheept dan.
ik heb meer intelligentie in mijn kont dan jouw hele familie in hun hoofd, sst :b
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:52
Omen
Omen is offline
nou waar wacht je dan nog op, of wil niemand jou neuken, ga dan naar de spermabank!
Oud 31-07-2003, 12:10
Nona
Nona is offline
Niet vechten! Wie mag de stofzuiger anders weer gaan pakken om al die uitgerukte haren op te zuigen?

Serieus: wees es lief voor elkaar.
Oud 31-07-2003, 14:03
Omen
Omen is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 31-07-2003 @ 13:10:
Niet vechten! Wie mag de stofzuiger anders weer gaan pakken om al die uitgerukte haren op te zuigen?

Serieus: wees es lief voor elkaar.
Sorry ik uit de hell is niet lief!
Oud 31-07-2003, 14:14
Nona
Nona is offline
Citaat:
Omen schreef op 31-07-2003 @ 15:03:
Sorry ik uit de hell is niet lief!
Hier ben je wel lief.
Oud 31-07-2003, 14:22
Omen
Omen is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 31-07-2003 @ 15:14:
Hier ben je wel lief.
hoe kom je daar nou bij!
Oud 31-07-2003, 14:30
Fa Sai
Fa Sai is offline
nou, lichamelijk gezien is tussen de 25 en 30 de perfecte leeftijd om een kind te krijgen heb ik ergens gelezen. OVeral staat weer iets anders.
Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom hoe je er geestelijk aan toe bent, en of je volwassen genoeg bent en weet waar je aan begint.
Wat mij toch wel opvalt is dat het zeer vaak voorkomt dat als het over mensen uit een slechter economisch milieu gaat of over mensen met criminele neigingen, dat als je de leeftijd van moeders, vaders en hun kinderen ziet, dat het gewoon opvalt dat er veel jonge ouders bijzitten. Het lijkt wel of tiener(jonge) moeders gewoon meer kans maken om in economische moeilijkheden te zitte/komen en om criminele kinderen te krijgen. (zie bijvoorbeeld ook die 3 peuters die bij een brand waren omgekomen, hun moeders hadden hun gekregen toen ze 16 waren, en ze hadden de kinderen doodleuk alleen in de flat gelaten met een kaars aan, hoezo dom en onverantwoordelijk) Of speelt de milieufactor een grote rol?
Ik denk dat het onder andere ook komt doordat hele jonge moeders minder goed in staat zijn om kinderen op een verantwoordelijke manier op te voeden, daar zijn ze nog niet klaar voor.
Ik vind dit onderwerp zodanig interessant dat ik waarschijnlijk mijn scriptie hierover ga schrijven. Ik zou ook graag die mensen willen helpen die op een jonge leeftijd een kinderwens hebben, om die wens toch uit te stellen, en ermee om te leren gaan. Ik denk dat er dan toch iets minder (een druppel op een hete plaat, maar toch) ongelukkige kinderen zijn.
Mensen moeten goed nadenken voordat ze aan kinderen beginnen, en niet alles tegelijk willen. Alles op z;n tijd!
En Vampira, ik wil je niets opleggen, en wat je ook kiest uiteindelijk, ik wens je er veel succes mee, en ik hoop dat het goedkomt.
Maar alsjeblieft, denk nog heeeel erg goed na voordat je een beslissing neemt. Het zou toch heel jammer zijn als jouw kinderen minder goed terecht komen dan ze eigenlijk zouden kunnen komen, omdat je ze te jong gekregen hebt.
Oud 31-07-2003, 14:44
VG
VG is offline
Ik ken je verder niet en je moet zeker doen wat je zelf wilt.... MAAR!

Bij mij kom je heel erg over als iemand die dolgraag een kind wil als extra dimensie aan haar leven. Zoals al eerder is gezegd moet je geen kind willen, omdat je denkt dat je dat gelukkiger gaat maken.
Je zegt zelf dat je de laatste weken aardig stabiel bent. Dat houdt dus in dat je dat daarvoor niet was... Kan je voor jezelf en je eventuele toekomstige kind garanderen dat de stabiliteit blijvend is? Zo niet... you get my point...

Ik heb je fotoboek even bekeken en zie een tweetal foto's met een onderschrift waarvan ik ook een beetje mijn twijfels krijg... Ik hoop dat je die pilletjes niet al te vaak slikt... En met je vastbesloten kinderwens zou ik daar direct geheel mee stoppen! Kan je dat?

Daarnaast ben je niet dom, je gaat Nederlands recht studeren zag ik. Een voltijd studie met een kind en de nodige uitgaantripjes in het weekend ga je niet redden.

En wat betreft de toekomstige zekerheid: Ik ga ervan uit dat de relatie tussen jou en je vriend goed zit, maar wat als dat eens anders wordt? De financiele middelen van zijn kant zitten goed, maar heb je die zelf ook als hij zich op een gegeven moment zou terugtrekken? Want zoals het er nu naar uitziet sta je dan wel met lege handen...

En wanneer het diep van binnen toch alleen maar gaat om de hoge knuffel-factor, neem een kat!

Doe gewoon wat je hart je ingeeft, maar zorg er wel voor dat je je kind een goede veilige thuishaven kan bieden!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 14:52
sinsere
sinsere is offline
Citaat:
VG schreef op 31-07-2003 @ 15:44:
Ik ken je verder niet en je moet zeker doen wat je zelf wilt.... MAAR!

Bij mij kom je heel erg over als iemand die dolgraag een kind wil als extra dimensie aan haar leven. Zoals al eerder is gezegd moet je geen kind willen, omdat je denkt dat je dat gelukkiger gaat maken.
Je zegt zelf dat je de laatste weken aardig stabiel bent. Dat houdt dus in dat je dat daarvoor niet was... Kan je voor jezelf en je eventuele toekomstige kind garanderen dat de stabiliteit blijvend is? Zo niet... you get my point...

Ik heb je fotoboek even bekeken en zie een tweetal foto's met een onderschrift waarvan ik ook een beetje mijn twijfels krijg... Ik hoop dat je die pilletjes niet al te vaak slikt... En met je vastbesloten kinderwens zou ik daar direct geheel mee stoppen! Kan je dat?

Daarnaast ben je niet dom, je gaat Nederlands recht studeren zag ik. Een voltijd studie met een kind en de nodige uitgaantripjes in het weekend ga je niet redden.

En wat betreft de toekomstige zekerheid: Ik ga ervan uit dat de relatie tussen jou en je vriend goed zit, maar wat als dat eens anders wordt? De financiele middelen van zijn kant zitten goed, maar heb je die zelf ook als hij zich op een gegeven moment zou terugtrekken? Want zoals het er nu naar uitziet sta je dan wel met lege handen...

En wanneer het diep van binnen toch alleen maar gaat om de hoge knuffel-factor, neem een kat!

Doe gewoon wat je hart je ingeeft, maar zorg er wel voor dat je je kind een goede veilige thuishaven kan bieden!
Ze heeft al een kat

Nee sorry .. even serieus. Je noemt een aantal dingen op, waaruit blijkt dat je niet het hele topic hebt gelezen.
Oud 31-07-2003, 15:40
VG
VG is offline
Citaat:
M|ST schreef op 31-07-2003 @ 15:52:
Je noemt een aantal dingen op, waaruit blijkt dat je niet het hele topic hebt gelezen.
Ow je bedoelt dit stukkie:

Citaat:
Sorry was me even ontgaan! Neem ik terug!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:43
sinsere
sinsere is offline
Nou, dat is nog eens netjes

En over de financiele middelen heeft ze het ook wel uitgebreid gehad, maar ik verwacht niet van je dat je nog eens wat terugneemt hoor
Oud 31-07-2003, 19:41
VG
VG is offline
Citaat:
M|ST schreef op 31-07-2003 @ 18:43:
Nou, dat is nog eens netjes

En over de financiele middelen heeft ze het ook wel uitgebreid gehad, maar ik verwacht niet van je dat je nog eens wat terugneemt hoor
Ik geloof toch echt dat zoiets meldde als: Me vent gaat zorgen voor het inkomen en ik ben dan fulltime moeke. Wat ik begrijp is dus dat de financiele middelen er wel zijn (boerderijtje kopen doet hij ook voor haar) maar dat die middelen wel van zijn kant moeten komen...

Daarnaast gelet op de First Post van TS, waarin ze haar vriend meld dat ze dit nu eens een keer wil oplossen zonder ruzie en de toevoeging van een andere user die meld dat een eerste kind veel stress met zich mee kan brengen wat een grote last geeft op de relatie, is het dus niet uitgesloten dat de relatie op de klippen kan lopen! (We gaan er niet vanuit natuurlijk!) Mocht het wel gebeuren, staat ze wel met niks op straat, opleiding incluis!

Ja ik weet het, kom misschien over als doemdenkertje, maar zelf zou ik wel een beetje backup willen hebben!

Maar als ik wat moet terugnemen wil ik dat voor jou wel doen hoor! Op me blote knietjes! *Op zoek naar kus-smilie..*
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 19:45
sinsere
sinsere is offline
Slijmerd

Maar ik geef je gelijk wat betreft het feit dat een back-up hebben belangrijk is.
Oud 01-08-2003, 07:38
VG
VG is offline
Citaat:
M|ST schreef op 31-07-2003 @ 20:45:
Slijmerd

Leuke netkousen btw!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 07:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
(Waar plaats je zo'n topic..?)

Nu weet ik het zeker. Misschien niet meteen, maar wel zo snel ik de mogelijkheid heb, hopelijk over een jaar of zo. Ik krijg de laatste tijd sowieso al erg de kriebels wanneer ik schattige kinderkleertjes en -schoentjes zie, maar sinds ik er vannacht over heb gedroomd...
Ik droomde dus dat ik zwanger was, en zelfs over de bevalling; met behulp van een keizersnede. Ik kreeg zo'n mooi klein jochje, ik was dolgelukkig. En toen werd ik wakker en voelde ik me echt heel rot dat het niet zo was. Klinkt misschien heel erg kinderachtig, maar ik vond het zo prachtig om een zoontje te hebben!

Ik snap heel goed dat het momenteel een erg domme actie zou zijn, en bovenal niet goed voor het kind. Ik bedoel, ik woon thuis, ga studeren, heb geen geld, geen vaste relatie en ik zit nog altijd een beetje met mezelf in de knoop. Daar mag mijn kind nooit de dupe van worden.
Ik weet wel al wie ik als vader zou willen, maar hij wil dat nooit. Hoewel ik het kindje toch gewoon alleen wil opvoeden; ik wil hem alleen als verwekker, omdat ik van hem hou en per se wil dat hij de vader wordt. Je kunt wel zeggen: dat kind heeft een vader nodig in zijn/haar leven, maar wie geeft je de garantie dat, ook al komt een kind voort uit een vaste relatie, je later niet van elkaar gaat scheiden? Juist. Daarom wil ik het gewoon alleen doen, met wat steun van buitenaf. Ik wil ook niet dat het kind een moeder krijgt die continu vriendjes heeft, zodat ik zijn/haar leven verpest en hem/haar in de war breng. Ik wil het goed doen.

HOEZO kinderachtig. Blij dat er nog normale mensen zijn.

een kind hoeft trouwens geen moeder te hebben die niet met zichzelf in de knoop zit ofzo...

...je kan een kind veel beter leren wat liefde is door in de problemen te zitten om het cru te zeggen, en dan door liefde zijn erbarmen opwekken.

je wilde tenslotte onvoorwaardelijk liefde geven en ontvangen-dat gebeurt echt niet meer in Gigantisch rijke huizen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:56
sinsere
sinsere is offline
Citaat:
VG schreef op 01-08-2003 @ 08:38:
Leuke netkousen btw!
Gelijk in mn fotoboek neuzen he

Oke .. en nu weer ontopic
Oud 07-08-2003, 12:46
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 04-08-2003 @ 08:37:
HOEZO kinderachtig. Blij dat er nog normale mensen zijn.

een kind hoeft trouwens geen moeder te hebben die niet met zichzelf in de knoop zit ofzo...

...je kan een kind veel beter leren wat liefde is door in de problemen te zitten om het cru te zeggen, en dan door liefde zijn erbarmen opwekken.

je wilde tenslotte onvoorwaardelijk liefde geven en ontvangen-dat gebeurt echt niet meer in Gigantisch rijke huizen ofzo.
Gelijk heb je.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten