Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Als je de voorgaande posts goed leest, dan zie je dat Vampiria die opmerking maakt over het feit dat zij het niet erg vindt veel vrijheid te verliezen en minder uit te kunnen gaan.
Ze geeft helemaal niet aan dat ze denkt dat een baby verzorgen alleen maar knuffelen is. Ze stelt hiermee alleen duidelijk dat ze het niet erg vindt om huisje, boompje, beestje, thuis te zijn voor haar kindje.
|
Verwijderd
|
Er is nu al een paar keer gevraagd of Vampiria wel eens heeft opgepast op kinderen, en ze heeft nog steeds geen antwoord gegeven
![]() ![]() ![]() Vampiria, ik zou 't absoluut niet doen als ik jou was, en al helemaal niet als ik mij was, maar jij kent jou natuurlijk beter dan ik jou ken, en daarnaast ben ik jou ook helemaal niet, dus mijn. zegen heb je ![]() *probeert nog altijd vol te houden dat ze nooit kinderen wil, maar heeft er met vriend al uitgebreid over gedagdroomd en wordt aldus niet door vriend geloofd met betrekking tot dit standpunt, en gelooft zichzelf hierin ook niet altijd* |
![]() |
|
Nah ik heb het zo allemaal even gelezen en ik vind t serieus echt prachtig...
![]() ![]()
|
@Sarah
Met oppassen bedoel ik lang en intensief met kinderen bezig zijn. Dus (jonge) kinderen in bad doen, met ze eten, naar bed brengen en zulke dingen. Dan merk je pas wat het is. (en dat weet je het nog niet) Ik spreek uit ervaring. @Vampiria Ik zou ook dolgraag kinderen willen, dus ik WEET wat je bedoelt! Maar ik weet ook dat het verstandiger is om te wachten. Ik wil mijn kind alles kunnen geven, achteraf nergens spijt van hebben. En in jouw situatie zou IK het zeker niet doen!
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar volgens mij is het al gezegd: je moet doen wat jij denkt dat goed is. Lijkt me nogal logisch. |
![]() |
||
Citaat:
Vampiria? Kom je niet hier klagen als het je allemaal tegenvalt?
|
hmm
ik ken je helemaal niet vampiria, maar uit de posts die ik van jou gelezen heb, kom je bij mij een beetje over als een niet-stabiel persoon (geestelijk dan). (Je niet beledigd voelen, het is gewoon een indruk) En vaak willen niet-stabiele personen een kind omdat ze denken: "een kind zal mij gelukkig maken". Wat ik een kakreden vind. En bij zulke gezinnen loopt het vaak mis. Misschien kun je beter wat wachten tot je financieel voor jezelf en je baby kan zorgen, maar ook: tot je jezelf gevonden hebt. Klinkt misschien grof allemaal, en correct me if i'm wrong (zeker doen!) maar dat is de indruk van jou die ik heb. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alleen: ik wil geen kind omdat dat me 'gelukkig' zal maken. Ik ben sowieso de laatste weken weer een ontzettend stuk stabieler, dus het gaat de goede kant op. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind je ook niet erg stabiel. Zwangerschapshormonen en de emoties na de bevalling en in de kraamtijd en alles wat daarbij komt kijken kunnen je nog veel instabieler maken. Je moet stevig (en doe jij dat?) in je schoenen staan, om dat aan te kunnen. En dan heb ik het nog niet eens over je instabiele relatie met Ludo gehad. Arm kind.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind haar reactie (sorry) ook wel een beetje alsof ze het tegen een 12-jarige heeft, maar ze bedoeld het vast alleen maar goed. trek het je niet aan! we weten wel dat je geen geestelijke achterstand hebt ![]() zou je trouwens mijn reactie op je andere topic nog even willen lezen... hij slaat ook een beetje hier op terug. liefs, wendy
||
Citaat:
(dat ''arm kind'' was trouwens voor je eventuele kindje bedoeld en niet voor jou...)
Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 20:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben bovendien ook pas 18 jaar, en in sommige dingen ben ik nog heel erg impulsief, naief en vooral wispelturig, maar dat wil niet zeggen dat ik nu meteen een kind neem zonder erbij na te denken. Ik moet nog heel veel leren, maar sommige dingen kan ik zelf ook wel bedenken. Ik ga heus niet de toekomst van een onschuldig kindje -dat voortkwam uit een impulsieve beslissing van mama- verpesten. Dààrom ben ik nu ook nog niet zwanger en wacht ik ermee. Edit: ik snap ook donders goed dat een zwangerschap, een bevalling én het opvoeden en verzorgen van een kind een ontzettend zware taak is. Ik maak het dagelijks mee: mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder kan mij en m'n zusje nauwelijks in de hand houden. Het is heel zwaar. Ook verdiep ik me in bevallingsprogramma's om te zien hoe het allemaal gaat, en ook hoe het is als je kindje niet gezond ter wereld komt. En ik denk er gewoon veel over na, en praat erover met mijn vriend. Hoe zal het gaan? Wat kan er allemaal gebeuren? Wat doen we als dit of dat misgaat? Wat hebben wij een kindje te bieden? Kan dat nu al, of is dat iets voor over twee jaar? Dat soort dingen. Ik kan heus wel bedenken dat het allemaal niet alleen maar leuk en makkelijk is. Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 21:28. |
![]() |
|
ej meissies, geen ruzie maken.
vampira, ik denk zeker wel dat je serieus bent. je hebt de gevoelens, en sommige mensen doen eerst en denken dan. dat is niet iets wat ik bij jou terug kan vinden ![]() ik zou zeggen, zoek informatie over opvoeding e.d. en kijk of je het (financieel) denkt te gaan redden. anderzijds... als je het uitstelt en later toch zwanger word, is het alleen maar mooier.... maar serieus, ik denk niet dat jij zo impulsief bent om NIET serieus na te denken.
|
![]() |
Op jonge leeftijd een kind krijgen is overigens wel beter, als je kijkt naar dingen zoals de kans op op het syndroom van Down.
![]() Ja, ja... een vrouw van 20 heeft een kans van 1 op 1667 om een kind met Down te krijgen... een vrouw van 49 heeft een kans van 1 op 11, dat is een flink verschil! |
![]() |
|
Niet te spreken over alle andere lichamelijke voor en nadelen
![]() http://www.digitalbabycare.nl/index....ile.php?id=616
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
nou, lichamelijk gezien is tussen de 25 en 30 de perfecte leeftijd om een kind te krijgen heb ik ergens gelezen. OVeral staat weer iets anders.
Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom hoe je er geestelijk aan toe bent, en of je volwassen genoeg bent en weet waar je aan begint. Wat mij toch wel opvalt is dat het zeer vaak voorkomt dat als het over mensen uit een slechter economisch milieu gaat of over mensen met criminele neigingen, dat als je de leeftijd van moeders, vaders en hun kinderen ziet, dat het gewoon opvalt dat er veel jonge ouders bijzitten. Het lijkt wel of tiener(jonge) moeders gewoon meer kans maken om in economische moeilijkheden te zitte/komen en om criminele kinderen te krijgen. (zie bijvoorbeeld ook die 3 peuters die bij een brand waren omgekomen, hun moeders hadden hun gekregen toen ze 16 waren, en ze hadden de kinderen doodleuk alleen in de flat gelaten met een kaars aan, hoezo dom en onverantwoordelijk) Of speelt de milieufactor een grote rol? Ik denk dat het onder andere ook komt doordat hele jonge moeders minder goed in staat zijn om kinderen op een verantwoordelijke manier op te voeden, daar zijn ze nog niet klaar voor. Ik vind dit onderwerp zodanig interessant dat ik waarschijnlijk mijn scriptie hierover ga schrijven. Ik zou ook graag die mensen willen helpen die op een jonge leeftijd een kinderwens hebben, om die wens toch uit te stellen, en ermee om te leren gaan. Ik denk dat er dan toch iets minder (een druppel op een hete plaat, maar toch) ongelukkige kinderen zijn. Mensen moeten goed nadenken voordat ze aan kinderen beginnen, en niet alles tegelijk willen. Alles op z;n tijd! En Vampira, ik wil je niets opleggen, en wat je ook kiest uiteindelijk, ik wens je er veel succes mee, en ik hoop dat het goedkomt. Maar alsjeblieft, denk nog heeeel erg goed na voordat je een beslissing neemt. Het zou toch heel jammer zijn als jouw kinderen minder goed terecht komen dan ze eigenlijk zouden kunnen komen, omdat je ze te jong gekregen hebt.
|
Ik ken je verder niet en je moet zeker doen wat je zelf wilt.... MAAR!
Bij mij kom je heel erg over als iemand die dolgraag een kind wil als extra dimensie aan haar leven. Zoals al eerder is gezegd moet je geen kind willen, omdat je denkt dat je dat gelukkiger gaat maken. Je zegt zelf dat je de laatste weken aardig stabiel bent. Dat houdt dus in dat je dat daarvoor niet was... Kan je voor jezelf en je eventuele toekomstige kind garanderen dat de stabiliteit blijvend is? Zo niet... you get my point... Ik heb je fotoboek even bekeken en zie een tweetal foto's met een onderschrift waarvan ik ook een beetje mijn twijfels krijg... Ik hoop dat je die pilletjes niet al te vaak slikt... En met je vastbesloten kinderwens zou ik daar direct geheel mee stoppen! Kan je dat? Daarnaast ben je niet dom, je gaat Nederlands recht studeren zag ik. Een voltijd studie met een kind en de nodige uitgaantripjes in het weekend ga je niet redden. En wat betreft de toekomstige zekerheid: Ik ga ervan uit dat de relatie tussen jou en je vriend goed zit, maar wat als dat eens anders wordt? De financiele middelen van zijn kant zitten goed, maar heb je die zelf ook als hij zich op een gegeven moment zou terugtrekken? Want zoals het er nu naar uitziet sta je dan wel met lege handen... En wanneer het diep van binnen toch alleen maar gaat om de hoge knuffel-factor, neem een kat! Doe gewoon wat je hart je ingeeft, maar zorg er wel voor dat je je kind een goede veilige thuishaven kan bieden! |
![]() |
||
Citaat:
Nee sorry .. even serieus. Je noemt een aantal dingen op, waaruit blijkt dat je niet het hele topic hebt gelezen.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast gelet op de First Post van TS, waarin ze haar vriend meld dat ze dit nu eens een keer wil oplossen zonder ruzie en de toevoeging van een andere user die meld dat een eerste kind veel stress met zich mee kan brengen wat een grote last geeft op de relatie, is het dus niet uitgesloten dat de relatie op de klippen kan lopen! (We gaan er niet vanuit natuurlijk!) Mocht het wel gebeuren, staat ze wel met niks op straat, opleiding incluis! Ja ik weet het, kom misschien over als doemdenkertje, maar zelf zou ik wel een beetje backup willen hebben! Maar als ik wat moet terugnemen wil ik dat voor jou wel doen hoor! Op me blote knietjes! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
HOEZO kinderachtig. Blij dat er nog normale mensen zijn. een kind hoeft trouwens geen moeder te hebben die niet met zichzelf in de knoop zit ofzo... ...je kan een kind veel beter leren wat liefde is door in de problemen te zitten om het cru te zeggen, en dan door liefde zijn erbarmen opwekken. je wilde tenslotte onvoorwaardelijk liefde geven en ontvangen-dat gebeurt echt niet meer in Gigantisch rijke huizen ofzo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
kan iemand mij helpen ik moet een samenvatting maken Rahima | 10 | 08-10-2007 17:36 | |
Liefde & Relatie |
Een kindje willen? beckham1990 | 105 | 30-12-2006 11:01 | |
Psychologie |
ik wil een kindje:S *Supergirlll* | 32 | 05-01-2004 16:15 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 | |
Seksualiteit |
Abortus of niet?????? verlegenmeisje | 34 | 26-01-2002 00:22 |