Advertentie | |
|
![]() |
|
Een paar jaar wachten? Als ik jou was, zou ik eerst studie enzo afmaken.. Een vriend van mij was 18, en zijn vriendin 20 toen ze een kind kregen.. Hij werkt in een bakkerij, zij werkt niet, wonen samen op een flatje. Maar denk maar niet dat het makkelijk en goedkoop is hoor.. Ze kunnen bijna niets meer doen, omdat het kindje gewoon super veel kost.. Zij hadden t ook gepland zeg maar, maar niet goed gekeken hoeveel t nu zou kosten enzo.
|
Het is idd niet zo heel slim, je krijgt super veel verantwoordelijkheden. En bij de meeste tienermoeders loopt het toch echt verkeerd af. Als je echt iets voor jezelf wilt neem dan een hamster of weet ik het wat, die kan je ook verzorgen en knuffelen en whatever. Daarnaast heb je ook al een vriendje, die is toch ook grotendeels van jou
![]() Je kan er beter nog niet aan beginnen neem dat maar van mij aan.
|
Zorg eerst nou maar dat je een evt kind wat te bieden
hebt, en zelf volwassen bent. Tegen de tijd dat je zelf geen kind meer bent, je zaakjes in orde hebt, en de tijd en de nodige dingen daar zijn, kan je serieus na gaan denken over een kind. Kinderen 'neem' je niet zomaar, het zijn geen knuffelbeesten die je weg kan gooien als je er geen zin meer in hebt. Goede dingen op het verkeerde tijdstip zijn vaak slechte dingen.
|
![]() |
eej meisje
ik ken dat gevoel. mijn broer heeft 2 kleintjes en als ik daar logeer zorg ik altijd voor ze. ja dan doe ik alles. (snachts uit bed, poepluiers verschonen, troosten, wonden verzorgen) maar ze zijn niet van mij. ik wil het ook echt heel graag en vind jullie reacties allemaal een beetje...hoe zeg je dat. je wilt het heel graag, maar pas er echt voor op dat het niet gebeurt. Je moet dat kind geven wat een kind nodig heeft maar je bent zelf ook nog maar een kind! jij moet nog uitgaan, stappen, lekker met vriendinnen hangen, en je kan je baby niet meesleuren. dus doe het niet, wacht tot je ouder bent en als je er over wilt praten mag je me pm'en. ik ken je gevoel, kunnen we erover praten. groetjes
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar idd, wacht tot je een kind wat te bieden hebt (en dan bedoel ik dus niet alleen liefde) en tot je zelf volwassen bent. Als je iets wilt wat van je zelf is, neem dan een huisdier. En ga bv oppassen, 't zijn dan wel niet je eigen kinderen, maar je kunt dan toch met kinderen omgaan. |
![]() |
|
Ik denk dat je een kind wil omdat het bij jou thuis niet helemaal lekker loopt. Ik neem tenminste aan dat je onbewust een gevoel hebt van 'als ik nou een kind heb, dan kan ik er voor zorgen dat alles voor haar wel goed gaat en dan krijg ik zelf van dat kind misschien ook wel de warmte die ik nu bij mij zelf thuis mis'
Dit is echt een verkeerde reden om een kindje te nemen/willen. Word zoals bijna iedereen voor mij al gezegd heeft, eerst zelf volwassen voordat je er ook maar over na gaat denken. Want als jij een kind hebt en al je vriendinnen gaan ieder weekend uit, zul je ze op den duur echt verliezen omdat je gewoon in een heel ander ritme en levensfase zit.
|
een kind willen is vooral bij meisjes veelvorkomend op jouw leeftijd, het moedergevoel, hormonen enzo, maar denk er over na en neem liever een kat o.i.d. je hebt op het moment geen poot om op te staan, en wil jij niet een geweldige start voor je kind
|
Ik wil al vanaf mijn 12e (oid) een kindje en dat is nooit meer weggegaan. Ik weet het 100% zeker en ken ook alle dingen die NIET leuk zijn aan kinderen hebben. Heb al eens meerdere dagen op kinderen gepast (echt achter elkaar, dus inclusief de niet-leuke momenten) en nog steeds weet ik het zeker.
Maar gelukkig heb ik wel ergens gezond verstand dat zegt dat het niet het juiste moment is om een kind te krijgen. Je hebt nog tot je 35e, misschien wel 40ste. Waarom zou je niet eerst wat leuke dingen voor jezelf gaan doen en daarna aan kinderen beginnen? Voor alles is een tijd. Wacht er nog een tijdje mee en denk aan het kind. Want wat heb jij het kindje op dít moment te beiden? Je moet nog naar school, dus weinig aandacht. Je hebt geen financiele zekerheid, dus misschien wel gebrek aan spullen. Enzovoorts.
|
Verwijderd
|
Een verlangen voor een kind hebben kan, het uitvoeren niet.
Als je dat kind hebt zal je (zeker in het begin) nooit meer samen met je vriend wat leuks kunnen doen. Altijd zal je dan een oppas moeten huren, en dat kost ook weer heel veel geld. En daarnaast vind ik nogsteeds dat je pas een kind moet nemen als je: 1) De financiele middelen hebt om ervoor te zorgen (ik denk niet dat jullie die hebben om heel eerder te zijn.) 2) Er zelf 'klaar' voor zijn om het kind een onbezorgde, stabiele jeugd te kunnen geven (Ook dit betwijfel ik op 15 jarige leeftijd, je bent zelf nog een kind) 3) Je eigen zaken afgehandeld heb zodat je meer in je leven kan bereiken dan moeder zijn (school dus, als je 15 bent heb je nog leerplicht dus hier voldoe je ook niet) 4) Een partner hebt waarmee je samen goed voor een kind kan zorgen maar waarbij het zelf ook goed tussen jullie gaat. (Jullie hebben pas 4 maanden wat, dat is gewoon veel te kort) 5) Bereid bent goed voor je kind te zorgen ook als het kind niet gezond is, en dat ook aankunnen. (Iemand met het Syndroom van Down bijvoorbeeld) Het komt een beetje over alsof je een kind wil nemen omdat dat je problemen dan zal oplossen. En dat je een kind wil nemen omdat jij ernaar verlangt. Maar voor het bestwil van het kind lijkt het me persoonlijk beter als je er even iets van 10 jaar mee wacht tot je volwassen genoeg bent. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een rotreden. Het gaat niet goed thuis en daarom wil je dat kindje zodat je iets van jezelf hebt? Bezef je wel dat dat kindje er dan zelf ook nog is en dat het niet alleen maar van jou is maar vooral van zichzelf?
Als je iets van jezelf wil om te knuffelen, neem dan een konijn. |
![]() |
|
![]() |
Stelling: ik wil een kindje, omdat ik dan eindelijk iets heb wat werkelijk van mezelf is.
Feiten: ik ben vijftien. Het gaat kut thuis. Mijn vriendje is ook een minderjarige. En ik beschouw een kind blijkbaar als materieel bezit. Conclusie: niet doen als je de waarde van een nieuw leven slechts laat bepalen door je gemoedstoestand en je de consequenties die het met zich meebrengt duidelijk nog niet kan overzien.
||
![]() |
Citaat:
Doe dat je vriend, het kindje en jezelf alsjeblieft nu nog niet aan! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() sorry, dat moest er even uit
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wanneer is een vrouw te oud om een kind te krijgen? Missy | 66 | 31-10-2007 17:31 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
kan iemand mij helpen ik moet een samenvatting maken Rahima | 10 | 08-10-2007 17:36 | |
Liefde & Relatie |
Een kindje willen? beckham1990 | 105 | 30-12-2006 11:01 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 | |
De Kantine |
Waar dacht je vroeger dat baby´s vandaan kwamen? Breg | 24 | 27-09-2002 19:19 |