Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2003, 16:53
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 17:52:
Tuurlijk is het een gedragts vorm, maar wat zegt dat we er niets aan kunnen doen. Zweten is toch ook natuurlijk, maar we proberen het toch ook te vermijden.
Oh mijn God!! Hier ga ik ECHT niet inhoudelijk op reageren, sorry.
__________________
Bundeling van krachten leidt tot betere samenwerking!
Advertentie
Oud 27-07-2003, 16:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
WolterB schreef op 27-07-2003 @ 17:53:
oorlogen zijn een verdoorgevoerde vorm van pesterijen....
Ja, zo kan je het ook nog bekijken..

als ik ineens weg ben is of mijn moeder kwaad of mijn computer stuk gegaan
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-07-2003, 16:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-07-2003 @ 17:53:
Dat kan ook, misschien wel een combinatie
Ja, inderdaad..

Niemand gaat ermee te koop lopen dat ze worden gepest, toch?
uitzonderingen daargelaten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-07-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:50:
Zolang je maar nadenkt vind ik je geen naloper
Ghegheghe

Citaat:
Another Way quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Zaina schreef op 27-07-2003 @ 17:49:
Ik denk dat op internet uberhaupt meer mensen zitten die gepest zijn/worden dan daarbuiten.
--------------------------------------------------------------------------------



Nee, hier durven veel er voor uit te komne, IRL niet. Uit mijn omgeving wet echt niemand dat ik ben gepest ben, zelf mn ouders niet. Uitsluitend de mensen die mij gepest hebben en/of die het zien hebben gebeuren weten het van mij. Ik kom er niet voor uit.


Ik heb mijn geschiedenis helemaal achter me kunnen laten en kunnen verwerken - hoe vreselijk ik het ook heb gevonden en ongelukkig ik ben geweest. Mijn hele close vrienden en mijn moeder en een van mijn zussen weten wel wat er allemaal gebeurd is en wat ik heb gedaan en niet gedaan. De rest van de wereld hoeft het niet te weten
Oud 27-07-2003, 16:54
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:52:
Ik zal nog maar blijven hopen dan?
tuurlijk, op een gegeven moment komt t heus wel goed. wel heb ik geleerd dat het makkelijker gaat als je je openstelt voor alles wat op je afkomt (en het blijven zitten heeft mij heel goed geholpen )
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-07-2003, 16:56
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:53:
Oh mijn God!! Hier ga ik ECHT niet inhoudelijk op reageren, sorry.
tis een kromme vergelijking, ik weet het. Maar jij beweert dat natuurlijke dingen die slecht zijn niet aangepakt moeten worden, dat is dus fout
Oud 27-07-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:53:
Oh mijn God!! Hier ga ik ECHT niet inhoudelijk op reageren, sorry.
Geen nou eens een paar goeie argumenten waarom jij gelijk zou hebben
Oud 27-07-2003, 16:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
WolterB schreef op 27-07-2003 @ 17:54:
tuurlijk, op een gegeven moment komt t heus wel goed. wel heb ik geleerd dat het makkelijker gaat als je je openstelt voor alles wat op je afkomt (en het blijven zitten heeft mij heel goed geholpen )
Ik stel me voor alles open maar daardoor gaat het bij mij vaak juist zo fout
Ja, ik hoop ook op de toekomst, dat doe ik echt. Het enige dat ik weiger te doen is niet mezelf zijn, en daardoor duurt het misschien wat langer.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-07-2003, 16:56
-LLampJe-
Avatar van -LLampJe-
-LLampJe- is offline
gepest worden is niet je eigenschuld omdat iedereen weer een andere mening over iets heeft en iedereen weer andere ideen over iemand of iets heeft

mensen die zich klein voelen pesten graag een ander

om hun eigen ego wat op te vrolijken

het blijft zielig,. ik pest zelf ook niet graag.. wel als die geen het kan hebben
Oud 27-07-2003, 16:56
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:53:
Oh mijn God!! Hier ga ik ECHT niet inhoudelijk op reageren, sorry.
Tuurlijk niet, omdat je al hebt bewezen dat al jouw 'inhoudelijke' antwoorden enkel bestaan uit bullshit, m'n beste...
Oud 27-07-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 27-07-2003 @ 17:54:
tuurlijk, op een gegeven moment komt t heus wel goed. wel heb ik geleerd dat het makkelijker gaat als je je openstelt voor alles wat op je afkomt (en het blijven zitten heeft mij heel goed geholpen )
Ben ik mee eens idd - hoe moeilijk het ook is om alles écht te beleven en mee te maken, het helpt wel in het verwerken (en mijn boksbal heeft me ook geholpen
Oud 27-07-2003, 16:57
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
-LLampJe- schreef op 27-07-2003 @ 17:56:

het blijft zielig,. ik pest zelf ook niet graag.. wel als die geen het kan hebben
Da's plagen :-)
Oud 27-07-2003, 16:57
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 17:56:
tis een kromme vergelijking, ik weet het. Maar jij beweert dat natuurlijke dingen die slecht zijn niet aangepakt moeten worden, dat is dus fout
Ik vind niet dat ze niet aangepakt moeten worden. Ik zeg dat het niet uit te bannen is.
__________________
Bundeling van krachten leidt tot betere samenwerking!
Oud 27-07-2003, 16:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:57:
Ik vind niet dat ze niet aangepakt moeten worden. Ik zeg dat het niet uit te bannen is.
Waar zitten we nu dan in hemelsnaam over te praten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-07-2003, 16:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:56:
Ik stel me voor alles open maar daardoor gaat het bij mij vaak juist zo fout
Ja, ik hoop ook op de toekomst, dat doe ik echt. Het enige dat ik weiger te doen is niet mezelf zijn, en daardoor duurt het misschien wat langer.
ja, misschine wel. totdat je mensen gevonden hebt die net zoals jij zichzelf willen zijn en niet met de meute mee willen lopen, puur om erbij te willen willen horen. zulk soort personene zijn altuijd het meest vervelend en het meest onzeker, want zonder groep om zich heen zijn zij vaak heel onzeker en kwatsbaar. Dit heb ik regelmatig meegemaakt als ik een 1 op 1 gesprek had met een 'stoer' type uit de klas.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-07-2003, 16:59
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:54:
Ja, inderdaad..

Niemand gaat ermee te koop lopen dat ze worden gepest, toch?
uitzonderingen daargelaten
Meestal komen dat soort niet dingen ook niet ter sprake. Is ook niet zo boeiend om te weten. Heb ook in klassen gezeten waar er altijd wel eentje het lulletje was. Sommige gevallen vond ik best zielig, maar hulp wilden of durven ze nooit aan te nemen
__________________
Czech us out
Oud 27-07-2003, 16:59
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:57:
Ik vind niet dat ze niet aangepakt moeten worden. Ik zeg dat het niet uit te bannen is.
waarmee dat je dus bedoelt dat de pester geen schuld treft omdat het toch zo natuurlijk is.
Oud 27-07-2003, 16:59
-LLampJe-
Avatar van -LLampJe-
-LLampJe- is offline
laten we niet vergeten dat er al genoeg ellende op de wereld is.

we kunnen zoveel bereiken met elkaar maar altijd zitten er van die etterbakken bij,. vandaar dat t nooit zo mooi kan zijn als je het zelf zou willen
Oud 27-07-2003, 16:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:53:
Oh mijn God!! Hier ga ik ECHT niet inhoudelijk op reageren, sorry.
en hiermee bewijs jij dat jij geen gelijk hebt met je stelling
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-07-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:57:
Ik vind niet dat ze niet aangepakt moeten worden. Ik zeg dat het niet uit te bannen is.
Ik denk dat het wel voor een heel groot deel uit te bannen is - als men nou weer eens begon met kinderen op te voeden zou het al een stuk schelen volgensmij
Oud 27-07-2003, 16:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
WolterB schreef op 27-07-2003 @ 17:58:
ja, misschine wel. totdat je mensen gevonden hebt die net zoals jij zichzelf willen zijn en niet met de meute mee willen lopen, puur om erbij te willen willen horen. zulk soort personene zijn altuijd het meest vervelend en het meest onzeker, want zonder groep om zich heen zijn zij vaak heel onzeker en kwatsbaar. Dit heb ik regelmatig meegemaakt als ik een 1 op 1 gesprek had met een 'stoer' type uit de klas.
Mja, maar bij mij ligt het allemaal net even anders
Maar je hebt wel gelijk, hoor, en het gaat ook al stukken beter

Maar ik ga zo...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-07-2003, 16:59
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:58:
Waar zitten we nu dan in hemelsnaam over te praten
zucht... Dat, hoe vervelend het ook is, en hoeveel pijn het ook doet, pesten niet uit te bannen is, én een doel dient...
__________________
Bundeling van krachten leidt tot betere samenwerking!
Oud 27-07-2003, 17:00
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Pesten heeft als doel simpel vermaak.
__________________
Czech us out
Oud 27-07-2003, 17:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:59:
zucht... Dat, hoe vervelend het ook is, en hoeveel pijn het ook doet, pesten niet uit te bannen is, én een doel dient...
Oké, we praten dus totaal nergens over, of had je dat onderhand al door?

Ik kap ermee, ik ga eten.
Dag dag
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-07-2003, 17:01
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:59:
zucht... Dat, hoe vervelend het ook is, en hoeveel pijn het ook doet, pesten niet uit te bannen is, én een doel dient...
belachelijk!

Get a life man....
Oud 27-07-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 18:00:
Oké, we praten dus totaal nergens over, of had je dat onderhand al door?

Ik kap ermee, ik ga eten.
Dag dag
Eet smakelijk
Oud 27-07-2003, 17:01
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-07-2003 @ 18:00:
Pesten heeft als doel simpel vermaak.
Zo kan je het ook nog bekijken, ja... Het is altijd gemakkelijk om je af te reageren op een ander.
Maar goed, ik denk dat de meeste mij wel begrijpen en ook weten wie er hier voornamelijk gelijk heeft...

Houdoe
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-07-2003, 17:02
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 27-07-2003 @ 18:01:
belachelijk!

Get a life man....
Nee, dat is wat te makkelijk van je. Het dient wel zeker een doel...
__________________
Bundeling van krachten leidt tot betere samenwerking!
Oud 27-07-2003, 17:02
-LLampJe-
Avatar van -LLampJe-
-LLampJe- is offline
eetse
Oud 27-07-2003, 17:02
Vince_007
Vince_007 is offline
anyway, ik ben hier weg.

Ik heb wel wat beters te doen dan mijn tijd te verspillen aan een frustraat zonder vrienden :-p
Oud 27-07-2003, 17:03
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-07-2003 @ 18:00:
Pesten heeft als doel simpel vermaak.
kijk, hiermee ben ik het helmaal eens
het is vermaak vn de pesters te kost van een ander, die zij door te pest, minder sterk in de shoenen laten staat zodat, als zij de volgende keer weer 'vermaak' zoeken zij deze persoon weer gaan pesten.
dit kan zeer lang doorgaan, zeker omdat je als gepeste er niet makkelijk voor uit durft te koemn dát je gepest wordt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-07-2003, 17:03
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:02:
Nee, dat is wat te makkelijk van je. Het dient wel zeker een doel...
En wat vind jij dan dat dat doel is???
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Oud 27-07-2003, 17:03
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 18:01:

Maar goed, ik denk dat de meeste mij wel begrijpen en ook weten wie er hier voornamelijk gelijk heeft...

Houdoe
Ik ben blij dat je het alsnog inziet. Je was wat stijfjes en wrang, maar zo een opmerking uiteindelijk maakt veel goed. Smakelijk eten.
__________________
Bundeling van krachten leidt tot betere samenwerking!
Oud 27-07-2003, 17:03
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 18:00:
Oké, we praten dus totaal nergens over, of had je dat onderhand al door?

Ik kap ermee, ik ga eten.
Dag dag
eet smakelijk
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-07-2003, 17:04
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Stepsje schreef op 27-07-2003 @ 18:03:
En wat vind jij dan dat dat doel is???
Dat staat op meerdere plekken binnen het topic.
__________________
Bundeling van krachten leidt tot betere samenwerking!
Oud 27-07-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:03:
Ik ben blij dat je het alsnog inziet. Je was wat stijfjes en wrang, maar zo een opmerking uiteindelijk maakt veel goed. Smakelijk eten.
En dan zeg je dat ik slecht opmerkzaam ben - loser - laat ik je een hint geven: ZE BEDOELT IIG NIET JOU!!! - wordt het al wat helderder daarboven?
Oud 27-07-2003, 17:05
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 16:50:
Alles draait om aanpassen. Gepest worden is een keuze, net als beginnen met roken. Immers, je hebt het zelf in de hand. Jouw keuzes hoeven niet per se dezelfde te zijn als de massa, maar je moet ze wel kunnen verantwoorden. En dat kunnen jullie niet. Pesten is opvoeden. Je wijst mensen op hun 'zijn'. En dat beseffen de meesten zich niet.
Degene die pesten, die hebben een keuze ja...niet de gepeste.
Ik denk ook weleens bij mezelf van : als ik gepest zou worden, dan zou ik weleens goed van me af bijten...
Maar dat is het hele punt, daarom word ik waarschijnlijk dus ook niet gepest. Onzekerheid wordt je aangepraat, aangeleerd daar geef ik je gelijk in, maar dat geeft geen enkel recht om te concluderen dat dat een keuze is.
Als mijn vader me dagelijks kapot slaat, word ik bang voor hem, dat is een reactie op zijn gedrag, maar dat geeft mij niet een keuze om niet bang te worden...en dan kan ie me nog zo wijzen op mijn ' zijn' , maar wat schiet ik daar als kwetsbaar persoon mee op...helemaal niks...er wordt symbolisch een arm afgehakt en de volgende keer een been, tot ik zo zo zwak op mijn ene been sta dat ik onderuit val; niet door mijn schuld maar door degene die mij dat toebrengt. En DAT heb ik niet in de hand.

Aanpassen kan op alle soorten manieren, in wat voor groep dan ook, maar die keuze is verplicht, die moet je maken, anders wordt je gepest....dus van een keuze is niet te spreken aangezien er geen andere optie is.

Je kunt het gedrag van anderen alleen controleren als je macht hebt, en macht hebben degenen die pesten...mensen met macht, die hebben de keuze om aan te passen aangezien ze toch wel gevolgd worden.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 17:09.
Oud 27-07-2003, 17:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 18:05:
En dan zeg je dat ik slecht opmerkzaam ben - loser - laat ik je een hint geven: ZE BEDOELT IIG NIET JOU!!! - wordt het al wat helderder daarboven?
laat hem maar. hij heeft de discussie allang verloren, allen weigert hij het toe te geven en probeert er onderuit te komen door zwakke smoesjes
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-07-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:05:

Als mijn vader me dagelijks kapot slaat, word ik bang voor hem, dat is een reactie op zijn gedrag, maar dat geeft mij niet een keuze om niet bang te worden...en dan kan ie me nog ze wijzen op mijn ' zijn' , maar wat schiet ik daar als kwetsbaar persoon mee op...helemaal niks...er wordt symbolisch een arm afgehakt en de volgende keer een been, tot ik zo zo zwak op mijn ene been sta dat ik onderuit val; niet door mijn schuld maar door degene die mij dat toebrengt. En DAT heb ik niet in de hand.
heel goed gezegd

Citaat:
WolterB

laat hem maar. hij heeft de discussie allang verloren, allen weigert hij het toe te geven en probeert er onderuit te komen door zwakke smoesjes
Ja, oké - maar ik ben zo vreselijk kwaad - goed hier gaan we dan - adem in - adem uit - adem in - adem uit
Oud 27-07-2003, 17:09
-LLampJe-
Avatar van -LLampJe-
-LLampJe- is offline
ik ga dr ook weer vandoor geen zin om me leed te vermaken aan zulk gedoe,. (al lijkt dit ook al op pesten) " het is anders bedoeld"

de groetjes aan bekende
Oud 27-07-2003, 17:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 18:08:
heel goed gezegd
je haalt me de woorden uit de mond

Citaat:
Ja, oké - maar ik ben zo vreselijk kwaad - goed hier gaan we dan - adem in - adem uit - adem in - adem uit
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-07-2003, 17:11
Verwijderd
Citaat:
-LLampJe- schreef op 27-07-2003 @ 18:09:
ik ga dr ook weer vandoor geen zin om me leed te vermaken aan zulk gedoe,. (al lijkt dit ook al op pesten) " het is anders bedoeld"

de groetjes aan bekende
Hmm oke - groetjes terug
Oud 27-07-2003, 17:11
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 18:05:
En dan zeg je dat ik slecht opmerkzaam ben - loser - laat ik je een hint geven: ZE BEDOELT IIG NIET JOU!!! - wordt het al wat helderder daarboven?
Oh, bedoelde ze mij niet Goh, dat was me nog niet opgevallen...
Maar goed van je dat je me er even op wijst...
__________________
Bundeling van krachten leidt tot betere samenwerking!
Oud 27-07-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:11:
Oh, bedoelde ze mij niet Goh, dat was me nog niet opgevallen...
Maar goed van je dat je me er even op wijst...
Graag gedaan hoor - moet ik je er ook nog even op wijzen dat je ongelijk hebt?
Oud 27-07-2003, 17:13
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 18:08:
heel goed gezegd
Fijn dat je t ermee eens bent

Inleven is voor sommige mensen ook een kunst ...maar goed dat zal wel weer niet onder de survival of the fittest wet passen...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 27-07-2003, 17:14
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 18:13:
Graag gedaan hoor - moet ik je er ook nog even op wijzen dat je ongelijk hebt?
Nee, je vorige opmerking heeft al genoeg gezegd
__________________
Bundeling van krachten leidt tot betere samenwerking!
Oud 27-07-2003, 17:14
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:23:
Ga er dan gewoon niet op in, maar zorg dat je jezelf niet isoleert. Er zijn altijd wel meer mensen die gepest worden. Zoek daar contact mee. Na de middelbare school is toch alles anders. Dan wordt er een stuk minder gepest. Dus kijk uit naar die tijd. Maar laat alsjeblieft niet over je heenlopen.
Ik heb er al een jaar HBO op zitten hoor
En ik ging er niet op in, had mezelf niet geďsoleerd, ik zeg alleen dat pesten niet per definitie je eigen schuld is..

Ik heb ook z'n gast in de klas zitten.. Duidelijk niet de snuggerste en zeker niet de knapste (of de dunste, niet dat je daarop mag oordelen) en hij loopt constant op te scheppen dat hij wel 5 wijven heeft en dat er zeker nog 10 wijven zijn die hem wel eens willen pijpen (ja hij is 20.. geloof jij het?) en dat ik hem vást ook wel wil pijpen (*puke*).. De hele klas heeft al met hem gepraat, zowel prive als met de groep en hij zegt dat hij er ook niet bij wil horen.. Kijk als je dán gepest wordt (word hij niet, we moeten zelf ook om de sfeer denken, zijn volwassen genoeg om hem te negeren en we moeten tóch samenwerken), dan is het wat mij betreft ECHT je eigen schuld!!
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!

Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 17:19.
Oud 27-07-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:13:
Fijn dat je t ermee eens bent
Tuurlijk - unlike some people zeg jij wel iets wat heel zinnig is
Oud 27-07-2003, 17:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
hoe komt hij er eigenlijk bij dat pesten je eigen schuld zou zijn...

dat is wel een heel slap excuus voor een pester...
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 27-07-2003, 17:22
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:23:
Ga er dan gewoon niet op in, maar zorg dat je jezelf niet isoleert. Er zijn altijd wel meer mensen die gepest worden. Maar laat alsjeblieft niet over je heenlopen.
Was het maar zo simpel

Als ik buiten ben op een open veld en het gaat regenen, maar ik kan nergens naar binnen wordt ik toch ook nat. Dan kan je toch ook niet stellen dat je niet op de regen in kan gaan, dat is dan geen keuze die je hebt op dat moment.
Pesten valt op je neer, omdat je toevallig 'op dat open veld buiten staat en nergens naar binnen kan'...en sja de mensen die van zich afbijten die hebben een paraplu ...maar zie daar maar eens aan te komen op zo'n open veld...en dan kan je nog zo hard rennen, dat maakt je alleen maar natter
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Psychologie zelfmoord!
king112
241 14-05-2003 13:53
Psychologie waarom altijd dezelfde?
load_harmony
20 07-04-2003 20:56
Psychologie zwakte?
cha0s
51 14-12-2002 18:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jongen van 16 jaar krijgt 50 jaar cel (USA)
martijn1985
189 20-09-2002 13:11
Psychologie ‘Dan moet je maar veranderen?'
Verwijderd
74 09-09-2002 21:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.