Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 15:28
MuayThaiFight
MuayThaiFight is offline
kdenk dat je bij jiu-jitsu wel aardig wat leert, ik doe nu ongeveer 11 jaar aan judo mijn ouders geven mij les en me moeder geeft zelfverdedeging en mij af en toe ju-jitsu en verder box ik en over paar weken/maanden waarschijnlijk bij kickboxe of muay thai.. maar voor het verdedegen kan je waarschijnlijk met ju-jitsu het verst komen..

alvast suc6
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 01:13
SWA
SWA is offline
t is niet zo ontopic, maar jou raad ik eigenlijk een stungun of pepperspray aan of zown safety BH ofzo (ja die zown superhard geluid geeft als erin geknepen word)
en ff ontopic: om die chickloze mannen van je af te houden raad k je (kyokushin) karate aan (leer je vaak balletrappen) of iets dergelijks er zijn wel meerdere waar je op kan, als je maar goed genoeg traint
Oud 13-10-2003, 16:44
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
pepperspray: heb ik laats iemand mee opgepakt, die krijgt een pv ,fikse bekeuring, en strafblad etc. Tis maar wat je er voor over hebt.
Inderdaad erg effectief spul, stop het niet onderin je tasje zodat je eerst een kwartier moet zoeken als je het nodig hebt.
En ehh neem het nou niet mee naar concerten of disco's waar mensen je tas doorzoeken.

freefight: Ik doe freefight ,en ik snap niet dat mensen hier iets tegen kunnen hebben. Je leert er alleen maar gangbare technieken die ook in andere vechtsporten zoals boksen, kickboksen, worstelen, jiu jitsu gebruikt worden. en dan nog niet eens de erg gevaarlijke technieken zoals slaan naar de keel, kruis , ogen , ruggegraat etc.
Zo'n negatief oordeel over freefight is duidelijk niet op kennis gebaseerd om het heel netjes te zeggen.

jiu jitsu: yep, inderdaad effectieve vechtsport wat betreft technieken.

Vechtsporten zijn vaak zo effectief als je ze zelf maakt naar mijn mening.
Het hangt er vanaf hoe je traint en zo.
Je kan 15 jaar boksen en geen moer kunnen, of je kunt een jaar boksen en iedereen de ring uit slaan.
Zelfde geld voor andere vechtsporten ook.

Zelf raad ik wel iets aan waar ze zich richten op zelfverdediging zodat je ook leert te reageren op mesaanvallen en meerdere tegenstanders.

Verder is het wel handig een instructeur te hebben met gevoel voor realiteit als het je daar om gaat.
dus een instructeur die je gewoon technieken leert die werken en in zijn training de realiteit zo goed mogelijk nabootst om je ook geestelijk voor te bereiden voor zover dat gaat.

tot slot , als je ergens een paar keer per week traint en dat vol wil houden moet je gewoon zorgen dat je je er op je plaats voelt.
je moet het leuk vinden om te doen en de sfeer moet goed zijn etc. Dus richt je vooral op wat je leuk vind want een mega effectieve vechtsport terwijl je toch niet komt trainen heeft weinig zin.
Oud 13-10-2003, 18:30
SWA
SWA is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 13-10-2003 @ 17:44:
pepperspray: heb ik laats iemand mee opgepakt, die krijgt een pv ,fikse bekeuring, en strafblad etc. Tis maar wat je er voor over hebt.
Inderdaad erg effectief spul, stop het niet onderin je tasje zodat je eerst een kwartier moet zoeken als je het nodig hebt.
En ehh neem het nou niet mee naar concerten of disco's waar mensen je tas doorzoeken.

freefight: Ik doe freefight ,en ik snap niet dat mensen hier iets tegen kunnen hebben. Je leert er alleen maar gangbare technieken die ook in andere vechtsporten zoals boksen, kickboksen, worstelen, jiu jitsu gebruikt worden. en dan nog niet eens de erg gevaarlijke technieken zoals slaan naar de keel, kruis , ogen , ruggegraat etc.
Zo'n negatief oordeel over freefight is duidelijk niet op kennis gebaseerd om het heel netjes te zeggen.

jiu jitsu: yep, inderdaad effectieve vechtsport wat betreft technieken.

Vechtsporten zijn vaak zo effectief als je ze zelf maakt naar mijn mening.
Het hangt er vanaf hoe je traint en zo.
Je kan 15 jaar boksen en geen moer kunnen, of je kunt een jaar boksen en iedereen de ring uit slaan.
Zelfde geld voor andere vechtsporten ook.

Zelf raad ik wel iets aan waar ze zich richten op zelfverdediging zodat je ook leert te reageren op mesaanvallen en meerdere tegenstanders.

Verder is het wel handig een instructeur te hebben met gevoel voor realiteit als het je daar om gaat.
dus een instructeur die je gewoon technieken leert die werken en in zijn training de realiteit zo goed mogelijk nabootst om je ook geestelijk voor te bereiden voor zover dat gaat.

tot slot , als je ergens een paar keer per week traint en dat vol wil houden moet je gewoon zorgen dat je je er op je plaats voelt.
je moet het leuk vinden om te doen en de sfeer moet goed zijn etc. Dus richt je vooral op wat je leuk vind want een mega effectieve vechtsport terwijl je toch niet komt trainen heeft weinig zin.

hij zegt t
en over freefight: veel mensen die kennen het niet nee en hebben al een negatief oordeel erover. ikzelf vind het het meest realistisch (ligt natuurlijk wel aan je leraar)
Oud 13-10-2003, 22:15
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Ik vind freefight een goede keuze voor zelfverdediging, maar je mist dan wel het verdedigen tegen wapens en meerdere personen.
Het is en blijft wel een hele complete vechtsport.
ik doe het uiteraard gewoon omdat ik het leuk vind
Reageren

Regels voor berichten