Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 12:18
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Milk schreef op 07-10-2003 @ 11:26:
Ik heb em gezien (eindelijk ) en ik vond em erg leuk. Je mist altijd dingen uit het boek, dat is helaas zo David Letterman!, maar afgezien daarvan vond ik de film erg vermakelijk. Die 'fantasie'stukjes vond ik juist wel leuk, gaf de film een aparte 'feel'.
Ik was alleen wel geschrokken van het stukje voor de aantiteling, toen dacht ik echt 'NEEEEEEE' en 'IDD Kim van Kooten is geen Phileine!! '... tot de film echt begonnen was, en ik eraan gewend was. Kim van Kooten is wèl een goede Phileine, gelukkig. Vind ik eh

Maar goed, wel vermakelijk, af en toe lang gelachen, maar ja, als je het boek hebt gelezen vergelijk je tòch onbewust, das wel jammer altijd.
ik ben het helemaal met je eens.
ben gisteren naar de film geweest en ik vond het echt een goede film (ben ook blij dat ik het boek vooraf heb gelezen, dan kon je de haast onverstaanbare stukjes ook verstaan)
En inderdaad mistte ik ook wel wat uit het boek.
en gulpje vond ik veel te netjes, ik had me er echt een platte belgische trut bij voorgesteld.
ik las een aantal posts terug dat iemand haar te 'mevrouwerig' vond, ik deel die mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2003, 12:24
fractuur
fractuur is offline
Heb de film gisteren ook gezien . maar het boek moetr ik nog lezen..
Oud 15-10-2003, 12:25
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
maria schreef op 14-10-2003 @ 08:54:
mja, ik miste 2 stukjes. het stukje met david letterman en die vent die ze ontmoet in het vliegtuig...
idd, in het boek speelden die 2 stukjes toch best een belangrijke rol.
en ik vond het ook wel jammer dat haar toespraak op het feest in de film zo ontzettend kort was. (het was waarschijnlijk te saai voor de film maar in het boek vond ik het wel een leuk stuk om te lezen)

er waren ook momenten dat ik het jammer vond dat ik het boek al gelezen had.
vooral op het moment dat Phileine erachter komt dat Jules een man is. Toen ik het las moest ik er hardop om lachen. Bij de film niet echt meer, alhoewel het nog wel grappig was.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 11:01
Verwijderd
Jules... geweldig gewoon, elke keer als ie in beeld kwam lag ik dubbel

Maar ik hoor echt van veel mensen dat ze em kut vinden.. ik denk dat de film te veel gehyped is

Nah jah, ik vind em iig wèl leuk Geen meesterwerk, doch erg vermakelijk.

(Overigens deel ik de mening over Gulpje. Ik vond haar heel dozerig, wat ze in het boek niet is).
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:59
Ieme
Ieme is offline
Ik vond het boek geweldig en had ook erg veel van de film verwacht...
WAT EEN KUTFILM! Ja sorry, maar ik vond em echt vreselijk. Er missen niet enkele dingen uit het boek, maar bijna alles! (Ja Jules was leuk ) En zo veel dingen klopten gewoon niet. Echt een dikke ramp... Zelfs "Ik ook van jou" was nog beter verfilmd.
Oud 16-10-2003, 20:08
sita15
sita15 is offline
wa ik vond hem ook wel tegenvallen zo'n sexfilm von ik het nie echt dat "ding"van hem zag je amper wou me geld terug
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 11:34
Verwijderd
Citaat:
sita15 schreef op 16-10-2003 @ 21:08:
wa ik vond hem ook wel tegenvallen zo'n sexfilm von ik het nie echt dat "ding"van hem zag je amper wou me geld terug
jij bent echt grappig joh

film was leuk, alleen het boek was leuker. Ik vind dat Joanne toch wel beter een Europese vrouw had moeten zijn. Ik vind Phileine in de film beetje te overdreven overkomen, in het boek heb je wel meer zo van "ja stoer wijf", maar in de film kon ik me wel aan haar irriteren, beetje te overdreven assertief zeg maar. Oh, en ik had me juist zo verheugd op de david letterman scene

Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 11:37.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:11
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Ieme schreef op 16-10-2003 @ 20:59:
WAT EEN KUTFILM! Ja sorry, maar ik vond em echt vreselijk. Er missen niet enkele dingen uit het boek, maar bijna alles! (Ja Jules was leuk ) En zo veel dingen klopten gewoon niet. Echt een dikke ramp... Zelfs "Ik ook van jou" was nog beter verfilmd.

Ronald is smakeloos; zn boek was veel leuker! Hier wil ik mn poezelige billetjes nog niet mee afvegen. Jammer van de weggelaten delen zoals de onderkin van mama-Ruth en idd David Letterman. Jammer ook van de verweven flashbacks en vooral jammer van alle mensen die in Amerika zaten die er niets te zoeken hadden. Leuk dat Mads (Wittermans) er in speelde maar zijn karakter zei me niets.
Beetje overtrokken en geforceerd leuk; met name de 'grappige' feedback van Phileine ging te snel om begrepen te worden door iemand die het boek niet had gelezen.
Ja, beetje jammer van de film wel. Ook al overtrof Jules al mijn verwachtingen.
Oud 20-10-2003, 13:28
Nona Star
Nona Star is offline
Maar misschien komt het ook wel doordat er allemaal zoenende piemels om ons (mij en Ieme) heen zaten
Oud 20-10-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Zelfs "Ik ook van jou" was nog beter verfilmd.
Zeker niet, vooral omdat de film erg zwartgallig is en er in het boek juist veel humor te vinden is.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 14:26
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb hem zaterdag gezien, en vond het gewoon een erg leuke film.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 14:32
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Milk schreef op 20-10-2003 @ 15:25:
Zeker niet, vooral omdat de film erg zwartgallig is en er in het boek juist veel humor te vinden is.
je sig: Moloko!

dat is wel waar, maar ik toch vind Phileine niet veel beter ook al werd er gegooid op een comedie.
(bovendien ben ik van Kim wel beter gewend )
Oud 21-10-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Nona Star schreef op 20-10-2003 @ 15:32:
je sig: Moloko!

dat is wel waar, maar ik toch vind Phileine niet veel beter ook al werd er gegooid op een comedie.
(bovendien ben ik van Kim wel beter gewend )
juh! Ga je ook?

Maar het is (op een paar scènes na) wel trouwer aan het boek.
(Ik zou het haar wel even melden )
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 09:27
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Milk schreef op 21-10-2003 @ 11:09:
juh! Ga je ook?

Maar het is (op een paar scènes na) wel trouwer aan het boek.
(Ik zou het haar wel even melden )
nee

Joah.. daar zit wat in.

'Zusje' vond ik wel wat beter geacteerd.
Oud 25-10-2003, 19:21
Tox
Tox is offline
Echt super coole film, ben er gister heen geweest en vond vooral haar echt cool spelen, zet echt een toffe meid neer.
Oud 27-10-2003, 11:36
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
moet een boekverfilming dan trouw blijven aan het boek om goed te zijn? je bent gewoon met een verkeerd beeld de zaal ingegaan.
Niet dat ik het een fantastische film vond. Hij is op momenten zeker grappig, maar om nou te zeggen dat het een ijzersterke film was, zeker niet. De humor was denk ik het beste, verder niet echt een film om rekening mee te houden. Leuke rol overigens van Roeland Fernhout
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:46
Daangerous
Daangerous is offline
you euro-bitch!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:51
legatus
legatus is offline
Citaat:
moet een boekverfilming dan trouw blijven aan het boek om goed te zijn?
Nee, maar de veranderingen moeten het doel van het boek ondersteunen, of zich richten op een bepaald aspect. Helaas werken de veranderingen niet. Althans, voor mij. Net zoals de slecht uitgewerkte personages.
Oud 27-10-2003, 16:19
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
legatus schreef op 27-10-2003 @ 16:51:
Nee, maar de veranderingen moeten het doel van het boek ondersteunen, of zich richten op een bepaald aspect. Helaas werken de veranderingen niet. Althans, voor mij. Net zoals de slecht uitgewerkte personages.
Moet een boekverfilming op het boek slaan dan? (ben het overigens met je eens dat het geen goede film is hoor )
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 21:45
battlestar
battlestar is offline
hij was leuker dan ik had verwacht
sommige stukjes vond ik onnodig, zoals de scene in de ruimte.. maar voor de rest was ie zwaar ok
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 08:27
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 27-10-2003 @ 12:36:
De humor was denk ik het beste, verder niet echt een film om rekening mee te houden.
De humor het beste? Ik had zeker iets bijtender verwacht dan dit gebruikte zakdoekje. Misschien ben ik wel met verkeerde verwachting de zaal ingelopen, maar naar mijn idee was de humor 'anders', te voorzichtig in ieder geval.
Phileine zou als personage een koele trut moeten zijn die moeilijk aan het lachen is te krijgen, maar in plaats daarvan staat daar een middle-aged lady in een zilverkleurig rolgordijn te giebelen.
Oud 28-10-2003, 08:52
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 28-10-2003 @ 09:27:
De humor het beste? Ik had zeker iets bijtender verwacht dan dit gebruikte zakdoekje. Misschien ben ik wel met verkeerde verwachting de zaal ingelopen, maar naar mijn idee was de humor 'anders', te voorzichtig in ieder geval.
Phileine zou als personage een koele trut moeten zijn die moeilijk aan het lachen is te krijgen, maar in plaats daarvan staat daar een middle-aged lady in een zilverkleurig rolgordijn te giebelen.
Nou ik vond t een trut genoeg hoor...
Oud 28-10-2003, 09:29
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 28-10-2003 @ 09:27:
ja, maar jah... ik heb het boek niet gelezen dus die vergelijking gaat bij mij niet op...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten