Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Hoe erg val jij op hetzelfde geslacht?
Helemaal niet 148 43.27%
Ik wil wel eens proberen te zoenen (of iets in die geest) 91 26.61%
Ik heb wel eens gezoend, ik vond het niks 24 7.02%
Ik heb wel eens gezoend, ik wil meer 18 5.26%
ik ben bi 38 11.11%
ik ben homo / lesbisch 23 6.73%
Aantal stemmers: 342. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 19:24
LostChild
LostChild is offline
Citaat:
juno schreef op 24-10-2003 @ 12:03:
Geeft niet hoor, des te meer is er voor ons echte vrouwen. Wij hebben het al zo moeilijk dat we niet warm kunnen lopen voor in theorie de GEHELE wereldbevolking, doch ons visvijvertje beperkt zien tot pak hem beet 3 miljard mensen.

Nou heb ik een krappe visie op bi sexualiteit. Het heet wel sexueel, maar het gaat om het totale plaatje, dus ook er verliefd op kunnen worden. Meestal gaat dat wel samen, schat ik zo in.

Wel sex willen met iemand van je eigen geslacht, maar verder niks, dan ben je een sexuele veelvraat. Ideaal triomateriaal. Geen emotionele complicaties.

Wat ik ben? Hooguit narcistisch. Ik zou het alleen met een meisje kunnen, als ze er net zo uit ziet als ik. Dun, dus. Niet al te veel vrouwelijke vormen, want daar doe ik het niet op.( Ben eigenlijk gewoon hetero dus.)

Ja... het is wel waar dat het niet onder de term 'bi' valt als je niet verliefd kan worden op hetzelfde geslacht en/of al van tevoren weet dat je geen relatie met zo iemand zou kunnen beginnen...
Oud 26-10-2003, 20:52
Verwijderd
Ik kan mij vooral soms ergeren aan de meisjes die zeggen 'Ik ben wel bi, maar ik zou geen relatie met een vrouw willen en ook geen sex, en wel met een man'. Ja, dan ben je dus hetero, niet bi.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-10-2003 @ 21:52:
Ik kan mij vooral soms ergeren aan de meisjes die zeggen 'Ik ben wel bi, maar ik zou geen relatie met een vrouw willen en ook geen sex, en wel met een man'. Ja, dan ben je dus hetero, niet bi.
Onzin.

Bi is een afkorting van biseksueel, niet van bi-fiel. Biseksueel wil zeggen dat je sex hebt met beide geslachten. Volgens de Van Dale:

bi·sek·su·eel (bn.)
1 seksueel gericht zijnd op beide geslachten => bi, biseks

Seksueel gericht is compleet wat anders dan verliefd worden op. 'Vinden' dat je niet biseksueel bent als je geen relaties met iemand van je eigen geslacht zou willen is dus domweg fout.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 26-10-2003 @ 22:40:
Onzin.

Bi is een afkorting van biseksueel, niet van bi-fiel. Biseksueel wil zeggen dat je sex hebt met beide geslachten. Volgens de Van Dale:

bi·sek·su·eel (bn.)
1 seksueel gericht zijnd op beide geslachten => bi, biseks

Seksueel gericht is compleet wat anders dan verliefd worden op. 'Vinden' dat je niet biseksueel bent als je geen relaties met iemand van je eigen geslacht zou willen is dus domweg fout.
Bedoel je nu dat het onzin is wat ik zei, of wat dat soort meisjes zeggen? Want als je bedoelt dat het onzin is wat ik zei, dan heb je niet goed gelezen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-10-2003 @ 22:56:
Bedoel je nu dat het onzin is wat ik zei, of wat dat soort meisjes zeggen? Want als je bedoelt dat het onzin is wat ik zei, dan heb je niet goed gelezen
Ugh, te veel Lambrusco, je hebt helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 22:35
juno
juno is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-10-2003 @ 22:56:
Saar, hij had het tegen mij. Chimera en ik hanteren een andere definitie van bisexueel. Wat ik bisexueel vind, noemt hij bifiel. En wat voor mij een sexuele veelvraat is, schaart hij onder de noemer bisexueel.

Maar heb jij wel eens iemand ooit de term bifiel horen gebruiken?
Maakt er iemand wel eens het liefde/sex onderscheid tussen homofiel en homosexueel? Die worden toch echt gebruikt als synoniemen. Dat geldt voor bifiel en bisexueel dan toch ook?

Ik maak niet het onderscheid tussen op iemand verliefd kunnen worden, en sex met iemand willen. Let wel: KUNNEN worden. Je kunt best sex hebben met iemand waar je niet verliefd op BENT, zolang je het maar zou kunnen worden.

Zo, heb ik lekker toch weer gelijk.

Oh, en verder neukt iedereen maar met wie hij zin heeft, ongeacht hoe het heet. Het is maar een definitie.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 23:04
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Hahaha: bifiel, nog nooit van gehoord...wist niet dat er onderscheid zat in de termen -'seksueel' en -'fiel'....dan is een pedofiel dus iemand die ook verliefd kan worden en relaties aan wil gaan met een kind, en een pedoseksueel iemand die alleen seks wil met kinderen (of juist omgekeerd). Juist ja.

Vraag me wel af of ik zelf hetero of bi ben, gezien het feit dat ik: -

-verliefd kan worden op mannen en sex met ze heb
-ook (soms) 'verliefd' kan worden op vrouwen
-soms een vrouw zie met wie ik op een bepaalde manier wel intiem wil zijn (maar niet echt sex dat lijkt me vies-beffen en vingeren dan- en het lijkt me raar aanvoelen zo'n zacht lichaam- maar ik voel dan een soort warmte/ genegenheid en krijg zin om iets te doen dan)
-als ik opgewonden wil raken ik dan meestal aan vrouwen denk (niet dat ik in gedachte met ze bezig ben, dat fantaseer ik nooit, maar gewoon hun lichamen)
-tegenwoordig soms ook van mannen opgewonden kan raken nu ik seksuele ervaring met mannen heb want dan kan ik terugdenken aan een ervaring met hen
-vrouwen seksueel dus blijkbaar aantrekkelijker vind dan mannen
-het raar zou vinden om een relatie met een vrouw te hebben...dat ik dat niet zou kunnen maar dat ligt denk ik vooral aan het soort vrouw, in principe kan het best.
-ik geen sex met een vrouw wil behalve op een moment dat ik sex met een vrouw wil omdat ik haar seksueel aantrekkelijk vind/ warmte voel etc. maar dan heb ik dus geen concrete seksuele voorstellingen
-ik nog nooit met een vrouw iets heb gedaan (behalve doktertje spelen als kind )

Help ben ik nu een HEBI-fiel??
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 23:09
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Zie sig.
Oud 27-10-2003, 08:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 27-10-2003 @ 00:04:
Hahaha: bifiel, nog nooit van gehoord...wist niet dat er onderscheid zat in de termen -'seksueel' en -'fiel'....dan is een pedofiel dus iemand die ook verliefd kan worden en relaties aan wil gaan met een kind, en een pedoseksueel iemand die alleen seks wil met kinderen (of juist omgekeerd). Juist ja.
-seksueel sluit houden-van niet uit, maar omgekeerd wil -seksueel niet perse zeggen dat je verliefd wordt op de desbetreffende persoon.

Pedoseksueel is een heel normaal begrip BTW.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 08:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 26-10-2003 @ 23:35:
Je kunt best sex hebben met iemand waar je niet verliefd op BENT, zolang je het maar zou kunnen worden.
Right
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 23:12
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-10-2003 @ 09:25:
-seksueel sluit houden-van niet uit, maar omgekeerd wil -seksueel niet perse zeggen dat je verliefd wordt op de desbetreffende persoon.

Pedoseksueel is een heel normaal begrip BTW.
Dat wel, maar ik wist niet dat het iets anders betekende dan 'pedofiel'.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten