Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik irriteer me mateloos aan veel Antillianen die buiten rondhangen met een heel wapenarsenaal op zak alsof het kammen zijn en die wapens ook nog om het minste of geringste gebruiken. Het gaat meestal nergens over, een verkeerde blik. Vind je het gek dat Rotterdam moordstad nummer één is? Ze zijn net als de dingo's die ooit naar Australie zijn gebracht... |
![]() |
|
mag ik even vragen wie het terecht vindt dat Mujahideen allochtonen dieren noemt en zegt dat "zij alleen de taal van de stok begrijpen". Het zou dus jusit om een Nederladner te straffen met een boete en een allochtoon te slaan/schoppen?
Misschien ben je wat ongeintegreerd en ben je nog neit helemaal up-to-date met de grondwet. Als dat zo is, vinnik het heus niet erg hoor, maar dan vertel ik je nu wel even dat de grondwet de overheid verbiedt te discrimeren op basis van onder andere geloof. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou, dan hebben we nog een lange weg te gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoor je zoveel gezeur over Chinesen? Of over Duitsers (de grootste groep allochtonen in Nederland) Maar kap nou eens met het verzieken van deze discussie die weer op een godsdiensttwist lijkt uit te lopen. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op een verjaardag praat je niet onderling in het Fries. Als je onder vrienden bent ga je niet zitten fluisteren onderling. Dat is wat wij normaal vinden. In de bus e.d. kan ik me nog voorstellen dat je Turks oid wilt praten, maar een vreemde taal praten in bijv. een klas, of in de sportkantine, vind ik gruwelijk onbeschoft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
'Weren kansarmen in Rotterdam juridisch onhaalbaar'
Uitgegeven: 3 december 2003 14:18 GRONINGEN/ROTTERDAM - Rotterdam afsluiten voor mensen met een inkomen lager dan 120 procent van het minimumloon is juridisch niet haalbaar. Het maandag gepresenteerde voornemen van het Rotterdamse stadsbestuur om kansarmen te weren is in strijd met de Grondwet en Europese verdragen. Dat heeft hoogleraar staatsrecht D. Elzinga van de Rijksuniversiteit Groningen woensdag gezegd. Volgens Elzinga druist het Rotterdamse plan in tegen artikel 1 van de Grondwet, dat discriminatie verbiedt. "Het categoraal uitsluiten van een groep mensen onder een bepaalde inkomensgrens valt mijns inziens zeker onder het begrip discriminatie. Ik begrijp dan ook niet dat de juristen en het stadsbestuur in Rotterdam daar geen rekening mee hebben gehouden", aldus de hoogleraar. http://nu.nl/news.jsp?n=240742&c=12
||
Citaat:
|
![]() |
|
Hoe je het ook went of keert, ik vind iedere vorm van het rechtsstreeks koppelen van een etnische groep aan een wet gevaarlijk. Zo heb ik ook het idee van nieuwrechts (nieuwe opkomende partij) gehoord om immigranten die hier al langer dan 5 jaar wonen hun stemrecht te ontnemen, dit slaat NERGENS op!. Iedereen in deze samenleving heeft recht op gelijke kansen. Verder wil ik eraan toevoegen dat we in Nederland zowiezo een slecht beeld hebben van hoeveel asielzoekers er daadwerkelijk crimineel zijn, met name door de media...
|
![]() |
||
Citaat:
Buitenlanders moeten inderdaad niet hun eigen taal praten als er mensen bij zijn die het niet kunnen verstaan, is zoals gezegd net zo onbeleefd als fluisteren. Ik doe het zelf ook niet, al zou het weinig uitmaken want iedereen verstaat hier toch Engles. ![]() Je kan geen wetten maken die discrimeren op basis van ethnische afkomst, dat is tegen de grondwet. Ik denk ook dat er meer bereikt kan worden door het tegengaan van immigratie door de situatie in 'eigen' land te helpen verbeteren. Ik denk alleen niet dat de EU (laat staan NL) genoeg macht heeft over de landen waar zoeel mensen vandaan komen om daar een sociaal systeem door te voeren waardoor kansarmen even goed daar kunnen blijven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ken genoeg mensen bij me op school die gewoon fries praten in de bus ,op school, winkel enz enz, niet alleen buitenlanders praten hun "eigen " taal
||
Citaat:
En nee, dat is niet 'wat anders.'
||
Citaat:
Nou, ik vind het weren van asielzoekers wel een redelijk plan, maar ik kan me betere plannen voorstellen.
||
Citaat:
Dus Marokkanen en Turken in nederland die Nederlands kunnen praten moeten in zo'n soort situatie ook gewoon Nederlands praten vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kom je 2 italiaans sprekende mensen tegen dan is het leuk, maar turks of marokkaans...
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is je reinste xenofobie mensen dat te verbieden. Als je nu als Nederlander met twee Turken praat en ze praten met elkaar Turks is dat a-sociaal, maar als er geen Nederlander deelneemt aan het gesprek zie ik het probleem niet. Ik begin dat gezeik op alles wat allochtoon is, en het liefst nog moslim ook, meer dan zat te worden. Dit soort bekrompen denkbeelden en houdingen bevorderen een betere verstandhouding absoluut niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Parlementsverkiezingen Lorelei | 488 | 19-07-2009 11:58 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Blanke superieuriteit AsianDF | 500 | 06-01-2005 14:39 | |
Jongen doodgestoken in Tilburg. michael1 | 207 | 19-09-2003 19:58 | |
De Kantine |
pim fortuin een jaar dood.. punkyfun | 223 | 11-05-2003 16:20 | |
De Kantine |
Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand waaromniet? | 123 | 16-05-2002 20:45 |