Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 12:05
Onorthodox
Onorthodox is offline
Myst is een geweldig voorbeeld van een adventure
Monkey Island ook btw
Oud 29-11-2004, 12:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Frank schreef op 29-11-2004 @ 11:10 :
wat is nou eingelijk precies het verschil tussen een RPG of een Adventure?

Als boktai volgens jullie een RPG is, dan is zelda of mario 64 ook een RPG? Er zijn ook heel veel spellen die in het hokje "RPG/Adventure" worden geplaatst of heb ik het fout
Een RPG is een role playing game, dus vaak een soort fantasy spel waarin je werkt met een hoop "stats"... Er komt wel wat vechten in voor, maar dit is lang niet het belangrijkste in de meeste spellen (GTA valt dus af )
Oud 29-11-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-11-2004 @ 13:41 :
Een RPG is een role playing game, dus vaak een soort fantasy spel waarin je werkt met een hoop "stats"... Er komt wel wat vechten in voor, maar dit is lang niet het belangrijkste in de meeste spellen (GTA valt dus af )
En in die stats zit onderling ook weer een behoorlijk verschil; zo heb je bijvoorbeeld de corebooks van Dungeons & Dragons en Vampire: The Masquerade. Allemaal met verschillende stats, berekeningen en uitvoeringen. Dus je kunt een RPG hebben die zich losjes op een dice-systeem baseert (en in de achtergrond werkt), zoals Final Fantasy. Echter, Final Fantasy hanteert geen corerules van D&D of VTM; dus het kan zijn dat een werewolf in VTM praktisch onverslaanbaar is terwijl je ze in Final Fantasy bij bosjes omlegt. Het kan zijn dat een Gargoyle in VTM redelijk makkelijk te verslaan is, terwijl een Stone Golem (ongeveer het equivalent) in D&D črg pittig is.

Doorgaans vind ik games met tamelijk universele corerules veel leuker, ben dan ook geen fan van "fantasy"-RPG zoals Final Fantasy.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 16:50
Soulflame
Soulflame is offline
Ik vind Zelda en Diablo e.d. niet echt RPG. In een beetje RPG heb je invloed op de gesprekken e.d, je kan een rol aannemen en je karakter (niet alleen stats, maar ook psychologie) ontwikkelen. Als jij een demente mage wil spelen, kan dat. Dit is bijvoorbeeld niet (echt) mogelijk in Zelda, Diablo, FF etc.

Anyway...

Planescape was vaag, maar een erg leuke afwisseling, sterk verhaal... alleen jammer van een paar kleine dingen (geen ranged wapens enzo). Maar Sigil is een erg leuke setting voor D&D games, omdat daar echt vanalles kan gebeuren.

Baldur's Gate was mijn eerste RPG, en heeft daarom toch wel een speciaal plekje bij mij. Ik kan me de zomerdagen nog wel herinneren dat ik op zolder (toen ik nog geen eigen PC had) met een kan aanmaaksiroop en een zak winegums uren met dit spel bezig was. Ahh nostalgie .
Oud 29-11-2004, 21:51
Smobbo
Smobbo is offline
Ik reken onder de RPG's natuurlijk ook de MMORPG's. En dan kom je imho al snel bij de beste MMORPG ooit gemaakt:

Dark Age of Camelot !

Vooral omdat je het gratis kan spelen op Free-Shard Servers zoals Fallen Realms . En je het gratis kan downloaden (althans alleen voor Free-Shard Servers) op Fileplanet (namelijk hier! , er staat wel alleen voor 'Former Players of DAoC', maar op een Free-Shard kan iedereen deze patch gebruiken als volledige game ).
Het is echt zo'n RPG waar het gaat om sterker worden en zo andere players, of gezamelijk sterkere monsters te killen. Vooral het samenwerken is heel belangrijk in deze game, iets wat je natuurlijk niet hebt in de Offline RPG's.

Daarom is het voor mij zo klaar als een klontje dat Dark Age of Camelot de beste (MMO)RPG is.

Alle info nog ff op een rijtje:
Website waar je de info over de Free-Shard Server kan vinden (en de launcher om het spel te starten): www.fallenrealms.net
Link op Fileplanet waar je het hele spel kan downloaden (alleen voor Free-Shards, voor Pay-to-Play servers is ie maar 14 dagen geldig): http://www.fileplanet.com/files/140000/142610.shtml
Oud 30-11-2004, 21:50
Ananias
Ananias is offline
Fable = veruit de beste Binnen anderhalve week uitgespeeld, maar toch zeker langer plezier van..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:31
DioS
DioS is offline
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 29-11-2004 @ 22:51 :
Ik reken onder de RPG's natuurlijk ook de MMORPG's. En dan kom je imho al snel bij de beste MMORPG ooit gemaakt:

Dark Age of Camelot !

Vooral omdat je het gratis kan spelen op Free-Shard Servers zoals Fallen Realms . En je het gratis kan downloaden (althans alleen voor Free-Shard Servers) op Fileplanet (namelijk hier! , er staat wel alleen voor 'Former Players of DAoC', maar op een Free-Shard kan iedereen deze patch gebruiken als volledige game ).
Het is echt zo'n RPG waar het gaat om sterker worden en zo andere players, of gezamelijk sterkere monsters te killen. Vooral het samenwerken is heel belangrijk in deze game, iets wat je natuurlijk niet hebt in de Offline RPG's.

Daarom is het voor mij zo klaar als een klontje dat Dark Age of Camelot de beste (MMO)RPG is.

Website waar je de info over de Free-Shard Server kan vinden (en de launcher om het spel te starten): www.fallenrealms.net
Link op Fileplanet waar je het hele spel kan downloaden (alleen voor Free-Shards, voor Pay-to-Play servers is ie maar 14 dagen geldig): http://www.fileplanet.com/files/140000/142610.shtml
ik heb daoc gespeeld op die server maar het kon mij eerlijk gezegt totaal niet boeien, het minst van alle mmorpgs die ik gespeeld heb

doe mij maar FFXI dan
Oud 02-12-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 29-11-2004 @ 22:51 :

Dark Age of Camelot !

DAoC is een POS tegenwoordig. 2,5 jaar geleden was het gaaf, nu is het echt te verneukt geworden. Gelukkig komt WoW snel uit.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:47
ikname
ikname is offline
- Golden Sun & Golden Sun: The Lost Age
- Mario & Luigi: Superstar Saga
- Fire Emblem (tot zover je dat tot RPG mag rekenen)
- Final Fantasy Tactics (Advance)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 21:27
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-12-2004 @ 19:43 :
DAoC is een POS tegenwoordig. 2,5 jaar geleden was het gaaf, nu is het echt te verneukt geworden. Gelukkig komt WoW snel uit.
pos? waarom vindt je het verneukt?
Oud 03-12-2004, 16:31
Not for Sale
Not for Sale is offline
Morrowind
Lufia 1 en 2 (niet 3 )
Terranigma

Met Chrono Trigger zit ik vast
Oud 04-12-2004, 09:57
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-12-2004 @ 19:43 :
Och, op de fallenrealms server is het wel aardig. Vooral doordat het nog moet evolueren. Probleem is wel dat de server over enkele maanden te crowded gaat worden.
Oud 04-12-2004, 12:24
herz
herz is offline
Heeft er iemand eigenlijk ervaring met gothic 2, met name de gameplay en interactiviteit?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:27
Verwijderd
Ik hoor nergens de Pokemon serie.

Deze is in dit rijtje onmisbaar.

Pokemon vind ik zelf heel erg goed.
Omdat een unieke game is inclusief de spelelementen.

Bij voorkeur speel ik Pokemon Silver. Dat vind ik de beste in de pokemon reeks.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 05:23
Evilair
Evilair is offline
Hmm...

Morrowind ( dát is vrijheid (wel op PC natuurlijk he ) )

Golden Sun (1, in totaal 200 uur gespeeld (2 vond k minder ) )

Baldurs Gate ( + Uitbreiding (lang leve de tijd dat je nog 6 verschillende cd's nodig had ) )

Tales of Symphonia (dat weet k nu al ja ( http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=2 ) )

Warcraft 3 ( Hoe wel dat niet altijd rpg is ..( Tower Waaarrsss!!!! ) )

Homm 3 (Telt dat mee? )

Pokémon Ruby/Sapphire (Totdat je plantjes niet meer groeien willen.... >_< )

FF 7, 8 vond k ook wel koel, maar nooit echt goed kunnen spelen

Dat was het wel geloof ik

KotoR en Fable staan hier ondanks dat het hele goede games zijn niet tussen, omdat de levelbeperking je teveel vasthoudt. Op een gegeven moment heb je het spel gewoon 100 % uit en is er niets meer te doen. Jammer
Oud 15-02-2005, 20:47
blupp
blupp is offline
Hmm ik heb best veel rpg's gespeeld.
Mn favorieten zijn vooral op de snes te vinden.
Chrono trigger, tales of phantasia, secret of mana, seiken densetsu 3(secret of mana 2) star ocean 1(en 2 op de psx..deel 3 op de ps2 vond ik niks aan eigenlijk..helaas helaas, misschien nog es proberen) Illusion of Time was ook wel cool, alleen was die wel erg linear dus dat vind ik een halve rpg. Tales of Destiny op psx was ook wel geinig. Ik ben vast wel wat spellen vergeten. Secret of mana is toch mijn favoriet, die heb ik zeker 20 keer uitgespeeld, ook samen met andere mensen..t bleef cool. Alle 3 de zelda's op de game boy color heb ik redelijk kapotgespeeld, ik heb pas een gba sp gekocht, zelda edition dus ik ben nu bezig met mimish cap die er wel geinig uit ziet, t verhaal heeft me alleen nog niet echt gegrepen..zit nog niet echt in t spel. Zelda OoT is mn favoriete N64 spel, ook een soort halve rpg vind ik waar ik veel leuke herinneringen aan heb. Ik ga ook denk ik nog zelda; a link to the past kopen op de gba omdat ik die nooit echt heb gespeeld op de snes en dan heb ik wel mooi VIJF zelda games op mn gba
Golden sun heb ik helemaal uitgespeeld en ik was op de helft van golden sun 2, die ga ik nog wel eens uitspelen..anders heb ik niet voor niks zitten linken om mn characters over te zetten van deel 1
Op de pc speel ik veel diablo 2 nu samen met dezelfde persoon waar ik heel vaak SoM mee heb uitgespeeld, dus we spelen steeds als team wat altijd wel cool is.^^ Verschillende soorten builds combineren om een haast onverslaanbaar team te maken is veel leuker dan in je eentje spelen.
Ik ga misschien dark age of camelot es proberen, t klinkt wel leuk en ik heb nooit een echte mmorpg gespeeld, van WoW heb ik wat filmpjes gezien maar het ziet er echt zo vreselijk sloom uit, dat slaan is zo standaard enzo..ik hou het denk ik liever bij 2d. Diablo 2 speelt lekker vlot en vloeiend en t is nog mooi ook.
Ik speel dus veel console rpg's maar ook een beetje op de pc.

Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 20:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten