Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2004, 00:00
MH
MH is offline
De problemen worden wel groter naarmate de tijd vordert. De dertiende of veertiende overwinning wordt er een waardoor VB de grootste partij wordt. En ik voorspel je dat dat nog heel anders zal aflopen!
Maar ik begrijp je punt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2004, 00:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 14-06-2004 @ 18:33 :
Nog even voor de duidelijkheid:

Vlaams Blok is niet extreem-rechts , lees het partijprogramma en maak uw eigen oordeel in plaats van gekleurde kranten te lezen
Ongelooflijk dikke vette
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:01
elledc
elledc is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 14-06-2004 @ 20:18 :
1/4de van de Vlamingen, toch wel 'n belangrijke nuance.
Ja uiteraard, even gemist

Citaat:
naam onbekend schreef op 14-06-2004 @ 22:01 :
Even terzijde: ik ben blij te lezen dat er toch nog redelijk wat Vlamingen zijn die niet sympathiseren met het Vlaams Blok. Hier in Nederland ontstaat bij tijd en wijle de opvatting dat heel Vlaanderen aan de lippen van Flipje Dewinter hangt (dat komt natuurlijk ook door de eenzijdige berichtgeving hier). Maar ik ben toch atijd blij als ik zie dat er Vlamingen zijn die toch wat langer nadenken voordat ze hun stem uitbrengen
Vlaams Blok heeft het nog altijd niet voor het zeggen, 3/4e van de Vlamingen is gelukkig niet zo dom geweest en heeft inderdaad eens langer nagedacht. Hoewel CD&V - NVA ook conservatief is en soms ook naar rechts neigt...
De liberalen zeiden gisteren dat ze er alles willen aan doen om het Blok neer te halen en laten we hopen dat bij de volgende verkiezingen in 2006 de Vlamingen iets meer gaan nadenken.
Zei die voor het Blok stemden hebben jammergenoeg niet door wat voor catastrofale gevolgen dit kan hebben als Blok meer macht krijgt. Er is werkelijk iets fout met die 1/4 idiote Vlamingen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:19
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 15-06-2004 @ 11:01 :
Ja uiteraard, even gemist

Vlaams Blok heeft het nog altijd niet voor het zeggen, 3/4e van de Vlamingen is gelukkig niet zo dom geweest en heeft inderdaad eens langer nagedacht. Hoewel CD&V - NVA ook conservatief is en soms ook naar rechts neigt...
De liberalen zeiden gisteren dat ze er alles willen aan doen om het Blok neer te halen en laten we hopen dat bij de volgende verkiezingen in 2006 de Vlamingen iets meer gaan nadenken.
Zei die voor het Blok stemden hebben jammergenoeg niet door wat voor catastrofale gevolgen dit kan hebben als Blok meer macht krijgt. Er is werkelijk iets fout met die 1/4 idiote Vlamingen.
Conservatief conservatief, dat is 'n etiket waar Robert graag mee uitpakt als hij 't over de CD&V heeft, maar persoonlijk vind ik ze niet conservatief maar eerder REALISTISCH, want Steve heeft blijkbaar nog niet echt door dat z'n gratis-verhaaltje niet werkt.

De liberalen willen 't Blok neerhalen? Verhofstadt heeft er alles aan gedaan om met deze verkiezingen z'n beleid vanaf 1999 te beoordelen ("Het succes van Paars wordt afgerekend via de score van het Blok"), wel, erm, Paars: 't VB heeft meer dan 8% gewonnen in Vlaanderen én Europa, als dat geen duidelijk signaal is dat de goed nieuws-show die jullie hebben opgevoerd totaaaaaaaaaaaal niet helpt, dan weet ik 't ook niet meer.

De kiezer is de hemel op aarde beloofd, België ging 'n modelstaat worden, de werkloosheid en de belastingen gingen dalen, net als de criminaliteit, men ging werk maken van 'n beter ondernemersklimaat in België, etc etc.
Maar ondertussen moet men méér belastingen betalen, is de werkloosheid nog nooit zo hoog geweest de voorbije 5 jaar, is er niets concreets veranderd aan de criminaliteit (de te snel doorgedrukt politiehervorming heeft 'n mega-krater geslagen in 't landschap), is er amper iets verbeterd voor de ondernemers...

Tja.

En nog iets: is't erg dat CD&V-NV-A af en toe naar rechts neigt, als je van bijna alle VLD-kopstukken (Dedecker, Coveliers oa) te horen krijgt dat de VLD terug moet verrechtsen, omdat ze te links zijn geworden?
Oud 15-06-2004, 11:44
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-06-2004 @ 22:11 :
Geldt dat niet gewoon voor alle geloven?
Maar ze zijn volgens mij wel de grootste en dus de meest overheersende in het nieuws.

En overigens, mooie avatar. Ach ja misschien een overwinning tegen Letland? Dat is ook best goed.
Oud 15-06-2004, 12:49
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Methuus schreef op 15-06-2004 @ 11:19 :
Conservatief conservatief, dat is 'n etiket waar Robert graag mee uitpakt als hij 't over de CD&V heeft, maar persoonlijk vind ik ze niet conservatief maar eerder REALISTISCH, want Steve heeft blijkbaar nog niet echt door dat z'n gratis-verhaaltje niet werkt.

Ach, je moet je niet zo aangevallen voelen. Cd&v-NVA conservatief noemen is realistisch, je kan ze toch niet echt progressief noemen. De partij staat, inhoudelijk, niet voor vernieuwing maar voor het behoud van de zorgstaat. Deze verkiezingen hebben de mensen net voor het conservatieve, behoudensgezinde gekozen dus het predikaat conservatief heeft Cd&v meer goed dan slecht gedaan. En Stevaert enkel afrekenen op zijn gratis-verhaal is nogal kortzichtig.

De kiezer is de hemel op aarde beloofd, België ging 'n modelstaat worden, de werkloosheid en de belastingen gingen dalen, net als de criminaliteit, men ging werk maken van 'n beter ondernemersklimaat in België, etc etc.
Maar ondertussen moet men méér belastingen betalen, is de werkloosheid nog nooit zo hoog geweest de voorbije 5 jaar, is er niets concreets veranderd aan de criminaliteit (de te snel doorgedrukt politiehervorming heeft 'n mega-krater geslagen in 't landschap), is er amper iets verbeterd voor de ondernemers...

Tja..

Maar België voorstellen als een achterlijk bananenrepubliek is misschien ook een beetje vergaand. Paars = slecht, is de algemene heersende opinie. Er zijn dingen misgegaan en er zijn dingen waar ik me enorm aan geërgerd heb (begroting kunstmatig in evenwicht houden, voorstel v/d Olympische Spelen etc.) en deze zijn dan ook enorm in de verf gezet door de oppositie. De verwezenlijkingen van paars worden doodgezwegen door de oppositie.

En nog iets: is't erg dat CD&V-NV-A af en toe naar rechts neigt, als je van bijna alle VLD-kopstukken (Dedecker, Coveliers oa) te horen krijgt dat de VLD terug moet verrechtsen, omdat ze te links zijn geworden?

Dedecker, Coveliers zijn dan ook de enigen horen. Mij lijkt het partijbestuur van de VLD eerder links terwijl de basis naar rechts neigt. Iets waar Dedecker en Coveliers handig op inspelen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:54
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 15-06-2004 @ 12:49 :
Maar België voorstellen als een achterlijk bananenrepubliek is misschien ook een beetje vergaand. Paars = slecht, is de algemene heersende opinie. Er zijn dingen misgegaan en er zijn dingen waar ik me enorm aan geërgerd heb (begroting kunstmatig in evenwicht houden, voorstel v/d Olympische Spelen etc.) en deze zijn dan ook enorm in de verf gezet door de oppositie. De verwezenlijkingen van paars worden doodgezwegen door de oppositie.
Hehe, ik zie een opvallende overeenkomst met de klachten van Pim Fortuyn en zijn volgelingen hier in Nederland, zo'n 2,5 jaar geleden. Paars had er een puinhoop van gemaakt, maar dat ze ook veel goeds hadden gedaan voor Nederland werd maar even vergeten.
Oud 15-06-2004, 15:36
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Methuus schreef op 15-06-2004 @ 11:19 :
is de werkloosheid nog nooit zo hoog geweest de voorbije 5 jaar,
Dat is praktisch overal zo op dit moment in westerse landen. In hoeverre had men dit kunnen voorkomen? Zover ik weet is de economische situatie in België er juist beter aan toe dan veel andere landen.
Oud 15-06-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 15-06-2004 @ 15:36 :
Dat is praktisch overal zo op dit moment in westerse landen. In hoeverre had men dit kunnen voorkomen? Zover ik weet is de economische situatie in België er juist beter aan toe dan veel andere landen.
en leg dat eens uit aan de gemiddelde vlaams blokker...

[ die zien dat niet hoor, die zien alles zo zwart-wit... alles is de schuld van de vreemdelingen. die pakken allemaal hun werk af, die zitten allemaal in de criminaliteit, die profiteren allemaal van de staat, die willen allemaal ons hún godsdienst en cultuur opleggen, die willen allemaal geen nederlands leren...
the usual bullshit...]
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 16:54
Help Valentijn
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-06-2004 @ 12:54 :
Hehe, ik zie een opvallende overeenkomst met de klachten van Pim Fortuyn en zijn volgelingen hier in Nederland, zo'n 2,5 jaar geleden. Paars had er een puinhoop van gemaakt, maar dat ze ook veel goeds hadden gedaan voor Nederland werd maar even vergeten.
Op dat gebied kan je de lijn wel doortrekken. Gelukkig voor jullie was/is de LPF slechts een ééndagsvlieg (...). Het blok is al 13 jaar lang met een gestage groei bezig onder welke regering ook (of het nu DeHaene of Verhofstadt is).

Iemand gisteren trouwens de reportage over het blok gezien in Nova/Den Haag?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 18:00
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 15-06-2004 @ 16:46 :
en leg dat eens uit aan de gemiddelde vlaams blokker...

[ die zien dat niet hoor, die zien alles zo zwart-wit... alles is de schuld van de vreemdelingen. die pakken allemaal hun werk af, die zitten allemaal in de criminaliteit, die profiteren allemaal van de staat, die willen allemaal ons hún godsdienst en cultuur opleggen, die willen allemaal geen nederlands leren...
the usual bullshit...]
Ik blijf het opvallend vinden dat ze dat tegelijk schijnen te kunnen doen...
Citaat:
Help Valentijn schreef op 15-06-2004 @ 16:54 :
Op dat gebied kan je de lijn wel doortrekken. Gelukkig voor jullie was/is de LPF slechts een ééndagsvlieg (...). Het blok is al 13 jaar lang met een gestage groei bezig onder welke regering ook (of het nu DeHaene of Verhofstadt is).

Iemand gisteren trouwens de reportage over het blok gezien in Nova/Den Haag?
Nee, die heb ik gemist
Oud 15-06-2004, 18:07
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 15-06-2004 @ 12:49 :
Irritante manier van quoten. :­|

Citaat:

Ach, je moet je niet zo aangevallen voelen. Cd&v-NVA conservatief noemen is realistisch, je kan ze toch niet echt progressief noemen. De partij staat, inhoudelijk, niet voor vernieuwing maar voor het behoud van de zorgstaat. Deze verkiezingen hebben de mensen net voor het conservatieve, behoudensgezinde gekozen dus het predikaat conservatief heeft Cd&v meer goed dan slecht gedaan. En Stevaert enkel afrekenen op zijn gratis-verhaal is nogal kortzichtig.
Maar vernieuwing is niet altijd, zeker niet altijd verbetering. En ze zijn wél voor 'n verdere ontwikkeling van de defederalisering, dus...
Ik ben niet kortzichtig, Steve heeft misschien 'n zeer grote dossierkennis, maar buiten z'n gratis-verhaaltjes heb ik hem nog niet veel horen voorstellen. Dus tja...

Citaat:
Ik stel België nergens voor als 'n achterlijke bananenrepubliek, maar ik zeg gewoon dat de kiezer best wel redenen heeft om ontevreden te zijn als men de hemel op aarde belooft en maar 1/5de daarvan kan realiseren. Dan moet men echt niet verwonderd doen over 't feit van "Huh, haalt 't VB zóveel kiezers?"
Waarom moet de oppositie de verwezelijkingen van Paars in de verf gaan zetten? Als 't goed is, werd 't ook gezegd en mee goedgekeurd door CD&V, maar als 't slecht is is't de plicht van de oppositie om dat te signaleren. Dat heeft de VLD jarenlang gedaan en 't VB nog veel langer.
Maar noem mij, uit 't hoofd, eens 2 concrete realisaties van Paars, die echt volledig zo waren als dat men ze voorstelde? En niet afkomen met de witwas-operatie voor zwart geld in't buitenland eh, want daar is enorm veel om te doen geweest, lang niet iedereen van de partijen was 't daar mee eens.

Citaat:
Dedecker, Coveliers zijn dan ook de enigen horen. Mij lijkt het partijbestuur van de VLD eerder links terwijl de basis naar rechts neigt. Iets waar Dedecker en Coveliers handig op inspelen.
Moet de partijtop zich dan niet gaan bezinnen over waar ze mee bezig zijn, als de basis (waar de partij toch op steunt) 'n volledig andere richting uitgaat dan de top? Op die manier gaan ze nog véél stemmen verliezen hoor.
Oud 15-06-2004, 18:12
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 15-06-2004 @ 15:36 :
Verhofstadt heeft 200 000 nieuwe banen beloofd tegen eind 2007. Zijn taak dan maar om ze te creëren. En in 't begin van Paars I, 1999-2000, toen hebben ze 't volledige spaarpotje dat Dehaene in 8 jaar tijd had opgebouwd, uitgegeven en opgesmost, zonder echt concrete, belangrijke dingen te realiseren. Nee, men wilde zich populair maken bij de kiezer en laten zien van "Kijk, wij hebben 't goed met jullie voor", terwijl ze de voorbije jaren telkens éénmalige operaties nodig hebben om de begroting in evenwicht te krijgen (wat desondanks niet lukt, dit jaar moet de Vlaamse regering €0.5 miljard vinden en de komende twee budgettaire jaren kan men de begroting ook niet in evenwicht houden door 't niet nakomen van betalingsbeloftes, de federale regering moet €3.4 miljard vinden op anderhalf jaar tijd ondanks de €5 (!!!) miljard uit 't Belgacom-pensioenfonds dat men heeft overgenomen die men op de begroting van vorig en dit jaar kon bijschrijven).

Men heeft gewoon niet geanticipeerd op 'n eventuele stagnatie/recessie van de economische groei, dat terwijl we met 'n torenhoge (€10 000 MILJARD) staatsschuld zitten.
Oud 15-06-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-06-2004 @ 18:00 :
Ik blijf het opvallend vinden dat ze dat tegelijk schijnen te kunnen doen...
hehe, daar heb je wel gelijk in had ik nog niet eens bij stilgestaan...
Citaat:
Methuus schreef op 15-06-2004 @ 18:12 :
[hele hoop tekst enzo]
gij kunt het allemaal wel goed uitleggen enzo hé "damnit, die weet da allemaal " denk ik elke keer opnieuw
ga gij eens in de politiek
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 18:35
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 15-06-2004 @ 18:33 :
hehe, daar heb je wel gelijk in had ik nog niet eens bij stilgestaan...
gij kunt het allemaal wel goed uitleggen enzo hé "damnit, die weet da allemaal " denk ik elke keer opnieuw
ga gij eens in de politiek
Ghehe, wie weet. In 2006 zijn't gemeenteraadsverkiezingen.
Oud 15-06-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Methuus schreef op 15-06-2004 @ 18:35 :
Ghehe, wie weet. In 2006 zijn't gemeenteraadsverkiezingen.
ik weet op wie ik ga stemmen

en nu terug ontopic, stelletje zeveraars dat we zijn
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 18:48
naam onbekend
naam onbekend is offline
Awel mannekes en madammekes, gene gezever of ge krijgt klop

Geweldige taal, Vlaams
Oud 15-06-2004, 20:41
joma
joma is offline
VLAAMS BLOK ik vind dat de cd&v het Blok moet toelaten want het zijn Vlaamse verkiezingen en die kunnen ze met de Federale regering wat tegenhouden De mensen zien dan eens met wat voor bruten ze te maken hebben. anderzijds wil ik het BLok niet aan de macht want het kan ook wel anders uitdraaien als er al zo domme mensen zijn (sorry) die op het Blok stemmen. Maar GROEN! omhoog .
wat ik wel grappig vind is dat Yves Leterme nu de regering moet samenstellen terwijl hij hoogstens eens een gemeenteraadsprogramma heeft opgesteld.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
joma schreef op 15-06-2004 @ 20:41 :
wat ik wel grappig vind is dat Yves Leterme nu de regering moet samenstellen terwijl hij hoogstens eens een gemeenteraadsprogramma heeft opgesteld.
ooit moet de eerste keer zijn hé.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 22:05
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
op 'n eventuele stagnatie/recessie van de economische groei, dat terwijl we met 'n torenhoge (€10 000 MILJARD) staatsschuld zitten.
een staatsschuld van 10 biljoen?
Oud 15-06-2004, 22:08
Verwijderd
Citaat:

Men heeft gewoon niet geanticipeerd op 'n eventuele stagnatie/recessie van de economische groei, dat terwijl we met 'n torenhoge (€10 000 MILJARD) staatsschuld zitten.
Ik weet niet wat de Belgische staatsschuld is, maar gelukkig een stuk minder dan dat.

Stel 5% rente, dan is de rente €500 miljard per jaar... Ahum. Dat is volgens mij meer dan het hele Belgische BNP.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 22:13
Verwijderd
Net even ge-googled: het Belgisch BNP is ongeveer 300 miljard euro en de staatsschuldquote ongeveer 100%, dus de staatsschuld is ongeveer 300 miljard euro.

http://treasury.fgov.be/interdette/_...l_chiffres.htm
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 22:38
Help Valentijn
[QUOTE]Methuus schreef op 15-06-2004 @ 18:07 :
[B]Irritante manier van quoten. :­|[/QOUTE]

Sorry maar ik moest nog Frans gaan studeren dus had er niet al tev veel aandacht aan besteed

Citaat:
Maar vernieuwing is niet altijd, zeker niet altijd verbetering. En ze zijn wél voor 'n verdere ontwikkeling van de defederalisering, dus...
Ik ben niet kortzichtig, Steve heeft misschien 'n zeer grote dossierkennis, maar buiten z'n gratis-verhaaltjes heb ik hem nog niet veel horen voorstellen. Dus tja...
oke dooddoenertje, ik kan er tegenoverstellen dat stilstaan achteruitgaan is maarja...

Citaat:

Waarom moet de oppositie de verwezelijkingen van Paars in de verf gaan zetten? Als 't goed is, werd 't ook gezegd en mee goedgekeurd door CD&V, maar als 't slecht is is't de plicht van de oppositie om dat te signaleren. Dat heeft de VLD jarenlang gedaan en 't VB nog veel langer.
Je moet toegeven dat de Cd&v vooral uitgeblonken heeft in anti-politiek de laatste weken voor 13 juni. Hun campagne was vooral gericht op VLD-bashing (naar analogie met de Agalev-bashing van vorig jaar). In de plaats van zich uit te spreken over de toekomst van Vlaanderen/België en hoe die te verwezenlijken hielden ze zich enkel bezig met de "puinhopen van paars" te analyseren en Verhofstadt als de grote boeman te presenteren. Iets waar het Blok meer profijt mee heeft gehaald van de Vld.

Citaat:
Maar noem mij, uit 't hoofd, eens 2 concrete realisaties van Paars, die echt volledig zo waren als dat men ze voorstelde? En niet afkomen met de witwas-operatie voor zwart geld in't buitenland eh, want daar is enorm veel om te doen geweest, lang niet iedereen van de partijen was 't daar mee eens.
Fiscale amnestie omdat ik dit persoonlijk nu ook niet zoeen geweldige beslissing vind. Kruispuntbanken voor ondernemingen, verlaging van de schenkingsrechten,... Maar hier zijn we wel de discussie op federaal niveau aan het voeren geloof ik. Op Vlaams niveau denk ik vooral aan de realisaties in de zorgsector (Mieke Vogels en later Byttebier denk ik).

Citaat:
Moet de partijtop zich dan niet gaan bezinnen over waar ze mee bezig zijn, als de basis (waar de partij toch op steunt) 'n volledig andere richting uitgaat dan de top? Op die manier gaan ze nog véél stemmen verliezen hoor.
Jep, dat is niet zo slim van ze...

ga je voor de Cd&v of voor de Nva opkomen

Wat zijn de meningen over een coalitie Cd&v en Blok?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 00:46
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-06-2004 @ 22:08 :
Ik weet niet wat de Belgische staatsschuld is, maar gelukkig een stuk minder dan dat.

Stel 5% rente, dan is de rente €500 miljard per jaar... Ahum. Dat is volgens mij meer dan het hele Belgische BNP.
Excuseer, de Belgische staatsschuld is meer dan 10 000 miljard BEF, 250 Miljard Euro, even door elkaar gehaald. Maar dan nog is dat 'n halucinant bedrag dat ongeveer 100% van 't BNP van België bedraagt.
Oud 16-06-2004, 00:54
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 15-06-2004 @ 22:38 :
oke dooddoenertje, ik kan er tegenoverstellen dat stilstaan achteruitgaan is maarja...
Wie zegt dat we met de CD&V gaan stilstaan?

Citaat:
Je moet toegeven dat de Cd&v vooral uitgeblonken heeft in anti-politiek de laatste weken voor 13 juni. Hun campagne was vooral gericht op VLD-bashing (naar analogie met de Agalev-bashing van vorig jaar). In de plaats van zich uit te spreken over de toekomst van Vlaanderen/België en hoe die te verwezenlijken hielden ze zich enkel bezig met de "puinhopen van paars" te analyseren en Verhofstadt als de grote boeman te presenteren. Iets waar het Blok meer profijt mee heeft gehaald van de Vld.
Ze zijn met hun VLD-bashing begonnen nadat de VLD en de SP.a zelf begonnen met de CD&V onderuit te halen als zijnde 'n terugkeer naar de ME, toen VLD'ers doodskaartjes begonnen rond te sturen met de melding "Als CD&V aan de macht was, zaten onze soldaten nu in Irak" wat totaal niet correct is. Dit was hun standpunt ter zake toen:
Citaat:
CD&V MANIFESTEERT MEE TEGEN OORLOG

CD&V is principieel tegenstander van oorlog. Alles moet in het werk worden gesteld om een gewapend treffen in Irak te vermijden. CD&V wil deze boodschap versterken door deel te nemen aan de geweldloze manifestatie van 15 februari in Brussel. Onze partij zal worden vertegenwoordigd door een tiental parlementsleden van de Kamer, de Senaat en het Vlaams Parlement.

We stappen mee op met de vele democratische en verdraagzame organisaties die ijveren voor vrede. Tegelijk nemen we afstand van degenen die deze manifestatie tegen geweld willen misbruiken voor doeleinden die in strijd zijn met de idealen van de democratie, de verdraagzaamheid en de rechtstaat.

STEFAAN DE CLERCK
Voorzitter CD&V

Citaat:
Fiscale amnestie omdat ik dit persoonlijk nu ook niet zoeen geweldige beslissing vind. Kruispuntbanken voor ondernemingen, verlaging van de schenkingsrechten,... Maar hier zijn we wel de discussie op federaal niveau aan het voeren geloof ik. Op Vlaams niveau denk ik vooral aan de realisaties in de zorgsector (Mieke Vogels en later Byttebier denk ik).
Mja maar federaal niveau: Verhofstadt heeft zélf van deze verkiezingen 'n test gemaakt voor zijn federaal beleid, dus... En de realisaties in de zorgsector: wie klaagt er momenteel nog altijd dat er bijna geen structurele maatregelen getroffen zijn, maar dat 't gewoon doekjes voor open wondes zijn? Juist ja, de zorgsector.

Jep, dat is niet zo slim van ze...

Citaat:
ga je voor de Cd&v of voor de Nva opkomen

Wat zijn de meningen over een coalitie Cd&v en Blok?
Als ik zou opkomen, voor CD&V, ik heb bij deze verkiezingen speciaal gememoriseerd wie voor NV-A opkwam op de lijsten zodat ik niet voor hen zou kiezen.

Coalitie CD&V-VB: uitgesloten momenteel, maar over twee jaar gaat men waarschijnlijk wel 'n coalitie MOETEN vormen met VB, de vraag is echter welke partij zich gaat "opofferen" dan. Want die gaat sowieso gedemoniseerd worden door de andere partijen.
Oud 16-06-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-06-2004 @ 00:16 :
Ongelooflijk dikke vette
Ach, je kan er niks aan doen dat je gehersenspoeld bent
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 13:26
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 16-06-2004 @ 12:10 :
En jij kan er ook niks aan doen dat je ongelofelijk naïef bent.
Oud 16-06-2004, 13:38
Tofke_H
Tofke_H is offline
Met z'n alle terug gaan stemmen einde dit jaar (Vlamingen bedoel ik dan). Groen! heeft gelukkig verstandig gereageerd om niet mee te gaan met een der welke partij. En dan blijft er enkel de mogelijkheid om een coalities aan te gaan met 6 (!!!) partijen. Maw dat gaat nooit goed gaan.
Jammer dat de politiekers al jaren zo dom zijn om niet te willen praten met het Vlaams Blok. Hadden ze een 12 jaar geleden of misschien nog veel eerder, het kleine Vlaams Blokje meegepakt in de regering en dat dan maar met 1 of 2 ministers had heel Vlaanderen kunnen zien dat ze het niet kunnen, en dan waren ze nooit zo groot geweest.

Mijn voorspelling.. We gaan dit jaar nog eens mogen gaan stemmen of de coalities houdt het nooit uit.
Oud 16-06-2004, 17:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
En jij kan er niks aan doen dat je blind bent en oogkleppen op hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Methuus schreef op 16-06-2004 @ 00:46 :
Excuseer, de Belgische staatsschuld is meer dan 10 000 miljard BEF, 250 Miljard Euro, even door elkaar gehaald. Maar dan nog is dat 'n halucinant bedrag dat ongeveer 100% van 't BNP van België bedraagt.
Als je de link bekijkt die ik postte kun je zien dat de staatsschuldquote al jaren gestaag daalt...

En dat ondanks het 'slechte' financiële beleid.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:06
Help Valentijn
Citaat:
Tofke_H schreef op 16-06-2004 @ 13:38 :
Met z'n alle terug gaan stemmen einde dit jaar (Vlamingen bedoel ik dan). Groen! heeft gelukkig verstandig gereageerd om niet mee te gaan met een der welke partij.
Vind je het verstandig van Groen! om niet mee te regeren vanuit het standpunt van Groen!, de tactische overweging om zo in de oppositie te blijven en niet op hun prestaties afgewogen te worden of vind je het verstandig van Groen! vanuit het standpunt dat als ze niet meedoen er sowieso een instabiele Cd&v-Nva + VLD + Sp.a-Spirit coalitie gevormd moet worden die het niet lang zal uithouden.

Citaat:
Jammer dat de politiekers al jaren zo dom zijn om niet te willen praten met het Vlaams Blok. Hadden ze een 12 jaar geleden of misschien nog veel eerder, het kleine Vlaams Blokje meegepakt in de regering en dat dan maar met 1 of 2 ministers had heel Vlaanderen kunnen zien dat ze het niet kunnen, en dan waren ze nooit zo groot geweest.
Beetje laat, zoëen 12 jaar, om nu te zeggen dat we ze er toen bij moesten nemen. Het land had toen op zijn kop gestaan als ze een kleine ondemocratische partij mee aan boord zouden nemen. Toen was het gewoon niet oppertuun.

Ik las net dat Leterme het Blok ook uitnodigt op zijn informatieronde, enkel om mee te praten uiteraard...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Het feit dat een Vlaming je tegenspreekt zegt genoeg lijkt mij.
Oud 16-06-2004, 20:26
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-06-2004 @ 17:38 :
Als je de link bekijkt die ik postte kun je zien dat de staatsschuldquote al jaren gestaag daalt...

En dat ondanks het 'slechte' financiële beleid.

Het financieel beleid IS slecht, de schuld daalt enkel relatief gezien tov 't BNP, dat bijna sowieso elk jaar stijgt. De schuld daalt enkel trager dan 't BNP groeit, maar dat de schuld, die in 1993 8500 miljard BEF bedroeg sinds 2001-2002 meer dan 1500 BEF méér bedraagt, vind ik géén goed financieel beleid. Ik ben op dat vlak de mening van CD&V toegedaan, dat men, voor men allerlei cadeautjes gaat geven aan de bevolking, eerst nog 'n 5 à 10 jaar 'n streng financieel beleid voert zodat die staatsschuld naar omlaag kan.

En die link heb ik niet nodig om te weten dat de schuld relatief tov 't BNP daalt.
Oud 16-06-2004, 20:36
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik moest laatst wel lachen toen ik op de site van de N-VA aan het rondkijken was. Op die site las ik alleen maar verongelijkt gescheld op de gevestigde partijen, net zoals op de site van het Vlaams Blok (daar kun je mooi aan zien hoe kinderachtig deze partijen zijn, bij Nieuw Rechts zie je het ook heel veel).

Maar het mooiste komt nog: een of andere hoge ome binnen de N-VA heeft een jaar of anderhalf geleden, in een boze bui 'De puinhoop van Paars-Groen' geschreven. Zeker bij Pim Fortuyn op bezoek geweest (voor degenen die minder thuis zijn in de Nederlandse politiek: Fortuyn schreef eind 2001 'De puinhopen van acht jaar Paars' )
Oud 16-06-2004, 20:42
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 16-06-2004 @ 20:36 :
Ik moest laatst wel lachen toen ik op de site van de N-VA aan het rondkijken was. Op die site las ik alleen maar verongelijkt gescheld op de gevestigde partijen, net zoals op de site van het Vlaams Blok (daar kun je mooi aan zien hoe kinderachtig deze partijen zijn, bij Nieuw Rechts zie je het ook heel veel).

Maar het mooiste komt nog: een of andere hoge ome binnen de N-VA heeft een jaar of anderhalf geleden, in een boze bui 'De puinhoop van Paars-Groen' geschreven. Zeker bij Pim Fortuyn op bezoek geweest (voor degenen die minder thuis zijn in de Nederlandse politiek: Fortuyn schreef eind 2001 'De puinhopen van acht jaar Paars' )
Waarom denk je dat ik expres niet op de NV-A heb gestemd maar enkel op de CD&V-kandidaten op de lijst?
Oud 17-06-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Methuus schreef op 16-06-2004 @ 13:26 :
En jij kan er ook niks aan doen dat je ongelofelijk naïef bent.
In Nederland wordt de SP toch ook niet afgeschilderd als een extreem linkse, communistische partij, dat terwijl hun leider openlijk Mao als groot voorbeeld neemt? Of groen-links wordt ook niet gezien als radicaal fundamentalistische Arabisch-fascistische partij terwijl verschillende van hun prominente kamerleden naar Pallestijnse zelfmoord-terrorristenkampen zijn geweest en openlijk censuur prediken?

Maar als een partij rechts is, dan is het ineens fout. Dat heet niet naief, dat heet de realistisch.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-06-2004 @ 12:04 :
In Nederland wordt de SP toch ook niet afgeschilderd als een extreem linkse, communistische partij, dat terwijl hun leider openlijk Mao als groot voorbeeld neemt? Of groen-links wordt ook niet gezien als radicaal fundamentalistische Arabisch-fascistische partij terwijl verschillende van hun prominente kamerleden naar Pallestijnse zelfmoord-terrorristenkampen zijn geweest en openlijk censuur prediken?
Again: dikke vette
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
(...) Dat heet niet naief, dat heet de realistisch.
OMG!!!!11 IT SI TEH REALITEY!!!1!11
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-06-2004 @ 12:06 :
Again: dikke vette
Wederom heb je er niks op te zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-06-2004 @ 12:08 :
Wederom heb je er niks op te zeggen
Ik heb er honderd dingen op te zeggen, maar iemand die beweert dat "het Vlaam Blok niet extreem-rechts" is en GroenLinks ziet als "radicaal fundamentalistische Arabisch-facistische partij" is, zo wijst ervaring op dit forum uit, tóch niet af te brengen van zijn naiëve en vertekende kijk op de dingen.

En ik ben chago, dus geen zin ook. Laat dat maar mensen doen die wél zin hebben in een zinloze discussie.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:34
Verwijderd
In september 2000 stond Pim, gemuilkorfd door een stropdas, op de cover van HP/De Tijd. Het verhaal ging over 'Hollandse taboes'. Eigenlijk vond hij het allemaal zwaar overdreven, zei hij mij in het interview. We ruzieden daar wat over. Een week later kreeg ik dit briefje: "Goede Stan. Hartelijk gefeliciteerd met jouw leuke omslagartikel. Ondertussen heb jij, naar nu blijkt, meer gelijk dan ik. Ik ben ontslagen als columnist bij www.nu.nl op grond van een column over Filip Dewinter en vanwege langer sluimerend ongenoegen over mijn 'rechtse' standpunten. Bijgevoegd heb ik de geweigerde column. Citeer maar vrijelijk uit deze troep!"
Bij deze dus. O ja, Pim eindigde in stijl: "Groeten en wellicht nog eens tot ziens, aantrekkelijke man met je mooie geile geschoren kop!"

Stan de Jong

Na de dood van Fortuyn op 6 mei 2002 verscheen dit commentaar samen met de column alsnog in het opinieweekblad HP/De Tijd.

Filip DeWinter van het Vlaams Blok was even te gast in Nederland. Nu, hij heeft het geweten! Het NOS-programma Buitenhof had hem gevraagd te verschijnen voor een interview. Nauwelijks gezeten, wordt hij aangevallen en besmeurd met chocolade, en ook daarna gaat het getrek en geduw nog even door. Interviewer Peter van Ingen springt niet tussen belagers en slachtoffer, maar stelt zich terzijde op. Vervolgens wordt door collega-actievoerders voor het raam van de studio zoveel vuurwerk afgestoken dat van een studiogesprek geen sprake meer kan zijn. Sterker nog, Dewinter moet het vege lijf redden en laat zich met een politiebusje afvoeren. De camera zoemt vervolgens in op de verschrikkelijk toegetakelde BMW van Dewinter en signaleert op de achterbank van Dewinters auto zeer nadrukkelijk een boek getiteld De moeder van Rudolf Hess. Ik ken dat boek niet, maar het is duidelijk welke boodschap de NOS ons mee wil geven: deze man deugt niet, dat is een fascist!

Zelden heb ik zoites lafs gezien. Een door velen belaagde man en de NOS die niet over dat feit verontwaardigd is en haar gast te vuur en te zwaard verdedigt, maar laat zien dat de man niet deugt en dus terecht op deze wijze wordt behandeld, zo is de beeldsuggestie.
Voor de actievoerders natuurlijk geen goed woord. Met een overmacht iemand maltraiteren en daarbij methoden gebruiken die fascisten en nazi's niet vreemd waren. Letterlijk Dewinter de mond snoeren, hem fysiek bedreigen en zijn eigendommen zwaar beschadigen. De politie was uiteraard in geen velden of wegen te bekennen, en op een enkele moedige studiomedewerker na mocht Dewinter het zonder NOS-steun stellen, integendeel!

De politie weet in dit land nooit iets als het gaat om links geweld, laat staan dat de BVD iets weet, en ook hier zullen de daders wel niet worden gepakt. De aanslag op de vriendin van Janmaat (CD), waarbij zij een been verloor, is nooit opgelost, en van enige schadevergoeding van overheidswege is nimmer sprake geweest. Elke boer die in dit land kampt met van de natuur gegeven wateroverlast kan op schadevergoeding rekenen; een rechtse politicus als Janmaat mag rekenen op een terugvordering van subsidies van de staat omdat de publicaties van zijn politiek wetenschappelijk bureau niet wetenschappelijk genoeg zouden zijn. Alsof die van de PvdA, de VVD, het CDA, laat staan van D66, dat wel zijn. In een wetenschappelijk jasje verklede propaganda, meer is het niet. Janmaat wordt gewoon nog even met terugwerkende kracht getreiterd, door het roemruchte poldermodel. De Rara-acties tegen de Makro, waarbij menige Makro in vlammen opging - reden voor de familie Fentener van Vlissingen om de boel maar te verkopen - acties van dierenvrienden tegen veevervoerders die hun vrachtauto's in vlammen zagen opgaan en acties tegen de Shell-pompstations (in verband met de terechte afzinking van de Brent Spar in de Atlantische oceaan), brandstichting en het doorsnijden van slangen en dergelijke: nooit opgelost, ondanks die grote bek van de BVD (u weet wel, die Docters van Leeuwen) dat zij precies wisten wie achter de acties zaten. Ook de aanslag op de toenmalige staatssecretaris van Asielbeleid, Aad Kosto (PvdA), is nooit opgelost.

Ondertussen zijn kabinet en Kamer weer bereid om deze incompetente lieden, Openbaar Ministerie, politie en BVD voor hun fantastische werk voor de zoveelste keer vele tientallen miljoenen toe te schuiven. Vrouwe Justitia behoort blind te zijn, maar is dat allerminst. Op inspraakavonden voor de oprichting van een asielzoekerscentrum in het een of andere gehucht in Nederland, met camera's aanwezig om mensen die zich onzorgvuldig uitlaten te kunnen beschuldigen van discriminatie en te vervolgen , maar bij Filip Dewinter niet preventief aanwezig zijn. Mensen van de zogenoemde autonomen die zich in de Volkskrant met naam en toenaam bekend maken, mogen mij en de Elsevier op griote affiches afbeelden naast een genoeglijk portret van Hitler. Het OM doet niets; daar moet je maar tegen kunnen! Ik had wel eens willen weten wat er gebeurd was indien ik niet toevallig wit, maar gewoon lekker zwart was!

Pim Fortuyn, september 2000
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:45
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:

Maar als een partij rechts is, dan is het ineens fout. Dat heet niet naief, dat heet de realistisch.
Ik vergelijk ze nochtans wél met de Partij van de Arbeid in België (en die zijn communistisch, dus...).

Maar euh, je oordeel is nogal, hoe moet ik 't zeggen... Subjectief gekleurd, dus echt discussiëren met jou is vrij onmogelijk.
Oud 17-06-2004, 12:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-06-2004 @ 12:34 :
Filip DeWinter van het Vlaams Blok was even te gast in Nederland. Nu, hij heeft het geweten! Het NOS-programma Buitenhof had hem gevraagd te verschijnen voor een interview. Nauwelijks gezeten, wordt hij aangevallen en besmeurd met chocolade, en ook daarna gaat het getrek en geduw nog even door. Interviewer Peter van Ingen springt niet tussen belagers en slachtoffer, maar stelt zich terzijde op. Vervolgens wordt door collega-actievoerders voor het raam van de studio zoveel vuurwerk afgestoken dat van een studiogesprek geen sprake meer kan zijn. Sterker nog, Dewinter moet het vege lijf redden en laat zich met een politiebusje afvoeren. De camera zoemt vervolgens in op de verschrikkelijk toegetakelde BMW van Dewinter en signaleert op de achterbank van Dewinters auto zeer nadrukkelijk een boek getiteld De moeder van Rudolf Hess.

Citaat:
Ik ken dat boek niet, maar het is duidelijk welke boodschap de NOS ons mee wil geven: deze man deugt niet, dat is een fascist!
Dat wisten we al.

Citaat:
Zelden heb ik zoites lafs gezien. Een door velen belaagde man en de NOS die niet over dat feit verontwaardigd is en haar gast te vuur en te zwaard verdedigt, maar laat zien dat de man niet deugt en dus terecht op deze wijze wordt behandeld, zo is de beeldsuggestie.
En terecht.

Citaat:
Voor de actievoerders natuurlijk geen goed woord. Met een overmacht iemand maltraiteren en daarbij methoden gebruiken die fascisten en nazi's niet vreemd waren.
Overdrijven is ook een vak, he.

Citaat:
Letterlijk Dewinter de mond snoeren, hem fysiek bedreigen en zijn eigendommen zwaar beschadigen. De politie was uiteraard in geen velden of wegen te bekennen, en op een enkele moedige studiomedewerker na mocht Dewinter het zonder NOS-steun stellen, integendeel!
Dewinter heeft toch altijd zo'n grote bakkes? Dan moet-ie ook maar de consequenties aanvaarden.

Citaat:
*verhaal*
Aaaah, het groot linkse complot.

Citaat:
Pim Fortuyn, september 2000
Ja, dit verklaart alles, natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:53
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-06-2004 @ 12:51 :

Ik ben absoluut niet te vinden voor het Vlaams Blok of enige frontman van ze, maar dergelijke praktijken zijn even verderfelijk als wat zij lopen te verkondigen en zouden eigenlijk zwaar aangepakt dienen te worden. Ik snap niet hoe je hier mee kunt lachen.
Oud 17-06-2004, 12:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 17-06-2004 @ 12:53 :
Ik ben absoluut niet te vinden voor het Vlaams Blok of enige frontman van ze, maar dergelijke praktijken zijn even verderfelijk als wat zij lopen te verkondigen en zouden eigenlijk zwaar aangepakt dienen te worden. Ik snap niet hoe je hier mee kunt lachen.
Ik heb gevoel voor humor.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:58
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-06-2004 @ 12:56 :
Ik ook. Maar hier zie ik nergens iets "grappigs" staan.
Oud 17-06-2004, 13:01
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
In Nederland wordt de SP toch ook niet afgeschilderd als een extreem linkse, communistische partij, dat terwijl hun leider openlijk Mao als groot voorbeeld neemt?
Ik heb al weet ik hoe vaak uitgelegd dat het feit dat Jan Marijnissen Mao als voorbeeld noemt, hoe betreurenswaardig die uitspraak ook is, niets zegt over de ideologie van de partij. De SP als partij is niet communistisch, wij pleiten niet voor landbouwcollectivisaties, onteigening van privébezit of andere communistische stokpaardjes. De SP als partij heeft eind jaren zeventig het maoïsme definitief laten varen, en is in 1991 ook van het marxisme-leninisme afgestapt. In de SP zitten, naast Marijnissen dan misschien, geen Mao-aanbidders. Zeker niet in de twee Kamerfracties. Waarom willen SP-haters zoals jij dat nou nooit eens een keer geloven? Jullie zijn massaal blijven hangen in de jaren zeventig qua beeld van de SP.

Op het moment dat de SP weer communistische ideeën gaat verkondigen zeg ik mijn lidmaatschap meteen op. En als jij denkt dat de SP dat nu al doet daag ik jou uit om met passages te komen waarin dat te lezen is. En recent graag.
Oud 17-06-2004, 14:06
Arcades
Arcades is offline
Methuselah schreef op 17-06-2004 @ 12:45
Citaat:
Maar euh, je oordeel is nogal, hoe moet ik 't zeggen... Subjectief gekleurd, dus echt discussiëren met jou is vrij onmogelijk.
Wat n paradox, je kan niet met hem discussieren omdat zijn oordeel te subjectief is? Sorry hoor maar kan jij alleen discussieren met mensen zonder mening? Volgens mij is de essentie van n discussie twee mensen met een verschillende mening die elkaar proberen te overtuigen.

Mark Almighty schreef op 17-06-2004 @ 12:56
Citaat:
In een woord ZIELIG. Jij bent zo n stakker die nooit met argumenten aankomt en wel iedereen afkraakt zonder argumenten te weerleggen. Jij krijgt hier vast n s***** van ofniet? Lekker mensen uitkafferen met je stoere praat. Ik heb nog geen nuttig commentaar van jou gezien, alleen maar goedkope stemmingmakerij.
Oud 17-06-2004, 14:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Arcades schreef op 17-06-2004 @ 14:06 :

Wat n paradox, je kan niet met hem discussieren omdat zijn oordeel te subjectief is? Sorry hoor maar kan jij alleen discussieren met mensen zonder mening? Volgens mij is de essentie van n discussie twee mensen met een verschillende mening die elkaar proberen te overtuigen.

Nee, ik kan alleen maar discussiëren met mensen wiens mening gebaseerd is op feiten en niet op subjectieve vooronderstellingen. Lijkt me toch vrij logisch?

Is ook de reden waarom ik nooit met iemand discussieer die altijd op God of Allah of whatever terugvalt.
Oud 17-06-2004, 14:20
Arcades
Arcades is offline
Methuselah schreef op 17-06-2004 @ 14:09

Citaat:
Nee, ik kan alleen maar discussiëren met mensen wiens mening gebaseerd is op feiten en niet op subjectieve vooronderstellingen. Lijkt me toch vrij logisch?
Nu heb je echter een probleem, wat zijn feiten? Kijk, ik vorm me een mening over deze situatie in Belgie, ik ben er echter nooit bij geweest. Je eigen onbewustzijn gaat hoe dan ook toch een rol spelen bij de beeldvorming. Ik weet niet wat mensen daar beweegt op Vlaams Blok te stemmen dus eigenlijk kan ik er niet over oordelen. Ik lees bijna alleen maar subjectieve bronnen, waarvan dit forum er zeker ook een is.

Omtrend Irak zit alles nog waziger in elkaar (voorbeeld, niet off topic). Noem jij alles wat de Amerikanen zeggen feiten? Noem jij alles wat de plaatselijke bevolking daar zegt feiten? Beide zijn niet betrouwbaar, zelf ben je er niet bij. Een mening gebaseerd op feiten is dus vrijwel onmogelijk in de meeste gevallen. Je zult dingen moeten aannemen of zelf moeten aanvullen.
Reageren

Regels voor berichten