Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 12:58
DeadNation
DeadNation is offline
Exactly. Ik durf overigens te stellen dat het voor de wereld beter zou zijn als iniedergeval de westerse consumptiemaatschappij minder vlees zou eten.

Technisch gezien is er genoeg vreten voor iedereen op de wereld. In de praktijk is het het rijke westen die ontzettend veel van het voedsel gebruikt. Teveel zelfs. Men eet hier niet meer uit noodzaak, maar puur omdat het kan. Kijk bijvoorbeeld eens wat we weggooien. Is eigenlijk te belachelijk voor woorden.

Ik overweeg zeker wel vegetarier te worden. Ik geef niets om eten. Alleen om pizza en vegan worden gaat me wel te ver
Oud 07-07-2004, 13:09
NERD
NERD is offline
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=40
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:44
Verwijderd
over dierenmishandeling gesproken http://poststuff.entensity.net/07070...=petakitty.wmv
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:07
DeadNation
DeadNation is offline
fuck......nieteens afgekeken. Tyfuslijers....
Oud 07-07-2004, 14:09
Escapism
Escapism is offline
sick fucking bastards
Oud 07-07-2004, 14:13
Verwijderd
Om de een of andere reden klik ik nooit op zulke filmpjes...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:34
meem
meem is offline
ik word echt misselijk van dat filmpje

ook grappig hoe ik je een jaar geleden hoorde david. maar wel een goede zaak

Ik zeg niet dat mensen vlees moeten blijven eten om wat voor reden dan ook, maar kom niet met argumenten als bv. hongersnood, want je weet nooit of massaal stoppen met vlees eten dat prbleem oplost. Er zijn namelijk ook nog 10000 andere factoren die meespelen bij zoiets. Ik zie die mensen trouwens ook nog geen geld doneren aan bepaalde instanties die zich inzetten voor de hongersnood of iets anders dat bijdraagt aan de oplossing van dat probleem.

En idd, hier word elk jaar zoveel weggeknakerd, mensen mogen best wel eens gaan consuminderen.

Maar goed, je kan natuurlijk eindeloos blijven discussieren over van alles, maar daar worden we zelden tot nooit beter van, toch? Daarom vraag ik bij deze aan David wat Jessica voor haar verjaardag wil, aangezien we toch al enorm zijn afgeweken van het onderwerp.
Oud 07-07-2004, 15:19
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
cut_off schreef op 07-07-2004 @ 14:44 :
over dierenmishandeling gesproken http://poststuff.entensity.net/07070...=petakitty.wmv
dit is echt ontzettend ziek...
Oud 07-07-2004, 15:19
DeadNation
DeadNation is offline
Ik heb geen idee meem
Oud 07-07-2004, 15:24
Verwijderd
PETA, hehe
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 07-07-2004 @ 16:24 :
PETA, hehe
het ventje heeft het filmpje zelf gepost op het ogrish.com forum, speciaal voor die site gemaakt. daarom heeft ogrish het , gelukkig, gedelete.

http://forum.ogrish.com/showthread.php?threadid=33973
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:27
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
cut_off schreef op 07-07-2004 @ 17:10 :
het ventje heeft het filmpje zelf gepost op het ogrish.com forum, speciaal voor die site gemaakt. daarom heeft ogrish het , gelukkig, gedelete.

http://forum.ogrish.com/showthread.php?threadid=33973
ziet eruit als een gezellig forum...
Oud 07-07-2004, 18:36
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Plantaardige voeding zou een hoop voedselproblemen oplossen -mits alles eerlijk wordt verdeeld. Op dit moment zijn er meer overvoedde mensen op deze verdoemde aardkloot dan mensen zonder enige vorm van voedsel. Kijk, da's uiteraard een probleem. De verdeling laat op dit moment absoluut te wensen over. Met het storten van geld los je het probleem van voedsel niet op. Het probleem van de verdeling zit veel dieper dan slechts een financieel probleem in de portomonnee. Het Westen leeft als een parasiet van derde wereld landen. Er liggen teveel belangen voor het in stand houden van deze situatie. Corrupte autoriteiten strijken het "goed bedoelde westerse" geld op en de mensen die het echt nodig hebben zien er niets of slechts een paar centen van. Daarnaast vind ik het een zwak gebeuren; geld geven om je schulden af te kopen. Denk liever na over een zo veel mogelijk anti-imperialistisch consumptiepatroon. Maar da's helaas voor veel mensen te persoonlijk/confronterend/te moeilijk/te kostbaar (in tijd).

Om een kilo vlees te produceren heb je vele, vele kilo's plantaardig voer nodig. Van een stukje land waar 1 vleeseter van kan eten/leven voedt je 4 vegetariers. En 10 veganisten. Lijkt me niet moeilijk om in te zien dat vleeseten sowieso inefficient is en ook meer levens kost (planten leven immers ook)

Biologisch scharrelvlees is een utopie. Je hebt met bioindustrie vee al gigantisch veel ruimte nodig (met name dus voor het verbouwen van de veevoeders); bij biologische teelt wil men de dieren MEER ruimte geven. Samen met een snel groeiende menselijke wereldpopulatie is het simpelweg onmogelijk genoeg ruimte bij elkaar te schrapen voor dit hele proces. Daarnaast blijft scharrelvlees gewoon fokking MOORD. Einde bio-vlees.

Als je kijkt naar de biologische kant van de mens zijn er veel meer gelijkenissen met -voornamelijk- planteneters. Een roofdier kan geen rauwe plantenresten verteren. Denk aan bijvoorbeeld een hond die gras eet -> om over te geven. Roofdieren worden ziek van het eten van de volle maag van een herbivoor: rauwe plantenresten.
Vleesetende mensen die er stellig van overtuigd zijn Puur Natuur te eten zouden eens voor de gein over moeten stappen op enkel rauw vlees. Binnen een week verkies je ELK soort groente boven vlees.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat mensen vlees KUNNEN eten maar in beperkte mate en nooit alleen. Je hebt groente & fruit nodig, dit valt niet te compenseren met vlees.

Ik denk dat we er binnen relatief korte tijd niet aan ontkomen ons vleesverbruik drastisch te verminderen omdat er simpelweg te weinig eten is.

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 23:18
botulismf
botulismf is offline
hoewel ik niet zo overtuigd ben als jij, ben ik het wel volledig met je eens.
Oud 08-07-2004, 02:25
attrib
attrib is offline
zwaar respect voor Martin Chaos.
ik heb deze discussie ook al eens gehad op een ander forum.
daar ging het om een filmpje wat ook liet zien wat er zich allemaal afspeeld in de bioindustrie en etc...

reacties waren er zoals: aahhhhh wat zielig, wreed, niet cool blablabla.

en ondertussen schuiven ze kort daarna aan tafel met een brok vlees op hun bord, en gaan ze het fijn hebben over hoe gezellig het bij de mac wel niet was.

dan denk ik bij mezelf, dit klopt toch niet? zielig vinden, maar toch meedoen aan deze MASSA MOORD.

pity, dan zeggen ze wel van ja stom, en wordt er gezwegen.
is het nou zo zwaar om vegetarier te worden? of is het uit gemakzucht?

nouja, ga er niet verder op in. maar weer ff ontopic to muziek.
ja uhh.. nou..
ik wil graag dit album nog eens horen!
iemand op slsk die um heeft?
Oud 08-07-2004, 07:49
enema abortion
enema abortion is offline
Hoewel ik betercore eigenlijk altijd een kloteband gevonden heb ben ik er postuum achtergekomen dat sommige van de bandleden toch best okay zijn (iemand toevallig bij de legendarische intumescense / daily fire / darkdayrising / betercore show in oktober 2001 geweest?) en vind ik het goed dat ze zaken als vegetarisme en veganisme aankaartten.

Verder hebben discussies over vleeseten op messageboards weinig zin omdat:

1) mensen hun ongelijk toch niet toe zullen geven
2) vegetariers en veganisten gewoon meer weten over het onderwerp omdat ze zich er in verdiept hebben en zich er dagelijks mee bezig houden
Reageren

Regels voor berichten