Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2004, 16:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-08-2004 @ 22:16 :
nou....

aangezien de SGP in feite op de bijbel 'wetboek' wil printen denk ik dat hun zwaar religieus geinspireerde (of ik kan beter zeggen, geindoctrineerde) beleid een breuk in de scheiding tussen kerk en staat is.

dat artikel is immers net zo goed te zien een verbod op religieus geinspireerd beleid en wetgeving.
Hun wetgeving wel maar hun deelname aan verkiezingen niet. En scheiding tussen kerk en staat is precies dat, een scheiding tussen kerk en staat. Dat betekent dus dat wetgeving die "religieus geïnspireerd" is niet per se verboden zou zijn.
Oud 31-08-2004, 10:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik vraag me af of de AEL het wel zo goed zou doen, als ze op de hudige voet doorgaan. Ze profileren zich immers als de Arabisch-Europese Liga, en kunnen daarom niet echt rekenen op de steun van Turken en Berberse Marokkanen (en die vormen de meerderheid van de Marokkanen in Nederland).

Misschien zou een overkoepelende moslimpartij succes kunnen boeken, maar de AEL zeker niet.
Oud 31-08-2004, 12:15
NN
NN is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-08-2004 @ 11:25 :

Misschien zou een overkoepelende moslimpartij succes kunnen boeken, maar de AEL zeker niet.
Ik zou het toejuichen als er moslimpartijen kwamen. Dat is een teken dat ze goed geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving en dat ze mee willen doen aan onze democratie.
Oud 31-08-2004, 12:16
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
NN schreef op 31-08-2004 @ 13:15 :
Ik zou het toejuichen als er moslimpartijen kwamen. Dat is een teken dat ze goed geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving en dat ze mee willen doen aan onze democratie.
Het vervelende is dan alleen dat je dan, als zo'n partij veel aanhang krijgt, ook weer gejank krijgt 'dat die enge moslims ons mooie land over willen nemen'.
Oud 31-08-2004, 12:19
NN
NN is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-08-2004 @ 13:16 :
Het vervelende is dan alleen dat je dan, als zo'n partij veel aanhang krijgt, ook weer gejank krijgt 'dat die enge moslims ons mooie land over willen nemen'.
Daar is een mooie democratische oplossing voor:
Kijken welke partij meer aanhang krijgt, de Rotterdamse moslimpartij of Leefbaar Rotterdam o.i.d..
Oud 01-09-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-08-2004 @ 11:25 :
Ik vraag me af of de AEL het wel zo goed zou doen, als ze op de hudige voet doorgaan. Ze profileren zich immers als de Arabisch-Europese Liga, en kunnen daarom niet echt rekenen op de steun van Turken en Berberse Marokkanen (en die vormen de meerderheid van de Marokkanen in Nederland).

Ja en vergeet de moslims uit andere noord afrikaanse landen niet.
somaliers,kenianen enz.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 00:08
Pakistaan
Pakistaan is offline
Ik zou als Nederlandse moslim nooit van mijn leven op de AEL stemmen. Als ze niet zo'n "racistische" instelling hadden ( niet arabieren mogen bijv. niet lid worden), dan zou ik het misschien wel overwegen....

Volgens mij wordt de animo van de AEL sterk overdreven. Ik denk niet dat het zo'n stormachtige vaart zal lopen. In antwerpen bakten ze ook er niks van.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 00:17
abri
abri is offline
Ik heb absoluut niks tegen moslims zolang ze legaal zijn en geen "stomme" dingen doen, daarom zouwden ze van mij ook best een eigen partij mogen beginnen. Maar moslims hebben nogal rare manieren die wij hier niet normaal vinden. Zo is de emanicipatie heel anders. En er zijn ook "moslim dingen" die in strijd zijn met de Nederlandse wet. Zolang ze die Partij zo aanpassen dat het neit in strijd is met de wet. mogen ze van mij wel een partij hebben
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:38
Atje85
Atje85 is offline
Een moslimpartij zou handig zijn, gezien de ongelooflijke vuile behandeling van allochtonen waar NL nu mee bezig is en denkt dat ze nog goed bezig is ook.

Maar de AEL? Nee, liever wat anders.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 13:22
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-09-2004 @ 01:08 :
Ik zou als Nederlandse moslim nooit van mijn leven op de AEL stemmen. Als ze niet zo'n "racistische" instelling hadden ( niet arabieren mogen bijv. niet lid worden), dan zou ik het misschien wel overwegen....
Hoe kom je daar nou weer bij?

Ik zou sowieso niet stemmen op een moslimpartij, omdat ik mijn geloof een prive aangelegenheid vindt. Maar goed, dat is nog altijd mijn mening..
Oud 11-09-2004, 13:34
T_ID
T_ID is offline
maar ja, er zijn al genoeg partijen die 'ongelijkheid' tegen willen gaan, om daar vervolgens nog andere denkbeelden aan te koppelen zoals de AEL doet doet hen behoorlijk de das om, toen ik zag wat voor mensen de leiding vormen van zowel de nederlandse als de belgische tak vielen ze voor mij al af als serieuze partij.

een veroordeelde crimineel die iemand volgt die moordpartijen op etnische gronden uit zijn verleden goedkeurt....

klinkt voor mij niet als de definitie van een competent leiderschap.
Oud 11-09-2004, 14:31
Verwijderd
wat zou het progamma van een moslimpartij dan moeten zijn?
dat ze opkomen voor moslims?of willen ze de sharia weer invoeren.

Ik vind het onzin en voor mij zijn politiek en geloof gescheiden
anders krijg je alleen maar gezeik

en de AEL daar zou ik sowieso nooit op stemmen die partij wil alleen maar arabische/marrokaanse moslims vertegenwoorden

en ik mag die voorman niet echt wat je noemt een relnicht
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:13
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-09-2004 @ 15:31 :

en ik mag die voorman niet echt wat je noemt een relnicht
Ik hoop niet dat zijn achterban daar ook zo over denkt want anders zien we hem vandaag of morgen van een flat af vallen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 11-09-2004 @ 17:13 :
Ik hoop niet dat zijn achterban daar ook zo over denkt want anders zien we hem vandaag of morgen van een flat af vallen.
grapjas

alleen als ie joods blijkt te zijn

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:51
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-09-2004 @ 18:08 :
grapjas

alleen als ie joods blijkt te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten