![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt gelijk, ons gehele HO is ondanks alles toch nog goed.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Het is een coalitie niet verboden om zonder meerderheid in het parlement te zitten (ik kan nog wel een aantal voorbeelden geven van minderheidskabinetten uit de Nederlandse parlementaire geschiedenis). Het is wel een handicap, aangezien het krijgen van een meerderheid voor je plannen moeilijker zal zijn. Maar zoals de afgelopen 1,5 jaar is aangetoond is het niet onmogelijk.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zo, ontopic: vanmiddag hoorde ik op radio 1 dat de vvd een sociaal liberalere koers wil varen (lees: politiek correct; fascistisch links). Men wil gaan fuseren met D66. Op zich natuurlijk een goed idee dat zo'n waardeloze partij als d66 zou verdwijnen, maar de achterliggende redenen lijken mij van een totaal ander aard. De vvd, of Van Aartsen, wil zo in het vaarwater komen te liggen van de PVDA. Daarbij komt nog dat zowel vvd als d66 voor bestuurlijke vernieuwing in de vorm van een districtenstelsel zijn. En iedereen weet, dat als men een districtenstelsel invoert, er slechts twee partijen overblijven. In dit geval dus vvd en cda. Wat nodig is om de fusie met d66 mogelijk te maken, is dat alle 'rechtsere' geluiden binnen de partij moeten verstommen of verdwijnen. Dat betekent Wilders, Hirzi Ali en nog een handjevol. Eenzelfde idee had meneer Verhofstadt in Belgie, met niet zulke goede gevolgen. De vvd geeft zo in ieder geval alle ruimte aan een nieuwe, werkelijk realistische (rechtse) partij. Ik hoop dan ook dat lpf, wilders, nieuw rechts, peter r de vries en hirsi ali de krachten bundelen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als dat dan al niet gebeurd dan is dat toch alleen maar goed? Misschien willen de mensen dan wel geen regels meer van Den Haag, ze hebben niet voor niets die mensen gekozen welke de wetsvoorstellen van de regering niet doorlaten. Net of de regering per se moet regeren, net alsof de mensen in nederland per se elke maand nieuwe regels uit Den Haag nodig hebben om te kunnen doen wat ze willen doen. Net alsof er altijd werk voor hun is. Ze kunnen soms beter niets doen, zoals bij de betuwelijn bijvoorbeeld. En er zijn nog tig voorbeelden. Nederland is beter af als de regering minder doet. Maar zelf willen ze natuurlijk zo belangrijk mogelijk zijn, incluus de kamerleden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hirsi Ali is niet zo zeer als linkse of rechtse VVD'er te bestempelen. Die nieuwe rechtse partij zal een puinhoop worden.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
NIPO: negen zetels voor Wilders
AMSTERDAM - Het uit de VVD gestapte Tweede-Kamerlid Wilders kan op negen zetels rekenen, als er nu verkiezingen voor de Tweede Kamer zouden worden gehouden. Dat blijkt uit een peiling onder duizend Nederlanders die TNS NIPO afgelopen weekeinde hield. Wilders voormalige partij zou de dupe worden van het afvallige Kamerlid: de VVD houdt van de 28 Kamerzetels uit 2003 er twintig over. Ook bij de LPF haalt Wilders zetels weg. De achtkoppige LPF-fractie zou tot twee man teruggebracht worden. Een peiling van Maurice de Hond van maandag wees nog op vier zetels voor Wilders. www.telegraaf.nl
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() naja eigenlijk is het heel triest |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien doemen er ook in binnenland altijd nieuwe problemen op. In een perfecte wereld zou je genoeg hebben aan een compleet wetboek en een aantal uitvoerende instanties. Helaas zijn wetten nooit af, en verandert de uitvoering ook. De cashflow binnen een land is heel delicaat. Neem bijvoorbeeld de bezuinigingen. Als sommige oude regelingen gespaard zouden blijven, ontstaat er een forser begrotingstekort. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar als daar niet goed over beslist is, valt zoiets aan het eind van het jaar vies tegen. De Betuwelijn noem je. De overschrijdingen daar zijn natuurlijk fors en ten dele heeft de regering daar schuld aan. Als er echter geen beslissing genomen wordt, zitten we over een jaar of tien/twintig met een probleem in de transportsector, of vervelender, met het personenvervoer in Nederland. Dat een keuze gemaakt wordt om níet de infrastructuur zodanig aan te passen, vind ik best, zolang die keuze maar ondersteund wordt door onderzoek. Of neem de woningsegregatie. Er moet gewoon bepaald worden of dat wenselijk is of niet. Als dat niet bepaald wordt, zitten sommige groepen burgers mogelijk met de gebakken peren, om het beschaafd te zeggen. |
![]() |
||
Ik heb de thread over de opiniepeiling met de reeds bestaande Wilders thread samengevoegd. Beetje overbodig, twee identieke discussies.
Citaat:
![]() De Hond werkt met een ietwat andere methodiek dan andere instituten en wijkt dus wel vaker af van de rest, soms werkt dat, niet natuurlijk niet altijd. Dat kan ook een verklaring zijn voor het verschil. Verder is de commotie rond Wilders nog redelijk vers, Wilders heeft nog niet eens een partij, veel mensen hebben gewoon nog niet goed nagedacht over op wie ze zullen stemmen. Ook is het afhankelijk van de manier waarop de vragen gesteld worden, uiteraard.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Irak was trouwens geen net voorbeeld, maar het draaide om de strekking van het punt. Niet om de stemverhoudingen onder de zittende Kamer. Je was niet aan het beargumenteren dat we de Kamer voor 90% af konden schaffen? "Net of de regering per se moet regeren, net alsof de mensen in nederland per se elke maand nieuwe regels uit Den Haag nodig hebben om te kunnen doen wat ze willen doen." Dat moet je er dan natuurlijk niet bijhalen. Over je laatste punt heb ik het volgende te zeggen: zulke beslissingen (het ingrijpen bij de gijzeling) kunnen natuurlijk nooit door een gedecentraliseerde overheid genomen worden. Dat is een staatszaak, misschien zelfs meer dan dat. Voor zulke zaken zou je een referendum moeten invoeren. Het voordeel: zuivere democratie. Het nadeel: het volk is achterlijk en stemt met het hart in plaats van met het hoofd. Ik ben zelf eigenlijk geen grote democraat, ik zou zelf liever een soort militaire intelligentieraad zien. Zoeen die in Westerse miltaire films over de Sovjet-Unie te zien is. Alle generaals en adviseurs aan één tafel. Dat oordeel is misschien niet perfect, maar het oordeel van het volk kan m'n rug op. Wat wil jij dan? Poetin is per slot van rekening democratisch gekozen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: Ik vind het zelf niet zo'n waus plan, maar sommige figuren (ik noem een leraar MA :>) zijn er wél in theorie enthousiast over. Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 15:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ultra fundementalistische christelijk in Urk, ja ik ben het er niet mee eens, maar zolang het geen wet overtreed mag het van mij, als de mensen daar graag ultra christelijk willen dan moet dat. Trouwens, Hitler had vanuit gemeenteraadspotitie nooit een wereldoorlog en de holocaust kunnen beginnen. Dus Ultra rechts in een gemeenschap is niet zo gevaarlijk. Stel je voor Hitler is de baas in Urk, nou Urk heeft geen leger, en joden kunnen gewoon ergens anders gaan wonen. Oke, niet fijn dat joden niet welkom zijn in Hitlers Urk, maar het is niet anders. Je kunt niet als gemeente Zwolle zeggen "Regime Change!" en je gaat naar Urk, dood Hitler, gooit z'n aanhangers in zee of in de cel en klaar. Naja, dat kan wel, maar dat is net zo fout natuurlijk. Beetje extreem voorbeeld maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel. En dat voorbeeld over Putin, ik bedoel helemaal niet dat men daar locaal moet kiezen wat te doen bij een gijzeling. Ik liet zien hoe iemand als Putin denkt. Waarom zit hij in tsjetjenie? Waarom is het zo erg als Rusland nog verder uit elkaar valt? Waarom al die oorlogsmisdaden, aan beide zijden? Om stomme dingetjes zoals macht en hoe men de geschiedenisboeken ingaat.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben trouwens stiekem wel een voorstander van democratie, omdat er eigenlijk geen redelijk alternatief is. Ook mijn mini-technocratie moet aangestuurd worden. Bummer. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Natuurlijk vind ik ook dat minderheden beschermt moeten worden, zeker in een democratie omdat dat een van de zwakke punten is, maar decentralisatie maakt dat niet erger.
Een knokploeg van 20 man, 200 man of 2000 man is lang niet genoeg voor een tweede wereldoorlog. Wel genoeg om Urk te terroriseren en alle Moslims, joden, communisten, anarchisten wat dan ook eruit te gooien of te doden. Maar dat soort dingen zijn allemaal in strijd met de grondwet. Maar als we toch naar een puur anarchistische situatie gaan, ik denk niet dat de meerderheid in een anarchie snel zou kiezen voor het uitroeien van joden, moslims of communisten. Hitler, en elke andere fascistische leider, heeft een voedingsbodem nodig, angst, ontevredenheid, werkloosheid, enz. Ookal zit men in Urk niet te springen om allerlei homo's, moslims en wat dan ook te ontvangen, het lijkt me sterk dat de mensen daar besluiten alle homo's, moslims enz uit te roeien/het gebied uit te gooien. Dan moet er eerst angst zijn. Moslims die Urk overnemen, homo's die de Urkse kinderen besmetten met 'het virus'. Als er geen leider is, en die is er niet in een pure anarchie, dan is het moeilijk die haat en angst te zaaien om zo mensen zo ver te krijgen dingen te doen die ze normaal niet kunnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het plannetje om mensen hun stemrecht te ontnemen omdat ze niet zouden kunnen bepalen wat goed voor ze is, riekt naar een gruwelijk minachtend mensbeeld. Je beschouwt bepaalde groepen mensen dan als kleine kinderen, wilt ze bij de hand nemen. Niet bepaald de zelfontplooiïng en gelijkheid waar we in Nederland zo'n hoge pet van ophebben. Het enige wat er dus op zit is mensen gewoon zo goed mogelijk te informeren over de partijen en hun standpunten. Meer en betere maatschappijleer op school, niet alleen algemene maar ook politieke geschiedenis op school, meer overheidsgesubsidiëerde campagnes om mensen te informeren. Maar uiteindelijk, als mensen zich daar niets van aan willen trekken en tóch op de partij stemmen die 'slecht' voor ze is, dan is dat hun democratisch recht. |
![]() |
||
Citaat:
zoiets zou skyrise zeggen iig.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht trouwens dat De Hond D66 stemde.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn immers heel veel mensen die hun belangen niet vertegenwoordigd zien op landelijk niveau, bijvoorbeeld mensen die hun wil niet kunnen bepalen (er is bij mijn mening geen mongolenpartij) en - vooral - mensen die niet genoeg medestanders hebben gevonden om een zetel in het parlement te bemachtigen. Streven naar een vertegenwoordiging van álle mensen is niet mogelijk, is ook geen doel op zich en zou uiteindelijk leiden tot een situatie waarin mensen bepalen voor ándere mensen wat goed is voor hen. |
![]() |
|
![]() |
Een democratie is een systeem waarin het volk zelf het land regeert, en dus niet een kleine minderheid.
Democratie heeft niet echt een doel. En dat gelul over mensen als rationele wezens en rationeel stemmen, dat is totaal irrelevant en is totaal geen onderdeel van de definitie van democratie. Bijna iedereen weet dat mensen irrationele wezens zijn en dat het helemaal niet uit maakt of mensen rationeel of niet zijn als het gaat om democratie, werkt precies hetzelfde. Het doel van democratie is in iedergeval niet het land effectief besturen en ook niet om de beste beslissingen of de meest rationele beslissingen te nemen. Als je dat wilt neem je een dictatuur, een polycratie ofzo.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Toch proces tegen Geert Wilders Verwijderd | 500 | 07-03-2009 15:13 | |
De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften Daevrem | 196 | 10-10-2007 23:18 | |
Wilders: terreurverdachten zonder proces vastzetten Levitating Nun | 167 | 31-10-2005 12:15 | |
Geert Wilders presenteert partijprogramma PGWR | 500 | 14-03-2005 18:15 | |
VVD'er Wilders haalt uit naar de islam. JantjePietje | 220 | 17-02-2004 17:40 |