Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Ingrijpen?
Ja, hoe dan ook 13 29.55%
ja, alleen via de VN 18 40.91%
Nee 10 22.73%
Nee, dit is een goede ontwikkeling voor de regio 1 2.27%
geen mening 0 0%
anders 2 4.55%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 13:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 09-11-2004 @ 14:28 :
Ja, Israel heeft spionnen.

Iran heeft spionnen.
Egypte heeft spionnen.
Saudi-Arabie heeft spionnen.
Syrie heeft spionnen.
Rusland heeft spionnen.
Monaco heeft spionnen.
Liechtenstein heeft spionnen.
Nepal heeft spionnen.
Ierland heeft spionnen.
Finland heeft spionnen.
Palau heeft spionnen.
Ivoorkust heeft spionnen.
Het Vaticaan heeft spionnen.

What's new?
Dat vragen wij dus aan jou. Waarom maak jij je zo druk om wat spionage?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 13:28
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:

Iran heeft spionnen.
Egypte heeft spionnen.
Syrie heeft spionnen.
Rusland heeft spionnen.
Monaco heeft spionnen.
Nepal heeft spionnen.
Ierland heeft spionnen.
Finland heeft spionnen.
Palau heeft spionnen.

What's new?
In bovenstaande posts beweer je het tegenovergestelde...

Wat wil je nu zeggen?

Oud 09-11-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:

Iran heeft spionnen.
Egypte heeft spionnen.
Syrie heeft spionnen.
Rusland heeft spionnen.
Monaco heeft spionnen.
Nepal heeft spionnen.
Ierland heeft spionnen.
Finland heeft spionnen.
Palau heeft spionnen.

What's new?
Nou waar maak jij je dan druk om?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-11-2004 @ 14:29 :
Nou waar maak jij je dan druk om?
Nee, waar maak jij je druk om?
Jij begon over Israelische spionnen, meen ik me te herinneren.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:31
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 09-11-2004 @ 14:30 :
Jij beweerde dat er géén Israelische spionnen zijn.
Oud 09-11-2004, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 09-11-2004 @ 14:30 :
Alsjeblieft zeg probeer je er niet uittepraten met dat kinderachtige jij begon terwijl het notabene jij was die o zo verontwaardigt was over Iraanse spionage

En beweerde dat isreal ze niet had en dan weer wel
Boy make up jour mind
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-11-2004 @ 14:32 :
Alsjeblieft zeg probeer je er niet uittepraten met dat kinderachtige jij begon terwijl het notabene jij was die o zo verontwaardigt was over Iraanse spionage

En beweerde dat isreal ze niet had en dan weer wel
Boy make up jour mind
Ga Nederlands leren of ga buiten spelen.

Ik heb nergens beweert dat Israel geen spionnen heeft.

Er zit een verschil tussen een stille spion ergens hebben die geheime informatie doorgeeft aan een ander land, en een onbemand vliegtuig met een camera over een land laten vliegen. Dat laatste gaat toch echt wel even verder hoor. Dat is een schending van het nationale luchtruim, binnendringen van het territorium van een vreemde mogendheid.

En het binnendringen van het luchtruim van een land door een vliegtuig toebehorend aan een vijandelijk land word in de hele wereld als oorlogsdaad gezien.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-11-2004 @ 14:31 :
Jij beweerde dat er géén Israelische spionnen zijn.
In welk topic dan?
Heb nog gezocht, kon het niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:49
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 09-11-2004 @ 14:48 :
In welk topic dan?
Heb nog gezocht, kon het niet vinden.
Hierboven, in de VS.
Oud 09-11-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 09-11-2004 @ 14:47 :
Ga Nederlands leren of ga buiten spelen.

Ik heb nergens beweert dat Israel geen spionnen heeft.

Er zit een verschil tussen een stille spion ergens hebben die geheime informatie doorgeeft aan een ander land, en een onbemand vliegtuig met een camera over een land laten vliegen. Dat laatste gaat toch echt wel even verder hoor. Dat is een schending van het nationale luchtruim, binnendringen van het territorium van een vreemde mogendheid.

En het binnendringen van het luchtruim van een land door een vliegtuig toebehorend aan een vijandelijk land word in de hele wereld als oorlogsdaad gezien.
Leer verantwoording voor je uitspraken

Leugens doen je de das om vooral als het bewijs op straat ligt

De meesten landen denken daar wel even anders over
En een stille spion richt meer schade aan

Werd er in japan geen spionga vliegtuig neergehaald en is land al in oorlog?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-11-2004 @ 14:49 :
Hierboven, in de VS.
Ik zei dat die twee geen spionnen waren.

Een spion is iemand die op regelmatige basis geclassificeerde informatie doorgeeft aan een buitenlandse (vijandelijke) mogendheid.
Die Larry dinges uit het Pentagon heeft uit eigen initiatief contact opgenomen met Israelische vertegenwoordigers en hen geheime informatie aangeboden. Israel heeft geen regelmatige zendingen informatie van hem ontvangen. Er is nooit sprake geweest van wederzijds contact.

Stel dat ik hier een geheim plan van Tsjechie vind om Nederland aan te vallen, en ik loop ermee naar de Nederlandse ambassade. Maar voor de deur van de Nederlandse ambassade word ik door een arrestatieteam opgepakt.
Heeft Nederland dan gespioneerd in Tsjechie?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-11-2004 @ 14:52 :
Leer verantwoording voor je uitspraken

Leugens doen je de das om vooral als het bewijs op straat ligt

De meesten landen denken daar wel even anders over
En een stille spion richt meer schade aan

Werd er in japan geen spionga vliegtuig neergehaald en is land al in oorlog?
Waar heb je het over?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:01
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 09-11-2004 @ 14:57 :
Ik zei dat die twee geen spionnen waren.

Een spion is iemand die op regelmatige basis geclassificeerde informatie doorgeeft aan een buitenlandse (vijandelijke) mogendheid.
Die Larry dinges uit het Pentagon heeft uit eigen initiatief contact opgenomen met Israelische vertegenwoordigers en hen geheime informatie aangeboden. Israel heeft geen regelmatige zendingen informatie van hem ontvangen. Er is nooit sprake geweest van wederzijds contact.

Stel dat ik hier een geheim plan van Tsjechie vind om Nederland aan te vallen, en ik loop ermee naar de Nederlandse ambassade. Maar voor de deur van de Nederlandse ambassade word ik door een arrestatieteam opgepakt.
Heeft Nederland dan gespioneerd in Tsjechie?
Als je op school had opgelet, had je geweten dat in het geval een spion gepakt wordt, het desbetreffende land in alle toonaarden zal ontkennen ook maar iets met die persoon te maken te hebben of die persoon (echt) te kennen.
Natuurlijk zal zo'n land zeggen van niets te weten of zoals hierboven "vrijwillige informatieverschaffing".
Oud 09-11-2004, 14:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-11-2004 @ 15:01 :
Als je op school had opgelet, had je geweten dat in het geval een spion gepakt wordt, het desbetreffende land in alle toonaarden zal ontkennen ook maar iets met die persoon te maken te hebben of die persoon (echt) te kennen.
Natuurlijk zal zo'n land zeggen van niets te weten of zoals hierboven "vrijwillige informatieverschaffing".
Als jij op school had opgelet had je geweten dat 'spion' een term is die in de echte wereld alleen op de kleuterschool gebruikt wordt.

Verder hoef je geen commentaar te leveren op mijn schoolcarriere. Dat is niet relevant voor dit topic. Ik studeer aan een van de beroemdste universiteiten ter wereld, jij zit in 5 HAVO. Zullen we het dus maar even bij onszelf houden wat educatie betreft?

We hebben het hier over agenten. En inlichtingenofficieren. Niet spionnen en niet geheim agenten.

Een agent is bijvoorbeeld een Amerikaan die in het Amerikaanse leger werkt en geheime Amerikaanse militaire informatie doorgeeft aan een vertegenwoordiger van de Iraanse ambassade. En die vertegenwoordiger van de Iraanse ambassade is een inlichtingenofficier.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:10
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 09-11-2004 @ 15:07 :
Als jij op school had opgelet had je geweten dat 'spion' een term is die in de echte wereld alleen op de kleuterschool gebruikt wordt.

Verder hoef je geen commentaar te leveren op mijn schoolcarriere. Dat is niet relevant voor dit topic. Ik studeer aan een van de beroemdste universiteiten ter wereld, jij zit in 5 HAVO. Zullen we het dus maar even bij onszelf houden wat educatie betreft?

We hebben het hier over agenten. En inlichtingenofficieren. Niet spionnen en niet geheim agenten.

Een agent is bijvoorbeeld een Amerikaan die in het Amerikaanse leger werkt en geheime Amerikaanse militaire informatie doorgeeft aan een vertegenwoordiger van de Iraanse ambassade. En die vertegenwoordiger van de Iraanse ambassade is een inlichtingenofficier.
Spion is een term die zelfs op de hoogste universiteit wordt gebruikt. Verder hoef je niet meteen in defentie te schieten als ik enkel een alegemene opmerking maak over als je op school had opgelet. Niet echt een verantwoorde opmerking van iemand die ambieert een Rabbijn te zijn. Maar als we toch nog even verder op die toer gaan, je doet nu een intro programma aan een universiteit ergens in het oostblok omdat je hier niet wordt toegelaten?
Oud 09-11-2004, 14:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-11-2004 @ 15:10 :
Spion is een term die zelfs op de hoogste universiteit wordt gebruikt. Verder hoef je niet meteen in defentie te schieten als ik enkel een alegemene opmerking maak over als je op school had opgelet. Niet echt een verantwoorde opmerking van iemand die ambieert een Rabbijn te zijn. Maar als we toch nog even verder op die toer gaan, je doet nu een intro programma aan een universiteit ergens in het oostblok omdat je hier niet wordt toegelaten?
Om even verder te gaan met deze flamewar,

Geef mij eens een link naar een serieus wetenschappelijk artikel over spionnen. En een goede definitie daarvan.

Verder, wat betekent defentie eigenlijk?

Verder bestaat het oostblok niet meer. Al zo'n 15 jaar niet meer. Verder is dit een universiteit waar honderden Amerikaanse, Britse, Israelische, Duitse, Griekse studenten en vele anderen studeren. Dit in tegenstelling tot Nederlandse universiteiten, die geen Engelstalige programma's kennen en absoluut niet open staan voor buitenlandse studenten.
Daarnaast kan ik in Nederland wel degelijk toegelaten worden als ik dat wil en is het niet aan een HAVO-scholier die van het VWO is gestuurd omdat ze VWO te moeilijk vond om daarover te oordelen.

En nu stel ik voor dat we terugkeren naar het oorspronkelijke onderwerp van dit, ehm, onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:20
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik heb zelf de keuze voor havo gemaakt, school wilde me op vwo houden maar ik had geen zin meer.

Check the facts.
Oud 09-11-2004, 14:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Universiteit van Harderwijk?

ik zou zeggen, je hebt het beweerd, bewijs het nu maar, dan is daar ook geen gezeik meer over.

Oud 09-11-2004, 14:21
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-11-2004 @ 15:20 :
Universiteit van Harderwijk?

ik zou zeggen, je hebt het beweerd, bewijs het nu maar, dan is daar ook geen gezeik meer over.

Ereleerling van professor Alsvanouds .
Oud 09-11-2004, 14:28
Verwijderd
Nee, ik geloof niet in oorlog.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:07
Daevrem
Daevrem is offline
Veel spionnen en special forces staan niet officieel op de loonlijst voor het land waar ze voor werken. Vaak zijn ze ex-werknemen.

Soms worden hele special forces teams officieel uitgeschreven om speciale geheime politiek gevoelige missies uit te voeren. Dan zijn het huurlingen, geen militairen.
Oud 09-11-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:

Offtopic: Het spijt me je het te moeten melden, maar je bent nog steeds hetzelfde onuitstaanbare persoon als vroeger.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Rabbi Daniel schreef op 09-11-2004 @ 14:58 :
Waar heb je het over?
Waar heb jij het over?

Je verkondigt onzin met achterlijke argumenten die ik vervolgens onderuithaal en dan weet jij niet meer waar ik het over heb en ontken je in alle toonaarden die bewering gedaan te hebben.

En ik heb een nieuwtje voor je ook al studeer je aan een zogenaamde topuniversiteit dat verandert niks aan het feit dat je als een autist overkomt
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Mohammed Atta studeerde ook lucht- en ruimtevaarttechniek.

Beetje zwak trouwens dat je eerst stelt dat jouw schoolcarrière niet relevant is hier (wat overigens wel terecht is) maar dat je vervolgens toch niet kunt laten te benadrukken dat je aan een wereldberoemde universiteit studeert.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 18:48 :
Mohammed Atta studeerde ook lucht- en ruimtevaarttechniek.
Die radicalen ook

edit: kom online of ik ga denken dat je me geblokt hebt

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:02
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-11-2004 @ 18:49 :

edit: kom online of ik ga denken dat je me geblokt hebt
What's going on?
Oud 09-11-2004, 18:26
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat: