![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
het verwijt aan het adres van georganiseere religies is nu juist dat ze de belangen van hun volgers zo beinvloeden dat die belang krijgen bij conflicten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sterker nog. Na een korte observatie van de commentaren in dit topic, is het mij duidelijk geworden dat er geen opbouwende argumentatie voor de mening nodig is. Ik voel mij hierdoor niet genoodzaakt om mijn uitspraak te herzien. Een hoger beroep kan natuurlijk altijd door de verdediging (Geloof) aangevraagd worden. Maar zover heb ik nog niets van de heren Allah, God en Jahweh gehoord.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(1) Some famous scientists believed in God. (2) Therefore, God exists. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had alleen niet zo veel zin/tijd om een heel verhaal te typen enzo. Maar ik bedoelde dus idd, dat de mens de wereld naar de haaien helpt, omdat -en nu komt het- ze alleen maar aan hun zelf denken en alles doen om macht te verkrijgen enz, enz..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en bovendien, ik win door mezelf al de discussie: (1)Ik was ooit christelijk (2)Nu ben ik atheist. (3)Daarom moet het christendom onwaar zijn. Schokkend voor de Christenen om dit te ontdekken. ![]() Wat een onzin om individuelen als bewijs te zien, toont maar weer eens aan dat veel argumenten het copy&paste niveau niet ontstijgen, want hoe vaak ik dit vrhaal al wel niet heb gehoord.
||
Citaat:
Het is de Duivel die je van het Ware Pad heeft afgebracht! Je kunt God daar niet de schuld van geven! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(2) Is d.t.g.v. logisch (3) ????????? Het gaat voor mij niet om winnen of gelijk hebben maar om feitenkennis en watr je daar mee doet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dus die 30 jaar + die ze aan het knokken zijn in Noord-Ierland leid uiteindelijk tot iets goed? Right. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee. Goed zo! Lezen kan je helpen! Je kunt niet ontkennen dat het wel katholieken en protestanten zijn die daar knokken. (Of tenminste mensen die beweren dat ze het zijn) En dat zijn, jaja, gelovigen. En dat geknok van die gelovigen leid tot weinigs goed... |
![]() |
|||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar wel degelijk geïnspireerd is door het geloof. Tenminste door sommige van die gozers. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, de ongelovige is gewoon ontoerekeningsvatbaar. De gelovige kan de schuld geven aan het geloof. Maar goed, jullie je zin. Laten we altijd de omstandigheden maar vergeten en nooit het Geloof de schuld geven. Want ach... het Geloof kán toch niet schuldig zijn he? Aangezien het liefde predikt endezo... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als geloof een rol speelt wordt er slechts een schuldige factor toegevoegd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu nog de voordelen. |
![]() |
||
Citaat:
Veel mensen zien dat zo, maar daarom is het nog niet zo. Het is gewoon onnadenkend zo te redeneren. Alleen zijn er veel geloven, of eerder heilige boeken die beweren dat je bepaalde mensen mag omleggen, om het maar even simpel te zeggen. Maar als ej nou kijkt naar de moord op theo van gogh, daarbij lag het toch echt aan de persoon en niet aan de islam.. Logisch voor een weldenkend mens.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dus, ter bevordering van overzicht genummerd, de argumentatie van kwakokwako in deze topic. ik voeg mijn commentaar direct eronder met een streep aangegeven toe. (1)kijk programma [X] daarin wordt alles uitgelegd. - nee bedankt ik twijfel dat dit programma iets te zeggen heeft dat ik nog niet weet, en ik heb een leven, leg het zelf maar uit. (2)ha! je kijkt het niet?! -nee, wat denk je? (3)je wilt het niet zien! je wilt het niet! -de waarheid zie ik al, dat programma kan voor mijn part verbranden. (4)je wilt het niet zien, daarom heb ik gelijk! -*zucht* dit is typisch de houding waar ik me zwaar aan erger, achterhaalde argumenten die maar herhaald worden, on and on and again.... Dus, gaat dit soort gedoe nog door of heb je betere argumentatie in huis dan een enkel oncontroleerbaar en niet relevant voorbeeld? Ik moet zeggen dat ik hoop van wel, want anders zal deze thread redelijk saai gaan worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geloven is moeilijk maar niet geloven is onmogelijk als je je verstand daadwerkelijk wilt gebruiken. Bewijs dat God niet bestaat ???????? Onmogelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
doe jij dat nu ook? Zou volgens jouw logica wel moeten namelijk. Bovendien moet ik dat voorbeeld van Anthony Flew nog gestaafd zien (niemand heeft ooit een bron weten te produceren), en dan zou ik ook nog moeten concluderen dat de beweegredenen van meneer Flew relevant zijn. Wat jij trouwens zegt over dat wie zijn verstand gebruikt per definitie moet geloven is wel erg grof, ik mag ook niet zomaar roepen dat alle gelovigen dom zijn, dan krijg je kanttekeningen. bij deze dus: wat een respectloos kulargument. Als laatste zou ik er voor de zoveelste keer op willen wijzen dat een gebrek aan bewijs van het tegendeel niet automatisch betekent dat stelling waar is. (bovendien is het bestaan van een conventionele god erg onaannemelijk te maken)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoezo respectloos. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Individualiteit sublime | 11 | 18-01-2004 12:36 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 |