Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
EnzYme schreef op 04-01-2005 @ 18:37 :
die laatste 2 dingen die jij zegt:

Hypotese:

Evolutietheorie is weerlegd er is namelijk DEGENERATIE... alles word slechter:
Chronische ziekten ook bij dieren

Ik geloof dat er niets tot leven komt dan door god!
God blaast namelijk zijn levensadem in een mens (levensadem is ziel, aangezien dieren geen ziel hebben)

is er al een mens gekloont (behalve in de baarmoeder, ik vind dat niet echt klonen al zijn het toch 2 dezelfde mensen, maar das een andere discussie)

met de eerste 4 punten ben ik het eens!
Ach, nee, niet wéér iemand die de evolutietheorie niet aanneemt. Degeneratie is bedacht door een paar pseudo-wetenschappers die uitgelachen worden door alle zichzelf respecterende wetenschappers.

Verder vind ik het prima dat je in een god gelooft, maar het is belangrijk je te realiseren dat het geloof in een god geenszins een bewijs is voor wat dan ook, noch een verklaring is voor wat dan ook.

Edit: mensen zijn ook dieren, dus je spreekt jezelf tegen door te stellen dat mensen wel en geen ziel hebben. Los daarvan is de hypothese van een ziel nergens op gebaseerd en voegt hij niets toe aan wat we al weten over de menselijke psyche en de dood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2005, 20:45
EnzYme
EnzYme is offline
lol! laat maar jij wil dus ook niet

onzinnig om daar nu verder in discussie over te gaan...
en nee niet denken van - ooh weer zo een die wegloopt...

als je jezelf respecteerd is er geen evolutie
UIT NIETS --> IETS
Oud 04-01-2005, 20:46
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 04-01-2005 @ 11:19 :
Ik vind het altijd zo'n gel*l als je over erfzondes hoort.... Ja zal vast in de bijbel staan... Maar waar komen die erfzondes vandaan... Aangezien christenen niet in reincarnatie geloven lijkt het me niet dat het komt door wat je in een vorig leven hebt gedaan... Je erft het dus van je voorouders... En wat als je directe voorouders nou niks daadwerkelijk fout hebben gedaan... echt geen een zonde hebben begaan (ja op zich niet mogelijk maar stel). Ja je erft dan vast de eerste mensen op aarde...
Maar als je je hele leven goede dingen wil doen (moeder teresa) ben je dus alsnog een zondaar... dat is toch absurd?
die erfzonden komen van je ouders. en zo vanaf de eerste mensen dus ja. het is niet te stellen, want ouders kunnen niet niets fouts doen . mocht dat wel zo zijn, dan is er geen sprake van erfzonden natuurlijk. dat wil niet zeggen dat jij zo afhankelijk bent van je ouders.
moeder teresa is een zondaar in theoretische zin, ze heeft slechte dingen gedaan. of nou ja, slecht. slechte gedachten bijvoorbeeld. en wat is er dan absurd aan? de naam?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:47
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
EnzYme schreef op 04-01-2005 @ 21:45 :
UIT NIETS --> IETS
daar ben ik het op zich wel mee eens ja .
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:23
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 04-01-2005 @ 21:46 :
die erfzonden komen van je ouders. en zo vanaf de eerste mensen dus ja. het is niet te stellen, want ouders kunnen niet niets fouts doen . mocht dat wel zo zijn, dan is er geen sprake van erfzonden natuurlijk. dat wil niet zeggen dat jij zo afhankelijk bent van je ouders.
moeder teresa is een zondaar in theoretische zin, ze heeft slechte dingen gedaan. of nou ja, slecht. slechte gedachten bijvoorbeeld. en wat is er dan absurd aan? de naam?
ik vind het absurd dat die "erfzonde" soms als een soort excuus wordt gebruikt voor rampen zoals dit...
Oud 04-01-2005, 21:45
EnzYme
EnzYme is offline
tuurlijk...
Ik denk dat de mens dit ook niet kan veroorzaken (natuurlijk gezien dan)

Maar er zijn sommige mensen die denken dat dit van God afkomt.

Eén ding weet ik wel: Er gaat niets buiten Gods wil om!
Oud 04-01-2005, 22:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
EnzYme schreef op 04-01-2005 @ 21:45 :
UIT NIETS --> IETS
omfg, als ik een euro kreeg voor elke keer dat dat argument herhaald wordt kon ik nu met pensioen....

Degeneratie: nonsens, wordt teniet gedaan door voortplanting, verder ontbreekt bewijs van mensen die eeuwen en eeuwen oud werden.

Niets->iets: gaat niet over de evolutietheorie, hoeft niet beantwoord te hebben, creationisme beweerd dit ook, negeert alle natuurwetten.

gods wil: niet te bewijzen, subjectief begrip, corrumpeerbaar.

klonen: bullshit, jij zou de eerste zijn

zo, maar even in telegramstijl om een groot verhaal te voorkomen.
Oud 04-01-2005, 23:14
RanC
RanC is offline
Geen bewijs voor bigbang theorie is geen argument ertegen.

Geen bewijs voor een God is wel een bewijs tegen die God/Religie zelf, maar nog niet noodzakelijk voor creationisme.

(Ik word soft ;_; )
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 07:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2005 @ 14:17 :
Volgens mij volgt uit deze ramp een van de conclusies:

-er bestaat geen god.
Laat ik het hier dan maar bij houden.

Frappant beeld (voor)gisteren op tv, midden in de verwoeste stad stond de moskee nog fier overeind, dus ze konden god iig nog bedanken
Oud 05-01-2005, 07:32
EnzYme
EnzYme is offline

zie je
tog nog een God!
Oud 07-01-2005, 00:22
Poepkind
Poepkind is offline
Ik heb de ultieme verklaring voor de tsunami in Azie. Al die mensen daar zijn zo ongelovig als de pest, boedha's, meerdere goden, dikke afgoderij. Dus toen dacht god, daar moet ik ze natuurlijk wel voor straffen. De beste tijd? Kerstdag, wanneer iedereen jezus viert behalve al die ongelovige aziers. Tsja dat komt er van als je niet in god gelooft
Oud 07-01-2005, 11:38
Monster
Monster is offline
Die rotzak vond gewoon dat het te goed ging met azie
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:05
RanC
RanC is offline
Citaat:
Monster schreef op 07-01-2005 @ 12:38 :
Die rotzak vond gewoon dat het te goed ging met azie
Dan heeft hij zijn huiswerk niet goed gedaan.
Zuid-Korea, China en Japan zijn economisch vele malen sterker dan de getroffen landen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:18
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 07-01-2005 @ 01:22 :
Ik heb de ultieme verklaring voor de tsunami in Azie. Al die mensen daar zijn zo ongelovig als de pest, boedha's, meerdere goden, dikke afgoderij. Dus toen dacht god, daar moet ik ze natuurlijk wel voor straffen. De beste tijd? Kerstdag, wanneer iedereen jezus viert behalve al die ongelovige aziers. Tsja dat komt er van als je niet in god gelooft
Ik heb de ultieme verklaring voor de zondvloed. Lang geleden heeft een stomme man, hij heette Adam, precies datgene gedaan wat zijn Maker, God, niet wou. Het bekende verhaal van Adam en Eva wat zelfs een ongelovige wel kent. Vanaf dat moment gaat de wereld naar de klote. Dat betekent dat er natuurrampen komen, dat mensen doodgaan aan vreselijke ziekten, dat mensen geen eeuwig leven hebben, maar allemaal vroeg of laat doodgaan. Is dat de schuld van God? Nee, natuurlijk niet. Het is de schuld van die eigenwijze Adam en Eva, die zo graag juist die vrucht (de verkeerde) en niet een andere wou hebben. En dan kun je wel zeggen, dat was Adam, daar heb ik geen boodschap en geen verantwoordelijkheid voor. Dat heb je dus wel, ik kan je verzekeren dat jij hetzelfde gedaan zou hebben. Bovendien is hij als het ware de leider van alle mensen, omdat hij de eerste was. Met zijn beslissing, besliste hij voor al zijn kinderen, kleinkinderen en dus voor iedereen die hier rondloopt. 't Is dus onze schuld dat die tsunami kwam op Tweede Kerstdag. En we hebben het aan God te danken dat niet iedereen gedood is.
Oud 07-01-2005, 12:21
RanC
RanC is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 07-01-2005 @ 13:18 :
*blabla*
De dooddoener:

Als God Almachtig, Perfect en Alwetend is, waarom wist hij dan niet dat Adam van die appel ging eten?
En als hij dat wel wist, waarom deed hij er dan niets tegen?

Waarom schept een perfect wezen een wezen vol imperfectie? Vanwege sadistische neigingen om dat imperfecte wezen te zien lijden? Of omdat dat perfecte wezen helemaal niet zo perfect is?

(Stuur me maar een PM hierover, aangezien ik dit topic niet wil verkrachten en deze discussie al zo vaak gevoerd is.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten