Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 21:39
Verwijderd
Zullen we hier geen discussie van maken over welke godsdienst het best is. De vraag was: Waarom geloof jij in jouw God. Laten we het daarbij houden.
Advertentie
Oud 19-05-2005, 22:16
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-05-2005 @ 18:27 :
Persoonlijk vind ik dat die mensen die die cursus geven heel erg eenzijdig rederneren. Als je zegt dat de mens ouder dan 10000 jaar moet zijn zeggen zij dat dat niet zo is en dat koolstofdateringen ge-extrapoleert zijn, als je vervolgens met voorbeelden komt die allemaal juist blijken te zijn over langere jaren, zeggen ze: Maar wat is er voor bewijs voor? En als ik dan om bewijs vraag dan zeggen ze: Dat heeft god gedaan en als bewijs voor zijn bestaan de omgeving om je heen. Als ik vervolgens het hele oerknalgebeurte en levenschepping uitleg, krijg ik wederom de vraag, maar wat is er voor bewijs. Dan geef ik dat en dan is de vraag hoe weet je dat. Maar op de vraag dan hoe weet je dat God alles geschapen heeft krijg je als antwoord, dat staat in de bijbel. Op de vraag waarom dat dan juist is, is het antwoord want de bijbel is juist. Maar daarna geven ze wel doodleuk toe dat er tegenstrijdigheden in de bijbel staan.
Erg eenzijdige argumentatie, kortom aan zo'n cursus heb je niets, want je prikt zo door de zwakke argumentatie heen.
Ik hoop wel dat je uit ervaring spreekt. Ik heb hierover namelijk zeer grote twijfels. Waar en wanneer was dit, want ik heb sterk het idee dat je vanuit een vooroordeel aan het quoten bent dan vanuit realisme. Zeg me dat ik ongelijk heb en ik trek mijn mening meteen terug. Ik hoop ditmaal wel antwoord te krijgen.
Oud 19-05-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 19-05-2005 @ 22:05 :
in de nabije toekomst is de Islam wel de grooste wereldgodsdienst
Het Christendom heeft wereldwijd 2,116,909,551 aanhangers, de Islam 1,282,780,148. Met een procentueel groeiverschil van slechts 0,3% zal het niet in de nabije toekomst het Christendom inhalen als grootste wereldgodsdienst.
Oud 20-05-2005, 06:36
Verwijderd
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 19-05-2005 @ 23:16 :
Ik hoop wel dat je uit ervaring spreekt. Ik heb hierover namelijk zeer grote twijfels. Waar en wanneer was dit, want ik heb sterk het idee dat je vanuit een vooroordeel aan het quoten bent dan vanuit realisme. Zeg me dat ik ongelijk heb en ik trek mijn mening meteen terug. Ik hoop ditmaal wel antwoord te krijgen.
Moet ik me eigen verhaal nog een keer bevestigen? Ik heb dit van een jongen de alpha-cursussen geeft, ik vroeg er naar en hij vertelde wat ze dan vertelde en toen besloot ik maar even wat vragen te stellen.
Oud 20-05-2005, 08:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 19-05-2005 @ 17:07 :
Islam is wat de Koran voor schrijft? ja/nee
Koran staat vast op papier? ja/nee
Mensen geven eigen invullingen aan bepaalde zaken, daar heeft de Islam zelf niets mee te maken? ja/nee
Je hebt het dus helemaal fout? ja/nee
In plaats van semi-persoonlijk aanvallen kan je ook gewoon toegeven dat je niet voor alle Islamieten kan spreken.

Zoals ik al vaker heb gezegd: bij discussies over interpretaties is er maar een enkel voorbeeld nodig om de regel onwaar te bewijzen, en die voorbeelden zijn er, plenty.
Oud 20-05-2005, 08:38
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2005 @ 09:35 :
In plaats van semi-persoonlijk aanvallen kan je ook gewoon toegeven dat je niet voor alle Islamieten kan spreken.

Zoals ik al vaker heb gezegd: bij discussies over interpretaties is er maar een enkel voorbeeld nodig om de regel onwaar te bewijzen, en die voorbeelden zijn er, plenty.
Je kan niet zeggen dat mensen hun eer wreken doordat ze een andere interpretatie hebben op de koran, om maar een voorbeeld te geven.
Oud 20-05-2005, 08:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 20-05-2005 @ 09:38 :
Je kan niet zeggen dat mensen hun eer wreken doordat ze een andere interpretatie hebben op de koran, om maar een voorbeeld te geven.
Nee, maar een enkel voorbeeld volstaat om aan te tonen dat 'de islam'als geheel niet denkbeeld X of Y aanhangt, aangezien er uitzonderingen op zijn.

En dat is iets waar vaak aan voorbij gegaan wordt in het ophemelen van denkbeelden.
Oud 20-05-2005, 09:13
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2005 @ 09:56 :
Nee, maar een enkel voorbeeld volstaat om aan te tonen dat 'de islam'als geheel niet denkbeeld X of Y aanhangt, aangezien er uitzonderingen op zijn.

En dat is iets waar vaak aan voorbij gegaan wordt in het ophemelen van denkbeelden.
Klopt, maar het is bijzonder irritant, als men je op de fouten van de ander gaat wijzen, en nog helemaal erg: als je de islam er de schuld van geeft De islam, waar jij gelooft, dat die dat totaal verbiedt
Oud 20-05-2005, 11:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 20-05-2005 @ 10:13 :
Klopt, maar het is bijzonder irritant, als men je op de fouten van de ander gaat wijzen, en nog helemaal erg: als je de islam er de schuld van geeft De islam, waar jij gelooft, dat die dat totaal verbiedt
Tja, roep dan niet langer dat 'de islam' altijd iets rechtvaardigs voorschrijft of altijd gelijk heeft.

Dan is er ook geen reden meer anderen om de oren te slaan met voorbeelden van andere Islamieten die er heel andere opvattingen op na houden.

Kwestie van standpunten nuanceren, er bestaat simpelweg niet zoiets als een doctrine die altijd gelijk heeft.
Oud 20-05-2005, 11:56
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2005 @ 12:51 :
Tja, roep dan niet langer dat 'de islam' altijd iets rechtvaardigs voorschrijft of altijd gelijk heeft.

Dan is er ook geen reden meer anderen om de oren te slaan met voorbeelden van andere Islamieten die er heel andere opvattingen op na houden.

Kwestie van standpunten nuanceren, er bestaat simpelweg niet zoiets als een doctrine die altijd gelijk heeft.
Je kan niet beweren door die kleine afwijking, dat de leer van de Islam niet vast zit.
Oud 20-05-2005, 15:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 20-05-2005 @ 12:56 :
Je kan niet beweren door die kleine afwijking, dat de leer van de Islam niet vast zit.
De minste afwijking bewijst al dat iets niet altijd waar kan zijn. (los daarvan doet het bestaan van verschillende stromingen dat toch al, maar dat terzijde)

En vandaag zijn het mischien een duizendtal mensen die iets debiels geloven, binnen een generatie zijn het er tienduizen, and so on and so forth.
Oud 20-05-2005, 15:29
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2005 @ 16:25 :
De minste afwijking bewijst al dat iets niet altijd waar kan zijn. (los daarvan doet het bestaan van verschillende stromingen dat toch al, maar dat terzijde)

En vandaag zijn het mischien een duizendtal mensen die iets debiels geloven, binnen een generatie zijn het er tienduizen, and so on and so forth.
Wat de meerderheid volgt, moet wel de juiste leer zijn.

It's a virus
Oud 21-05-2005, 22:13
Appiej15
Appiej15 is offline
Ik geloof in God omdaty ik wete dat Hij bestat. Kijk eens om je heen. Die bomen zijn niet vanzelf ontstaan. Dat is iets biologisch waar over nagedacht is. Nou Wie is er zooo slim om dat te maken. En kijk eens naar jezelf. Jij bent echt niet geevolutioneerd uit de aap. Hallo als wij afstammen van de apen, waarom zijn er dan nog steeds apen?? Maar Wie is er dan zooo slim om dit allemaal te maken. Hij weet alles. Heeft ons gemaakt en zal de aarde op een moment tot een einde brengen. Is het niet nu, misschien wel morgen of misschien pas over 10 jaar. of over een millenium. Je weet het niet. Ik geloof in God om dat Hij voor mij gestorven is en mijn zonden op Zich genomen heeft.
Oud 21-05-2005, 23:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Appiej15 schreef op 21-05-2005 @ 23:13 :
*aargh, niet nog eentje*
Ok, dan zal ik je nu in jouw stijl weerleggen.

Mijn stelling: jouw god bestaat niet, ik ben god.

Waarom ben ik god?
Aanschouw ongelovige, dit heb ik allemaal gemaakt:

Zo, je kunt niet ontkennen dat dit mooi is, daarom ben ik god en heb ik gelijk..

Afijn, ^4
Oud 21-05-2005, 23:23
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-05-2005 @ 00:14 :

Waarom ben ik god?
[afbeelding]

Zo, je kunt niet ontkennen dat dit mooi is, daarom ben ik god en heb ik gelijk..

Afijn, ^4
Volgens mij is dit alleen maar een foto.
Oud 21-05-2005, 23:28
Verwijderd
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 22-05-2005 @ 00:23 :
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Oud 22-05-2005, 00:06
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Waarom ben ik god?
[afbeelding]

Afijn, ^4
Waarom gelooft niet 1 mensenkind jou, en geloven er miljarden mensen in Mozes/Jezus/Muhammed?
Oud 22-05-2005, 01:05
Donny must die
Citaat:

....

Afijn, ^4
wat ontzettend lame
Oud 22-05-2005, 01:22
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-05-2005 @ 01:06 :
Waarom gelooft niet 1 mensenkind jou, en geloven er miljarden mensen in Mozes/Jezus/Muhammed?
Citaat:
Nanahara schreef op 20-05-2005 @ 16:29 :
Wat de meerderheid volgt, moet wel de juiste leer zijn.

It's a virus
Oud 22-05-2005, 01:24
Donny must die
Citaat:
FuSe schreef op 22-05-2005 @ 02:22 :
ehm dat beantwoord de vraag niet
Oud 22-05-2005, 01:25
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 19-05-2005 @ 22:05 :
in de nabije toekomst is de Islam wel de grooste wereldgodsdienst
Er zijn in de wereld ook nu al meer armen dan rijken.
Oud 22-05-2005, 01:28
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 22-05-2005 @ 02:25 :
Er zijn in de wereld ook nu al meer armen dan rijken.
En de benen dan?

Wat is rijk? En wat is arm? Het zijn loze termen. Ik denk dat veel rijke mensen arm zijn. En arme mensen rijk.
Oud 22-05-2005, 02:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-05-2005 @ 02:28 :
En de benen dan?

Wat is rijk? En wat is arm? Het zijn loze termen. Ik denk dat veel rijke mensen arm zijn. En arme mensen rijk.

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 02:53.
Oud 22-05-2005, 11:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 22-05-2005 @ 00:23 :
Verrek, dat je erachter bent.

Tja, ik dacht, ik ga ook eens met creationistisch/gelovige argumenten discussieren, en dan kijken of ze als ik ze gebruik ook erkent worden.

Ik heb gewoon dit argument voor de verandering geillustreerd in plaats van simpelweg deze samenvatting ervan te posten:

ARGUMENT FROM BEAUTY, aka TELEOLOGICAL ARGUMENT (II)
(1) Isn't that baby/sunset/flower/tree beautiful?
(2) Only God could have made them so beautiful.
(3) Therefore, God exists.

Afijn, ga maar eens voorbij aan het sarcasme.
Oud 23-05-2005, 17:38
chili-eve
chili-eve is offline
ik dacht laat ik ook even zeggen wat ik geloof. Ik ben christen. Dus geloof ik ook in God en in Jezus. Ook dat God de aarde heeft gemaakt en dat Jezus aan het kruis is gestorven voor mijn zonden(en die van iedereen). Wat er in de bijbel staat zegmaar

Als jij iets anders geloof respecteer ik dat, of als je niets gelooft.
Maar ik denk wel dat ieder mens op de een of andere manier iets mist in zijn/haar leven en op zoek is naar antwoorden op vragen als; Waarom leef ik eigenlijk? Ik denk dat God het enige antwoord is op zulke vragen. Maar als jij iets anders gelooft/niet gelooft hoop ik dat je daarmee gelukkig kan zijn.
Oud 24-05-2005, 16:15
one.
one. is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-05-2005 @ 02:24 :
ehm dat beantwoord de vraag niet
Toch wel.

Hij zegt namelijk dat de meerderheid misschien wel verkeerd zit, en de leer van T_ID wellicht de enige juiste is.
Oud 24-05-2005, 17:50
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik geloof in de evolutie theorie aangezien die honderd maal geloofwaardiger is dan een 'schepper'

Je zou wel gek zijn om in sprookjes te geloven. Als god bestaat, dan bestaan elven, dwergen, draken, reuzen en trollen ook, en vergeet de klingons niet.
Oud 24-05-2005, 17:54
Verwijderd
Godverdomme zeg! waarom hangen ze die gast op aan een kruis? kan je zijn hoofd er niet gewoon afhakken? lekker simpel toch. Jezus zeg!
Oud 24-05-2005, 18:35
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik vind dit wel een bewijs dat God bestaat:

Scarlett<3

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 18:47.
Oud 24-05-2005, 18:42
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 24-05-2005 @ 19:35 :
Ik vind dit wel een bewijs dat God bestaat:

[afbeelding]

Scarlett<3
Make-up en Photoshop zijn zeker ook door god geschapen?

edit:

Ik vergeet de push-up BH

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 18:47.
Oud 24-05-2005, 18:43
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-05-2005 @ 19:42 :
Make-up en Photoshop zijn zeker ook door god geschapen?

edit:

Ik vergeet de push-up BH
Niet fucken met Scarlett
Oud 24-05-2005, 18:44
Verwijderd
Wie is dat?
Oud 24-05-2005, 18:46
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 24-05-2005 @ 19:44 :
Wie is dat?
Scarlett Johansson!
Oud 24-05-2005, 18:46
Verwijderd
Hasseltboy ik stel voor dat je je persoonlijke lectuur niet in een topic zet waar het niets mee te maken heeft.
Oud 24-05-2005, 18:48
Verwijderd
Ik ben overtuigd realist en daarom sterk niet-gelovig.
Oud 24-05-2005, 20:23
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-05-2005 @ 18:50 :
Ik geloof in de evolutie theorie aangezien die honderd maal geloofwaardiger is dan een 'schepper'

Je zou wel gek zijn om in sprookjes te geloven. Als god bestaat, dan bestaan elven, dwergen, draken, reuzen en trollen ook, en vergeet de klingons niet.
waarom hoorde ik op de radio dat sommige mensen die in de evolutie theorie geloven. nu het idee hebben dat er wel een schepper is maar dat die nu niet meer leidt over de aarde ???
Oud 24-05-2005, 20:25
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
ikkuh56 schreef op 24-05-2005 @ 21:23 :
waarom hoorde ik op de radio dat sommige mensen die in de evolutie theorie geloven. nu het idee hebben dat er wel een schepper is maar dat die nu niet meer leidt over de aarde ???
Happy hour bij 538?
Oud 24-05-2005, 20:28
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-05-2005 @ 21:25 :
Happy hour bij 538?
sky radio
Oud 24-05-2005, 21:37
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
ikkuh56 schreef op 24-05-2005 @ 21:23 :
Die geloven niet in de evolutietheorie... Want de kern van de evolutietheorie van Darwin bestaat uit natuurlijke selectie: een blind mechanisme...

In de actualiteit zijn momenteel de aanhangers van de theorie over 'Intelligent Design'... Ook bekend als 'creationisten'. Die geloven niet dat natuurlijke (en seksuele) selectie voldoende zijn om de evolutie van het leven te verklaren. Ze geloven dus wél in een evolutie, maar niet in de evolutietheorie...

Kort en bondig, maar lang niet volledig, I know, maar het is voer voor een ander topic
Oud 25-05-2005, 01:35
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 22-05-2005 @ 02:28 :
En de benen dan?

daar heb je gelijk in..
rijk zijn is niet alleen geld hebben.. en arm zijn is niet alleen geen geld hebben..

je bent ook arm als je geen vrienden hebt.. om maar wat te noemen..(terwijl je heel veel geld hebt)
je hebt financieel gezien 'arme' mensen die elke dag met een bigsmile rondlopen
Oud 25-05-2005, 01:36
Verwijderd
zijn er hier eigenlijk geen moslims in dit forum??
Oud 25-05-2005, 09:15
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
misspunky schreef op 25-05-2005 @ 02:36 :
Oud 25-05-2005, 09:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
zijn er hier eigenlijk geen moslims op dit forum??
Hoezo?
Oud 25-05-2005, 16:52
Verwijderd
neej, ik bedoel.. zijn er hier ook mensen met een ander geloof.. dan Christen
Oud 25-05-2005, 17:56
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
Kijk eens goed om je heen
Oud 25-05-2005, 22:35
vichog
vichog is offline
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 21:56 :
ik denk dat een echte christen tot het einde door gaat!
tot het einde van het aardse leven, daarna gaan we nog lekker door
Oud 25-05-2005, 22:39
vichog
vichog is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-05-2005 @ 18:50 :
Heb je soms wat moeite om te geloven dat er een God bestaat?

http://www.real-life.nl/natuur.html
Oud 25-05-2005, 22:41
Donny must die
Citaat:
vichog schreef op 25-05-2005 @ 23:39 :
Heb je soms wat moeite om te geloven dat er een God bestaat?

http://www.real-life.nl/natuur.html
die site is echt geschift even serieus
Oud 25-05-2005, 22:42
Donny must die
Oud 26-05-2005, 06:10
Verwijderd
wahaahhaha ja idd. Begint op een sekte te lijken: Je moet je geloof niet opdringen!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten