Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 15:01
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 12-07-2005 @ 15:04 :
Het ligt er natuurlijk ook aan welke muesli je pakt. Ik heb zelf zo'n kilozak van Shephard daar is niets aan toegevoegd, maar als je muesli met toegevoegde suikers gewend bent is de smaak in het begin wel een beetje vreemd
Ik eet het altijd als ontbijt, maar ik schrok een beetje toen ik zag dat er in zo'n honderd gram Musli bijna 450 calorien zitten. Nu heb ik alleen geen idee hoeveel dat is (de weegschaal is stuk). Dus ik vroeg me eigenlijk af hoeveel dat eigenlijk is .
Oud 12-07-2005, 15:30
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik eet ook altijd muesli, met rozijnen, verder geen chocola ofzo. Ik heb nooit de indruk gehad dat het 'slecht' was ofzo
Oud 12-07-2005, 16:16
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2005 @ 11:19 :
Dan zou ik het niet voor waar aannemen. (Heb je 'smal' en 'klein' ingevuld bij je gegevens? Ik heb het gewoon op 'normaal'/'normaal' laten staat.)
ik heb klein en normaal ingevuld
Oud 12-07-2005, 16:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 12-07-2005 @ 16:01 :
Ik eet het altijd als ontbijt, maar ik schrok een beetje toen ik zag dat er in zo'n honderd gram Musli bijna 450 calorien zitten. Nu heb ik alleen geen idee hoeveel dat is (de weegschaal is stuk). Dus ik vroeg me eigenlijk af hoeveel dat eigenlijk is .
Stel dat je uitgaat van 2000kcal, wat je normaal eet. Dus geen dieet.

Je eet 3 maaltijden per dag. Je kan dan zo'n 400-400-600 kcal per hoofdmaaltijd nemen, dan hou je 600 over voor tussendoortjes.

Ik denk niet dat je aan de 100g muesli per keer komt, eigenlijk
Oud 12-07-2005, 19:55
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-07-2005 @ 17:22 :
Stel dat je uitgaat van 2000kcal, wat je normaal eet. Dus geen dieet.

Je eet 3 maaltijden per dag. Je kan dan zo'n 400-400-600 kcal per hoofdmaaltijd nemen, dan hou je 600 over voor tussendoortjes.

Ik denk niet dat je aan de 100g muesli per keer komt, eigenlijk
Dat denk ik ook niet dat is ongeveer 1\4 pak Maar ik schakel morgen wel weer over op gewoon een bruine boterham Dat is toch net iets gezonder
Oud 13-07-2005, 06:50
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-07-2005 @ 14:31 :
Weet ik. Ik hou 't ook wel realistisch. Ik weet alleen dat 't zo niet hoeft te zijn. Ik heb een foto van een jaar of 2, 3 terug waarop ik 13 kg lichter ben en m'n benen ook een stuk minder dik zijn. Daar wil ik weer naar terug.

En ja, ik weet 't, je wordt ouder en dus wat dikker, maar toen was ik ook al vrij stevig hoor Echt dun zal ik ook nooit worden, dat weet ik wel. Hoeft ook niet van mij, past niet bij me.
Je wordt idd dikker als je ouder wordt en ook al was je toen vrij stevig, je bent nog altijd een paar jaar ouder en dus is het logisch dat er nog wat bij gekomen is. Het werkt echt niet zo van 'met dertien was je stevig, dan komt er verder niets meer bij', bij (vrijwel) iedereen komt er wat bij naarmate je ouder wordt.
Oud 13-07-2005, 06:51
Verwijderd
Cruesli bevat vooral veel suikers, muesli valt vaak wel mee, volgens mij, en er bestaat ook suikervrij muesli.
Oud 13-07-2005, 11:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-07-2005 @ 07:50 :
Je wordt idd dikker als je ouder wordt en ook al was je toen vrij stevig, je bent nog altijd een paar jaar ouder en dus is het logisch dat er nog wat bij gekomen is. Het werkt echt niet zo van 'met dertien was je stevig, dan komt er verder niets meer bij', bij (vrijwel) iedereen komt er wat bij naarmate je ouder wordt.
Neemt niet weg dat ik overgewicht heb. Ik ben altijd te zwaar geweest. Op m'n 13e niet volgens het BMI, maar dat geldt dan ook niet. Maar bezoekjes bij de schoolarts, met van die mooie grafiekjes voor je lengte en gewicht zeiden genoeg.

Maar ach, zo erg focus ik me toch niet op gewicht. Meer op centimetertjes en m'n vetpercentage. Vooral dat vetpercentage, dat zegt uiteindelijk toch het meest
Oud 13-07-2005, 18:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
voor degenen die me nog kennen... als je een fotootje wil zien pm me maar
Oud 13-07-2005, 21:53
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hoe bereken je je vetpercentage dan?
Oud 13-07-2005, 22:18
Mara
Mara is offline
Kan je niet zelf, moet je laten doen door een (sport)arts of bij een sportschool.
Oud 14-07-2005, 22:23
Kimisa
Kimisa is offline
Ik ben al een tijdje vegetarier, ging eigenlijk vanzelf omdat ik niet van vlees houd. Laatst zag ik iets op tv over veganisme. Is dat nou echt zo'n gezonde levenstijl, waarom is zou zuivel slecht zijn? Ik dacht altijd dat het goed was. Ik zou eigenlijk ook wel veganist willen worden, maar het lijkt me zo ongezond? Sorry dat ik het hier doe maar er zijn al veel topics over, ik kon het antwoord daar alleen niet vinden.
Oud 14-07-2005, 22:24
Roos
Roos is offline
Hoevaak moet je eigenlijk vlees eten en zou je dan elke dag zonder vlees, een vervanger moeten gebruiken?

Ik eet de laatste tijd minder vlees namelijk. Nou ja 4x per week ofzo.
Oud 14-07-2005, 22:28
Kimisa
Kimisa is offline
Ik eet eigenlijk nooit vlees en ik vervang het niet. Volgens mij ben ik niet zo gezond bezig.

Nu ik toch met vragen bezig ben, zijn er in Nl niet van die instanties die gewoon een routine-controle doen ofzo? Net zoals je in Amerika hebt. Of moet je echt een klacht hebben wil je onderzocht worden?
Oud 14-07-2005, 22:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 14-07-2005 @ 23:23 :
Ik ben al een tijdje vegetarier, ging eigenlijk vanzelf omdat ik niet van vlees houd. Laatst zag ik iets op tv over veganisme. Is dat nou echt zo'n gezonde levenstijl, waarom is zou zuivel slecht zijn? Ik dacht altijd dat het goed was. Ik zou eigenlijk ook wel veganist willen worden, maar het lijkt me zo ongezond? Sorry dat ik het hier doe maar er zijn al veel topics over, ik kon het antwoord daar alleen niet vinden.
Veganisme ís ongezond. TechXP zal 't wel weer niet met mee eens zijn, maar 't is al lang gebleken dat als je veganist bent het praktisch onmogelijk is om al je belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen.
Oud 14-07-2005, 22:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-07-2005 @ 23:24 :
Hoevaak moet je eigenlijk vlees eten en zou je dan elke dag zonder vlees, een vervanger moeten gebruiken?

Ik eet de laatste tijd minder vlees namelijk. Nou ja 4x per week ofzo.
Vlees is op zich niet essentieel, zolang je vervangers eet. 4x per week kan geen kwaad hoor, is voldoende
Oud 14-07-2005, 22:31
Kimisa
Kimisa is offline
Ja, maar melk en zuivel, is dat wel zo gezond dan?
Oud 14-07-2005, 22:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 14-07-2005 @ 23:31 :
Ja, maar melk en zuivel, is dat wel zo gezond dan?
Met mate kan 't geen kwaad. Maar goed, je moet alles met mate nemen
Oud 14-07-2005, 22:39
Kimisa
Kimisa is offline
In welke producten zijn eigenlijk allemaal dierlijke producten verwerkt? Ik las laatst wat, er zit dierlijk vet in brood.

En in dingen zoals chocola en eieren blijkbaar ook?
Oud 14-07-2005, 22:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 14-07-2005 @ 23:39 :
In welke producten zijn eigenlijk allemaal dierlijke producten verwerkt? Ik las laatst wat, er zit dierlijk vet in brood.

En in dingen zoals chocola en eieren blijkbaar ook?
Ga d'r maar vanuit in praktisch alles wat geen groente of fruit is

Overal worden zowat dierlijke olien of vetten verwerkt. Ik zou je aanraden er nog aardig wat keren over na te denken, en héél wat onderzoek te doen, voor je besluit veganist te worden.
Oud 14-07-2005, 23:20
Kimisa
Kimisa is offline
Ja, dat was ik ook van plan. Bedankt voor je reacties.

Ik hou het voorlopig nog wel even bij vegetarier zijn.
Oud 15-07-2005, 11:54
Verwijderd
ja duh, natuurlijk zit er dierlijk product in eieren, eieren zíjn dierlijk product .

Als je veganist wilt worden, dan moet je dat niet voor je gezondheid doen, maar omdat je principes hebt over wat mensen met dieren mogen doen enzo. Als je dan (zeker in het begin) oplet of je genoeg eiwitten en ijzer binnen krijgt in je voeding, en je slikt vitamine b-complex (of op z'n minst vitamine b12) bij, dan is het niet ongezond. In pure chocola zit meestal niets dierlijks trouwens in melkchocola zit natuurlijk melk.

Als je af en toe geen vlees eet heb je niet per se een vervanger nodig, nee . Als je helemaal vegetarier bent wel (ja, hoeft dan ook niet elke dag natuurlijk). Hoeven geen vegaburgers te zijn; eieren, kazen, peulvruchten etc zijn ook goed.
Oud 15-07-2005, 19:34
Kimisa
Kimisa is offline
Ik ben geen totaalvegetarier, volgens mij heet dat een lacto-ovo vegatarier, want ik gebruik nog steeds melkproducten en eieren enzo. Ik eet vegetarisch omdat ik vlees niet lekker vind, en gezien al het dierenleed vind ik het dan onnodig dat ik dan 1x per week vlees ofzo ga eten als ik het toch niet lekker vind. Dus dan maar gewoon helemaal niet.

En over dat eieren, het was laat.

Is het goed genoeg om het vlees weg te laten, het te vervangen door een vleesvervanger (Valess bv) en dan nog een vitamine b12 supplement.
Oud 15-07-2005, 20:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 15-07-2005 @ 20:34 :
Ik ben geen totaalvegetarier, volgens mij heet dat een lacto-ovo vegatarier, want ik gebruik nog steeds melkproducten en eieren enzo. Ik eet vegetarisch omdat ik vlees niet lekker vind, en gezien al het dierenleed vind ik het dan onnodig dat ik dan 1x per week vlees ofzo ga eten als ik het toch niet lekker vind. Dus dan maar gewoon helemaal niet.

En over dat eieren, het was laat.

Is het goed genoeg om het vlees weg te laten, het te vervangen door een vleesvervanger (Valess bv) en dan nog een vitamine b12 supplement.
Ik denk 't wel. Voor de zekerheid kan je even je huisarts bellen, die kan je veel info geven hierover
Oud 16-07-2005, 16:46
Verwijderd
jahoor aan de meeste kant-en-klare vleesvervangers (zoals quorn en groentenburgers) is zelfs extra vitamine b12 toegevoegd. Aan valess dan weer niet, trouwens maar dat is van melk gemaakt, dus dan zit er van nature wel b12 in.
Oud 16-07-2005, 17:07
Nebel
Nebel is offline
Is er eigenlijk een maximum aan het aantal stuks fruit dat je mag eten per dag? Zelfde voor groente?
Oud 16-07-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 16-07-2005 @ 18:07 :
Is er eigenlijk een maximum aan het aantal stuks fruit dat je mag eten per dag? Zelfde voor groente?
Ik denk dat dat maximum vrij hoog ligt...hoe hoog, dat weet ik ook niet, maar ik denk eigenlijk niet dat je dat zo heel gemakkelijk zult halen.
Oud 16-07-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 16-07-2005 @ 18:07 :
je kunt diarree krijgen van een te veel aan fruit en groente, als je daar last van hebt kun je dus beter minderen, als je dat niet hebt is er niets aan de hand.
Verder schijnt het zo te zijn dat je lichaam minder 'zorgvuldig' omspringt met vitamine c, als het normaal gesproken een groot overschot heeft. Daar heb je normaal dan geen last van, maar op het moment dat je tijdelijk een tekort er aan krijgt, heb je meer last vandat tekort dan mensen die gewoon de adh binnenkrijgen.
Oud 17-07-2005, 13:04
Verwijderd
2 stuks toch per dag?
Oud 17-07-2005, 14:22
freakje
freakje is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 17-07-2005 @ 14:04 :
2 stuks toch per dag?
Dat is geen maximum denk ik, maar de aanbevolen hoeveelheid.

Ik eet altijd ong. 4 stuks fruit per dag, nog nooit problemen mee gehad...
Oud 17-07-2005, 14:46
Mara
Mara is offline
2 stuks fruit per dag is eigenlijk een soort van minimum. Liefst per dag ook gevarieerd, op die manier krijg je je vitaminen binnen.

Een maximum is moeiijk te halen.
Oud 17-07-2005, 15:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik wilde vandaag mn heupomvang meten, maar eigenlijk heb ik geen idee waar ik dat moet doen dus... Kan iemand mij dat vertellen? En hoe zit dat met die bovendste maat (je hebt er 3, heup, taille en...?)?

En hoe kom je erachter of je weegschaal klopt? Want bij mn vriend ben ik altijd bijna 2 kilo lichter en ik weet dus niet welke er nou klopt We hebben het met een gewicht van 4 kilo proberen te wegen maar daar gaf ie wel bij beide 4 kilo aan

Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 15:25.
Oud 17-07-2005, 15:38
Mara
Mara is offline
@Chloe Siere: Weeg je jezelf wel elke keer op dezelfde tijd? Het kan van zoveel dingen afhangen, of je net hebt gegeten of gedronken, of je net naar de wc bent geweest etc.
Oud 17-07-2005, 15:46
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-07-2005 @ 16:20 :
Ik wilde vandaag mn heupomvang meten, maar eigenlijk heb ik geen idee waar ik dat moet doen dus... Kan iemand mij dat vertellen? En hoe zit dat met die bovendste maat (je hebt er 3, heup, taille en...?)?

En hoe kom je erachter of je weegschaal klopt? Want bij mn vriend ben ik altijd bijna 2 kilo lichter en ik weet dus niet welke er nou klopt We hebben het met een gewicht van 4 kilo proberen te wegen maar daar gaf ie wel bij beide 4 kilo aan
borst, taille en heup
Oud 17-07-2005, 15:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-07-2005 @ 16:38 :
@Chloe Siere: Weeg je jezelf wel elke keer op dezelfde tijd? Het kan van zoveel dingen afhangen, of je net hebt gegeten of gedronken, of je net naar de wc bent geweest etc.
Mja, maar ik ben bij mn vriend zelfs lichter wanneer ik al gegeten heb dan wanneer ik bij mij thuis 's ochtends voor het eten weeg. Het verschil is duidelijk aanwezig want ik weeg mezelf al een tijdje op beide weegschalen. En het is nogal wat. Want ik wil dolgraag 60 kg wegen en op moment ben ik hier thuis 63 kilo en bij mn vriend 61 kilo. En aangezien ik heeel langzaam afval (omdat ik nog vrij veel eet en niet minder kan eten omdat ik nogal een eter ben ) is het nogal een verschil of ik nog 1 kilo "moet" of 3 kilo
Oud 17-07-2005, 16:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Hagel schreef op 17-07-2005 @ 16:46 :
borst, taille en heup
Maar is borst dan om je borsten heen of daar net onder? En je heup, zit dat net onder je botje daar zeg maar of echt het breedste gedeelte (want dan is het ook nogal afhankelijk van de grootte van je kont)?

Wat ik dan ook niet snap, bij mn borsten ben ik dan echt heel smal terwijl het zogenaamde ideaal 90 is? (ik heb bijna 70 terwijl ik niet eens dun gebouwd ben). Of zit ik nu met een verkeerd getal in mn hoofd?
Oud 17-07-2005, 16:07
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-07-2005 @ 17:01 :
Maar is borst dan om je borsten heen of daar net onder? En je heup, zit dat net onder je botje daar zeg maar of echt het breedste gedeelte (want dan is het ook nogal afhankelijk van de grootte van je kont)?

Wat ik dan ook niet snap, bij mn borsten ben ik dan echt heel smal terwijl het zogenaamde ideaal 90 is? (ik heb bijna 70 terwijl ik niet eens dun gebouwd ben). Of zit ik nu met een verkeerd getal in mn hoofd?
over je borsten heen, over de tepels en over het dikste gedeelte bij de heup, het is idd afhankelijk van je kont. het ideale is 90/60/90. Je bent dan niet speciaal smal maar voor 90 moet je als je slank bent best een bos hout voor de deur hebben
Oud 17-07-2005, 16:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Hagel schreef op 17-07-2005 @ 17:07 :
over je borsten heen, over de tepels en over het dikste gedeelte bij de heup, het is idd afhankelijk van je kont. het ideale is 90/60/90. Je bent dan niet speciaal smal maar voor 90 moet je als je slank bent best een bos hout voor de deur hebben
Haha ja dat verklaart het met mijn cup A En mn kont is veel te dik tsss Ik ben verre van ideaal Niet dat dat me wat doet want ik vind mijn lichaam wel mooi als ik lekker in mn vel zit (als ik depri ben niet nml Maar dat hebben we allemaal denk ik ).
Oud 17-07-2005, 16:32
kellytje
kellytje is offline
Lang geleden Na veel te zijn aangekomen ben ik ondertussen al terug een kilo kwijt
Zaterdag vertrek ik een week op vakantie Nu moet ik wel in bikini maar ach ... Letten jullie op vakantie eigleijk ook erg op wat je eet of doe je 'gewoon waar je zin in hebt' ? Ik heb namelijk schrik dat ik heel veel ga aankomen die week.
Oud 17-07-2005, 16:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-07-2005 @ 16:57 :
Mja, maar ik ben bij mn vriend zelfs lichter wanneer ik al gegeten heb dan wanneer ik bij mij thuis 's ochtends voor het eten weeg. Het verschil is duidelijk aanwezig want ik weeg mezelf al een tijdje op beide weegschalen. En het is nogal wat. Want ik wil dolgraag 60 kg wegen en op moment ben ik hier thuis 63 kilo en bij mn vriend 61 kilo. En aangezien ik heeel langzaam afval (omdat ik nog vrij veel eet en niet minder kan eten omdat ik nogal een eter ben ) is het nogal een verschil of ik nog 1 kilo "moet" of 3 kilo
Heeft verder weinig te maken met je weegschaal probleem, maar focus je je niet teveel op je gewicht? Kijk liever ook nog even in de spiegel. Je kan er met 62 wel beter uitzien dan met 60.
Oud 17-07-2005, 17:14
Verwijderd
@MeelFriek: Al begonnen met Yasmin? Zo ja, hoe bevalt het?
Oud 17-07-2005, 17:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-07-2005 @ 17:38 :
Heeft verder weinig te maken met je weegschaal probleem, maar focus je je niet teveel op je gewicht? Kijk liever ook nog even in de spiegel. Je kan er met 62 wel beter uitzien dan met 60.
Weet ik ook wel. Ik sta ook meer op de weegschaal om te kijken of ik niet aangekomen ben. Want ik ben gestopt met veel trainen en let er wel op of ik dus niet te veel aan kom. En afvallen doe ik ook niet echt, ik wil alleen mn buik wat strakker hebben en 1 kilo maakt al een groot verschil bij mij. Maar dan valt t dus toch wel op dat t verschil zo groot is En als het dus 61 ipv 63 valt het ontzettend mee met hoeveel ik aangekomen ben (dan ben ik zelfs afgevallen wat eigenlijk ook logischer is aangezien mn spieren verslappen en dus minder wegen).
Oud 17-07-2005, 17:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-07-2005 @ 18:14 :
@MeelFriek: Al begonnen met Yasmin? Zo ja, hoe bevalt het?
Nee, nog niet. Dokter zei dat ik eerst de strip van deze pil af moest maken (dacht ik zelf ook al) en ik was er nog geen week mee bezig. Die dus nog even afmaken, stopweek, en dan begin ik ermee
Oud 17-07-2005, 17:57
Mara
Mara is offline
Oh, ik ben trouwens vrijdag wezen zwemmen. Ja, aan een plas waar niet veel mensen waren, maar 't was voor mij al een hele opgave
De nacht ervoor om half 1 naar een vriendin gesmst dat ik wel meewilde, na veel piekeren enzo.

En 't viel me best mee, opzich. Nee, ik voelde me niet helemaal op m'n gemak. De rest huppelde al rond in zwemkleding en lag in 't water en toen had ik nog m'n gewone kleren aan. Duurde een 20 minuten denk ik. Ik moest toch echt eerst moed verzamelen hoor Uiteindelijk gedaan, viel best mee
Oud 17-07-2005, 19:04
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Hagel schreef op 17-07-2005 @ 17:07 :
Ik heb net even een metinkje verricht (niet echt goed, het meetlint was maar 98 cm, dus de bovenste meting ging een beetje lastig als je dat zelf doet )
94/63/94 kwam ik op uit, en ik heb idd 'een aardige bos hout voor de deur' (70 E), dus dat klopt wel ja.
Oud 17-07-2005, 19:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Dus je moet haast cup E hebben om de juiste maat te hebben?? Wat zijn dat voor een stomme getallen, zeker door een man bedacht

(ik heb btw van boven naar beneden 80-66-99 , ik had net met die 70 niet om mn borsten gemeten )

Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 19:10.
Oud 17-07-2005, 19:12
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-07-2005 @ 20:07 :
Dus je moet haast cup E hebben om de juiste maat te hebben?? Wat zijn dat voor een stomme getallen, zeker door een man bedacht

(ik heb btw van boven naar beneden 80-66-99 , ik had net met die 70 niet om mn borsten gemeten )
nou ja, met een grotere omvang kom je dr met een B of C ook wel..
Oud 17-07-2005, 19:13
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-07-2005 @ 20:07 :

ja dan heb ik ook maar 70 als je zo meet...
Oud 17-07-2005, 19:14
Verwijderd
ze zijn eigenlijk bedacht door vrouwen in de jaren 50 geloof ik maar het slaat idd nergens op
als je er van uit gaat dat een gezonde taillemaat 68-80 cm is, en dat dit bij maat 38-42 hoort, is alles tussen 86-68-96 en 97-80-104 "normaal" als je uitgaat van de wehkamp matentabel.

Heb je je heupomtrek trouwens niet scheef gemeten, Chloe Siere? Je ziet er in je fotoboek niet uit alsof je heupomtrek 99 cm is namelijk op die dansfoto tenminste, op de rest zijn je heupen niet zichtbaar.

Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 19:17.
Oud 17-07-2005, 19:20
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-07-2005 @ 20:14 :
ze zijn eigenlijk bedacht door vrouwen in de jaren 50 geloof ik maar het slaat idd nergens op
als je er van uit gaat dat een gezonde taillemaat 68-80 cm is, en dat dit bij maat 38-42 hoort, is alles tussen 86-68-96 en 97-80-104 "normaal" als je uitgaat van de wehkamp matentabel.

Heb je je heupomtrek trouwens niet scheef gemeten, Chloe Siere? Je ziet er in je fotoboek niet uit alsof je heupomtrek 99 cm is namelijk op die dansfoto tenminste, op de rest zijn je heupen niet zichtbaar.
Die matentabel is stom, volgens dat ding bestaat er geen kleding voor mij.

Regels voor berichten