Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2005, 11:18
Mindfields
Mindfields is offline
Hmm, thuis weeg ik 66,5, op de weegschaal van mijn vriend weeg ik 64,5... irritant, want ik zou nou weleens willen weten hoeveel ik weeg! Beide weegschalen zijn overigens digitaal. Ga het straks maar eens bij een vriendin proberen, en dan als dat ook weinig opleverd ga ik maar gewoon uit van die thuis (weet ik iig hoeveel ik afval). Stom hoor.
Oud 18-08-2005, 11:38
phink
phink is offline
Iedere weegschaal heeft verschillen d'r in zitten, ookal zijn ze digitaal. Een vriendin van mij moet in het ziekenhuis op de weegschaal, en daar gaat ze ook constant op dezelfde, om een zo goed mogelijk beeld van haar gewicht te krijgen.
Oud 18-08-2005, 13:04
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
phink schreef op 18-08-2005 @ 12:38 :
Iedere weegschaal heeft verschillen d'r in zitten, ookal zijn ze digitaal. Een vriendin van mij moet in het ziekenhuis op de weegschaal, en daar gaat ze ook constant op dezelfde, om een zo goed mogelijk beeld van haar gewicht te krijgen.
Juist omdat ze digitaal zijn, verschillen ze van elkaar, dat bedoelde ik juist. Ik ga me in ieder geval niet meer druk maken over de weegschaal, alleen maar hoeveel kilo eraf is op mijn eigen.
Oud 18-08-2005, 13:21
Verwijderd
@Sarah

ik heb ook helemaal geen eet probleem ...
goed dat jij het ziet

@Bloem

ik denk dat het idd gewoon een gewoonte is ofzo

@Gothic
ja ik wil idd afvallen... maar dan zit ik nog gewoon op een normaal gewicht hoor.. ik voel me dan gewoon beter.

hoe bedoel je sommige mensen kunnen het zelf?

(en het is ook niet zo dat ik het uitkots ofzo...
en ik heb ook geen vreetbuien , of schaamte om te ete als andere erbij zijn ofzo )

Laatst gewijzigd op 18-08-2005 om 13:30.
Oud 18-08-2005, 13:40
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ga binnenkort ook maar eens een digitale weegschaal kopen en bijhouden hoeveel ik afval/aankom in een paar weken tijd.

Een kennis van mij woog zich elke morgen, best interessant om te doen vind ik
Oud 18-08-2005, 14:25
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 18-08-2005 @ 14:40 :
Ik ga binnenkort ook maar eens een digitale weegschaal kopen en bijhouden hoeveel ik afval/aankom in een paar weken tijd.

Een kennis van mij woog zich elke morgen, best interessant om te doen vind ik
Misschien interessant, maar het geeft toch een verkeerd beeld. Je kunt beter gewoon 1 x per week op een vast tijdstip wegen.
Oud 18-08-2005, 16:57
Maija
Maija is offline
Wij hebben thuis ook een digitale, maar er klopt bijna niets van.
Nu ben ik opeens weer 2 kilo aangekomen, ondertussen
a. Ik voel me niet dikker
b. ik heb gelijnt
c. mn moeder precies hetzelfde heeft en ook 2 kilo zwaarder is.
(JAaaah, mn moeder is weer in t land )(Sorry..:$)

En dit komt heel vaak voor, t kan gewoon niet kloppen,
Ook dat als je er 5 keer opgaat staan 5 keer een ander gewicht krijgt
En heel veel van die voorbeeldjes waardoor je echt gaat twijfelen ofie het echt doet..
Oud 19-08-2005, 13:53
BlueAngel
BlueAngel is offline
Help me!

Ik ben zo superverdrietig,

doordat ik heb gedaan wat ik al heel lang supergraag wulde zijn mn ouders al vanaf dinsdag superboos op me en praten niet meer tegen me.

Hierdoor ben ik vandaag uit mn bol gegaan en heb een vreetbui gekregen die maar niet ophoudt, zal het opnoemen maar pas op dat je niet misselijk wordt:

-breaker (zown ding met yoghurt, appel framboossmaak)
-Bakkerij Bart: Half stokbrood kip/kerrie salade
-Bij de v&d : zown panini broodje met roomkaas+ sapje
-Burger king: Twister fries
-Hema: een hele moccataart voor tien personen, nu voor de helft op (alleen)

ik schaam me en voel me dik, maar ga derest ook op eten
Oud 19-08-2005, 13:58
Grimmetje
Grimmetje is offline
Ok, die taart is wat veel van het goede...maar de rest is echt niet zo veel hoor. Ik zou er iig niet de dag mee doorkomen..
Oud 19-08-2005, 15:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 19-08-2005 @ 14:53 :
Help me!

Ik ben zo superverdrietig,

doordat ik heb gedaan wat ik al heel lang supergraag wulde zijn mn ouders al vanaf dinsdag superboos op me en praten niet meer tegen me.

Hierdoor ben ik vandaag uit mn bol gegaan en heb een vreetbui gekregen die maar niet ophoudt, zal het opnoemen maar pas op dat je niet misselijk wordt:

-breaker (zown ding met yoghurt, appel framboossmaak)
-Bakkerij Bart: Half stokbrood kip/kerrie salade
-Bij de v&d : zown panini broodje met roomkaas+ sapje
-Burger king: Twister fries
-Hema: een hele moccataart voor tien personen, nu voor de helft op (alleen)

ik schaam me en voel me dik, maar ga derest ook op eten
Het valt best mee ten eerste. Ten 2e, als je normaal te weinig eet op een dag, gaat je lichaam schreeuwen om voedsel waardoor je vreetbuien krijgt. Daarnaast is het sowieso goed om 1 dag per week gewoon lekker te eten wat je wilt, om alles depots weer te vullen, begin morgen weer met gezond eten, niets aan de hand...
Oud 19-08-2005, 15:20
Mindfields
Mindfields is offline
Laat die moccataart nou maar gewoon staan.

Vanochtend: 65.9! (hou gewoon mijn eigen weegschaal aan). Ben nu dus in totaal 4.1 kilo afgevallen.

Vanavond weer mie eten, met vlees en groenten, alleen nu zonder gefrituurde uitjes, maar met verdunde pindasaus. Jeej.
Oud 19-08-2005, 16:06
BlueAngel
BlueAngel is offline
heb een derde van de taart laten staan, ben nu misselijk en moet zo avondeten en doen alsof ik nix te veel op heb
Oud 19-08-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
BlueAngel schreef op 19-08-2005 @ 17:06 :
heb een derde van de taart laten staan, ben nu misselijk en moet zo avondeten en doen alsof ik nix te veel op heb
mooi zo..
maare waarom doen alsof?
Oud 19-08-2005, 16:55
Mindfields
Mindfields is offline
Hmm, heb optimel karamel vla gehaald, 0% vet en 50 kcal per 100ml/g. Is dat wat?
Oud 19-08-2005, 17:39
blurred
blurred is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 19-08-2005 @ 17:48 :
maare waarom doen alsof?
Waarschijnlijk omdat ze niet wil dat iedereen weet dat ze bijna een hele mokkataart op heeft gegeten...

Ik merk trouwens dat het bij mij veel beter gaat als ik geen kcal tel, dan wanneer ik dat wel doe. Ik heb van mezelf uit een vrij gezond eetpatroon. Misschien niet altijd genoeg, maar het komt zeker een heel stuk in de richting. Als ik kcal tel ben ik te obsessief bezig, heb ik het idee. Zonder dat red ik het ook wel. Ik moet alleen uitkijken met teveel van ongezonde dingen eten. Als ik aan chocola begin dan eet ik zo een hele reep op, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar dat kan ik mezelf goed aanleren, merk ik.

En ik ga beginnen met joggen. Dan moet het wel goedkomen toch...
Oud 19-08-2005, 17:44
Verwijderd
je kunt misschien per stuk verpakte chocolaatjes kopen, blurred... dan mag je er gewoon af en toe 1 of 2, zonder risico dat je vergeet dat je geen hele reep mocht van jezelf celebrations ofzo.
Oud 19-08-2005, 19:27
blurred
blurred is offline
Thanx voor de tip, er zit zeker wat in

Maar ik denk dat ik gewoon de uitdaging aanga, om het zo maar te zeggen. Als ik een zak snoep koop, dan hoeft dat niet in één keer leeg. En als ik het echt wil kan ik mezelf wel in de hand houden. Of ik ga voor mezelf bewijzen dat ik dat kan. Of je nou 2 stukjes chocola van een reep afbreekt en de rest weer in de kast legt of 2 celebrations eet maakt ook niet veel verschil. Als je meer wilt kun je dat toch altijd wel pakken, maakt niet uit wat je neemt verder.
Oud 19-08-2005, 19:54
Maija
Maija is offline
Vandaag ben ik weer ook begonnen met lijnen, op een goede manier
Ik hoop dat alles lukt , en weg met de vreetbuien
En hopen dat ik snel weer geld heb voor een nieuwe weegschaal
Want van deze digi-weegschaal (zie andere post) word ik gek!
Oud 19-08-2005, 20:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 19-08-2005 @ 20:54 :
Vandaag ben ik weer ook begonnen met lijnen, op een goede manier
Ik hoop dat alles lukt , en weg met de vreetbuien
En hopen dat ik snel weer geld heb voor een nieuwe weegschaal
Want van deze digi-weegschaal (zie andere post) word ik gek!
hou centimeters bij, veel betrouwbaarder...
Oud 19-08-2005, 20:19
Mindfields
Mindfields is offline
Poehh ik heb voor het eerst sinds 4 weken weer iets lekkers gehad: 1 blokje witte chocola (callebaut.. (L)). Reep (met een hoofdletter R, eentje van 250gram, haha) gelijk weer weggelegd. ben best een beetje trots, want normaal vind ik dat wel lastig.
Oud 19-08-2005, 20:31
phink
phink is offline
Goed van je!
Oud 19-08-2005, 21:48
Verwijderd
goed hoor
Oud 20-08-2005, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 19-08-2005 @ 17:55 :
Hmm, heb optimel karamel vla gehaald, 0% vet en 50 kcal per 100ml/g. Is dat wat?
Ik vind het niet zo geweldig. (Maar hij is wel beter dan de chocoladevla.)
Oud 20-08-2005, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 17-08-2005 @ 14:34 :
ja nou... maar soms eet ik wel te veel dus...
Wat het dus nog zorgwekkender maakt.

(En als je het over 'teveel' hebt en vervolgens komt met bv. een boterham of een appel...dat is toch niet teveel...? Of begrijp ik nou iets helemaal verkeerd?)

Eet gewoon 'zoals het hoort', niet de hele dag niets. Dat is ongezond. Of je nu wel of geen eetstoornis hebt maakt daarbij niet uit (als je het niet hebt is het des te makkelijker te veranderen).
Oud 20-08-2005, 08:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2005 @ 08:38 :
Ik vind het niet zo geweldig. (Maar hij is wel beter dan de chocoladevla.)
50/100mg niet geweldig? Een hoop (vruchten)yogurts zijn ook die hoeveelheid. 75 á 100 voor een bakje vind ik juist erg weinig...
Oud 20-08-2005, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 20-08-2005 @ 09:34 :
50/100mg niet geweldig? Een hoop (vruchten)yogurts zijn ook die hoeveelheid. 75 á 100 voor een bakje vind ik juist erg weinig...
Daar reageerde ik niet op. Ik bedoelde dat ik het niet geweldig lekker vind.
Oud 20-08-2005, 11:37
Maija
Maija is offline
ik vind 100 voor een bakje, caramelvla niet echt veel, lijkt me erg lekker als tussendoortje voor als je zoette trek hebt

Effe kijken dat ik mezelf ga belonen als ik weer rond de 58 kilo zit
Ik ben niet veels te dik, ik merk alleen dat het vet bij mij op erg vervelende plaatsen zit, en dat je het verschil tussen 57 kilo en 59 heel erg ziet ,
Iedereen vraagt meteen weer of ik ben bijgekomen enz.

Dus ik wil weer naar de 57 kilo
Oud 20-08-2005, 12:07
Verwijderd
Als het lekker was geweest, dan was het idd een lekker tussendoortje, maar iets wat niet lekker is, kan ook geen lekker tussendoortje zijn. Maar misschien dat anderen het wel lekker vinden, dat kan natuurlijk.
Oud 20-08-2005, 12:10
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het wel goed te doen, alleen de caramel niet echt, maar ik hou ook niet van gewone caramelvla
Oud 20-08-2005, 12:18
Verwijderd
Ik vind het veel te waterig en niet echt een lekkere smaak, maar op zich wel te doen (maar er zijn genoeg dingen die lekkerder zijn en ook weinig kcal bevatten, die kies ik dan dus liever).

De chocoladevla vond ik nog minder lekker, de vanilleversie is ook waterig en niet zo'n lekkere smaak, de vanille/chocoladevariant vind ik daarentegen juist wel weer gaan. Maar goed, het zal vast iets persoonlijks zijn.

Het brood is hier op , moet ik naar de winkel om nieuw te halen, maar daar heb ik geen zin in...ik ben moe en wil gewoon achter de computer of op de bank hangen of in bed liggen en niet aankleden en weg moeten...
Oud 20-08-2005, 13:38
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Maija schreef op 20-08-2005 @ 12:37 :
ik vind 100 voor een bakje, caramelvla niet echt veel, lijkt me erg lekker als tussendoortje voor als je zoette trek hebt
100? 50kcal! Meeste van die vla's zijn juist 100 of meer.
Ik vond het iig erg lekker!
Oud 20-08-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 20-08-2005 @ 14:38 :
100? 50kcal! Meeste van die vla's zijn juist 100 of meer.
Ik vond het iig erg lekker!
in een bakje vla zit wel meer dan 100 ml he
Oud 20-08-2005, 14:24
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-08-2005 @ 14:52 :
in een bakje vla zit wel meer dan 100 ml he
Ja, hangt er vanaf hoeveel je er in doet .. Ik had gisteren wel iets van 100 ml gegeten.
Oud 20-08-2005, 14:26
Maija
Maija is offline
idd, zo bedoelde ik dat,
Als t niet lekker is , jammer dan.. even kijken of er nog iets anders lekkers is..

Ik ga me dadenlijk een geroosterde boterham maken, met tomaat en uitjes en een klein beetje kaas, en dan in de oven, en dat is echt lekker en je zit er veel meer vol van dan gewone boterham.
En toch zit je nog maar rond de 100 Kal, (tomaat en ui is bijna niets.. kaas wel, maar dat doe ik bija niets van op )
Oud 20-08-2005, 14:28
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Maija schreef op 20-08-2005 @ 15:26 :
idd, zo bedoelde ik dat,
Als t niet lekker is , jammer dan.. even kijken of er nog iets anders lekkers is..

Ik ga me dadenlijk een geroosterde boterham maken, met tomaat en uitjes en een klein beetje kaas, en dan in de oven, en dat is echt lekker en je zit er veel meer vol van dan gewone boterham.
En toch zit je nog maar rond de 100 Kal, (tomaat en ui is bijna niets.. kaas wel, maar dat doe ik bija niets van op )
Idd, zoveel lekkerder dan een gewone boterham en toch niet slecht (net als tosti's) . Maar die vla is écht lekker hoor! Proberen!
Oud 20-08-2005, 15:01
Verwijderd
@ Leonoor

Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 20-08-2005 @ 15:56 :
Ik heb het al een beetje veranderd,
maar ik bedoel ook met teveel vet snapje? ( chips , en een hamburger enzo )
en daarom eet ik bv de volgende dag niks( of alleen savonds)
om dan niet te veel aan te komen,

maar is 1 keer in de week chips heel slecht?
of kun je beter gewoon geen chips eten?

Laatst gewijzigd op 20-08-2005 om 15:03.
Oud 20-08-2005, 15:35
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 20-08-2005 @ 16:01 :
bla
Maar je moet geen dag niks eten.
Oud 20-08-2005, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 20-08-2005 @ 16:35 :
Maar je moet geen dag niks eten.
nee wel een beetje..
Oud 20-08-2005, 15:39
Maija
Maija is offline
idd,
want als 1e,
Je lichaam went dan eraan om niets te eten, en als je dan snoept komt het veel meer aan, dan dat je lichaam gewoon gewent is om te eten, en als je eet val je toch af.
2e,
Het is heel slecht voor je lichaam
3e, door al je hormonen in je lichaam krijg je veel eerder een vreetbui als je niets eet, dus door niets eten kom je uieindenlijk gewoon bij
Oud 20-08-2005, 15:43
Verwijderd
ook meer dan een beetje.

met 1 x per week chips is niets mis. Tenzij je dan meteen drie zakken achter elkaar opeet maar gewoon af en toe een schaaltje chips kan best.
Oud 20-08-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-08-2005 @ 16:43 :
ook meer dan een beetje.

met 1 x per week chips is niets mis. Tenzij je dan meteen drie zakken achter elkaar opeet maar gewoon af en toe een schaaltje chips kan best.
ja 3 zakken op een avond hhahaha

nee ik bedoel 1 pringles per week
Oud 20-08-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 20-08-2005 @ 16:39 :
idd,
want als 1e,
Je lichaam went dan eraan om niets te eten, en als je dan snoept komt het veel meer aan, dan dat je lichaam gewoon gewent is om te eten, en als je eet val je toch af.
2e,
Het is heel slecht voor je lichaam
3e, door al je hormonen in je lichaam krijg je veel eerder een vreetbui als je niets eet, dus door niets eten kom je uieindenlijk gewoon bij

hmmzz lastig
Oud 20-08-2005, 16:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 20-08-2005 @ 17:00 :
hmmzz lastig
ga alsjeblieft naar een dietiste ofzo... je hele eetpatroon is zo ontzettend slecht en ontregeld en dat is gewoon zonde en ongezond. Prima als je zegt dat je geen eetprobleem hebt, maar ga of hier luisteren hoe het wel moet en doe er moeite voor, of zoek iemand die het voor zijn beroep doet en er voor gestudeerd heeft die je kan helpen met eten en evt als zij dat ook nodig vindt om af te vallen...
Oud 20-08-2005, 18:37
Verwijderd
@Rammetjuh87: Je eet dus nog steeds zo nu en dan een dag niets, als ik het goed begrijp? Dan zie ik eigenlijk niet echt wat er veranderd is, het is en blijft enorm ongezond. Je moet gewoon minstens drie echte maaltijden op een dag eten en liefst ook twee tussendoortjes. En dat geldt ook als je een keer iets vets eet, dan moet je niet gaan compenseren. Dat is slecht.
Oud 20-08-2005, 19:37
Maija
Maija is offline
Ja, let niet op mijn spellingsfouten (snel getypt enzow)
Maar daar komt het wel een beetje opneer, trouwens k heb het gevoel dat ik evensnel afval met goed eten dan met niets eten (omdat je lichaam toch de kracht niet heeft om te gaan verbranden.)
Dadenlijk ga ik ook gewoon mijn biertjes drinken , t zijn wel Kal. maar ik zie dit gewoon als een keer goed zondigen en als ik me de hele week goed aan mijn dieet hou mag ik heus wel wat alcohol.
En trouwens je bent toch de hele avond (het is geen terrasweer) aan het dansen enz. dus zo heel erg zou het niet zijn.
Oud 20-08-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 20-08-2005 @ 20:47 :
wat moet ik bij een dieetist, kkan het zelf ook wel hoor
Laat dan maar eens zien, voorlopig is er nog bijzonder weinig veranderd.

Zullen we de discussie ed verder laten zitten? Je weet wat je moet veranderen, probeer dat en dan zien we daarna wel weer verder. Nu blijft de discussie gaan over of een dag niet eten wel of niet kan en wanneer dan wel of niet, enz. Daar schieten we niets mee op.
Oud 20-08-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 20-08-2005 @ 20:51 :
jahwel altijd wel iets hoor..
maar dan meestal gewoon om 5 uur snapje?
Snap jij mij wel? Één keer per dag eten is niet goed.

Ga eens kijken op de site van het voedingscentrum wat je per dag ongeveer moet eten en maak een schema voor jezelf. En als je dat niet gelooft, vraag dan eens aan je huisarts (of een dietiste) wat je op een dag zou moeten eten, wie weet geloof je die wel.
Oud 20-08-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 20-08-2005 @ 20:54 :
ja weet ik wel 6 boterhammen ofzo ( maar dat doet toch niemand? haha)
3 vind ik al veel
En dat is dus de reden dat Gothic je aanraadt eens langs een dietiste te gaan...

Jij kunt het veel vinden en er om lachen, enz., maar realiseer je ajb wel dat dat jouw, vertekende, beeld is. Zes boterhammen is heel normaal, drie is (te) weinig voor een (bijna) volwassen mens.
Oud 20-08-2005, 20:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 20-08-2005 @ 21:06 :
Oke je hebt gelijk maar goed je snapt wel dat dat veel is als je dat normaal niet eet .( niet gewend bent)

maar als ik dat eet zit ik kei vol
Je lichaam is eraan gewend. Wen het gewoon aan, bouw het op, dan kun je over 2-4 weken 6 boterhammen eten + avondeten en zul je zien dat je vreetbuien over zijn.
Oud 21-08-2005, 09:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 20-08-2005 @ 21:14 :
nou zeg je wel iets verkeerd eej kheb geen vruitbuien!

ik zal is opbouwen ja!
je zegt laatst nog dat je dan hele dag niets eet, en dan 's avonds opeens veel te veel eet... weet niet hoe jij dat noemt dan...

Regels voor berichten