![]() |
||
Citaat:
Heb je wel eens naar je gebit gekeken? Dat zijn nou niet bepaald tanden waarmee je een koe de strot openscheurt. Mensen kunnen alleen vlees eten doordat we machines gebruiken om dieren te doden en bereiden; zelfbedacht dus, en niet natuurlijk.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mastitis wordt bestreden met antibiotica en andere geneesmiddelen en deze melk mag niet geleverd worden... onzin dus en voor de rest kan het me geen drol schelen dat het zogenaamd niet natuurlijk is. en de reden dat het minder gezond zou zijn dan altijd beweerd is scheelt me ook niet. het is altijd nog gezonder dan snoep en andere bagger. en als je bang bent voor botontkalking dan eet je maar van die kalktabletten ofzo. maargoed, alle argumenten voor en tegen komen volgens mij allemaal voort uit het wel of niet wíllen eten van dierlijke producten... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
1 al wat tot voeding kan dienen => eetwaar, eten, etenswaar, kost, spijs, vreten voe·ding (de ~ (v.)) 1 het voeden 2 voedsel voor de mens 3 [techn.] toevoer 4 [techn.] hoeveelheid vloeistof of gas die per etmaal door een installatie gaat voer (het ~) 1 door mensen verschaft voedsel voor dieren => foerage, vreten
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Morgen het laatste restje magere melk opmaken en dan vanaf donderdag ad sojamelk! (300ml per dag - 2glazen, is dat oke?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Net zo goed kan men in de toekomst besluiten dat mensen geen dierenmelk meer mogen drinken. Maar dan wel op basis van gezondheidsgronden of dierenwelzijn mag ik hopen, niet omdat in strijd is met een of andere vage metafysische norm.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Waarom moet ik iets aantonen wat gewoon bekend is en een feit? Melk heeft een biologische FUNCTIE. Het zit ingebouwen voor iets. En dat is toch echt om een kalfje van voeding te voorzien met veel stoffen, zodat het snel groeit. Moord en verkrachting heeft te maken met survival. Moord in dierenrijk is ter verkrijgen van voeding of verdedigen van territorium. Verkrachting is om zoveel mogelijk genen te verspreiden. In onze maatschappij is het alleen iets denk ik wat uiting is van onderdrukking doordat we die maatschappij gecreeerd hebben. Moordenaars (zoals in onze maatschappij), verkachters (in onze maatschappij) etc.. worden niet zomaar geboren.. maar worden vaak gemaakt. Iemand die misbruikt is kan een psychopatische seriemoordenaar worden bijvoorbeeld. Toch denk ik dat er ook wel soms een beetje instinctief iets in zit. Ik hoorde laatst over dat kinderen die vermoord worden binnen gezin vaker gebeurd door een stiefvader. Gedrag zie je ook bij spreeuwen. Als mannetje doodgaat en vrouwtje heeft al eieren van dat mannetje, maar vind nieuw mannetje, dan gooit dat nieuwe mannetje de eieren van overleden mannetje kapot. Maar goed... in onze maatschappij is het zo dat moord, verkrachting e.d. natuurlijk niet iets is wat goed te keuren is. De vraag is daar denk toch in hoeverre de moord en verkrachting gebeurd door de maatschappelijke druk en door de onderdrukking in iemands leven. Met onderdrukking bedoel ik dat iemand zich niet prettig voelt in zijn leven of door traumatisch gebeuren. Daarnaast.. we hebben het hier nu even over de correctheid van het nemen van melk, babyvoeding, voor de mens. Niet zozeer over of het gezond is. Daarvoor heb ik andere al (geloof ik) genoemde argumenten. En anders moet je nog maar even zuiveloffline.nl checken e.d. Citaat:
Citaat:
Maar voor de mens is het geen natuurlijke bron. Het is iets wat gegroeid is door gedrag van de mens t.o.v. natuur/dieren. Citaat:
Citaat:
Wat betreft gezondheid zijn er genoeg argumenten om geen zuivel te nemen.
||
Citaat:
![]() melk melk melk melk is goed voor elk 1 2 drink je mee 3 4 met plezier 5 6 schillen met een mes sinasappel peer daarvan lust ik meer 1 2 drink je mee 3 4 met plezier 5 6 schillen met een mes dat zongen we op de kleuterschool ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Gezond of niet, het is in elk geval ingeburgerd. En lekker, ja misschien ook wel. Maar vindt niemand het op z'n minst vreemd dat we melk drinken van een koe? Het is zo onnatuurlijk als maar kan. Melk is iets dat in principe alleen voor de eerste levensfase is, dus niet meer na 20 jaar. En dan drinken we het OOK nog eens van een andere diersoort. ![]() Waarom melken we geen zwangere vrouwen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij is in dat onderzoek geen random steekproef genomen, maar is gekeken naar het aantal mensen dat al geregistreerd stond als zijnde osteoporosepatient. En als je als, ik noem maar even wat, (nauwelijks melk drinkende) vrouw in Kenia al 14 uur per dag werkt om er nóg niet voor te kunnen zorgen dat iedereen in je gezin genoeg te eten heeft, dan ga je niet zo gauw even vier uur naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis lopen voor een botdichtheidsmeting . Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 13:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat onderzoek wordt wel vaak zwartgemaakt (Door zuivelindustrie), dat het niet goede meting zou zijn, maar dat is onjuist. Voor zover ik weet hebben ze met veel factoren rekening gehouden. En is het zeker een indicatie van dat zuivel niet helpt tegen osteoporose. De hoeveelheid zuivel die nederlanders drinken en moesten drinken vanwege botontkaling en dat het dus niets helpt (1 op 4 vrouwen en 1 op 12 mannen boven 50 krijgt er last van) geeft ook nog eens extra aan dat het gewoon niet klopt. Ook aanvullend is nog het gegeven dat zuivel, of beter gezegd stoffen erin, calcium ontrekt uit botten. Dat geeft een onderzoek ook aan. En ken je de Harvard Nurses' Health Study? Zie verder ook: http://www.pcrm.org/health/veginfo/dairy.html
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1174 http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1181 http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1180 Het gaat erom dat de situaties tuurlijk wel wat anders zijn, maar dat de resultaten wel degelijk representatief zijn voor andere groepen. De aanvullende onderzoeken op de china study en ook de toenemende mate aan kritiekvolle onderzoeken op zuivel geven aan dat dit onderzoek goed is. Citaat:
De zuivelindustrie zit sinds de jaren '20 te promoten dat men zuivel moet drinken tegen bontontkalking (melk is goed voor botten zegt men dan..) en als dat echt zo zou zijn, dan zouden deze percentages er echt niet zijn. Het geeft gewoon aan dat: - zuivel geen extra protectie geeft tegen botontkalking (zie de diverse onderzoeken, welke de link van de PCRM ook aangeeft)(1)(2) - en het kan zelfs het risico vermeerderen. Naast de china study, dus de harvard nursus study(3) en een australisch onderzoek(4) Plus de toenemende mate van onderzoeken die tegen spreken wat zuivelindustrie zo lang volhoudt qua beweringen. (1) Huang Z, Himes JH, McGovern PG. Nutrition and subsequent hip fracture risk among a national cohort of white women. Am J Epidemiol 1996;144:124-34. (2). Cummings SR, Nevitt MC, Browner WS, et al. Risk factors for hip fracture in white women. N Engl J Med 1995;332:767-73. (3). Feskanich D, Willet WC, Stampfer MJ, Colditz GA. Milk, dietary calcium, and bone fractures in women: a 12-year prospective study. Am J Public Health 1997;87:992-7. (4). Cumming RG, Klineberg RJ. Case-control study of risk factors for hip fractures in the elderly. Am J Epidemiol 1994;139:493-505. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Om even op een paar schijnargumenten in te gaan. In de eerste link wordt het heupbreken genoemd. Er is echter totaal geen rekening gehouden met de leefomstandigheden. En de hoge levensverwachtingen van west-europeanen. Oudere mensen breken nou eenmaal eerder botten dan jongere mensen, dit heeft te maken met de afnemende flexibiliteit van het bot. Het verband tussen heupbreuken en melk is dus absoluut stomzinnig. In de tweede link wordt een poging gedaan om melk drinken aan kanker te koppelen. De kankersoorten die genoemd zijn bv borstkanker is een welvaartsziekte en heeft geen direct aantoonbaar verband met melk. Kortom quatsch. Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Het is grappig dat je het zegt. Je sig is enorm toepasselijk op de leugens van de zuivelindustrie. Ik heb geloof al eerder opgesomd over hoe zuivelindustrie de samenleving in zijn greep heeft. Citaat:
De leefomstandigheden zijn ook zeer belangrijk. Je doet nu alsof ze alleen maar de statistieken bekeken hebben van melkdrinkers en mensen met osteoporose. Dat is wel een hele simpele gedachte over dit uitgebreide onderzoek en over al die andere onderzoeken. Er zijn nog meer invloeden natuurlijk die invloed hebben of je last krijgt van osteoporose. Zoals roken, vitamine D- tekort e.d. Die kunnen bijdrage eraan. Belangrijkste is nu dat zuivel niet zo goed voor de botten is als de zuivelindustrie beweert al jaren. Logisch dat hun strategie ook omgegooid is afgelopen jaren en nu richten op alle stoffen erin. En ook logisch dat ze 'melk is goed voor elk' niet mogen gebruiken. Citaat:
Citaat:
De melk levert tuurlijk calcium, de vraag is dus in hoeverre dit winst wordt in het lichaam. Als de calcium al onttrokken word door verzuring, dan levert dat niets op. Daarnaast moet calcium ook genoeg magnesium hebben voor goede opname. Dat moet ook in goede verhouding aanwezig zijn.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je geeft in je 2e en 3e alinea argumenten waarom een zuivel-osteoporose onderzoek niet cetirus paribus kan gebeuren. Maar vervolgens claim je wel dat zuivel niet goed is voor je botten. Een nogal eigenaardige conclusie. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wat ik zeg is dat er tuurlijk meer factoren zijn mbt osteoporose, maar zelf vind ik en denk ik net als diverse artsen dat zuivel een grote boosdoener is in ons dieet. Niet zozeer omdat ik veganist ben, maar omdat ik: - zelf waarschijnlijk last heb gekregen van eczeem door zuivel - ik zie dat de zuivelindustrie erg machtig is (mbt posities die pionnen van de zuivelindustrie hebben in de maatschappij) - veel info heb gelezen over zuivel en effecten ervan - veel info over mensen die hinder ondervonden door zuivel en mensen die afkwamen van klachten nadat ze gestopt zijn met zuivel - steeds meer kritiek op zuivel komt door onderzoeken - etc. Zoals ook de onderzoek aangeven is kans op osteoporose hoger door zuivelinname en is zuivel niet beschermend tegen osteoporose. Dat er wat calcium uit zuivel gehaald wordt, dat zal best.. zal niet 0.0 zijn, maar ik denk (met de info erbij) dat het gewoon slecht voor je is en osteoporose veroorzaakt. Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is de gemiddelde leeftijd in china? Of andere delen van azie? Als daar mensen van 50 jaar minder botbreuken vertonen dan mensen van 50 jaar in WE, dan zie ik dat toch als een goede verlijking. Plus het onderzoek van harvard nursus study etc. is het duidelijk dat melk niet helpt ter voorkoming van botontkalking zoals de zuivelindustrie WEL beweerd. En volgens diverse onderzoeken en zoals Campell al aangeeft en artsenorganisatie PCRM ook is dat melk zelfs waarschijnlijk calcium ontrekt uit de botten ipv dat het heel wat op zou leveren. [/b][/quote] Kijk dan was het onderzoek nog enigsinds goed geweest, maar het gaat niet om alleen mensen van 50, maar om de hele bevolking. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Die info slaat op de argumenten uit de studies, china study, harvard nursus study e.d. waarin zuivel als boosdoener eruit komt. Bovenstaande was een uitleg waarom ik van mening ben dat het zuivel slecht is. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
- metabole acidose: verzuring van het bloed door ernstig braken (= hyper-emesis gravidarum), ernstige diarree, suikerziekte (= diabetes mellitus), voedselgebrek (verhongeren), aangeboren of verworven enzym-defecten, lever- en/of nier-aandoeningen, vergiftiging (o.a. acetylsalicylzuur, alcohol), onvoldoende bloedcirculatie - respiratoire acidose: verzuring van het bloed als gevolg van ademhalingsproblemen (respiratoire insufficiëntie) www.consumed.nl |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kalveren krijgen melk gewoon van de koeien of poedermelk (sprayfo oid)...nou ik weet niet waar die hormonen dan in zitten...en ze krijgen als ze wat ouder worden kuilgras, mais, krachtvoer ed. en daar zitten ook geen hormonen in. En daarbij, al zouden ze als kalf hormonen krijgen...dan wil dat nog niet zeggen dat het uiteindelijk 2 jaar later in de pakken melk zit. je prachtige redenatie is wel gigantisch vergezocht... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Melk is slecht voor elk! TechXP | 92 | 07-06-2005 14:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk is ongezond! Hydrogen | 55 | 08-05-2005 19:59 | |
Eten & Drinken |
De mythes rond melk 770 | 10 | 08-05-2005 12:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk mimima | 57 | 15-09-2004 21:12 |