![]() |
|||
Citaat:
Jij denkt dat de eerste giraffe gewoon *plop* als giraffe geboren werd? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En jij hebt echt van evolutie geen kaas gegeten, wat beslist verband heeft met je weigering er iets over te lezen. Je gooit termen lukraak door elkaar, gokt maar wat, maakt voortdurend enorme fouten in je kritiek, en maakt op geen enkele wijze annemelijk dat je ook maar basale kennis van het onderwerp hebt. Je bent echt een lachwekkend figuur.
||
Citaat:
Zoek maar op mijn naam en dan kom je alle huidige biologische theorieen zo 10 keer tegen. Vervolgens zal je hier iets doms zeggen dat onderstreept dat je er niets van begrijpt en aan de hand van die bewering mijn ongelijk 'bewijzen'. Vervolgens zal je aan de hand van mijn duidelijke argumentatie nogmaals hetzelfde truukje uithalen. Na mijn daarop volgende respons zal je iets zeggen dat er totaal niets meer mee te maken heeft en aan de hand daarvan mijn ongelijk 'bewijzen'. Als dat niet is gelukt en iedereen met een beetje logica totaal frustreerd is afgehaakt, zal je victorie kraaien omdat je mensen totaal woest hebt weten te drijven met je gebrek aan inzicht. Ik wil best gerichte vragen over de evolutietheorie beantwoorden, maar ik ben ondertussen wel te beroerd om mijn vakkennis bij elk onderwerp door het slop gesleept te zien worden door een stel mensen die gewoon niet willen dat ik gelijk heb.
|
Er is trouwens een topic over evolutie .
|
![]() |
||
Citaat:
Jaja dat weet ik. Ik zal even de evolutietheorie vertellen zoals ik denk dat het is, en daarna kunnen jullie wel zeggen wat nou wel of niet klopt. Ok? En ik wil geen antwoord van je snapt er geen kaas van, maar ik wil dan specifiek weten wat er niet klopt. Er was eerst een eencellig diertje. Evolutie vertelt namelijk niks over het ontstaan van leven. Alleen het ontstaan van andere soorten. Dus.. We beginnen met een eencellig beestje. De enige manier om voort te planten was delen. Tijdens die delingen ontstonden er "fouten" in het DNA. Door deze fouten waren er andere soorten van dat eencellig organisme ontstaan. Sommige overleefden en de andere niet. Ze hebben zich over heel de wereld verspreid en terwijl dit gebeurde kwamen er steeds meer afwijkingen van het eerste beestje. Door deze afwijking gingen dus weer bepaalde beestjes wel of niet overleven. Het ging zo verder en de dieren werden steeds complexer. So far so good? Nou. Omdat de dieren zo ver van elkaar leefden gingen er steeds andere soorten overleven, omdat de anderen zich niet aan de omgeving konden aanpassen. En die evolueerden verder en zo kreeg je uiteindelijk reptielen, amfibiën, vogels, zoogdieren en vissen (niet op volgorde, landdieren kwamen later zoals ik het begrepen heb). En zo ging het proces verder. De dieren werden steeds slimmer en ook weer uit elkaar gedreven en zo kreeg je de aapmensen en daarna de mensen. Dit is in grote lijnen de evolutietheorie zoals ik het geleerd heb. Als het niet klopt, moet je mijn school maar de schuld geven (ook al was dat 4 of5 jaar geleden ofzo). De diepgang van de biologische kant heb ik me nooit in verdiept. Maar het zal wel iets zijn met alellen en genen en weet ik veel wat (was lang geleden). Maar de samenstelling van de genen moeten complexer worden om een complexer beest te laten ontstaan. Zeg maar nu wat er wel en wat er niet klopt. En daarna discussieren we verder, want anders schiet het niet op.
||||
Citaat:
Het genetisch materiaal is namelijk een bepalende factor voor de soort. Het bevat - om het wat simpel te zeggen - alle mogelijke variaties binnen een soort (op dit punt). Gedurende de 3,5 miljard jaar dat er leven op aarde is, zijn er al heel wat bottlenecks geweest, waarvan een aantal bijna al het leven op aarde hebben vernietigd. Voordat er gedeeld wordt komen er mutaties voor op individueel niveau. Het merendeel van die mutaties hebben een negatief effect op het individu, de zeldzame positieve mutaties leverden een adaptief voordeel op aan een individu, wat zich vertaalde in een sterkere aanwezigheid van het genetisch materiaal van dat individu in de gene pool. En dit proces blijft zich herhalen. Citaat:
Met andere woorden er is hier een constant terugkoppelingsproces. Ik weet echter nauwelijks iets van de amfibieën en hun vriendjes. Citaat:
Verschillen ontstaan ook door fysiologische processen: bv. volkeren die op grote hoogte leven en zich daar aan acclimatiseren. Eveneens kunnen die volkeren ontdekken dat een warme trui hen beter beschermt tegen de koude, dan is er sprake van culturele evolutie. Dit grijpt intragenerationeel plaats. Deze processen zorgen ook voor verschillen en hebben geen genetische grondslag. Bij de genetische processen moet in overweging worden genomen dat natuurlijke selectie werkt op genetische variatie gecreëerd door mutaties. Géén mutaties, geen adaptatie. Daarbij spelen er een aantal processen een rol (genetic drift, gene flow etc.). Deze processen leiden allemaal tot een grotere diversiteit. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien werden dieren niet slimmer met de voortgang in de evolutie. 'Slim' is namelijk te relatief en daarom meten wij eerder in relatieve herseninhoudt en hersencomplexiteit. Maar je beschrijving is te globaal om een duidelijke discussie op te voeren, omdat je de basis aannames mist. Ik ben van plan binnenkort een duidelijke samenvatting te schrijven over evolutie voor dit forum zodat we een verwijsdocument hebben.
||
Citaat:
![]() BrBr BrBl Dus qua uiterlijk beide bruine ogen. Bij BrBl met BrBl heb je: BrBr BrBl BlBl Dus 2/3 kans bruine ogen en 1/3 blauwe ogen. Bedoel je dit een beetje of is dit wat anders??? En van het ontstaan van de eerste cel.. Nooit van gehoord..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll125/nl/life-2_nl.htm Van dit soort dingen ga ik toch echt nadenken waarom men nog steeds vind dat alles 1 grote toeval is.. In mijn ogen zijn er twee mogelijkheden: 1) Dat artikel met de eerste cel klopt, dus de natuur is georganiseerd en is veel meer dan alleen toeval. 2) Dat artikel klopt niet, en het leven is van een andere planeet gekomen via komeet/meteoriet/wat anders of de eerste cel is gemaakt. Kies maar.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoezo zou het feit dat alles op de aarde een slordige 3,5-4 miljard jaar geleden zich afwikkelde volgens de natuurkundige en scheikundige wetmatigheden direct betekenen dat er iets achter zit? Het is namelijk een zeer onlogische aanname.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Het onderscheid is niet echt zinnig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik snap niet wat er nou zo onbegrijpelijk was aan mijn post ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat ik bedoel is dat biologische en biochemische evolutie op een bepaalde manier 2 vormen van hetzelfde proces zijn. Het enige verschil is wat we wel en wat we niet leven noemen. Ergens kan je ze dus niet los naast elkaar zien. Het was niet de bedoeling om flauw te zijn.
||
Citaat:
Dat is geen kromme logica, daar is ons idee van waarheid op gebouwd. Als er geen reden is om aan te nemen dat iets het geval is, wordt dat als bewijs beschouwd dat iets niet het geval is. Er is geen reden om aan te nemen dat er paarse vliegende varkens bestaan, dus ze bestaan niet. Er is geen reden om aan te nemen dat de evolutie een doel heeft, dus de evolutie heeft geen doel.
||
Citaat:
Maar in dit soort dingen (filosofie en wetenschap) is het anders, ook al wordt dat vaak niet gedaan. Als je iets niet kan bewijzen moet je het in het midden laten. Niet het andere gelijk wegschrappen. Als jij niet kan bewijzen dat je slim bent betekent het niet gelijk dat je dom bent. Dat jij nu achter jou pc niet kan bewijzen dat ik bruine ogen heb betekent niet gelijk dat ze blauw zijn. In de wetenschap is een hypothese waar tot het tegendeel bewezen is, en zeker niet omgekeerd zoals jij het zegt. Je maakt eerst een hypothese, en daarna ga je kijken of het waar is of niet. Vind je geen antwoord, is het nog onbepaald, en zeker niet onwaar. Een theorie begint dus altijd ergens, en daarna ga je kijken of het waar is of niet. Je beslist niet of iets waar is of niet omdat uit jou mening blijkt dat het een waarschijnlijker is dan de ander.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, dan zal men aan mij vragen wat voor reden ik heb deze stelling aan te nemen. En als ik dan geen bewijzen heb val ik door de mand. De bewijslast ligt immers op mij, degene die de bewering doet. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Als je kijkt naar de scheikunde. Alle atoomnamen etc zijn gewoon verzonnen. Al die bindingen etc. zijn gewoon verzonnen. Daarna zijn ze bevestigd. Het is nog steeds een verzinsel die een beeld geeft van de werkelijkheid. Betekent niet gelijk dat de werkelijkheid er ook daadwerkelijk zo uitziet. Alle grafieken zijn ook verzinsels van onszelf om ons informatie te geven. Maar ik zei niet dat ze willekeurig waren. Ze zijn wel ergens op gebaseerd. Maar op iets gebaseerd betekent niet daadwerkelijk zo.
||
Citaat:
|||
@ Juice: falsificatie van hypothesen?
Citaat:
Citaat:
Helaas gaat dit niet op. Het is niet omdat wij een concept benoemen, dat dat concept niet bestaat. Wij benoemen een concept, een verschijning opdat het handelbaar zou zijn in de dagelijkse omgang. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Evolutietheorie, zwaartekrachtstheorie etc. Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij zei wel dit: Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-03-2007 om 18:58. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ach zal wel. Dit is geen discussie meer, maar gewoon een flamewar naar mij toe. Heb wel wat beters te doen dan hier mijn tijd te verdoen.
||
Citaat:
De bewijslast ligt derhalve bij jou.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Anyway.. Ik heb geen bewijs. Althans, mijn bewijs/denkwijze is blijkbaar niet genoeg om voor jullie een bewijs te zijn. Eigenlijk niet eens genoeg om er 1 seconde bij stil te staan in jullie geval. Tja.. Dan houdt het op. En nu moet die van de andere kant ook niet? Hoezo verlaging van je eigen niveau... Dit is geen kleuterschool. Mephostophilis heeft wel wat zinnigs gezegd in ieder geval. Maar goed.. Even de conclusies van al die nutteloze posts.. - Evolutie is toeval/natuurlijke selectie en heeft geen doel - Dat wij hier zijn is toeval en heeft ook geel doel - De hele natuur is toeval en heeft ook geen doel - Het leven heeft geen doel - Niks heeft een doel - Alles gebeurt zomaar. Have fun. Prettig leven verder in dit topic.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
De zin in het leven. Vosje7 | 0 | 19-04-2016 10:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de zin van het leven mario | 6 | 29-01-2006 18:09 | |
Eten & Drinken |
De zin van het leven aan tafel Verwijderd | 5 | 22-06-2004 21:50 | |
De Kantine |
Laten we eens uitgebreid praten over de zin van het leven... kHebTrekInWatLekkers | 47 | 07-11-2002 18:08 | |
Psychologie |
de zin van het leven LonelyLostOne | 13 | 07-09-2002 09:30 | |
ARTistiek |
de zin van het leven (versie 1) stroopwafel | 5 | 22-01-2002 19:36 |