![]() |
||
Citaat:
Maar, ik kauw het wel weer voor. http://statline.cbs.nl/StatWeb/table...PA=7530nr&TT=2 De schuldenlast van Nederland was om en nabij de € 230 miljard. Tien procent daarvan is € 23 miljard. Zoals je aan de cijfers van het BNP ziet is dat een veel voorkomende mutatie. Sterker nog, het BNP groeit in sommige jaren sterker dan dat. Reken daarbij dat dit kabinet zit met een fors en stijgend begrotingstekort, zelfs ondanks een zeer optimistische schatting van de economische groei... Het verschil in de quote komt voort uit het BNP, niet uit het nu al tot falen gedoemde beleid van Balkenende IV.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Regeerakkoord PvdA-offensief
Nieuwe poging tot Irak-onderzoek Ana Karadarevic AMSTERDAM ... Een aantal PvdA-leden en - afdelingen wil dat het nieuwe kabinet alsnog een onderzoek naar de Irak-missie start. Wouter Bos vertrouwde NRC Handelsblad afgelopen zaterdag toe wel eens jaloers te zijn op de hoge mate van volgzaamheid binnen de CDAfractie. Op dat moment wist de PvdAleider waarschijnlijk niet eens af van het voorstel van Erik Jurgens, Eerste-Kamerlid en partijgenoot, om onderzoek te doen naar de Nederlandssteun aan de Amerikaanse inval in Irak. En dat terwijl Bos met het CDA heeft afgesproken het onderwerp te laten rusten. Jurgens wil graag dat er een onafhankelijk, wetenschappelijk onderzoek komt naar de manier waarop Nederland betrokken is geraakt bij de oorlog in Irak. De senator laat telefonisch weten dat hij het ‘raar’ vindt om het niet te doen. Hij denkt nog na over de te nemen stappen. Intussen is de PvdA-afdeling Houten druk met het verzamelen van steun voor een parlementair onderzoek. Houten dient hiertoe een motie in op het congres aanstaande zaterdag, waar PvdA-leden zich mogen uitspreken over het regeerakkoord. Volgens afdelingsvoorzitter Emiel Rolink kan ‘Irak’ weer gebeuren, gezien de geruchten sat de Amerikaanse president Iran wil aanvallen. Hij ziet daarin aanleiding om goed te onderzoeken wat er in Irak is misgegaan. De afdelingsvoorman vermoedt dat premier Balkenende, die geen onderzoek wil, iets te verbergen heeft. ‘Waar rook is, is vuur.’ http://depers.coolcreations.nl/papers/23.pdf Goed zo! Volhouden! Hopen dat het lukt! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() en misschien heb je dat nog niet gehad bij taalles op school maar als je zegt ' ik kan', dan wil dat zeggen dat je dat KUNT doen. en sorry als ik je ergens beledig, maar je reactie irriteert me een beetje, als je goed leest had je niet zo hoeven reageren.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu zie ik toch weer eens een lijstje incapabele gezichten. Guusje ter Horst (rijden onder invloed), Maxime Verhagen (glibber), Donner (meest incapabele minister van jusitie die Nederland sinds WO II heeft gehad). Verder valt het me op dat het weer veel bestuurders zijn en weinig mensen uit de praktijk. Positieve uitzondering daarop is natuurlijk Ronald Plasterk. Eeuwige zonde dat Aboutaleb geen minister wordt. Toch een van de weinige PVDA'ers waar ik vertrouwen in heb. Verder wel een aardige man-vrouwverhouding. Niet 50-50, maar dat ligt denk ik ook aan het gebrek aan vrouwen met ambitie in Nederland. |
![]() |
|
Van der Hoeven op EZ, wat is dat voor een grap? Dat je als LEAO docent geschikt wordt geacht als minister van OCW is al dubieus, maar EZ? Oh man. Verder Rouvoet op 'Jeugd en Gezin' en weer een CDA-er op Justitie, de uitdrukking 'Nederland gidsland' kan nu echt de koelkast in. Ook weer een CDA-er op Landbouw, ugh. Verhagen als minister, het kan niet op. Ietwat beter: een docent op OCW, goed het is Plasterk, de Klaas Wilting van de academische wereld, maar beter dan niks zullen we maar zeggen. Ella Vogelaar had ik nog nooit van gehoord, maar ze klinkt honderdmaal verstandiger dan Verdonk, dat is in ieder geval een flinke bonus. Bos, Koenders en Ter Horst lijken me ook wel competent.
Laatst gewijzigd op 14-02-2007 om 13:53. |
![]() |
||
Citaat:
Laten we dus allemaal maar onze bek houden? ![]() Wat doen ze met Vreemdelingenzaken? Zie ik niet terug. Wie gaat dat regelen? En: eerst een boer op Landbouw, nu een boerendochter die bij Pauw & Witteman niet zo lang geleden nog vol vuur de bioindustrie zat te verdedigen... Ugh. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 14-02-2007 om 18:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat ik écht niet kan begrijpen is waarom van der Hoeven weer in het kabinet zit. Veruit de meest incompetente minister van het vorige kabinet en ik las in het NRC dat ze nota bene 75.000 voorkeursstemmen heeft gehaald! Wat zijn dat voor zieke mensen... |
![]() |
|
Cohen betreurt homobeleid
AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen van Amsterdam vindt het erg jammer dat volgens het nieuwe kabinetsbeleid ambtenaren van de burgerlijke stand mogen weigeren homoparen te trouwen. Dat zei hij woensdag tijdens de onthulling van een plaquette in het stadhuis die herinnert aan het eerste homohuwelijk. Dat werd 1 april 2001 in de hoofdstad gesloten. Cohen zei het te betreuren dat er in het nieuwe beleid geen stap vooruit wordt gezet als het gaat om homo-emancipatie. ,,We zijn nu zes jaar verder en kunnen constateren dat het homohuwelijk geheel is ingeburgerd. Dan is het op zijn zachtst gezegd jammer dat in het regeerakkoord staat dat ambtenaren mogen weigeren. Ik vind juist dat zij de wet horen te volgen.'' Overigens vreest Cohen niet voor grote consequenties in Amsterdam. ,,Ik denk dat de kans dat we hier in Amsterdam in de praktijk iets van merken nihil is. Ik weet namelijk niet van ambtenaren die hier een punt van maken.'' De onthulling van de plaquette, naast de trouwzalen, maakt volgens de burgemeester nog maar eens duidelijk hoeveel belang de hoofdstad hecht aan het homohuwelijk. Bejegening homoseksuelen Cohen zei zich verder zorgen te maken over de wijze waarop homoseksuelen de laatste jaren worden bejegend. ,,Dat hebben wij ook in Amsterdam geconstateerd en ik hoor bij diegenen die daar wat aan wil doen. We moeten duidelijk maken dat dat niet kan, zeker niet in een stad als Amsterdam.'' Op de plaquette staat in het Nederlands en Engels omschreven dat Cohen op 1 april 2001 het allereerste homohuwelijk ter wereld sloot. De gedenkplaat werd onder luid applaus en bravo-geroep ontdaan van een doek met daaraan roze balonnen. De aanwezigen kregen roze-kleurige snoepjes. http://www.ad.nl/binnenland/article1087999.ece Schandalig dat dat voorstel er toch nog doorgekomen is. Ik vind het desondanks een interessant vraagstuk hoe dit zich gaat ontwikkelen. Krijgen we bijvoorbeeld gemeenteraden die het ontslag eisen van discriminerende ambtenaren, of aanklachten wegens discriminatie als een ambtenaar daadwerkelijk weigert. Juridisch is het namelijk een negatieve afwijkende behandeling op basis van geaardheid, zo ongeveer de definitie van discriminatie.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Rotterdamse ambtenaren mogen homo's niet weigeren
ROTTERDAM - In navolging van Amsterdam heeft ook Rotterdam zich gekeerd tegen het nieuwe kabinetsbeleid dat ambtenaren van de burgelijke stand mogen weigeren homohuwelijken te sluiten. De Rotterdamse gemeenteraad ondersteunde donderdag een motie van D66 om weigerende ambtenaren van de burgerlijke stand een dienstverband te onthouden. De motie kreeg brede steun in de gemeenteraad van VVD, Leefbaar Rotterdam, PvdA, SP en Groenlinks. Ook burgemeester Ivo Opstelten sprak zijn steun uit voor het voorstel. Alleen de christelijke partijen ChristenUnie-SGP en CDA waren tegen. In Rotterdam zijn ambtenaren van de burgerlijke stand verplicht alle huwelijke te sluiten. ,,De gemeente blijft dit beleid voeren omdat ik dat wil, tenzij de wetgeving verandert, maar dan zullen we Den Haag erop blijven wijzen dat dat heel onverstandig is. Het is eigenlijk een overbodige motie want we voeren dit beleid al uit'', aldus burgemeester Opstelten. Zijn collega in Amsterdam, Job Cohen liet woensdag weten dat hij deze kabinetskoers betreurt. In Amsterdam stemde de gemeenteraad ook voor een motie om niet af te wijken van het huidige huwelijksbeleid. Haarlemmermeer liet donderdag weten zijn ambtenaren te blijven verplichten homohuwelijken te sluiten. (ANP) http://www.ad.nl/binnenland/article1093041.ece Lol, het lijkt wel een algehele opstand tegen het kabinetsbeleid. Als het zo door gaat eindigt die regel als iets dat alleen in Staphorst en andere haatdragende gaten nog gehandhaaft wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat mij vooral opviel is dat de PVDA eerst mensen schrapt omdat ze de Armeense genocide erkennen, en als iemand die electoraal belangrijk is zich daarbij aansluit die vervolgens niet schrappen. Dan verkopen ze Nederland vervolgens aan Staphorst in het regeerakkoord, en als klap op de vuurpijl zetten de niet-geschrapte neer op.. Justitie. Familiezaken geven ze dan aan nog zo'n gristengriezel.. Het klinkt gewoon alsof je Geert Wilders op Integratie zou zetten, met Janmaat als staatssecretaris.. Het klopt gewoon niet. ![]()
|||
Nu zou ik iets kunnen zeggen over VVD, Verdonk en het systematisch overtreden van de wet, de mensenrechten en mensen de dood in jagen, maar ach...
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
VVD: regeerakkoord verhoogt lasten
DEN HAAG - De plannen van het nieuwe kabinet hebben een fikse lastenverzwaring tot gevolg. Dat zegt VVD-leider Mark Rutte op grond van berekeningen van het Centraal Planbureau (CPB). Mark Rutte. FOTO JOOST HOVING Bij ongewijzigd beleid zouden de lasten 3,25 miljard euro stijgen, maar de coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie doet daar 1,5 miljard bij. CDA-Tweede Kamerlid Frans de Nerée tot Babberich noemt dit ,,bezijden de waarheid''. Volgens hem gaan burgers en bedrijven er per saldo niet op achteruit. Rutte erkent dat de nieuwe regeringspartijen ook met lastenverlichtingen komen, maar die komen alleen terecht bij mensen met lagere inkomens. De mensen met hogere inkomens en bedrijven worden 'gepakt'. Lastenverlichting Rutte noemt hogere zorgpremies en milieuheffingen, de verhoging van de belasting bij aanschaf van nieuwe auto's, hogere accijns en boetes. Veel mensen zullen niet profiteren van aangekondigde lastenverlichting zoals gratis schoolboeken, hogere huur- en zorgtoeslag, hogere uitkeringen en meer geld voor armoedebestrijding, aldus de liberale leider. Volgens Rutte wordt het verschil tussen lonen en uitkeringen kleiner en is dat slecht voor de economomie. De Nerée vindt dat Rutte geen compleet beeld schetst. Hij wijst erop dat de lasten voor mensen met kinderen omlaag gaan en dat de premies in de sociale verzekeringen kostendekkend worden. Van die maatregelen profiteren niet alleen de laagste, maar ook de middeninkomens. http://www.ad.nl/binnenland/article1094618.ece Ach, het was toch al duidelijk dat dit kabinet slechts bedoeld is voor mensen die nog leven volgens het vrouw aan het aanrecht, man in een cafe, meer dan twee kinderen, elke week naar de kerk. Wie daar buiten valt sterkte. De Financiën hoeven we niet te rekenen om het recht te trekken, want de staatssecretaris zal zich de komende tijd bezig moeten houden met de rel die is ontstaan over zijn frauderen met belastingen. Genocideontkenner op Justitie. Belastingfraudeur op Financiën. Een fundamentalist op Familiezaken. Een boer op Landbouw... Het lijkt wel of het kabinet m.u.v. Plasterk selecteerd op incompetentie.
||
Citaat:
En zo ging Nederland weer 40 jaar terug de tijd in! |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]T_ID schreef op 16-02-2007 @ 13:16 :
VVD: regeerakkoord verhoogt lasten DEN HAAG - De plannen van het nieuwe kabinet hebben een fikse lastenverzwaring tot gevolg. Dat zegt VVD-leider Mark Rutte op grond van berekeningen van het Centraal Planbureau (CPB). Mark Rutte. FOTO JOOST HOVING Bij ongewijzigd beleid zouden de lasten 3,25 miljard euro stijgen, maar de coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie doet daar 1,5 miljard bij. CDA-Tweede Kamerlid Frans de Nerée tot Babberich noemt dit ,,bezijden de waarheid''. Volgens hem gaan burgers en bedrijven er per saldo niet op achteruit. Rutte erkent dat de nieuwe regeringspartijen ook met lastenverlichtingen komen, maar die komen alleen terecht bij mensen met lagere inkomens. De mensen met hogere inkomens en bedrijven worden 'gepakt'. Lastenverlichting Rutte noemt hogere zorgpremies en milieuheffingen, de verhoging van de belasting bij aanschaf van nieuwe auto's, hogere accijns en boetes. Veel mensen zullen niet profiteren van aangekondigde lastenverlichting zoals gratis schoolboeken, hogere huur- en zorgtoeslag, hogere uitkeringen en meer geld voor armoedebestrijding, aldus de liberale leider. Volgens Rutte wordt het verschil tussen lonen en uitkeringen kleiner en is dat slecht voor de economomie. De Nerée vindt dat Rutte geen compleet beeld schetst. Hij wijst erop dat de lasten voor mensen met kinderen omlaag gaan en dat de premies in de sociale verzekeringen kostendekkend worden. Van die maatregelen profiteren niet alleen de laagste, maar ook de middeninkomens. http://www.ad.nl/binnenland/article1094618.ece [/qoute] Uitspraken van een VVD-er zijn geen betrouwbare bron. (omdezelfde reden dat jij vind dat de SP-site geen bron is.)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Cerfontaine wees er verder al op dat Schiphol prijsvechters zal verliezen door dit regeerakkoord, waardoor er mensen hun baan zullen kwijtraken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Een beter milieu? De laatste keer dat ik keek zitten er nu 2 partijen in het kabinet die tegen kern energie zijn laat die kolen centrale dus nog maar even door draaien. Geld naar de zorg? Trek de no claim regeling in en de premie's schieten omhoog. Mensen gaan daarom bezuinigen op hun pakket, krijgen een hoger eigen risico en gaan dus minder gebruik maken van de zorg. Mooie investering. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben blij dat het nieuwe kabinet eindelijk eens geen VVD gaat bevatten. Laat Rutte zich met zijn sterk afgestrafte en ingekrompen fractie en couppleegster Verdonk zich maar terugtrekken in hun oppositiebankjes. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groen Links: Nieuw kabinet heeft weinig te bieden op het gebied van emancipatie Kitten | 53 | 11-03-2007 11:54 | |
Kritiek op Duits regeerakkoord Supreme Dutch | 38 | 14-11-2005 11:22 | |
Dé reacties op het Regeerakkoord... en wat vinden wij er van? Anne | 114 | 02-06-2003 07:06 | |
Stelling: Regeerakkoord = verplichting Evito | 10 | 19-04-2003 17:26 | |
CDA wint verkiezingen, verliest regeerakkoord Go | 2 | 06-07-2002 00:55 | |
Link naar regeerakkoord Go | 2 | 04-07-2002 20:01 |