Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2007, 16:16
DanielC
DanielC is offline
Ik heb m'n exemplaar vandaag gehad via bol. Toen ik vanochtend keek bij de bestelsstatus stond er dat hij nog in dorderecht was. Maar toen ik 2 uur later keek was hij onderweg naar Middelburg, en om 12 uur hebben we 'm ontvangen. Alleen mocht broerlief 'm eerder lezen. Gelukkig is die al op pagina 300 en kan ik morgen beginnen.

Als je 'm daadwerkelijk bij Bol besteld hebt dan kreeg je ook een mailtje dat 'ie vandaag bij je thuis zou liggen. Ik snap dan ook niet hoe mensen erbij komen dat 'ie maandag pas zou komen.

Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 16:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 21-07-2007 @ 17:16 :
Ik heb m'n exemplaar vandaag gehad via bol. Toen ik vanochtend keek bij de bestelsstatus stond er dat hij nog in dorderecht was. Maar toen ik 2 uur later keek was hij onderweg naar Middelburg, en om 12 uur hebben we 'm ontvangen. Alleen mocht broerlief 'm eerder lezen. Gelukkig is die al op pagina 300 en kan ik morgen beginnen.

Als je 'm daadwerkelijk bij Bol besteld hebt dan kreeg je ook een mailtje dat 'ie vandaag bij je thuis zou liggen. Ik snap dan ook niet hoe mensen erbij komen dat 'ie maandag pas zou komen.
ik heb 'm vanmiddag gekregen (besteld via bol.com), maar ik kan vandaag niet lezen en ik heb steeds de neiging om stiekem het einde al te lezen maar ik doe het toch maar niet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 17:09
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Leuke uitdaging om te proberen tot de film uit komt er niet achter te komen of die kerel nou dood gaat of niet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 19:28
girlsetsfire!
girlsetsfire! is offline
ha! ik heb hem uit

spoileeeeer

<edit: geen spoilers over het boek>

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 20:27
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 21-07-2007 @ 17:12 :
Uit
Oud 21-07-2007, 20:59
Verwijderd
ik snap blz. 145 niet, wie kan me die uitleggen? Of een nederlandse samenvatting ofzo?
Alleen van die blz dus, niet van verdere!

Ohja, ik hou van de kruidvat. 14 euro maar, terwijl ik me kan herinneren dat je em bij bol.com voor 30 kon bestellen, toen de uitgifte datum nog niet bekend was.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 20:59
axgimpa
axgimpa is offline
Ik wil het niet lezen )":
Oud 21-07-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 21-07-2007 @ 15:41 :
Och ja, hij zou waarschijnlijk toch maandag nog komen, gok ik. Dus nou heb ik m gekocht bij de Readshop voor 25 euro. Bleek hij bij de kruidvat (waar ik m eerst niet kon vinden) 14 euro te zijn. En toen kon ik 'm ook niet meer ruilen. Eikels van de boekwinkels. >.<
Maar ik heb 'm wel!
Kun je ook geen tegoedbon krijgen ofzo, ik vind het namelijk nogal een groot verschil..
Naja, rare boekwinkel.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 09:20
girlsetsfire!
girlsetsfire! is offline
ik heb 17,95 voor de hard cover versie betaald, 25 euro ziek
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 15:06
steefos
steefos is offline
ik wou hem bewaren voor in het vliegtuig, maar nu ben ik al begonnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 16:07
Drez
Drez is offline
bol is volgens mij 17 euro ofzo.

en ik heb hem ook uit <3.
Oud 22-07-2007, 18:36
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Corinne schreef op 21-07-2007 @ 21:59 :
ik snap blz. 145 niet, wie kan me die uitleggen? Of een nederlandse samenvatting ofzo?
Alleen van die blz dus, niet van verdere!

Ohja, ik hou van de kruidvat. 14 euro maar, terwijl ik me kan herinneren dat je em bij bol.com voor 30 kon bestellen, toen de uitgifte datum nog niet bekend was.
<Edit: geen spoilers over het boek. Die mogen op Letteren>

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 22-07-2007 @ 19:36 :
*knip*
ah dankje

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 21:38
Verwijderd
Kan het gedoe over het boek ajb op Letteren gehouden worden, want de film heb ik wel gezien en daar zijn spoilers geen probleem bij. Het boek daarentegen wil ik nog niet lezen en ik wil ook niet weten wat er in staat en op deze manier wordt het nogal onoverzichtelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 12:43
Verwijderd
Offtopic: Op F,TV&R is het toch zo, dat wanneer het in Nederland uit is, het niet in spoilers hoeft?
De film is in Nederland uit, dus dat hoeft niet in spoilers. Als je nog niet naar de film bent geweest, weet je dat je niet in het film-topic moet kijken, ben je wel geweest, kun je gewoon met iedereen meepraten.

Hetgeen wat wel in spoilers staat, gaat dus over het boek.
Volgens mij is het dus prima uit elkaar te houden.

Nou ben ik wel met je eens dat het boek gewoon op letteren moet, en de film hier.
Er zijn niet voor niks twee verschillende subfora.
Waarom ik zelf niet op letteren post, en wel hier, over het boek. In letteren staat in de titel al, pas op voor spoilers. Daar durf ik dus helemaal niet in te kijken aangezien ik het boek nog niet uit heb.
Volgens mij is het een beter idee om het boek op letteren te houden en de film hier.
Maar op letteren alles in spoilers, met erboven tot welke bladzij de spoiler over gaat.
En er dan ook een forumbaas bij te zetten die wel iets over Harry Potter weet.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 11:15
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
omg hahaha:

Oud 24-07-2007, 19:35
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Naomi Watts, Joseph Fiennes (brother of Ralph Fiennes, who plays Voldemort), and Stuart Townsend will join the Half-Blood Prince cast when filming starts in September. Naomi Watts will play the mother of Draco, Narcissa Malfoy. It is still unknown what roles the other two actors will play.

bron: http://mugglenet.com/

ben benieuwd welke rol Joseph Fiennes krijgt. welke rollen zijn er te vergeven?
Oud 24-07-2007, 20:00
stokj
stokj is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 24-07-2007 @ 12:15 :
omg hahaha:

[afbeelding]

fa2 mang
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 20:07
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
stokj schreef op 24-07-2007 @ 21:00 :
fa2 mang
wablief?
Oud 24-07-2007, 20:43
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 24-07-2007 @ 20:35 :
Naomi Watts, Joseph Fiennes (brother of Ralph Fiennes, who plays Voldemort), and Stuart Townsend will join the Half-Blood Prince cast when filming starts in September. Naomi Watts will play the mother of Draco, Narcissa Malfoy. It is still unknown what roles the other two actors will play.

bron: http://mugglenet.com/

ben benieuwd welke rol Joseph Fiennes krijgt. welke rollen zijn er te vergeven?
De familie van Voldemort (zijn grootvader Marvalo (ofzoiets), oom Morfin, zijn vader Tom Riddle). Als ze die iig niet uit het verhaal halen voor de film.
Oud 24-07-2007, 20:58
Anonymous John
Anonymous John is offline
Denk dat Joseph Fiennes een jonge Tom Riddle zal spelen.

En Naomi Watts <3
Oud 24-07-2007, 21:24
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 24-07-2007 @ 21:58 :
Denk dat Joseph Fiennes een jonge Tom Riddle zal spelen.

En Naomi Watts <3
de vader van tom riddle tom riddle? want voor de jonge voldemort tom riddle mogen ze van mij christian coulson wel weer uit de kast trekken

ja naomi watts s inderdaad een hele mooie naam om aan het rijtje toe te voegen ( ik was echt blij verrast toen ze helena bonham carter als bellatrix hadden gecast)
Oud 24-07-2007, 21:27
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik dacht eerder aan Riddle voordat hij Voldemort wordt.

Spoiler
.
Oud 24-07-2007, 21:52
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
mmmm dat hoop ik toch niet . coulson was ook al aardig evil en matchte mijn hele beeld van riddle. wel heel knap maar een ontzettende engerd.

grappig dat juist diezelfde coulson in een andere heksentv-serie een alleraardigste jongen speelde.
Oud 24-07-2007, 23:38
Verwijderd
Ik heb vandaag voor de 2e keer de film gezien, 1e keer voordat ik begon aan boek 7, en nu had ik het boek uit.

LET OP: Spoiler gaat ook over het laatste boek!

Over het boek:
Spoiler

Ik weet nooit hoe acteurs in het echt heten, dus ik heb Naomie Watts opgezocht met google, maar de plaatjes die ik vond, zag ze er veel te 'lief' uit om de moeder van Draco te kunnen spelen.
Maar dat kunnen ze vast een stuk minder maken, ben benieuwd

Laatst gewijzigd op 26-07-2007 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 06:42
stokj
stokj is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 24-07-2007 @ 21:07 :
wablief?
oke grappenmaker dan
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 00:38 :
Ik weet nooit hoe acteurs in het echt heten, dus ik heb Naomie Watts opgezocht met google, maar de plaatjes die ik vond, zag ze er veel te 'lief' uit om de moeder van Draco te kunnen spelen.
Maar dat kunnen ze vast een stuk minder maken, ben benieuwd
ik vind dat ze er best lief mag uitzien. ze is in elk geval stunningly gorgeous en exact zoals ik me haar had voorgesteld
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 09:28
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 25-07-2007 @ 08:27 :
ik vind dat ze er best lief mag uitzien. ze is in elk geval stunningly gorgeous en exact zoals ik me haar had voorgesteld
Een death eater is toch niet lief?
Ik weet ook niet meer hoe ze in het boek is omschreven, als heel mooi of heel lief of juist niet...
Maar als ze wel heel mooi en lief enzo is, dan klopt het wel.

volg je 't nog?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 10:28 :
Een death eater is toch niet lief?
Ik weet ook niet meer hoe ze in het boek is omschreven, als heel mooi of heel lief of juist niet...
Maar als ze wel heel mooi en lief enzo is, dan klopt het wel.

volg je 't nog?
eigenlijk wordt er nergens gezegd dat Cissy een death eater zou zijn... spoiler over boek zeven:
Spoiler

ik geloof dat Narcissa als heel knap wordt omschreven, blond, bleek en biejoetiefoel

wiki: Narcissa is a tall, slim, blue-eyed blonde with, at least when Harry Potter first meets her, "a look that suggested there was a nasty smell under her nose." Harry notes that this habit of wrinkling her nose in disgust around those of non-pure-blood ancestry mars her otherwise beautiful looks. While Bellatrix's dark, strong features contrast with Narcissa's pale and fragile image, it is said that there is still a resemblance between the two sisters.

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:27
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
narcissa is ook wel een beetje lief. in elk geval voor draco.
Oud 25-07-2007, 13:29
yavanna
yavanna is offline
Beetje Petunia/Dudley-achtig lijkt het me?

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 14:52.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 14:14
Nona
Nona is offline
Ik was heel blij met alle nieuwe karakters. Kingsley (zowel zijn uiterlijk als zijn stem, heel passend), Luna Lovegood paste perfect, Tonks was gaaf en Sirius zag er prima uit met gekamd haar. En Umbridge was natuurlijk al helemaal geniaal.

Dit hoeft toch niet in een spoiler...?
Oud 29-07-2007, 16:42
mepsteen
mepsteen is offline
Ik moet toch zeggen dat het Umbrige personage bijzonder goed was uitgewerkt. ik had meerdere malen een gevoel van walging, dus ja, dan zie je wel dat het werkt.
Oud 03-08-2007, 16:48
Verwijderd
Kingsley echt geniaal, die stem! Luna was ook fantastisch, Tonks vond ik ook leuk gecast, jammer dat ze er zo weinig in voorkwam en zo weinig 'wotcher, Harry' zei
Verder: de film zelf... tsjah... viel af en toe wel een beetje tegen, veeeeeeel weggelaten, en sommige dingen totaal anders... al weet ik niet hoe ik het had gedaan.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 12:16
George
George is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-08-2007 @ 17:48 :

Spoiler
Haha jaaa ik was naar de film met iemand die boek 7 nog niet gelezen had en de rest van de boeken nog maar 1 keer, ik moest me inhouden om niet te gillen "heee kijk wat gaaf, daar heb je hem ook!"
En ik vond het in de film heel leuk dat het er ontzettend dik bovenop lag dat Ginny vet jaloers op Cho was. Al had ik wel echt weer zoiets van "Harry, jongen, waar ben je mee bezig? GINNY IS VEUL LEUKER". En dat ze zo sterk was, die curse in het departement zegmaar, echt zo van WOOOOW.
Wel een beetje flauw dat Luna levicorpus gebruikt in de grote vechtscene, zegmaar, want die leren ze eigenlijk pas kennen in deel 6, via het boek van de halfbloedprins snape dus. Maar ze hebben wel echt het juiste meisje voor de rol gevonden, wát een schatje. (L)
Oud 05-08-2007, 02:29
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 04-08-2007 @ 13:16 :
Wel een beetje flauw dat Luna levicorpus gebruikt in de grote vechtscene, zegmaar, want die leren ze eigenlijk pas kennen in deel 6, via het boek van de halfbloedprins snape dus. Maar ze hebben wel echt het juiste meisje voor de rol gevonden, wát een schatje. (L)
Ja, inderdaad, en volgens mij ook muffliato...

Ja Luna was geniaal gecast. Dromer, echt
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 09:40
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ja maar ik vond het wel raar dat in de boeken ze wordt afgebeeld als heel raar uitziend, vaag haar rare acesoires, maar in de film zag ze er heel normaal uit. mooi zelfs!
Oud 08-08-2007, 10:41
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 11:38
Roos
Roos is offline
Wie was in hemelsnaam die neger in de film?
Oud 08-08-2007, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 08-08-2007 @ 12:38 :
Wie was in hemelsnaam die neger in de film?
Kingsley Shacklebolt / Romeo Wolkeveldt.
edit: of bedoel je de acteur?

http://en.wikipedia.org/wiki/Kingsley_Shacklebolt
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 22:12
kalinho
kalinho is offline
Luna was slecht gecast imo. In de boeken is het dat ze het buitenbeentje is en min of meer wordt getreiterd (lijpe loena, kleren verstoppen, etc etc) en in de film is het ineens een lekker blond ding. Dat past gewoon niet.
Oud 13-08-2007, 00:06
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 12-08-2007 @ 23:12 :
Luna was slecht gecast imo. In de boeken is het dat ze het buitenbeentje is en min of meer wordt getreiterd (lijpe loena, kleren verstoppen, etc etc) en in de film is het ineens een lekker blond ding. Dat past gewoon niet.
Maar ze had wel zo'n heel dromerig stemmetje, dat past wel bij haar.
Verder had ze idd wel iets meer gepest mogen worden.

Al zie je haar wel op blote voeten lopen, maar dat vat ze zelf op een 'Luna-manier' op, door te zeggen dat het niet zo erg is, en dat haar klasgenoten er graag een spelletje van maken.
Maar het had wel iets meer gemogen ja
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 06:31
Miroir
Miroir is offline
het enige wat ik leuk vond aan Luna waren haar schoenen (die ik in het blauw heb )
Oud 13-08-2007, 12:08
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
kalinho schreef op 12-08-2007 @ 23:12 :
Waarom zou ze niet knap mogen zijn? Lijkt me niet echt de norm voor populairiteit. Ja, gedeeltelijk natuurlijk wel, maar als iemand zo wazig is als zij wordt je ondanks dat je misschien knap bent echt wel het buitenbeentje. Dit is imo juist beter, als ze echt lelijk zou zijn is het imo veel te standaard buitengesloten, nu is het juist de reden dat ze zo wazig is en daar gaat het bij haar naar mijn mening veel meer om, dat ze zo anders is en niet qua uiterlijk.
Oud 13-08-2007, 16:26
Me-ke
Me-ke is offline
stond er in de boeken (weet niet meer welke) niet zoiets als dat harry dan denkt "goh, als je die raarheid wegdenkt is het eigenlijk best een mooi meisje"
? zoiets toch?
dus ze is gewoon ook wel knap, maar mensen zien meer haar raarheid (...) en daarom pesten ze haar dus ook... ja..
toch?
Oud 13-08-2007, 16:37
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-08-2007 @ 13:08 :
Waarom zou ze niet knap mogen zijn? Lijkt me niet echt de norm voor populairiteit. Ja, gedeeltelijk natuurlijk wel, maar als iemand zo wazig is als zij wordt je ondanks dat je misschien knap bent echt wel het buitenbeentje. Dit is imo juist beter, als ze echt lelijk zou zijn is het imo veel te standaard buitengesloten, nu is het juist de reden dat ze zo wazig is en daar gaat het bij haar naar mijn mening veel meer om, dat ze zo anders is en niet qua uiterlijk.
Nja ik had er meer een soort Jammerende Jenny uiterlijk toegediend.
Oud 03-09-2007, 23:39
Severus
Severus is offline
Fan art gerelateerd aan boek 7 (gemaakt door de getalenteerde Makani en Snapesnogger) kun je hier vinden.
Oud 04-09-2007, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Fan art gerelateerd aan boek 7 (gemaakt door de getalenteerde Makani en Snapesnogger) kun je hier vinden.
Heb even weer wat nieuwe wallpapers gedownload..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 14:35
Verwijderd
Even een up. Ik zag dat vanavond een portret van JK Rowling in de Tros TV Show zit, misschien wel leuk.

Om 22u op Ned 1.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten