Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens werpt de bron die Perfectme net aanhaalde meer duidelijkheid over de toedracht: Leerkracht is aangevallen in Lokeren wo 06/06/07 - In Lokeren is een lerares aan de schoolpoort in elkaar geslagen door een jongen. De leerkracht is de echtgenote van de korpschef van de Lokerse politie, of ze daarom geviseerd werd is niet helemaal duidelijk. De politie is nog op zoek naar de dader, het gaat om een allochtoon, maar hij is zeker geen leerling van de school. Toen ze rond 17 uur even binnenliep op school werd ze aan de poort lastig gevallen en beledigd door een groepje allochtone jongeren. Toen ze even later weer naar buiten kwam, werd ze door één van hen zelfs fysiek aangepakt. De lerares (foto) raakte lichtgewond. Ze heeft drie kapotte tanden, enkele blauwe plekken en een hersenschudding. Waarom de jongens het precies op haar gemunt hadden, is niet duidelijk. Het incident gebeurt nauwelijks enkele dagen nadat in Lokeren een Marokkaanse jongen werd neergeschoten. Daardoor zijn er al een tijdje spanningen in de stad. De burgemeester heeft wel beslist om de optocht die de Marokkaanse gemeenschap vrijdag wilde houden naar aanleiding van de schietpartij te verbieden. http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...deren/1.135871 Typische hatecrime door een patriarchale achterlijke holbewoner dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En links is hier absoluut niet oververtegenwoordigd. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat kan trouwens tegenwoordig steeds moeilijker. Een echt plan met drastische maatregelen wat nodig is om deze trend te stoppen zou tegenwoordig blijven steken in sociale kernbeslissingen, maatschappelijke-rapportages en heroverwegingen. Vele jaren van mitsen en maren, van bezwaren en besluiteloosheid. Nee, ik ben bang dat dit probleem niet (snel) wordt opgelost. |
![]() |
||
Citaat:
Dat de problemen die gebrekkige integratie en de daaruit voortkomende cultuurproblemen jarenlang doorwerken kun je uiteraard niet zomaar aan de laatstzittende coalitie verwijten.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou dan kunnen we de rechters+ huidig rechtssysteem wel meteen afschaffen! Lekker makkelijk, iedereen dezelfde straf. Ongeacht motieveren, achtergrond, drijving, verleden, situatie enz. Dan kom ik weer terug op mijn punt, voor dit soort jongeren is een andere straf nodig dan voor andere om hetzelfde effect te bereiken. Een maatschappelijk-sociale straf bijvoorbeeld( in combinatie met taak/celstraf) Terwijl voor autochtone jongeren een taak/celstraf vaak voldoende is.. Dat is echt weer die linkse invloed waar ik het in mijn vorige posts over had, niet durven te benoemen, en IeDeReEn GeLiJk OoK aL ZiJn Ze DaT NiEt!!11!!! (wel gelijkwaardig, wil niet zeggen dat je zelfde straffen moet toepassen) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus iedereen die de tanden uitslaat van een lerares gelijk straffen gaat niet op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk moet dit per zaak worden bekeken of dit zo is, maar als dit zo is, dan moet dat genoemd worden en een straf er op worden aangepast! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie trouwens niet in wat dit met links of rechts te maken heeft. Echt zo'n onzincliché dat rechts 'daadkrachtig' is en links 'de problemen niet durft aan te pakken'. Het is bijv. rechts die te laf is de HRA aan te pakken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ik heb ook niet gezegd dat rechts daadkrachtig is, juist het tegenovergestelde. Maar links heeft wél gezorgd voor die 'oh iedereen is gelijk 11!! en wie wat anders durft te zeggen is racscsisttt !' En daardoor is de grens niet meer realistisch. Natuurlijk is het probleem niet veroorzaakt door links, maar links zorgt er wel voor dat het probleem moeilijk is aan te pakken. En nu dr steeds meer verschil is in het kabinet en oppositie en er continu kamervragen worden gesteld, moties van wantrouwen worden gegeven, is geen enkele regering daadkrachtig genoeg om drastische veranderingen te kunnen doorvoeren. ( zie vorige post voor louis armstrong) |
![]() |
||
Citaat:
Daar zou de rechter je mee kunnen straffen, dus dat hoeft niet aangepast te worden, en kruimeldieven kunnen gewoon door naar bureau Halt. Dus alleen bij serieuze misdrijven lijkt mij zoiets wenselijk. Wat ik dan ook zeg.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
laf (bn.) 1 zich door angst voor gevaar latende leiden => kleinhartig, kleinmoedig, labbekakkerig, lafhartig; <=> dapper, moedig 2 flauw, zouteloos 3 flauw, kinderachtig In de keuze van rechts geen HRA afschaffing te willen (geldkwestie) zie ik geen laffe handeling. Dit i.t.t. politici die geen daadkracht tonen tegen wangedrag. Het zogenaamde "pappen en nathouden" om maar zo ver mogelijk van elke vorm van discriminatie weg te blijven. Ook al is daar helemaal geen sprake van springen politici al in de verdediging. |
![]() |
||
Citaat:
De hypotheekrenteaftrek is bovendien totaal geen probleem. Het huizentekort en de daarmee samen gaande hoge prijzen zijn het probleem. Strijden tegen hypotheekrenteaftrek kan feitelijk uit twee motieven, onwetendheid over de oorzaken van de problemen op de woningmarkt, of uit botte afgunst op eigen bezit. Beiden zijn nu niet bepaald een rechtvaardig of correct streven.
||
Citaat:
||
Citaat:
Deze gebeurtenis zie ik meer als een uit de hand gelopen situatie, waarbij dit niet de voornaamste reden is geweest. |
![]() |
||
Citaat:
Conclusie is dat dit wel degelijk een standaard racistische hatecrime was, zelfs als dit niveau van geweld niet gepland was.
||
Citaat:
De enige reden waarom de nationale politiek heel zuinig is met commentaar over deze zaak, is omwille van de nakende verkiezingen. Eender welk standpunt een federaal policus zou innemen, het zou in het voordeel spelen van het VB. En daadkrachtig rechts? Mijn kloten, ja...
||
Citaat:
En dan heb ik het over allerlei hande politieke zaken. Ben jij niet stiekum die gast in die avatar? |
![]() |
||
Citaat:
Na het invoeren van het woord allochtoon nadat immigrant die negatieve klank had gekregen is er nog niets veranderd. Het wordt wat duidelijker nu er Westers- of niet-Westers voor wordt geplakt. Het vreemde is dat we bijvoorbeeld Nederlandse Chinezen veel minder gauw allochtoon noemen (al zijn die echt niet westers. Het zit 'm dus niet in het stempel allochtoon wat de negatieve klank veroorzaakt maar meer in de groep die 'm opgedrukt krijgt. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Krijgen twee 2e generatie allochtonen die beiden uit Nederland komen een kind, dan is die dus autochtoon. Kwam een de partners uit het buitenland, dan valt het kind onder de 2e generatie. 3e generatie is een term om een bepaald tijdsvak aan te duiden denk ik. De term is zo ontzettend breed dat er subtermen als 'westerse allochtonen' en 'niet-westerse allochtonen' bij zijn komen kijken om groepen acurater te kunnen omschrijven.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat bedoelde je er toch niet werkelijk mee te zeggen hoop ik?
||
Citaat:
En wat houdt "westerse en niet westerse allochtonen" ook alweer in? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |