![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet niet wat er in die snackbar gebeurd is maar zoals ik al zei, als je verder niks anders kunt doen om te voorkomen dat je verkracht wordt mag je iemand neersteken of zelfs neerschieten.
||
Citaat:
En als die man na 1x steken nog niet ophield of weer terugkwam mag die meid gewoon nog een 2x steken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien gok ik zo dat het gemiddelde 15-jarige pubermeisje geen special forces training heeft ondergaan om te weten hoe je iemand efficiënt met een steekwapen kunt doden, dus laten we het tenzij onderzoek anders uitwijst maar op een ongelukkig geplaatste steek ter verdediging houden. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je csi gekeken ? ![]() Maar idd er is geen slagersmes nodig om iemand te vermoorden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus omdat er iemand gedood kan worden met een simpele messteek en een meisje van 15 minder kracht kan zetten dan een volwassenen is het geen zelfverdediging? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als iemand probeert 2 meisjes te verkrachten en 1 pakt een mes een steekt om niet verkracht te worden lijkt me dat zelfverdediging. Dat die man komt te overlijden aan de gevolgen van een ongelukkige messteek kan gebeuren. Had hij maar van die meisjes moeten afblijven. (Is er al bewezen dat het waar is dat hij die meisjes wilde verkrachten, want dat hoeft ook niet perse waar te zijn toch? )
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Die twee dingen willen wel eens verminderen bij het ouder worden. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 15:03. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik vind het nogal vreemd dat mensen stellen dat moord altijd een ergere misdaad is dan verkrachting. Iedereen is in staat om een ander te vermoorden als de omstandigheden zich voordoen (lees eens het boek van jef vermassen- moordenaars en hun motieven) Het is typisch menselijk dat als iemand in het nauw wordt gedreven dat die de controle verliest. Kijk maar eens naar beelden van natuurrampen waar mensen elkaar in paniek vertrappelen en het iedereen voor zich is. In zo'n situatie's verdwijnt gewoon dat laagje beschaving en komt het oerwezen in mensen naarboven. Kgeloof dat de meeste mensne wel al hebben gehoord van het fight-or-flight-mechanisme? Op zo'n moment zijn die oergevoelens veel sterker dan rationele gedachten en handel je op de manier dat je natuur je ingeeft. Dit kan iedereen overkomen,iedere mens is in staat tot moord.
Verkrachting daarentegen is iets wat doorgaans eerst overwogen wordt,de dader neemt een bewust beslissing ookal weet hij dat het fout is. Ik denk dat er bij bestraffing niet enkel rekening moet genomen worden met het effect op het slachtoffer,maar ook met de motieven van de dader? |
![]() |
|
![]() |
Ik ken het fijne niet van dit verhaal maar goed ervan uitgaande dat het om zelfverdediging ging, dan zal haast iedereen het oneens met de stelling moeten zijn. Maar goed Mephostophilis je tript, stel het was jou vriendin die door een fysiek sterkere man wordt verkracht waar je erbij staat. Dan laat je het eventueel gebeuren door zogenaamd hulp te gaan zoeken uit beschaving
![]() Heb je ooit van emotie gehoord? Ik zie het al voor me dat het 15 jarig meisje rationeel bij zichzelf te rade gaat van hmm ik kan liever niet ingrijpen en daarna pas aangifte doen, want stel ik vermoord hem dat is erger dan verkrachting...foei foei. Zo handelen normaal emotionele mensen in nood niet Mepho... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(zou deze discussie niet al dood moeten zijn), anyway, zoals gezegd is niet iedereen een baken van stabiliteit zoals meph, ik ben van mening dat iemand doden net iets minder erg is dan zijn zelfwaarde wegnemen. Maar zeg nou eens, hoe zie jij de ideale situatie dan, je hebt alleen maar gezegd dat dit niet kan, ik wil graag weten wat jij denkt dat iemand mag doen in zo'n situatie. Ik denk dat het gewoon zelfverdediging was maar dat het mes het escaleerde, het is erg makkelijk om in blinde woede maar te blijven steken. Dus ja, het verlies van die zelfcontrole is slecht, maar is dat een paar meisjes (want dat zijn het nog gewoon) aan te rekenen? Denk het niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
worden verkracht en getraumatiseerd? Je hebt gelijk dat ik dan een moordenaar zou zijn, maar wat is hier slecht aan in deze situatie? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
PS: je hoeft niet achter elke regel een enter te zetten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Nou ik zou ook gericht iemand doodsteken alsie zulke daden heeft. Weer een potentiele Dutroux minder.' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Door het doden hebben ze waarschijnlijk nog steeds een traumatische ervaring. Het is de afweging tussen een trauma door verkracht worden en een trauma door een verkrachter doden. Ik zou nogsteeds kiezen voor het laatste. Het leven van de verkrachter interesseert me verder niets. Ik gun hem ook geen voordeel van de twijfel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |