Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2008, 16:09
Verwijderd
Wistje dat jullie allebei geen bier mogen drinken en dat jullie mening geen algemeen feit is en ook geen levensvraag en dat jullie dus offtopic gaan en stout zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2008, 16:10
Miekje*
Miekje* is offline
Wist je dat Kunst ook wel geschikt zou zijn als forumbaas?
Oud 15-12-2008, 16:52
Verwijderd
Wat is hoofdpijn nou precies?
En waar komt de traditie vandaan mensen te begraven in een kist?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 16:54
Verwijderd
Hoofdpijn is toch meestal vochttekort in je hoofd
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 17:01
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
En waar komt de traditie vandaan mensen te begraven in een kist?
Omdat ze eerder rotten als ze niet in een kist zouden zitten? Ik ga het opzoeken, interessant.
Oud 15-12-2008, 17:04
Verwijderd
Nee om de lucht kwijt te raken EN het makkelijker in de grond te krijgen. en te weten waar iemand zich bevond in de grond.

Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 17:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat ze eerder rotten als ze niet in een kist zouden zitten?
Wat maakt dat nou weer uit? Alsof je zo iemand nog gaat opzoeken.
Oud 15-12-2008, 17:55
Verwijderd
Om Farao's met schatten te begraven en dat is blijven hangen?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 17:56
Verwijderd
Het Nederlandse dubbeltje is het enige muntstukje dat precies in de opening van een cd past.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 18:44
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Het Nederlandse dubbeltje is het enige muntstukje dat precies in de opening van een cd past.
Guldendubbeltje? Volgens mij is 5p uit Engeland vrijwel even groot als een dubbeltje namelijk

Edit: even geprobeerd, maar met die 5p past het niet. Een dubbeltje heb ik alleen niet in de buurt. ;x
Oud 15-12-2008, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Guldendubbeltje? Volgens mij is 5p uit Engeland vrijwel even groot als een dubbeltje namelijk
Wat anders?
Doch is het een feit, het dubbeltje is het enige dat precies past.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 19:04
blablatje
blablatje is offline
Hoofdpijn is niet altijd hetzelfde. Hoofdpijn bij een kater of bij een zonnesteek is inderdaad vochttekort in je hoofd. Spannings-, houdings- of stresshoofdpijn is kramp in je nekspieren. Weekendhoofdpijn is een cafeďne-afkickverschijnsel (of stiekem toch een kater, natuurlijk). Migraine is een aandoening van de bloedvaten in de hersenen, de oorzaak is niet precies bekend. En dan zijn er nog hoofdpijn door langdurig paracetamolgebruik, hoofdpijn door een klap op je kop, hoofdpijn doordat je eigenlijk een plusbril nodig hebt, hoofdpijn door een waterhoofd, hoofdpijn door een hersenvliesontsteking, hoofdpijn door een geknapt aneurysma in je hoofd, hoofdpijn door een hersentumor, enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 19:15
Verwijderd
dank je wel blablatje
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 21:45
Miekje*
Miekje* is offline
Wat een waslijst
Wist je dat ik daar hoofdpijn van krijg?
Oud 17-12-2008, 17:32
Verwijderd
Aderlaten zou bij mannen van middelbare leeftijd de kans op kanker verkleinen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 20:21
Verwijderd
Als ik nou gewoon hoofdpijn heb van de griep, wat is dat dan
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 20:30
blablatje
blablatje is offline
Als je er bij overgeeft of diarree hebt waarschijnlijk uitdroging, als je er koorts en spierpijn bij hebt waarschijnlijk nekkramp, als het erger wordt als je bukt waarschijnlijk neusbijholteontsteking, en misschien ook wel een combinatie van dingen!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 21:18
Hanneke
Hanneke is offline
Hoofdpijn dat je hoofd bij elke beweging ervan pijn doet hoort bij de neusbijholteontsteking?
Oud 19-12-2008, 00:32
Verwijderd
Dat de concentratie ozon (O3) in de lucht tegenwoordig zo hoog is dat bomen er schade van ondervinden, terwijl 10 jaar terug volgens wetenschappers deze ozonlaag bijna kapot was ('gat in de ozonlaag') en er een milieu-ramp zou naderen?

Hoeveel aandacht en geld blijft men besteden aan 'klimaatverandering', waarbij al onze energie, tijd en geld in een bodemloze put wordt gesmeten?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 00:45
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Aderlaten zou bij mannen van middelbare leeftijd de kans op kanker verkleinen.
yeah right. ik ruik gegoochel met statistieken
Oud 19-12-2008, 09:02
Verwijderd
Let vooral op de bewoording. Maar het onderzoek is prima te googelen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 10:29
Verwijderd
Er was laatst een onderzoek, dat een bmi boven de 30 de kans op een bepaalde ziekte verkleinde bij mannen en vrouwen boven de 65 . Maar dat was omdat die mensen al andere ziektes hadden vaak ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 11:00
Verwijderd
In het Verenigd Koninkrijk is het niet mogelijk alle BBC-zenders te ontvangen, omdat de commerciële BBC-zenders verboden zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 12:26
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Dat de concentratie ozon (O3) in de lucht tegenwoordig zo hoog is dat bomen er schade van ondervinden, terwijl 10 jaar terug volgens wetenschappers deze ozonlaag bijna kapot was ('gat in de ozonlaag') en er een milieu-ramp zou naderen?

Hoeveel aandacht en geld blijft men besteden aan 'klimaatverandering', waarbij al onze energie, tijd en geld in een bodemloze put wordt gesmeten?
Je haalt nu twee dingen door elkaar.
De ozonlaag is de buitenste schil van de atmosfeer, waar vooral ozon in voorkomt en die een groot deel van de uv-straling van de zon tegenhoudt. Deze is inderdaad dunner geworden. Dat betekent niet meteen een milieuramp, het betekent vooral huidkanker.
Wat we 'lucht' noemen is het deel van de atmosfeer waar we in rondwandelen en dat we inademen. Dat is dus niet de ozonlaag. In de lucht is de concentratie ozon erg laag, wat maar goed is ook, want het is niet alleen voor bomen maar ook voor dieren giftig. Dat deze concentratie hoger wordt is dus niet een goed teken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Er was laatst een onderzoek, dat een bmi boven de 30 de kans op een bepaalde ziekte verkleinde bij mannen en vrouwen boven de 65 . Maar dat was omdat die mensen al andere ziektes hadden vaak ofzo.
Ja, want als je andere ziektes hebt, kan je er geen meer bij krijgen....
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, want als je andere ziektes hebt, kan je er geen meer bij krijgen....
je zult als je obesitas hebt waarschijnlijk geen last hebben van klachten bij ondergewicht en dat soort dingetjes idd
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 17:35
Laisve
Laisve is offline
Een haai verslijt tijdens zijn leven meer dan 10.000 tanden.
Oud 20-12-2008, 03:47
Verwijderd
Citaat:
Je haalt nu twee dingen door elkaar.
De ozonlaag is de buitenste schil van de atmosfeer, waar vooral ozon in voorkomt en die een groot deel van de uv-straling van de zon tegenhoudt. Deze is inderdaad dunner geworden. Dat betekent niet meteen een milieuramp, het betekent vooral huidkanker.
Wat we 'lucht' noemen is het deel van de atmosfeer waar we in rondwandelen en dat we inademen. Dat is dus niet de ozonlaag. In de lucht is de concentratie ozon erg laag, wat maar goed is ook, want het is niet alleen voor bomen maar ook voor dieren giftig. Dat deze concentratie hoger wordt is dus niet een goed teken.
Ik haal geen 2 dingen door elkaar, ik denk 2 stappen verder dan de rest.

Ozon heeft een zeer lage dichtheid en stijgt meteen op in de lucht (daarom heb je ook een ozonlaag en blijft ie ook op z'n plek zitten). Echter, er vindt ook (ondanks dat ozon meteen in de lucht opstijgt) een beetje diffusie plaats richting aardoppervlak. Als de concentratie ozon in de lucht toeneemt betekent dat er meer diffusie plaatsvind (concentratie-evenwicht loopt naar rechts) en dat er dus zeer veel ozon rond de ozonlaag zit.

Bovendien stijgt de ozon op in de lucht en wordt de ozonlaag dus binnen afzienbare tijd (zeg maximaal 5 jaar) enorm dikker.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2008, 22:58
Verwijderd
heb een ander kleurtje dan
Met citaat reageren
Oud 24-12-2008, 23:27
MartinV
MartinV is offline
De dikte van de plak staal die je overhoudt als je de Eiffeltoren smelt tot een plaat die tussen de poten past is 6 centimeter.
Oud 25-12-2008, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Ik haal geen 2 dingen door elkaar, ik denk 2 stappen verder dan de rest.

Ozon heeft een zeer lage dichtheid en stijgt meteen op in de lucht (daarom heb je ook een ozonlaag en blijft ie ook op z'n plek zitten). Echter, er vindt ook (ondanks dat ozon meteen in de lucht opstijgt) een beetje diffusie plaats richting aardoppervlak. Als de concentratie ozon in de lucht toeneemt betekent dat er meer diffusie plaatsvind (concentratie-evenwicht loopt naar rechts) en dat er dus zeer veel ozon rond de ozonlaag zit.

Bovendien stijgt de ozon op in de lucht en wordt de ozonlaag dus binnen afzienbare tijd (zeg maximaal 5 jaar) enorm dikker.
Wat een onzin, heb je ook maar een enkele bron om dit te onderbouwen?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 00:46
MartinV
MartinV is offline
In Chicago wordt een zogenaamd Pizza Bier gebrouwen genaamd "Mamma Mia's Pizza Beer". Het bier wordt gebrouwen met tomaten en pizza kruiden en knoflook. Het bier is door een hobbybrouwer bedacht en hij heeft er reeds veel prijzen mee gewonnen.
Oud 26-12-2008, 00:58
Demosthenes
Demosthenes is offline
Als - voor mij - het resultaat van nu doodgaan exact hetzelfde is als dat van over 50 jaar doodgaan, te weten; 'dood zijn'. Wat is dan in hemelsnaam - voor mij - de relevantie van het deel van mijn leven dat nog komt?
Oud 26-12-2008, 11:51
Uice
Uice is offline
Doodgaan heeft voor jou geen resultaat, want dat ervaar je helemaal niet. Dus beter leef je zo veel mogelijk.
Oud 26-12-2008, 19:58
Verwijderd
Soija is Fins voor soja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten