Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hoofdpijn is niet altijd hetzelfde. Hoofdpijn bij een kater of bij een zonnesteek is inderdaad vochttekort in je hoofd. Spannings-, houdings- of stresshoofdpijn is kramp in je nekspieren. Weekendhoofdpijn is een cafeďne-afkickverschijnsel (of stiekem toch een kater, natuurlijk). Migraine is een aandoening van de bloedvaten in de hersenen, de oorzaak is niet precies bekend. En dan zijn er nog hoofdpijn door langdurig paracetamolgebruik, hoofdpijn door een klap op je kop, hoofdpijn doordat je eigenlijk een plusbril nodig hebt, hoofdpijn door een waterhoofd, hoofdpijn door een hersenvliesontsteking, hoofdpijn door een geknapt aneurysma in je hoofd, hoofdpijn door een hersentumor, enzovoort.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat de concentratie ozon (O3) in de lucht tegenwoordig zo hoog is dat bomen er schade van ondervinden, terwijl 10 jaar terug volgens wetenschappers deze ozonlaag bijna kapot was ('gat in de ozonlaag') en er een milieu-ramp zou naderen?
Hoeveel aandacht en geld blijft men besteden aan 'klimaatverandering', waarbij al onze energie, tijd en geld in een bodemloze put wordt gesmeten? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De ozonlaag is de buitenste schil van de atmosfeer, waar vooral ozon in voorkomt en die een groot deel van de uv-straling van de zon tegenhoudt. Deze is inderdaad dunner geworden. Dat betekent niet meteen een milieuramp, het betekent vooral huidkanker. Wat we 'lucht' noemen is het deel van de atmosfeer waar we in rondwandelen en dat we inademen. Dat is dus niet de ozonlaag. In de lucht is de concentratie ozon erg laag, wat maar goed is ook, want het is niet alleen voor bomen maar ook voor dieren giftig. Dat deze concentratie hoger wordt is dus niet een goed teken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ozon heeft een zeer lage dichtheid en stijgt meteen op in de lucht (daarom heb je ook een ozonlaag en blijft ie ook op z'n plek zitten). Echter, er vindt ook (ondanks dat ozon meteen in de lucht opstijgt) een beetje diffusie plaats richting aardoppervlak. Als de concentratie ozon in de lucht toeneemt betekent dat er meer diffusie plaatsvind (concentratie-evenwicht loopt naar rechts) en dat er dus zeer veel ozon rond de ozonlaag zit. Bovendien stijgt de ozon op in de lucht en wordt de ozonlaag dus binnen afzienbare tijd (zeg maximaal 5 jaar) enorm dikker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
In Chicago wordt een zogenaamd Pizza Bier gebrouwen genaamd "Mamma Mia's Pizza Beer". Het bier wordt gebrouwen met tomaten en pizza kruiden en knoflook. Het bier is door een hobbybrouwer bedacht en hij heeft er reeds veel prijzen mee gewonnen.
|
Als - voor mij - het resultaat van nu doodgaan exact hetzelfde is als dat van over 50 jaar doodgaan, te weten; 'dood zijn'. Wat is dan in hemelsnaam - voor mij - de relevantie van het deel van mijn leven dat nog komt?
|
|