Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2009, 22:24
MartinV
MartinV is offline
Het lijkt me dat er dan inderdaad niemand dood gaat. Aangezien de wolfsbane al dood is zal het dan dus duidelijk zijn dat de tovenaar goed werk heeft geleverd. Ik kan me voorstellen dat er niet wordt verteld wie opgegeten had moeten worden. De tovenaar heeft in dat geval wel meer kennis. Ik ben ook nieuw natuurlijk, maar zo stel ik het me voor.
Oud 16-01-2009, 22:26
Verwijderd
Zeg MartinV, ga je nog tegen mijn beschuldiging in?
Oud 16-01-2009, 22:59
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Zeg MartinV, ga je nog tegen mijn beschuldiging in?
Haha, dat wil ik best doen hoor, maar je ziet het een beetje he, hoe meer je tegenstribbelt, hoe meer je verdacht wordt .

Alleen de mensen die de hele tijd theorieën lopen te spuien worden eigenlijk door niemand verdacht. Er is een aantal mensen die ik echt nooit in posts genoemd zie worden. Ik weet niet wat ik daar van moet denken, ook omdat ik nog nieuw ben, ik weet de tactiek niet die mensen spelen. Lijkt me wel fail als de meeste van hen slechterikken blijken te zijn .

Maar goed, om toch maar even op je vraag terug te komen.. je noemt drie argumenten.

1. Biertank quote. Is al eerder genoemd. Nu ik het teruglees geef ik je gelijk dat het verdacht klinkt. Ik denk dat ik het meer als grapje heb bedoelt eigenlijk, maarja dat was misschien wel wat te gewaagd. Met heeeel veel 's had t misschien beter overgekomen .

2. Stem quote. Het is daar duidelijk dat ik op sterrenmeisje heb gestemd. Zij was de enige die nog in de buurt kwam, en tsja ik geloof het zelf nog steeds niet eigenlijk dat ik er nog in zit.

3. Op Toddish stemmen. Daar heb ik geen goede reden voor, ook dat geef ik toe. Dat ik niet op coolkast stemde heb ik uitgelegd toen, ik was laf, want ik dacht dat iedereen weer zou gaan liegen en dat ik dan weer in het welbekende --rijtje zou voorkomen. Truth be told heb ik geen idee op wie ik verder zou kunnen stemmen . Ik kan niemand bedenken met een echt goede reden.

Oke nu ik ff lekker heb tegengetribbelt ben ik natuurlijk weer major verdacht, maarja. Je vroeg erom, en wie vraagt krijgt antwoord bij mij.
Misschien zelf maar eens lekker wat theorieën de lucht in gooien. .. ..
....
..

.

Ik weet niks.. ik bedenk morgen wel een gegronde theorie, misschien wel tegen jou .
Oud 16-01-2009, 23:11
MartinV
MartinV is offline
Damn.. het is echt ongelooflijk... ik heb een week ofzo niet gemsnt, en nu wel weer, en als er even een stilte valt heb ik gewoon de neiging om op f5 te drukken echt bizar.
Oud 17-01-2009, 09:34
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Damn.. het is echt ongelooflijk... ik heb een week ofzo niet gemsnt, en nu wel weer, en als er even een stilte valt heb ik gewoon de neiging om op f5 te drukken echt bizar.
Oud 17-01-2009, 09:55
Verwijderd
Ik heb mijn stem doorgegeven.
Oud 17-01-2009, 10:10
Verwijderd
 Spelers Hangronde 5*Hangronde 4*Hangronde 3*Hangronde 2*Hangronde 1*
1sterrenmeisje ***************MartinV 06Biertank 15
2coolkast **********Toddish 11MartinV 10Biertank 13
3Pippeloen ***************MartinV 01fizzle-fluffy 18
4Barabas MartinV 02Sherco 09coolkast 09MartinV 07bright blue 17
5light fighter MartinV 07bright blue 10Toddish 06Barabas 14Biertank 07
6Mutsieprutsie ********************coolkast 06
7Sherco *****bright blue 04coolkast 05bright blue 09bright blue 08
8Mr Soija Fantôme 05Sherco 05MartinV 07sterrenmeisje 11Röps 11
9flyaway  bright blue 07coolkast 02bright blue 15bright blue 19
10Eye of Sauron ********************Röps 20
11MartinV light fighter 06Toddish 06Toddish 08 Biertank 21?
12Katje *****light fighter 02coolkast 01MartinV 08Barabas 01
13Bas ********** coolkast 12VeGs 02
14fizzle-fluffy ***************Toddish 13Eye of Sauron 05
15VeGs ********************Biertank 14
16Toddish (B52) light fighter 08MartinV 03Sherco 10sterrenmeisje 05
17~~Fantôme~~ light fighter 03light fighter 11coolkast 03MartinV 02light fighter 10
18bright blue 
19Röps MartinV 01Sherco 12coolkast 04Mr Soija 04Eye of Sauron 09
20*Miekjuh*  bright blue 08Toddish 12light fighter 03Röps 16
*Klik op Hangronde [#] om de stemmen van een ronde te sorteren.

Laatst gewijzigd op 17-01-2009 om 20:16. Reden: +mr soija; +martinv; +light fighter; -toddish; +toddish;
Oud 17-01-2009, 10:11
Verwijderd
Oud 17-01-2009, 10:15
Verwijderd
Omdat ik niet wil gaan voor iemand die al stemmen heeft, ga ik voor Fantoom, omdat ik dacht dat zij of Katje een wolf zou kunnen zijn. Daar Katje niet meer is, blijft Fantoompje over.
Oud 17-01-2009, 12:42
MartinV
MartinV is offline
Nou dan gaan we maar weer voor de beste optie: light fighter in dit geval. Behalve als er opeens wat mensen op Fantome gaan stemmen, dan maak ik daar meer kans.
Oud 17-01-2009, 14:16
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Wat gebeurt er dan ook al weer als je op f5 drukt?
Oud 17-01-2009, 14:27
Toddish
Toddish is offline
Ik verander mijn stem van MartinV naar Light fighter omdat zij van pizza houdt! En zo als menig één weet houden alle weerwolven van pizza.
Oud 17-01-2009, 14:28
Verwijderd
Ik houd ook van pizza.
Oud 17-01-2009, 14:29
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Ik houd ook van pizza.
Weerwolf!
Oud 17-01-2009, 14:30
Bright Blue
Bright Blue is offline
Bah, ik noujuist niet.
Oud 17-01-2009, 14:32
light fighter
light fighter is offline
ik ga voor martinV lijkt mij voor mij nu de slimste keus...
Oud 17-01-2009, 15:36
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Wat gebeurt er dan ook al weer als je op f5 drukt?
Dan vernieuw je het scherm, dus dan zie je of iemand iets nieuws heeft gepost.

@Toddish:
Oud 17-01-2009, 16:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Omdat ik niet wil gaan voor iemand die al stemmen heeft, ga ik voor Fantoom, omdat ik dacht dat zij of Katje een wolf zou kunnen zijn. Daar Katje niet meer is, blijft Fantoompje over.
nou zeg, volgens mij ben ik een van de weinigen die dit hele spel oprecht is in op wie ik stem
Oud 17-01-2009, 16:17
Fantôme
Fantôme is offline
als ik vanavond nog kijk en het lijkt gelijk spel te worden dus LF en MartinV ben ik nog wel bereid om te wijzigen naar MartinV want die vond ik in het begin al verdacht... al vind ik hem nu toch oprecht overkomen. Dus hopelijk kom ik er nog aan toe om om 20 uur ofzo nog ffies te checken.
Oud 17-01-2009, 18:36
geen punt :|
geen punt :| is offline
Bright blue wat doe je?
Oud 17-01-2009, 20:36
Spelleider
Spelleider is offline
Sorry, een beetje laat

Maar het is gelijkspel!
Oud 17-01-2009, 20:41
Verwijderd
Goeie zet, Toddish. Jou stem ik eruit volgende ronde.
Oud 17-01-2009, 21:09
flyaway
flyaway is offline

Ik had Toddish gestemd trouwens, vanochtend. Geen kans gehad dit nog te posten, sorry!
Oud 17-01-2009, 23:07
Spelleider
Spelleider is offline
  1. Openingsverhaal
  2. De grote dag
  3. Het diner
  4. De eerste beproeving
  5. Het gevaarlijke woud
  6. De weerwolf
  7. <titel/>
  8. Wraak
  9. Onderkoffer

10. Onderkoffer

'Misschien wordt het eens tijd iets te doen tegen de Duisteren', zei Miekje, 'alle zieners zijn inmiddels dood'. 'Ja, makkelijk praten', zei Toddish, 'onze zieners zijn niet voor niets allevier dood'. 'Ik moet jullie iets bekennen', zei light fighter, 'zoals mijn naam misschien doet vermoeden, ben ik een Vechter Van De Orde Van Het Licht. Ik kwam hier onderkoffer om uit te zoeken hoe de zieneropleiding in zijn werk gaat.' De Orde Van De Vechters Van Het Licht is een 'concurrerend' volk van helderzienden. (Ter vergelijking: Als het Zienervolk de Mensheid zou representeren, en de Duisteren de Orcs, dan zouden De Vechters Van De Orde Van Het Licht de Elven zijn.) De Vechters stonden altijd vrij neutraal tegenover beiden andere rassen, en ging overeenkomsten met hen aan daar waar zij er voordeel uit konden halen. Maar een weggevaagde zienerschool was niet bepaald <i>in the best interest</i> van de Vechters. Immers zouden de Duisteren dan teveel macht krijgen in dit gebied.

'Ik dacht dat de zieners het wel onder controle zouden kunnen houden, maar ik had het fout', zei light fighter, 'daarom is het nu tijd om in te grijpen. Ik zal een korte combattraining voor jullie voorbereiden. Al die onzinnige dingen van giftige drankjes maken van konijnenogen en in glazen bollen turen, kunnen jullie direct weer vergeten. Daar win je geen oorlogen mee. Ik wil dat jullie nu naar bed gaan, en voor morgenochtend 6:00 uur bedenken wat jullie beste kwaliteiten zijn, zodat we die uit kunnen buiten. Ik zie jullie morgen.' Iedereen stond op, en na wat kort geroezemoes verdween iedereen richting de slaapkamers.

De volgende ochtend werd iedereen gewekt door een veel te vrolijke light fighter. 'Opstaan stelletje luiwammesen! In je bed liggen stinken doe je maar in je eigen tijd!', riep ze vrolijk, terwijl ze met een stok op een pan mepte. 'Krijg sars..', mompelde Miekje chagrijnig. 'Hoi Miekje!', riep light fighter, 'wat zie je er vrolijk uit! Dat komt zeker omdat je geen makeup op hebt. Staat je goed!' Een klein kwartiertje later zat iedereen aan het ontbijt. 'Om 6.30 uur staat iedereen buiten met hun wapenuitrusting aan!', riep light fighter.

Dit was inderdaad zo, op 1 iemand na. Het was Rops nog niet gelukt zijn bed uit te kruipen. Aangezien niemand nog zin had om zich daarmee bezig te houden, werd er zonder hem begonnen. De studentjes hadden hun best gedaan zich zo strijdwaardig mogelijk aan te kleden. 'Wat is dit?!', riep light fighter op een drillsergeant manier tegen Soija. 'Dit zijn eetstokjes, mevrouw! Ik blink uit in het verorberen van Chinees eten! Tevens zijn dit mijn dodelijkste wapens!', antwoordde Soija. 'Laat maar zien', zei light fighter. Soija mikte op een voorbij huppelend konijntje, en mikte een van zijn stokjes recht tussen de oogjes van het arme beestje. 'AWH WAT GEMEEN!!', riep Miekje verschrikt. 'Aha', mompelde light fighter.

De rest van de ochtend waren ze bezig met het onderzoeken van iedereens talenten. Zo was Miekje meesteres in messen werpen (als ze zichzelf niet sneed), Toddish fervent zwaardvechter, kon Fantome met wisselend succes iemand onder hypnose brengen en anderzulks truukjes, bright blue een plasma puls afschieten, martinV verdwijnen en flyaway wegvliegen. 'Wanneer iedereen optimaal samenwerkt, moeten we een eind kunnen komen tegen de Duisteren', zei light fighter vol vertrouwen.

Plotseling kwamen er 4 ruiters in volle galop het zienerschoolterrein op gesneld. Ze hadden een leeg 5e paard bij zich. 'Wie zijn dat?', vroeg Toddish. 'Ze zien eruit als mensen van mijn volk..', zei light fighter verbaasd. 'Light fighter!', riep een van hen, 'snel, we hebben je nodig! De Duisteren vallen twee Vechtersscholen aan! We hebben je hulp nodig!' 'Sorry jongens, maar mijn volk heeft mijn hulp nodig! Doe wat jullie net geleerd hebben! Ik kom vast nog terug om jullie te helpen zodra onze Vechtersscholen weer veilig zijn!', zei light fighter, terwijl ze op het 5e paard klom en er met de 4 andere vandoor ging. Op dat moment kwam Rops naar buiten gelopen. 'Wat heb ik gemist?', vroeg hij..

SpelersFuncties
1sterrenmeisjeZiener
2coolkastWeerwolf
3PippeloenWolfsbane Geliefde
4Barabas 
5light fighterdorpeling
6Mutsieprutsiedorpeling
7Shercodorpeling
8Mr Soija 
9flyaway 
10Eye of Sauronjager
11MartinV 
12Katjecupido
13Basjeehdorpeling
14fizzle-fluffyHeks Geliefde
15VeGsdorpeling
16Toddish (Biertank 52) 
17~~Fantôme~~ 
18brightblue 
19Röps 
20*Miekjuh* 

Opgehangen
Opgegeten
Doodgeschoten door jager
Gestorven door liefdesverdriet

De wolfjes lieten pas laat van zich horen. Light fighter is opgehangen! De wolfjes hebben tot morgen 20.30 om hun volgende slachtoffer op te eten
Oud 17-01-2009, 23:15
Verwijderd
Dat spreekt mij vrij? 'De wolfjes lieten pas laat van zich horen.' :')
Oud 17-01-2009, 23:29
Toddish
Toddish is offline
Lap zeg niet zo'n slimme zet nu ben ik nog verdacht ook.

Edit: Het is nu dus gelijkspel geworden. Dat zou dus betekenen dat iedereen die een stem heeft laten horen ook op die persoon heeft gestemd. Dus is de kans dat één van de drie wolven tussen de ''niet een stem uitgebracht'' spelers zit. Daarom zal ik in de volgende ronde, mits ik er nog in zit, een stem uit brengen op: miekjuh, flayaway of bright blue.

Laatst gewijzigd op 17-01-2009 om 23:38.
Oud 17-01-2009, 23:38
Fantôme
Fantôme is offline
@ Toddish: ik vond het toen al verdacht om je stem naar light fighter te veranderen, omdat je enigzins gelijkspel ermee in de hand werkt. blijkbaar is dat nog gelukt ook...
Dan ga ik de volgende ronde voor jou, Toddish.

ik dacht trouwens met redelijk veel zekerheid dat light fighter wolf zou zijn.
Maargoed, dit gelijkspel is ook erg bruikbaar...
Oud 17-01-2009, 23:42
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dat spreekt mij vrij? 'De wolfjes lieten pas laat van zich horen.' :')
ehh hoezo, jij stemde toch op mij?
of bedoel je omdat de wolven laat van zich lieten horen?
Oud 17-01-2009, 23:43
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
ik dacht trouwens met redelijk veel zekerheid dat light fighter wolf zou zijn.
Maargoed, dit gelijkspel is ook erg bruikbaar...
Me too, maar nu ik het allemaal terug heb gelezen zijn de argumenten toch wel onzeker. Ze is immers mee gegaan om MartinV er uit te stemmen. Maar het twee mallig stemmen op een non-actief persoon maakte haar voor mij wel verdacht.

@fantôme: Spijtig dat ge me er uit probeert te stemmen.
Oud 17-01-2009, 23:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

Edit: Het is nu dus gelijkspel geworden. Dat zou dus betekenen dat iedereen die een stem heeft laten horen ook op die persoon heeft gestemd. Dus is de kans dat één van de drie wolven tussen de ''niet een stem uitgebracht'' spelers zit. Daarom zal ik in de volgende ronde, mits ik er nog in zit, een stem uit brengen op: miekjuh, flayaway of bright blue.
het is gelijkspel geworden ómdat jij wisselde.
En wat jij zegt klopt wel (dat er een kans is dat één van de wolven zit tussen 'niet een stem uitgebracht' dit net zo goed als dat een van de wolven bij LF zit en een van de wolven bij MartinV zit en één bij de geen stem uitgebracht óf een wolf bij LF een wolf bij MartinV en een wolf bij iemand die totaal wat anders heeft gestemd.
Ik wil alleen maar zeggen dat de wolven zich op zich nog overal verschuild kunnen hebben.
Jij kan net zo goed wolf zijn, maar als blijkt dat jij wolf bent, is MartinV dat ook denk ik zo.
Oud 17-01-2009, 23:47
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Me too, maar nu ik het allemaal terug heb gelezen zijn de argumenten toch wel onzeker. Ze is immers mee gegaan om MartinV er uit te stemmen. Maar het twee mallig stemmen op een non-actief persoon maakte haar voor mij wel verdacht.

@fantôme: Spijtig dat ge me er uit probeert te stemmen.
Ze was voor mij verdacht vanwege ronde een en de hele biertank lijst. dat voornamelijk. Andere dingen zijn bijzaak.

en ik denk dat het vrij logisch is dat ik jou eruit wil stemmen. Je gedraagt je verdacht en als jij wolf blijkt is MartinV dat ook, want waarom wil je anders switchen naar light fighter en daarmee gelijkspel in de hand werken, wat de wolven helpt...?
Oud 17-01-2009, 23:50
Toddish
Toddish is offline
Op die manier is natuurlijk iedereen wolf.
Rest van de post maar geschrapt....
Oud 17-01-2009, 23:54
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Op die manier is natuurlijk iedereen wolf.
Rest van de post maar geschrapt....
volgens mij begrijp je me verkeerd.

Je gaat voor MartinV. niks geks aan volgens mij. doen wel meer mensen.
Op gegeven moment ziet het ernaar uit dat MartinV eruit zou gaan (hij had meer stemmen dan LF) en dan switch jij naar Light Fighter. om een kulreden ook nog.
Als jij wolf bent, is hier veel uit te halen.
Ten eerste zou het goed kunnen dat MartinV ook wolf is (en dat je daarom gelijkspel wilt zodat de wolven kunnen kiezen wie eruit ligt). Ten tweede weet jij als wolf welke stemmen oprecht zijn (van mensen die dorpeling zijn dus) en welke stemmen niet meetellen (omdat die van medewolven waren). Stel dat er een aantal wolven op MartinV stemmen dan zou LF er sowieso zijn uitgegaan en had jij de moeite van het switchen niet hoeven doen en jezelf niet verdacht hoeven maken. Toch?

Als ik nu een heel grote denkfout maak, moet je het zeggen hoor.

[edit] Toddish, ik zie dat je aan het reageren bent, typ ff door, wil slapen [/edit]

Laatst gewijzigd op 18-01-2009 om 00:00.
Oud 18-01-2009, 00:03
Toddish
Toddish is offline
Ja die kul reden viel wel mee. Mijn redenatie ging als volgt: Mijn eerste stem die voor MartinV was vroeg te vroeg om in te schatten wat er zou gaan gebeuren. Toen ik vandaag weer inlogde zag ik dat er veel stemmen naar LF zijn gegaan. Dus dacht ik als we op haar een meerderheid vormen gaat zij er zeker uit. Tevens was ik er net als jij van overtuigt dat LF een weerwolf was Martin zou ik de rol van veraader toegeschreven hebben. Dus dacht ik beter eerst LF er uit.

Ook speelde in mijn gedachte de vorige stemming op Martin mee, toen was er een grote meerderheid en wist hij zijn kont er ook uit te draaien. Ik ging er van uit dat dit weer zou gebeuren en dan zou er geen gelijkspel zijn en zou LF er zonder problemen uit zijn gegaan.
Oud 18-01-2009, 11:09
Miekje*
Miekje* is offline
Omg, ik had geen tijd om te stemmen
Oud 18-01-2009, 11:58
flyaway
flyaway is offline
Waarschijnlijk hebben de wolven light fighter gekozen, zodat wij denken dat martinV wolf is en we die dus ook gaan ophangen. Of martinV is echt wolf en dan hangen ze natuurlijk ook light fighter op. Altijd maar die twee kanten, wat denken jullie?
Oud 18-01-2009, 12:31
Ik denk nog steeds dat MartinV wolf is. En Toddish ook. En Bright Blue ook, die hoefde schijnbaar niet te stemmen. Wat een n00bwolven. Ik vond het al merkwaardig dat Katje opgegeten was. Die werd helemaal niet genoemd, maar was door stemmingen ook niet vrij te pleiten (toch?).
Oud 18-01-2009, 12:51
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik denk nog steeds dat MartinV wolf is. En Toddish ook. En Bright Blue ook, die hoefde schijnbaar niet te stemmen. Wat een n00bwolven. Ik vond het al merkwaardig dat Katje opgegeten was. Die werd helemaal niet genoemd, maar was door stemmingen ook niet vrij te pleiten (toch?).
nee klopt, zij was niet vrj te pleiten en het was achteraf zeker een rare zet want katje ging, net als ik die ronde ervoor al voor Light Fighter. Zeker als MartinV ook wolf blijkt te zijn is dit merkwaaridg. Als katje erin was gebleven hadden we wolven meer zekerheid op een extra stem op een dorpeling...

Verder vermoed ik ook Toddish en MartinV maar Bright Blue vraag ik me nog af. Want ze was een nieuwe speler maar heeft nauwelijks wat gepost. Het lijkt me dat je wel wat enthousiaster bent als nieuweling als je ook nog wolf bent...
Oud 18-01-2009, 12:56
flyaway
flyaway is offline
Ja rare zet... Misschien hoopten ze een functie er uit te gooien.
Oud 18-01-2009, 15:02
Verwijderd
Ik heb echt geen zin in dit spel. Ik ga maar niet bijlezen en gewoon random stemmen volgende keer.

Als de wolven vandaag een dorpeling eten en wij morgen geen slechterik hangen en dan zij overmorgen een dorpeling hangen, hebben ze gewoonen!
Oud 18-01-2009, 16:37
MartinV
MartinV is offline
Het valt me op dat elke keer als er iemand gehangen wordt volgens de theorieën die worden genoemd het heel vaak gewoon dorpelingen zijn (sherco, light fighter). Daarom ga ik ook een beetje aan sommige mensen die erg veel theorieën posten twijfelen. Die worden haast nooit genoemd en zijn totaal niet verdacht. Waarom kunnen daar geen wolven tussen zitten? (tis maar een theorie )
Oud 18-01-2009, 16:47
flyaway
flyaway is offline
Nouja niemand heeft zekerheid, behalve de wolven die weten wie de wolven zijn. Mensen vinden het leuk om te gissen en te speculeren en te bluffen, en daar zullen ongetwijfeld wolven tussen zitten. Dus dat is inderdaad mogelijk.
Oud 18-01-2009, 18:31
Verwijderd
Het leuke is dat ik voor het eerst totaal niet verdacht ben. :')
En ook nog eens niet opgegeten door de wolven.

Best ver gekomen tot nu.
Oud 18-01-2009, 18:32
flyaway
flyaway is offline
Misschien omdat iedereen het wel handig vindt dat je die lijstjes maakt, ziet er uit als veel werk
Oud 18-01-2009, 18:40
Voor mij is et omdat ie op sterrenmeisje stemde die 2e ronde
Oud 18-01-2009, 19:48
Spelleider
Spelleider is offline
  1. Openingsverhaal
  2. De grote dag
  3. Het diner
  4. De eerste beproeving
  5. Het gevaarlijke woud
  6. De weerwolf
  7. <titel/>
  8. Wraak
  9. Onderkoffer
  10. Onderkoffer

11. Groepsgevoel

Nu waren ze echt alleen. Niemand meer die hen kon helpen. Met zn achten stonden ze daar. ‘We moeten vechten, tegen de Duisteren.’ Weer was het Miekje die dit zei. Röps vond het allemaal wel prima. ‘Ik heb er zelf geen last van dus wat maakt het uit. Beetje bummer dat die anderen allemaal dood zijn’, was wat hij dacht. Miekje keek de anderen een voor een aan. ‘Waarom zijn jullie allemaal zo passief?’ ‘Ik vind het eerder opvallend dat jij zo vaak roept dat we iets tegen de Duisteren moeten doen, met je messen en je rare zwarte jurk’, zei Flyaway. ‘Ja! Dat vind ik ook!’, zei Toddish. ‘Nonsens’, vond Bright blue. Ze zag het alweer aankomen dat iedereen als kip zonder kop elkaar ging beschudligen. Hier hadden ze niks aan.
‘ Goed, wat willen jullie dan?’ zei Miekje. ‘Zo kan het ook niet verder. We moeten als groep functioneren. Laten we samen beslissen wat we gaan doen. De meeste stemmen gelden. Wie vindt dat we iets moeten ondernemen?’ Zelf stak ze meteen haar hand op. Er volgden nog drie handjes daarna. ‘En wie vindt dat we gewoon hier blijven en niks doen?’ Drie handen gingen de lucht in. Alleen Röps had niet gestemd. ‘Ik haat stemmen’ zei hij chagrijnig.
‘Goed, we gaan het gevecht dus aan. Dan nu het volgende. We hebben een leider nodig. Ik denk dat ik dat wel kan zijn als niemand wil, ik ben toch de beste van de groep. Ik ben prima met messen en ik ben eigenlijk gewoon een leiderfiguur.’ Flyaway geloofde haar oren niet. ‘Een leiderfiguur? Misschien als je het met lange ij schrijft ja! Jij bent niet zomaar de baas! Je hebt nu al besloten dat we iets ‘moeten’ doen, nou, prima. Maar als jij de leider bent stap ik op.’ ‘We kunnen niet zomaar weg, we moeten het als groep besluiten’, kwam Soija tussendoor. ‘Laten we anders testen wie de beste is. We houden een duel. Alleen de winnaar leidt de groep. Verliezers of mensen die niet mee hebben gedaan, zullen volgen. Niet achteraf zeuren zoals dat soms gaat bij sollicitaties op DK. We moeten een beetje orde hebben hiero!’
Iedereen was het ermee eens. De leider van deze acht zou nu voor eens en altijd worden gekozen, waarna ze het zouden opnemen tegen de Duisteren. Uiteindelijk wilden alleen Miekje en Flyaway leider worden. Soija had nog even een grote mond, maar deed niet mee toen hij de messen van Miekje zag. ‘De eerste die bloedt, heeft verloren. Het mag niet uit de hand lopen, daar hebben we niets aan.’ Soija had zichzelf de rol van scheidsrechter toegewezen. ‘Start!’
Miekje glimlachte gemeen. Ze zou Flyaway makkelijk raken. Twee messen hield ze vast, in beide handen één. Flyaway vloog een beetje onrustig heen en weer. Haar enige voordeel was dat ze Miekje van alle kanten kon raken. Maar met wapens had ze weinig ervaring. Misschien zou ze wel gewoon Miekje even a la een chickfight bekrassen met haar nagels, als dat genoeg was had ze geluk. Miekje zag ondertussen hoe bang Flyaway naar haar messen keek. ‘Dit wordt makkelijk’, dacht ze. Ze wilde uithalen naar Flyaway, maar raakte niets. Ze deed het echter zo snel, met een grote snelheid, dat ze achter zich wél iets raakte: De keel van Fantome.

Fantome

SpelersFuncties
1sterrenmeisjeZiener
2coolkastWeerwolf
3PippeloenWolfsbane Geliefde
4Barabas 
5light fighterdorpeling
6Mutsieprutsiedorpeling
7Shercodorpeling
8Mr Soija 
9flyaway 
10Eye of Sauronjager
11MartinV 
12Katjecupido
13Basjeehdorpeling
14fizzle-fluffyHeks Geliefde
15VeGsdorpeling
16Toddish (Biertank 52) 
17~~Fantôme~~Verrader
18brightblue 
19Röps 
20*Miekjuh* 

Opgehangen
Opgegeten
Doodgeschoten door jager
Gestorven door liefdesverdriet

De verrader is dood! Morgen weer een hangronde, deadline 20.30
Oud 18-01-2009, 19:49
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Het leuke is dat ik voor het eerst totaal niet verdacht ben. :')
En ook nog eens niet opgegeten door de wolven.

Best ver gekomen tot nu.
is dit een bekentenis?
Oud 18-01-2009, 19:49
Fantôme
Fantôme is offline
en ow de wolven zijn niet zo slim geweest
*gaat in graf liggen*
Oud 18-01-2009, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Voor mij is et omdat ie op sterrenmeisje stemde die 2e ronde
en dat is goed omdat?