Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hm.. Ik heb iets gevonden over incongruentiefouten (onder incongruentie verstaan we ongelijkheid in getal en persoon tussen onderwerp en persoonsvorm).
Maar dat volstaat voor jou waarschijnlijk niet omdat je wel vindt dat 'Mijn ouders heet Klaas en Truus' fout is, maar niet vindt dat 'Ik heet Piet en mijn ouders Klaas en Truus' fout is. Ik vind het zelf logisch dat het niet klopt, want het tweede gedeelte van de zin slaat toch duidelijk op 'heet', in jouw voorbeeld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het wel een mooie dat. Ik weet niet hoe het bedoeld is, maar wel haha.
![]() Een meisje vroeg of ik haar artikelen voor de schoolkrant even wilde bekeiken. Er stond in 'ze lachtte. "Het enige dat ik mij kan herinnerren is bla".' Oh en in een recensie schreef ze dat het verhaal zich op mysterieuze wijze ontrafelt namaten het verhaal vordert. Oioioi.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Ik denk dat ze in je schoolkrantredactie wel blij zijn met een spellingsverbeteraar" vs. "Ik denk dat ze in je school krant redactie wel blij zijn met een spellings verbeteraar". Of rachitis. |
![]() |
||
Citaat:
Omdat iedereen het doet. Maar het is wel fout. "Ik bedenk me" houdt in dat je van gedachten verandert. Edit: "Ik bedenk me dat...". Een contaminatie van "bedenken dat" (op een idee komen) en "zich bedenken ("van mening/plan veranderen"): Ik bedenk net dat we François nog niet hebben uitgenodigd. Wat een blunder!" Natúúrlijk wilde ik 'm wel een oplawaai verkopen, waar zie je me voor aan? Maar toen ik zag hoe groot hij was, bedacht ik me. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Veelvul...het_Nederlands
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja sorry, er is weinig te doen vandaag. Laatst gewijzigd op 13-03-2009 om 14:44. Reden: er zijn er nog meer |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Mince pie with chips on the saaid...... £390 Verwijderd | 500 | 26-10-2008 02:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kerry ligt 7% voor op Bush Verwijderd | 500 | 25-10-2004 14:42 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
enquete jeugboeken alpha | 24 | 16-03-2004 16:33 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Lifestyle |
bruine mensen kunnen geen alto zijn? dreadlocks | 89 | 30-01-2003 22:06 | |
Games |
fallout 2 Infaustus | 23 | 17-02-2002 22:07 |